پروژه کارآفرینی بسته بندی آب هویج

تعداد صفحات: 29 فرمت فایل: word کد فایل: 3827
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع غذایی و بسته بندی
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی بسته بندی آب هویج

    مقدمه :

    هویج گیاهی است دو ساله از خانواده چتریان ، قسمت مورد استفاده گیاه هویج ، ریشه ، میوه و تخم آن است.

     

    موطن اصلی هویج در اروپا ، شمال آفریقا و آسیا می باشد و پاره ای از انواع آن در آمریکای شمالی وجنوبی یافت می شود . یکی از سبزیجات مهم دنیا از نقطه نظر تغذیه ای و اقتصادی هویج است و در بین کشورهای تولید کننده جهان چین با 35 درصد در رتبه اول و پس از آن به ترتیب آمریکا و روسیه با 8 درصد ، لهستان و ژاپن با 3 درصد از سهم تولید جهانی بالاترین میزان تولید را دارد . سالیانه 600 هزار تن هویج در آمریکا تولید می شود وواریته های مختلفی برای اهداف مختلف تولیدی کشت می شود .

     

    طبق آمار ارائه شده توسط FAO ، میزان تولید هویج در ایران در طی سالهای 1995 تا 2005 ، 40 هزار تن ، سطح زیر کشت 1600 هکتار و توسط عملکرد 250000 هکتوگرم در هکتار بوده است که در استانهای آذربایجان شرقی ، خوزستان ، اصفهان ، زنجان بیشترین سهم را در تولید هویج کشور دارا می باشند .

     

    در حال حاضر بزرگترین صادر کننده هویج در آسیا را کشورهای چین، سوریه ، ترکیه و بزرگترین واردکنندگان را کشورهای تایلند ، هنگ کنگ ، ژاپن، کره ، مالزی ، عربستان ، سنگاپور و امارات عربی متحده تشکیل میدهند .

    در حدود دو سوم تولید هویج در دنیا از اروپا و آسیاست .کد ISIC محصولات فرآوری شده هویج بشرح ذیل میباشد :

    نام محصول

    کد ISIC

    15131731

     

    آب هویج

    پودر هویج

    15311512

     

    خلال هویج سرخ شده

    15131473

     

     

    مربای هویج

    15121316

     

     

    مارمالاد هویج

    15131462

     

     

    شوریجات

    15131210

     

    ترشیجات

    15131230

     

                                                                                                                   

    بسته بندی آب هویج

     

    فرآوریهای هویج :

    فرآورده های حاصل از هویج عبارتند از :

     

    کنسرو هویج

     

    هویج منجمد

     

    پودر هویج

     

    آب هویج

     

    هویج خشک

     

    مربای هویج

     

    حلوای هویج

     

    ترشی

     

    هویج سرخ شده

     

    هویج ها عمدتاً به رنگ پرتقالی قرمز ،پرتقالی زرد یا سفید هستند و بافت خشبی یا چوبی دارند ، قسمی از هویج که ما می خوریم ریشه tap root نامیده می شود . از سال دوم ریشه هویج برای ذخیره قند استفاده می شود که گیاه تولید دانه کرده را از بین میرود . و در سال دوم ریشه های هویج خیلی خشک بوده و در مزه های تلخ هستند.

     

    باغبانی مدرن امروزی واریته های هویج را به دو دسته تقسیم نموده ،واریته شرقی هویج وواریته غربی هویج که واریته های دیگر نیز از این دسته واریته سرچشمه می گیرند .

    واریته های شرقی ارغوانی یا زرد رنگ هستند ، رنگ ارغوانی این هویج ها از رنگدانه های آنتوسیانین آنها سرچشمه می گیرد .

     

    رنگ واریته های غربی هویج ها ، پرتقالی می باشد ، واریته های غربی محتوی مقادیر غنی از کاروتن می باشد که سبب رنگ پرتقالی آنها می شود .

     

    خواص هویج :

    -1  مقوی است

     

    -2  املاح معدنی دارد

     

    -3 ضد کم خونی است (تعداد گلبولهای قرمز و هموگلوبین را زیاد می کند). -4 عامل رشد است

     

    -5 دوست بزرگ روده هاست و کار روده ها را تنظیم می کند . ضد اسهال و در عین حال ملین است. ضد عفونت روده ها و التیام دهنده زخم روده هاست .

    -6 ضد عفونت معده و التیام دهنده زخم معده است . -7 تصفیه کننده خون است .

    -8  صفرا را رقیق می کند .

     

    -9  سینه را نرم می کند .

     

    -10 ادرار را زیاد میکند .

     

    -11 اشتها آور است.

     

    -12 خنک است .

     

    -13 پوست را ترمیم می کند .

     

    -14 مصونیت های طبیعی دارد .

     

    -15کرم کش است .

     

    -16 ضد نفخ است .

     

    -17 التیام دهنده زخم

     

    آب هویج از پنجاه تا پانصد گرم در هر روز باید در موقع صبح ناشتا یا در موقع خواب مصرف بشود . ترکیب و ارزش انرژی زایی 100 گرم از هویج به شرح ذیل می باشد :

     

     

    قسمت خوراکی

    % 95

    سدیم

    95 میلی گرم

    آب

    91/6گرم

    پتاسیم

    220 میلی گرم

    پروتئین ها

    1/1 گرم

    آهن

    0/7میلی گرم

    چربیها

    صفر گرم

    کلسیم

    44 میلی گرم

    قند قالا دسترسی

    7/6 گرم

    فسفر

    37 میلی گرم

    قیبر تغذیه ای

    3/1گرم

    نیاسین

    0/7 میلی گرم

    انرژی

    33 گرم

    ویتامین C

    4 میلی گرم

     

     

    • منبع : انستیتو ملی تغذیه ایتالیا

    آب هویج :

    آب هویج یک مکمل تغذیه ای می باشد . هویج منبع غنی شده از کاروتنوئیدها بوده و نقش کاروتنوئیدها در سیستم ایمنی بدن ، بعنوان عامل ضد سرطان شناخته شده اند ، خواص ویتامینی و آنتی اکسیدانی آب هویج منجر به معرفی آن در فرمولاسیونهای آب میوه ها گردیده است .

     

    هویج دارای تعداد معنی داری از فوائد سلامتی مانند پیشگیری از سرطان ، دیابت ، سوء هاضمه ، نقرس و حتی بیماری های قلبی می باشد . آب گیری (آب هویج)به این منافع افزوده میشود زیرا فیبر را حذف کرده و مواد مغذی مهم و فیتوکمیکال های موجود در هویج به آسانی بدون اثر زیاد در روی دستگاه گوارش جذب می شوند .آب هویج منبع غنی از آنتی اکسیدانهای بتاکاروتن ، آلفاکاروتن ، فیتوکمیکال ها ، گلوتامین ، املاح و انواع ویتامینهاست که بعنوان آنتی اکسیدان در نظر گرفته شده و پوست و مواد مغذی را محافظت می نماید .

     

    آب هویج غنی ترین منبع ویتامین A است که می توان تصور کرد . همینطور محتوی منابع ویتامین های B,C,D,E,G,K می باشد و هویج ها به هضم کمک کرده و اشتها را افزایش داده و به مادران شیرده برای بهبود کمیت و کیفیت شیر آنها توصیه شده است .

     

    آب هویج یک منبع ویژه برای دندانهایی با عمل کلسیم دار شدن ضعیف می باشد و آب هویج می تواند عمل گردش کلسیم را اصلاح نماید .

    در درمان بیماریها ، آب هویج برای قلیایی کردن بدن است و از طریق پاک کردن کبد بطور سریع به این هدف می رسد و کیفیت خون را بهبود می بخشد .

    آب هویج در اصلاح عفونتهای فرمن مانند آپاندیسیت ، عفونتهای روده ای بسیار موثر است آن در درمان کم خونی ، مسمومیت خون ، اولسرها ، رماتیسم ، آکنه ، و تمام شکل های سرطان استفاده می شود . دوز پیشنهادی نیم تا سه لیتر بصورت روزانه می باشد . اگر کبد و مثانه سالم باشند و خوب عمل نمایند نوشیدن مقادیر بیشتر از دوز توصیه شده سبب پیدا شدن رنگ زرد نخواهد شد .

     

    رنگ زرد آب هویج به علت وجود کارتن می باشد که پیش ساز ویتامین A می باشد ، هویج محتوی مقدار زیادی ویتامین A می باشد . که آن بصورت بتاکاروتن می باشد که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. آب هویج نقش مهمی در ذخیره ویتامین A کودک بازی می کند . زمانیکه آب هویج با شیر مصرف می شود مصرف کارتن به عنوان پیش ساز ویتامین A به مقدار زیادی افزایش می یابد . آب هویج و شیر منابع غنی ویتامین A برای نوزادان هستند و هویج بطور گسترده استفاده می شود . در حقیقت تخمین زده شده است که در آلمان هویج ها 10

     

    درصد از کل مصرف سبزیجات را تشکیل میدهند و واریته هایی مصرف می شوند که کارتن بیشتری دارند .

     

    ویتامین دیگر در آب هویج ویتامین E می باشد، این ویتامین در سه شکل به نظر می رسد ، آلفا ، بتا و گاماتوکوفرول که بعنوان ویتامین E کمپلکس شناخته میشود آن به پیشگیری از سرطان کمک می کند . آب هویج با دیگر آب میوه ها مخلوط می شود .

    نوشیدن 8 انس آب هویج هر 2 تا 3 ساعت در سراسر روز توصیه می شود . ویتامین A موجود در آب هویج ، به حفظ سلامتی و کمک به حفاظت سلولها و جنگ علیه عفونت ، تقویت سیستم ایمنی رشد و توسعه آن و سلامت باروری و استخوان کمک می کند .

     

    ویتامین C موجود در آب هویج هم بعنوان ویتامین و هم آنتی اکسیدان عمل می نماید که در نقش آنتی اکسیدان از صدمات سلولی جلوگیری می کند . بعنوان ویتامین در تولید کولاژن کمک می کند که بافت ارتباطی است و از استخوانها و عضلات حمایت می کند .

     

    همینطور در جذب آهن و فولات از منابع گیاهی به بدن شما کمک می کند . ویتامین C به حالت ارتجاعی رگهای بدن کمک می کند و با کمک به تشریح آنتی بادیها تقویت سیستم ایمنی بدن به بهبود زخمها کمک می کند . پتاسیم موجود در هویج به تنظیم مایعات و تعادل مایعات در خارج از سلولها کمک می کند . آن همینطور به حفظ فشار خون طبیعی بوسیله تنظیم اعمال قلب و کلیه کمک می نماید و به انتقال پالس های عصبی کمک می نماید و به خنثی سازی اسید پوست کمک می نماید .

     

    آب هویج منبع بزرگی از ویتامینB 6 است که به ساخت اسیدهای آمینه کمک می نماید که آنها نیز به ساخت سلولها کمک می نمایند . ویتامینB 6 همینطور به تولید نیاسین و سرتونین کمک می نماید و در تولید دیگر ترکیبات بدن مانند انسولین ، هموگلوبین و آنتی بادیها برای مبارزه با عفونت کمک می نماید . توسط آب هویج عناصر منگنز و فسفر تامین می شود که برای تولید انرژی و رشد استخوان استفاده میشود و مقداری از تیامین

     

    (ویتامین (B1 که در تبدیل کربوهیدراتها به انرژی کمک می نماید . آب هویج منبع مهمی از فیبر رژیمی را فراهم می آورد ، در هر 2 انس تقریباً 24 کالری دارد ، بعنوان ماده درمانی برای مدت 150 سال مورد استفاده قرار گرفته است . آب هویج به دفع فلزات سنگین تشکیل شده در بافتها کمک می نماید ، بتاکارتن موجود در آب هویج به رشد صحیح و بازسازی بافتها کمک می نماید و به حفظ پوست نرم بدن بیماری ، کمک می نماید.

    اطلاعات تغذیه ای در هر 100 میلی لیتر آب هویج:

    انرژی 34 کیلو کالری پروتئین 0/8 گرم کربوهیدرات 7/4 گرم چربی 0/5 گرم

     

    پروویتامین A (بتاکارتن)3/4 = میلی گرم 70)درصد مقدار توصیه شده روزانه (RDA)( در یک رژیم با پایه 2000

     

    کالری .

     

    آب هویج صد در صد طبیعی با مقدار 8 اونس :

    انرژی 70 کیلوکالری چربی کل صفر

     

    کلسترول  صفر

     

    سدیم       150 میلی گرم

     

    کربوهیدرات کل صفر

     

    قند       14  گرم

     

    پروتئین 2 گرم

     

    ویتامین 70 A درصد ویتامین 35 C درصد

     

     

    در 10 اونس از آب هویج مواد مغذی ذیل موجود است : 25 میلی گرم منیزیم

    0/6 میلی گرم کروم میزان قند در حدود %4 وزنی

     

    غشاهای مخاطی ، دهان ، بینی ، گلو ، ریه ها را محافظت و از حساسیت ابتلاء به عفونتها می کاهد . و از آلودگیهای هوایی محافظت می نماید و از شب کوری و ضعیف شدن چشم ها جلوگیری می نماید و به تشکیل دندان و استخوان کمک می نماید . تحقیقات پزشکی اخیر نشان می دهد که غذاهای غنی از بتاکاروتن خطر ابتلاء به سرطان ریه را بویژه سرطانهای دستگاه گوارشی را کاهش می دهد.

     

    برخلاف ویتامین A حاصل از کمبود روغن کبد ماهی ، بتا کاروتن سمی نمی باشد.

     

    هویج ها علاوه بر بتاکاروتن ، ویتامین های گروه ب، pp،D،E و دیگر اجزای مفید را دارد . علاوه بر این که هویج سبزی مهمی برای گروههایی مانند کودکان و افراد پیر و بیمار است که ویتامین های مورد نیاز خود را دریافت می نماید . هویج بدلیل داشتن مقدار زیاد املاح و ویتامین ها دفاع بدن را افزایش میدهد و به بدن ظرفیت مقاومتی علیه عفونتها میدهد و پیری را به عقب می اندازد .

     

    برای درمان انواع بیماریهای پوستی مانند اکنه ، پوست خشک و سوختگی پوستی ، ارتیها ، چین و چروکهای پوستی استفاده می شود و به مرطوب نگه داشتن پوست وتغذیه آن و جلوگیری از التهابات پوستی کمک می نماید .

    آب هویج تازه در رژیم غذایی مادران حامله و نیز نوزادان آنها ضروری است زیرا حاوی منبع غنی از ویتامین A

     

    (بتاکاروتن )می باشد.

     

    آب هویج یک آب میوه معجزه گر و پادشاه آب میوه هاست ، 8 اونس آب هویج 20000میلی گرم ویتامین A

     

    دارد. ویتامین A بعنوان یک آنتی اکسیدان می باشد که قادر به اتصال به رادیکالهای آزاد در بدن است .

     

    نوشیدن منظم آب هویج راه بزرگی برای جلوگیری از پیری بافت است .

    آب هویج تولید شده در بازار بنام Health Drink فروخته می شود . یک پوند از هویج یک فنجان آب هویج تولید می نماید که راندمان بدی در مقایسه با میوه های سیب و پرتقال می باشد . اگرچه پالپ هویج خیلی سفت است مشکل عمده در آبدهی هویج ها ، جداسازی پالپ از آب میوه هاست .

     

    آب هویج یکی از رنگ دهنده هایی است که در پنیرهای اروپایی برای جذب مشتری استفاده می شود .

     

    مسأله اصلی در مصرف آب هویج ، راندمان پایین و پایداری شیمیایی و میکروبی آن است . با توجه به اینکه آب هویج بعد از 24 ساعت ترش شده و حالت دلمه ای و ژله ای پیدا می کند از ماندگاری بسیار کوتاهی برخوردار است . به همین دلیل یا آب هویج تازه به صورت پاستوریزه یا بصورت آسیپک بسته بندی و مورد استفاده قرار می گیرد. و یا بصورت کنسانتره آب هویج تولید گردیده و در سردخانه در -18 درجه سانتی گراد نگهداری می شود و بعنوان طعم دهنده در مخلوط آب میوه های بکار میرود .

     

    در آب هویج تایوانی با برند I-Mei متعلق به شرکت I-Mei foods co.,ltd از هویج هایی با طعم شیرین استفاده نموده و طعم مناسبی دارد . این آب هویج بازسازی از کنسانتره آب هویج نبوده و از هویج های تازه بدست می آید. برای مزه خوب به آن آب انگور تازه افزوده می شود و هیچگونه شکر ، اسانس یا رنگ غذایی به آن اضافه نمی شود.

     

    با استفاده از عمل پاستوریزان تحت درجه حرارت کم، کلیه مواد مغذی موجود در آب هویج حفظ می شود.این آب سبزی در ظروف پلی اتیلنی ویژه 300 میلی لیتری تحت شرایط بهداشتی با حفظ خواص تازگی بسته بندی می شود.

     

    آب هویج شرکت Golden profit بازسازی شده از کنسانتره آب هویج با رنگ کرمی می باشد. آب هویج تولیدی با رنگ قرمز و مزه شیرین می باشد ، هیچگونه نگهدارنده ای نداشته و مواد سنتزی نداشته و مطابق با تقاضای مشتری بوده و بصورت فلاش پاستوریزه شده و بصورت پرکنی آسپتیک سرو شده تا زمان ماندگاری طولانی داشته باشد و خواص تغذیه عالی دارد و در یخچال نگهداری می شود.

     

    از کنسانتره های آب هویج با بریکس 42 ، 60 ، 65 یا 70 ، انتخاب و تهیه می شود. آب میوه ها بصورت کدورت پایدار یا پوره بوده بصورت ارگانیک ، اسیدی شده یا غیر اسیدی و با بسته بندی آسپتیک می باشد . میزان مواد جامد محلول کنسانتره های فوق برحسب درجه بریکس مساوی و بیشتر از 36 درجه بریکس می باشد. درصد اسیدیته کلی 0/8-1/5 درصد می باشد . میزان پالپ برحسب حجمی/ حجمی کمتر یا مساوی 3 می باشد . میزان میکرو ارگانیزم ها با شمارش کلی در میلی لیتر محصول کمتر یا مساوی 100 می باشد .

     

    میزان باکتری کلی نرم در 100 میلی لیتر کمتر یا مساوی 3 می باشد.

     

    میزان مخمر و کپک کمتر یا مساوی 20 می باشد .

     

    نوع بسته بندی بشکه آسپتیک 250 کیلوگرمی و عمر ماندگاری 24 ماه می باشد.

     

    آب هویج با سایر آب میوه های دیگر بِلند و مخلوط می شود و در ترکیب با مرکبات و میوه های گرمسیری طعم را فراهم و بوجود می آورد و PH را کاهش می دهد. آب هویج خالص در بریکس 6 تا 9 و در PH تقریباً 5

    تا 6 نیاز به فرآیند اتوکلاو در 121 درجه سانتی گراد دارد و متعاقباً آب میوه دارای یک طعم نامحسوس هویج پخته

    شده است و مواد محلول هویج لخته و کوآگوله می شود. هویج های تازه برای آب گیری مشکل دارند و آب هوبج تازه در اثر حرارت دادن کوآگوله می شود بنابراین بلانچ کردن در درجه حرارت حدود 80oc به مدت چند دقیقه ریشه ها را نرم می کند و آب گیری را با استفاده از صافی های 0/5 تا یک میلیمتری تسهیل می نماید .

     

    عمل هموژنیزاسیون آب هویج را برای عمل مخلوط کردن مناسب می سازد . اگر چه تنها در حدود 25 درصد از کل بتاکاروتن با تولید آب هویج استخراج می شود. آب هویج ممکن است تحت خلاء تغلیظ بشود و در شکل منجمد نگهداری و حمل بشود.

     

    آب میوه حاصل از بازسازی عمدتاً برای کسانی که به ارزش سلامت آن اهمیت میدهند قابل قبول است و در حالیکه آب میوه های ترکیبی برای قسمت بیشتری از بازار قابل قبول است.

    با عنایت به اینکه آب هویج ها در اکثر موارد از کنسانتره های آب هویج بازسازی می شوند به مشخصات سه نوع کنسانتره آب هویج اشاره می شود.

    کنسانتره آب هویج از هویج های سالم صدمه ندیده تهیه می شود. آب هویج استخراج شده پاستوریزه شده ، تغلیظ شده و در بشکه های استیل 220 لیتری بسته بندی و سپس منجمد می شود . کنسانتره محتوی هیچ نوع شکر ، مواد رنگی یا طعم دهنده نمی باشد.

    بریکیس 65 +- 2

    اسیدیته 0/08 – 0/14 (درصد وزنی روزنی )در بریکس 8/1 بر حسب اسیدسیتریک

     

    HP     5/8 – 6/3

     

    مواد جامد غیر محلول کمتر از 1 در صد رنگ L 28-34 (پرتقالی روشن )

    طعم – وقتی با آب تابریکس 8:1 رقیق می شود باید طعم هویج بدهد و هیچ طعم یا آرومای بد تشخیص داده نشود .

     

    مشخصات کنسانتره آب هویج با میزان بالای کاروتن و نیز کنسانتره آب هویج با میزان کاروتن معمولی (از شرکت (Enza food در ذیل ذکر گردیده است 

    کنسانتره آب هویج با میزان بالای کاروتن

    کنسانتره آب هویج

    حالت کدورت

     

    بیشتر از NTU 1000 در بریکس 8

     

    بیشتر از NTU 1000 در بریکس 8

    رنگ

     

    قرمز پرتقالی

     

    پرتقالی

    بریکس

    42

     

     

    42

     

    PH

    5-6/5

     

     

    5-6/5

     

    کاروتن کل

    بیشتر از 70 میلی گرم در 100 گرم در

    بیشتر از 30 میلی گرم در 100 گرم در

     

    بریکس 42

    بریکس 42

    شفافیت

     

    آب میوه تهیه شده از آن سوسپانسیون

    آب میوه تهیه شده از آن سوسپانسیون

     

     

    یکنواخت را نشان میدهد و هیچگونه

    یکنواخت را نشان میدهد و هیچگونه

     

     

    رسوبی ندارد

    رسوبی ندارد

    مشخصات

     

    زمانیکه با آب تابریکس 7 رقیق میشود

     

    زمانیکه با آب تابریکس 7 رقیق میشود

    طعم هویج را نشان میدهد .

    طعم هویج را نشان میدهد .

    مشخصات کنسانتره آب هویج :

    رنگ

    زرد پرتقالی تا قرمز پرتقالی

    طعم

     

    طعم هویج

    ظاهر

    یکنواخت

    ناخالصی

     

    بدون ناخالصی های خارجی

    مواد جامد محلول (بر حسب درجه بریکس در ( 200C

    65 +- 1

     

    مواد جامد غیرمحلول برحسب درجه بریکس 8 درصد حجمی/

    حجمی مساوی یا کمتر از 3

    PH در200C

     

    اسیدیته برحسب درصد اسید سیتریک

    0/5-1/2

     

    آرسنیک در بریکس (mg/kg) 8

    مساوی یا کمتر از 0/1

    مس در بریکس (mg/kg) 8

    مساوی یا کمتر از 5

    سرب در بریکس (mg/kg) 8

    مساوی یا کمتر از 0/2

    شمارش کلی میکروبی (ufc/ml)

    مساوی یا کمتر از 1000

    مخمر و کپک (ufc/ml)

    مساوی یا کمتر از 20

    کلی فرمها urpn/100ml

    مساوی یا کمتر از 3

    باکتریهای بیماریزا،سالمونلا-شیگلر،استافیکوکوکوس ارئوس

    با توجه به پیچیدگیهای موجود در در تهیه کنسانتره آب هویج تا کنون تهیه این محصول در ایران غیرممکن بوده است بطور کلی در دیگر کشورها نیزکنسانتره آب هویج تنها در اختیار چند کشور خاص قرار دارد . با توجه به فساد پذیری سریع آب هویج و عمر ماندگاری کوتاه آن بایستی سریع فرآیند و بصورت کنسانتره تبدیل بشود.در عملیات حرارتی آب هویج در دمای بالا تغلیظ می شود که در این امر ضمن اینکه مستلزم حرارت بسیار زیاد بوده و موجب خروج بسیاری از مواد معطر از محصول تولیدی میشود که رنگ کنسانتره تولیدی بدلیل انجام برخی واکنش های مضر از جمله واکنش قهوه ای شدن و همچنین تولید ترکیبات بدطعم ، کدر می شود . و

     

    ترکیبات فرار موجود در آب هویج در اثر تغلیظ تحت شرایط اتمسفر یک از بین می رود و در حالیکه در تغلیظ تحت خلاء ترکیبات معطر کمتری ازآب هویج جدا شده و کنسانتره حاصل عطر وطعم مطلوب تری خواهد داشت .

    استخراج آب از درون بافتهای گیاهی هویج بسیار مشکل است و در بسیاری از موارد تفاله بدست آمده پر از آب هویج است و در این موارد اعمال فشار راه حل خوبی بنظر نمی رسد .

    در چنین مواردی اضافه اسید موجب افزایش راندمان تولید و همچنین افزایش پایداری حالت ابری آب هویج می شود که متاسفانه اضافه کردن اسید ، کیفیت ، رنگ و طعم آب هویج تولیدی را کاهش می دهد . و با استفاده از اضافه کردن آنزیم ها بافت گیاهی شکسته شده و راندمان استخراج آب هویج افزایش می یابد. استفاده از آنزیم ها ، علاوه بر افزایش راندمان تولید آب هویج منجر به افزایش رنگ و کاهش ویسکوزیته، موجب کاهش کدورت و پایداری حالت ابری آب هویج نیز می شود .

     

    کنسانتره بدست آمده در دمای -18 0C در حالت منجمد نگهداری می شود و به عنوان طعم دهنده در مخلوط آب میوه ها بکار می رود .

     

    موارد کاربرد محصول :

    طعم دهی به مخلوط آب میوه ها و آب سبزیجات مانند آب کرفس و آب گوجه فرنگی

     

    رنگ دهی به مخلوط آب میوه ها و غذاهای دیگر

     

    تامین ویتامین و املاح بدن

     

    تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل انواع بیماریها و سرطان و پیشگیری از دیابت ، سوء هاضمه ، نقرس و بیماریهای قلبی

    کاهش پیر شدن بافتهای بدن و محافظت پوست و آنتی اکسیدان خون

     

    تصفیه کننده خون و کبد از سموم

     

    درمان عفونتهای روده ای و گوارشی

     

    تامین انرژی و رشد استخوانها و رشد بافتهای بدن

     

    کالای جایگزین آن استفاده از آب میوه جات و آب سبزیجات دیگر و نیز استفاده از میوه جات و سبزیجات و خود میوه هویج می باشد تا نیازهای بدن به موارد فوق الذکر را تامین بنماید و در این مورد مخلوط آب میوه جات با همدیگر یا آب میوه جات مخلوط با آب سبزیجات جانشین مناسبی برای این منظور می باشد . ولی استفاده از آب هویج به منظور تامین اهداف ذکر شده در مورد خواص هویج از اولویت و اهمیت خاصی برخوردار است .

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی بسته بندی آب هویج

    فهرست:

    مقدمه........................................................................................................................... 5

     

    فرآوریهای هویج............................................................................................................ . 6

     

    خواص هویج................................................................................................................. 6

     

    آب هویج...................................................................................................................... 8

     

    مشخصات کنسانتره آب هویج 13.............................................................. ................................

     

    موارد کاربرد محصول...................................................................................................... 15

     

    قیمت جهانی محصول...................................................................................................... 15

     

    روند تکنولوژی تولید 16......................................................................... ................................

     

    دکانتورهای مورد استفاده برای تولید آب هویج 16.......................................... ................................

     

    استفاده از آنزیم اصلاح شده تازه Depol692l برای استخراج آب هویج..................................... 17

    دوز مورد نیاز آنزیم 18............................................................................ ................................

     

    مسایل عمومی در استخراج آب هویج.................................................................................. 19

     

    تکنولوژی تولید آب هویج از یک شرکت ایتالیایی 20.................................... ................................

     

    بررسی بازار 21..................................................................................... ................................

     

    خلاصه بررسی فنی و اقتصادی طرح بسته بندی آب هویج........................................................... 23

     

    نتیجه گیری.................................................................................................................. 24

     

    منابع........................................................................................................................... 25

     

     

     

    منبع:

    ندارد

طرح توجیهی پروژه کارآفرینی بسته بندی آب هویج, طرح کارآفرینی پروژه کارآفرینی بسته بندی آب هویج, طرح توجیهی پروژه کارآفرینی بسته بندی آب هویج, پروژه کارآفرینی پروژه کارآفرینی بسته بندی آب هویج, نمونه طرح کسب و کار پروژه کارآفرینی بسته بندی آب هویج, Business plan با موضوع پروژه کارآفرینی بسته بندی آب هویج
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت