پروژه کارآفرینی تولید ژلاتین

تعداد صفحات: 42 فرمت فایل: word کد فایل: 4433
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع دارویی-پزشکی-بهداشتی
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی تولید ژلاتین

    معرفی محصول :

    ژلاتین یک محصول پروتئینی است که از منابع مختلف از کلاژن ها و مواد پروتئینی دامی نظیر استخوان و بافت های هم بند دامها ، پوست خوک ، گوشت ماهیان  غیر خوراکی ، پوست ماهی و سایر منابع پروتئینی قابل تهیه می باشد ولی از آنجا که منابعی مانند گوشت ماهی و دام بطور مستقیم مورد مصرف خوراکی دارد و گرانقیمت می باشد معمولا ژلاتین را از ضایعات پوست و گوشت و استخوان و یا منابع پروتئینی غیر خوراکی تهیه می نمایند که اغلب بصورت پودرو گرانول تولید می گردد. 

    مهمترین مصارف ژلاتین در صنایع غذایی ، داروئی و شیمیایی است ( در حدود 5% از محصولات غذایی از ژلاتین استفاده می شود) . ژلاتین از مواد غذایی ایمن و سلامت برای انسانها محسوب می شود[1]. این ماده پروتئینی اهمیت خاصی در صنایع غذائی، داروئی، صنعتی و پزشکی دارد. به ویژه در صنایع غذایی در تهیه مارمالادها و ژله ها و شیرینی جات و بستنی ها کاربرد داشته و به آسانی در بدن جذب شده و حتی به هضم سایر مواد غذایی از طریق تشکیل امولسیون کمک می نماید.

     در صنایع غذایی از ژلاتین بعنوان ایجاد کننده ارزش پروتئینی ، قوام دهنده مایعات غذایی ، پایدارکننده بعضی از محصولات غذایی  و در صنایع شیمیایی بخصوص صنایع عکاسی و  صنایع داروسازی بصورت تولید کپسول های ژلاتینی و ...  استفاده می شود .

    الف : ویژگیها:

    ژلاتین معمولا بصورت پودر یا گرانول تولید می شود، رنگ آن زرد متمایل به قهوه ای و  تقریبا بی بو  و  بدون مزه  می باشد که از نظر فیزیکی تقریبا شفاف و شکننده می باشد.

    ژلاتین در آب گرم ، گلیسرول و اسید استیک محلول و در حلالهای ارگانیک غیر محلول می باشد.

    ژلاتین در دمای حدود 30 تا 35 درجه حدود 5 تا 10 برابر وزن خود آب جذب می کند و به یک ژل آبکی تبدیل می شود . نقطه ژله ای شدن ژلاتینی که از ماهی گرفته می شود پائین تر از نقطه ژله ای شدن  ژلاتین تهیه شده از گاو و خوک می باشد.

    ژلاتین یک ماده آمفوتریک است بدین معنا که نه اسیدی است و نه قلیایی . نقطه ایزوالکتریک ژلاتین بین 8/4 و 4/9 می باشد . ژلاتینی که در فرایند اسیدی تولید شده نقطه ایزو الکتریک بالاتری از  ژلاتینی دارد که در فرایند قلیایی تولید شده است.

    ب : ترکیبات :

    ترکیبات اصلی ژلاتین به شرح زیر می باشد

     

    مواد تشکیل دهنده درصد (% )
    پروتئین 90-84
    نمکهای معدنی  1-Feb
    آب 15-8

     

    در حالت خشک حدود 98-99 درصد ژلاتین ، پروتئین می باشد ، در کل ژلاتین یک ترکیب غیر همگن از پروتئینهای با وزن مولکولی بالا (حدود 20،000 تا 250،000 ) می باشد.

    ساختار فنری آمینو اسیدهای ژلاتین با باندهای پپتید به هم متصل شده اند. ترکیب آمینو اسیدهای اصلی ژلاتین بصورت Gly-Pro-Hyp می باشد 

    شماره تعرفه گمرکی :

     

      کد تعرفه شرح تعرفه
    قبل از سال 1382 3503   ژلاتین‌ ها(همچنین‌ آنهائی‌ که‌ بصورت‌ ورقه‌ های‌ مربع‌ یامستط‌یل‌ عرضه‌ شده‌ ، حتی‌کارشده‌ در سط‌ح‌ یارنگ‌ شده‌ )ومشتقات‌ آنها،سریشم‌ ماهی‌(ising lass)، سایر چسبهای‌ حیوانی‌ باستثنای‌ چسبهای‌ کازئین‌ شماره‌ .35.01
    سال 1382 350300
    از سال 1383 35030000 ژلاتین هاومشتقات آنها,سریشم ماهی,سایرچسب های حیوا نی غیر از چسب های کازئین شماره 01/35

     

    شرایط واردات :

     

    در مورد واردات و صادرات ژلاتین تنها موردی که قابل ذکر می باشد بخشنامه ایست که از سوی هیئت وزیران در تاریخ 13/08/1380 به تصویب رسیده که متن آن بدین شرح است :

     

    عنوان بخشنامه : بخشنامه وزارت بازرگانی در خصوص جلوگیری از واردات دارو- شیرخشک و ژلاتین از طریق بازارچه های مرزی
    تاریخ :80/08/13 شماره بخشنامه :8012412
    گمرک ایران - دفتر امور واردات
    سلام علیکم - احتراما، باستناد اختیارات حاصل از بند 5 ماده 22 آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و پیرو دورنگار شماره 1161/200 مورخ 16/3/80 خواهشمند است به گمرکات اجرایی ذیربط دستور فرمائید از ورود و ترخیص دارو، شیر خشک و ژلاتین از طریق بازارچه های مرزی خودداری فرمایند.
    ضمنا ورود و ترخیص کالاهای مذکور که با رعایت کلیه مقررات مربوطه برای آنها که مجوزهای لازم را  اخذ و حداکثر تا پایان دهم آذرماه سالجاری با رعایت مقررات مربوطه وارد شوند بلامانع می باشد.
    سید عباس حسینی - مدیر کل مقررات صادرات و واردات

     

     

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی تولید ژلاتین

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

طرح توجیهی پروژه کارآفرینی تولید ژلاتین , طرح کارآفرینی پروژه کارآفرینی تولید ژلاتین , طرح توجیهی پروژه کارآفرینی تولید ژلاتین , پروژه کارآفرینی پروژه کارآفرینی تولید ژلاتین , نمونه طرح کسب و کار پروژه کارآفرینی تولید ژلاتین , Business plan با موضوع پروژه کارآفرینی تولید ژلاتین
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت