طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید اسانس های مصرفی در تولید سیگار

تعداد صفحات: 35 فرمت فایل: word کد فایل: 4117
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع شیمیایی و پتروشیمی
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید اسانس های مصرفی در تولید سیگار

    خلاصه طرح 

     

    نام محصول   اسانس سیگار
    موارد کاربرد   تولید سیگار
         
    ظرفیت پیشنهادی طرح (تن) 72
    عمده مواد اولیه مصرفی   روغن نعنا
    میزان مصرف سالیانه مواد اولیه (تن) 1164
    کمبود محصول در سال 1390 (تن) 31000
    اشتغالزایی (نفر) 28
    سرمایهگذاری ثابت طرح ارزی (یورو) ---
    ریالی (میلیون ریال) 12632
      مجموع (میلیون ریال) 12632
    سرمایه در گردش طرح ارزی (دلار) ---
    ریالی (میلیون ریال) 4582
      مجموع (میلیون ریال) 4582
    زمین مورد نیاز (متر مربع) 5000
    زیربنا تولیدی (متر مربع) 1000
    انبار (متر مربع) 2000
      خدماتی (متر مربع) 1000
    مصرف  سالیانه  آب،  برق  و آب (متر مکعب) #####
    برق (کیلووات ساعت) 370800
    سوخت گازوئیل (لیتر) ---
      گاز (مترمکعب) 237600
    محلهای پیشنهادی برای احداث واحد صنعتی تهران، اصفهان، گیلان، مازندران،
    گلستان

     

     

    معرفی محصول

     

    هرنخ سیگار از چهار جزء اصلی درست شده است که عبارتند از: -1 توتون -2 کاغذ، اسانس و مواد نگهدارنده -3 چسب -4 فیلتر

     

    اسانس ها یا روغنهای فرار از جمله مواد موثر گیاهان هستند که شامل مخلوط پیچیدهای از مواد شیمیایی آلی مثل ترپینوئیدها، آلدئیدها، الکلها، استرها، ستنها و ... میباشند. اسانسها نوعی ترکیبات فرار بوده که از تقطیر مواد فرار موجود در اندامهای مختلف گیاهان تازه یا خشک همراه با بخار آب بدست میآید و وزن مخصوص آنها غالبا از آب کمتر است. به طور کلی ترکیبات بیرنگ هستند (به خصوص اگر تازه تهیه شده باشند) ولی بر اثر مرور زمان در اثر اکسید شدن رنگ آنها تیره میگردد. به طور کلی اسانس-ها در الکل کاملا حل میشوند، در حالی که با آب غیر قابل اختلاط هستند؛ اما به اندازه کمی در آب حل شده و بوی خود را به آن انتقال میدهند (مانند عرقیات گیاهی و گلاب) که ماده اصلی موجود در آن بر اثر حرارت، گرما و هوا تغییر مییابد. همچنین طعم اسانسها نیز با یکدیگر متفاوت است. اسانسها دارای خصوصیات مشترکی بوده و عمدتا ترپینوئیدهایی هستند که قابل تقطیر بوده، لکه ثابت روی کاغذ بجا نمی-گذارند، بر خلاف روغنهای ثابت با قلیاییها صابونی نمیشوند. آنها دارای طعمهای گس، ملایم، سوزاننده، تلخ و شیرین میباشند و به سه دسته طبیعی، مشابه طبیعی (شبه طبیعی) و مصنوعی تقسیم میشوند.

     

    اسانس های طبیعی و ترکیبات وابسته (اولئورزین، گام رزین، اولئوگام رزین)، فرآوردههایی هستند که از مواد خام گیاهی معطر با یکی از روشهای تقطیر (آب، بخار، آب و بخار و ...)، فشردن (فشردن بخش برونبر و لایه بیرونی پوست مرکبات) و استخراج با حلال بدست میآیند.

     

    اسانسهای مشابه طبیعی فرآوردههایی هستند که حاصل از ترکیب مواد اولیه معطر بوده و از نظر بو مشابه اسانسهای طبیعی میباشند.

     

    اسانس های مصنوعی فرآوردههایی هستند که به طور تجاری از مواد شیمیایی آلی مشابه اسانسهای طبیعی تهیه میگردند و بویی مشابه اسانسهای طبیعی را دارا میباشند.

     

    در تولید سیگار اسانسدار از مانتول که نوعی اسانس نعنا میباشد، به طور گسترده استفاده میشود و اسانسهای دیگر به ندرت و بسیار کمتر از مانتول در تولید سیگار مورد استفاده قرار میگیرند.

    نام و کد آیسیک محصول

     

    متداول ترین طبقه بندی و دسته بندی در فعالیت های اقتصادی همان تقسیمبندی آیسیک است. تقسیمبندی آیسیک طبق تعریف عبارت است از: طبقهبندی و دستهبندی استاندارد بینالمللی فعالیتهای اقتصادی. این دسته بندی با توجه به نوع صنعت و محصول تولید شده به هریک کدهایی دو، چهار و هشت رقمی اختصاص داده می شود. محصول این مطالعه اسانس مصرفی در تولید سیگار میباشد. کد آیسیک3 در جدول (1) ارائه شده است.

     

    ردیف شرح محصول کد محصول
         
    1 مانتول (نوعی اسانس نعنا) 24291413
         
    2 اسانس مصنوعی 24291412
         
    3 انواع اسانس های شیمیایی 24291410
         
    4 اسانس میوه 15491420

     

     

    21 شماره تعرفه گمرکی

     

    در داد و ستدهای بین المللی جهت کدبندی کالا در امر صادرات و واردات و مبادلات تجاری و همچنین تعیین حقوق گمرکی و غیره از دو نوع طبقهبندی استفاده میشود که عبارت است از طبقهبندی و نامگذاری براساس بروکسل و طبقه بندی مرکز استاندارد و تجارت بین المللی. بر همین اساس در مبادلات بازرگانی خارجی ایران طبقهبندی بروکسل جهت طبقهبندی کالاها استفاده میشود.

     

    در کتاب "آمار صادرات و واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران" کد تعرفه گمرکی برای مانتول،

     

    29061100 میباشد

     

    31 شرایط واردات

     

    طبق اطلاعات موجود در کتاب "آمار صادرات و واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران"، حقوق ورودی برای مانتول، 4 درصد به ازای هر کیلوگرم میباشد.

     

    41 بررسی و ارائه استاندارد

     

    استانداردهای ملی برای ارزیابی اسانسهای مختلف در جدول (2) ارائه شده است. اسانس طبیعی نعنا صحرایی از تقطیر سرشاخه های گلدار گیاه Menta× Piperita L از خانواده Lamiaceae با بخارآب به دست میآید.

  • فهرست و منابع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید اسانس های مصرفی در تولید سیگار

    فهرست:

    معرفی محصول..................................................................................................................... 4

     

    11 نام و کد آیسیک محصول................................................................................................. 5

     

    21 شماره تعرفه گمرکی...................................................................................................... 5

     

    31 شرایط واردات............................................................................................................... 6

     

    41 بررسی و ارائه استاندارد................................................................................................. 6

     

    51 بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول................................. 7

     

    61 توضیح موارد مصرف و کاربرد......................................................................................... 7

     

    71 بررسی کالاهای جایگزینی و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول.................................... 7

     

    81 اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز.............................................................................. 8

     

    91 کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول ............................................................. 8

     

    101 شرایط صادرات........................................................................................................... 8

     

    2 وضعیت عرضه و تقاضا.................................................................................................... 9

     

    12 بررسی ظرفیت بهرهبرداری و روند تولید از آغاز برنامه سوم تا کنون و محل

     

    واحدها و تعداد آنها و سطح تکنولوژی واحدهای موجود، ظرفیت اسمی، ظرفیت عملی،

     

    علل عدم بهرهبرداری کامل از ظرفیتها، نام کشورها و شرکتهای سازنده

     

    ماشینآلات مورد استفاده در تولید محصول................................................................................... 9

     

    22 بررسی وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه در دست اجرا (از نظر

     

    تعداد، ظرفیت، محل اجراء، میزان پیشرفت فیزیکی و سطح تکنولوژی آنها و

     

    سرمایهگذاریهای انجام شده اعم از ارزی و ریالی و مابقی مورد نیاز)............................................... 9

     

    32 بررسی روند واردات محصول در طی پنج سال کذشته.............................................................. 10

     

    42 بررسی روند مصرف در طی پنج سال کذشته........................................................................ 13

     

    52 بررسی روند صادرات محصول در طی پنج سال کذشته و امکان توسعه آن................................... 14

     

    62 بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه چهارم.............................................. 14

    3 بررسی اجمالی تکنولوژی و روشهای تولید و عرضه محصول در کشور و

     

    مقایسه آن با دیگر کشورها.........................................................................................

     

    14

    4 تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژیهای مرسوم در فرآیند تولید محصول....

    21

    5  بررسی  و  تعیین  حداقل  ظرفیت  اقتصادی  شامل  برآورد  حجم

     

    سرمایهگذاری ثابت به تفکیک ریالی و ارزی (با استفاده از اطلاعات واحدهای

     

    موجود، در دست اجراء، UNIDO و اینترنت و بانکهای اطلاعاتی جهانی،

     

    شرکتهای فروشنده تکنولوژی و تجهیزات و

    ... )...................................................

    21

    6 میزان مواد اولیه عمده مورد نیاز سالانه و محل تأمین آن از خارج یا داخل

     

    کشور قیمت ارزی و ریالی آن و بررسی تحولات اساسی در روند تأمین اقلام

     

    عمده مورد نیاز در گذشته و آینده...........................................................................

     

    30

    7 پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح.......................................................

    .....

    31

    8 وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال......................................................

    31

    9 بررسی و تعیین میزان تأمین آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و

     

    ارتباطی (راه راهآهن فرودگاه بندر ...

    ) و چگونگی امکان تأمین آنها در

     

    منطقه مناسب برای اجرای طرح.................................................................................

     

    31

    10 وضعیت حمایتهای اقتصادی و بازرگانی............................................................

     

    32

    11 تجزیه و تحلیل و ارائه جمعبندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای

     

    جدید.............................................................................................................................

    ...

    33

    12 منابع و ماخذ............................................................................

    ................................

    34

     

    منبع:

    معاونت توسعه صنعتی وزارت صنایع و معدن، دفتر آمار و اطلاع رسانی

     

    گمرک جمهوری اسلامی ایران، دفتر آمار و اطلاع رسانی

     

    مجموعه قوانین مالیاتهای مستقیم، موسسه حسابرسی و خدمات مالی دایارایان، به اهتمام غلامحسین دوانی

طرح توجیهی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید اسانس های مصرفی در تولید سیگار , طرح کارآفرینی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید اسانس های مصرفی در تولید سیگار , طرح توجیهی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید اسانس های مصرفی در تولید سیگار , پروژه کارآفرینی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید اسانس های مصرفی در تولید سیگار , نمونه طرح کسب و کار طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید اسانس های مصرفی در تولید سیگار , Business plan با موضوع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید اسانس های مصرفی در تولید سیگار
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت