پروژه کارآفرینی تأسیس درمانگاه

تعداد صفحات: 38 فرمت فایل: word کد فایل: 3621
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع دارویی-پزشکی-بهداشتی
قیمت قدیم:۱۴,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی تأسیس درمانگاه

    -خلاصه طرح

    نام طرح:  تاسیس درمانگاه شبانه روزی

    محل اجراء: 

    میزان سرمایه گذاری : 2506576566

    سرمایه در گردش : 323306900

    نوع خدمات : خدمات درمانی و بهداشتی

    ظرفیت : به دلیل این که طرح از نوع خدمات درمانی می باشد نمی توان برای آن ظرفیت معینی در نظر گرفت مثلا نمی توان گفت در روز تعداد مراجعین چند نفر باید باشند چون معقول نمی باشد.

    بازده سرمایه: 14%

    برگشت سرمایه در این طر ح 9.3 می باشد

    2- مقدمه

    امروزه با افزایش جمعیت نیازها واحتیاجات مردم نیز روز به روز بیشتر می شود. از طرفی دیگر با  ماشینی شدن والکترونیکی شدن دنیای امروز راحتی و آسایش خیلی بیشتر وبهتر از قبل شده ولی متقابلا" بیماریها را در پی داشت. باعث ضعیفی اعصاب وروان مردم شده است  بنابراین باید متقابلا راهکارهایی جهت مقابله با این بیماریها اندیشید.

    یکی ازاین راهکارها تاسیس درمانگاههای شبانه روزی محیط های درمانی در محیط مختلف می باشد. در پی حمایت و استقبال از این راهکار و با توجه به اینکه ساکنین خیابان 30 متری  شهر قدس از داشتن یک درمانگاه شبانه روزی در مضیقه می باشند. بر این شدیم تا با حمایت مسئولان و دست اندر کاران گامی در جهت رفاه حال ساکنینین این نواحی برداریم لذا طرح تا سیس یک درمانگاه شبانه روزی را در نظر گرفتیم.

    در این جزوه باضوابط تاسیس یک درمانگاه شبانه روزی وشرایط لازم جهت اخذ مجوز های لازم آشنا شده و می توانیم با مطالعه ی  این طرح در مورد علنی شدن یا نشدن این طرح بحث وگفتگو کنیم.

    به امید آنکه روزی برسد که ریشه ی بیماریها چه قدیمی و چه جدید ریشه کن شود.

     

    3-تاریخچه و معرفی کالا

    در گذشته محل درمانی خاص به شکل رسمی وجود نداشته وافراد بیمار برای درمان و مداوا مجبور به رفتن نزد افرادی بودن که نه علم کافی در این زمینه داشتند نه تخصص کافی ویا به شکلی بود که ان فرد خاص نزد بیمار میرفت اما با پیشرفت روز افزون تکنولوژیی وبا احداث مکان های خاص مانند بیمارستانها  درمانگاه هاو.... مشکلات مراجعه برطرف شده است خدمات درمانی نیز در سطح بالایی صورت میگیرد. منظور از طرح انتخاب نوع طرح اقتصادی می باشد که در ایتنجا درمانگاه شبانه روزی در نظر گرفته شده است .

     

    معرفی طرح :

    درمانگاه شبانه روزی موسسه ای است که بیماران سرپایی را برای درمان میپذیرد ودر مواردی فوری حداکثر 24 ساعت می تواند بیمار را بستری کند  و بایستی  پس از انجام کمک های اولیه  در این مدت وسیله بستری کردن بیمار در بیمارستان مربوطه را بدهد .

    4-اهداف

    1- اهداف کمی : کسب حداقل درآمد سالیانه 1000000000ریال

    2- اهداف کیفی : خدمات رسانی به گونی باشد که بیماران برای بیماری های معمولی مجبور به رفتن به شهرهای دور نشوند بعضی از خدمات برای افراد کم درآمد رایگان صورت بگیرد.

    3- اهداف ترکیبی : به دلیل محروم بودن این منطقه از درمانگاه از نظر تعداد مراجعین موقعیت مناسبی دارد.

     

    5- دلایل طرح

    کسی که یک طرح اقتصادی ارائه می دهد صد در صد برای توجیح طرح اقتصادی خود نیازمند یک سری دلایل در رابطه با انتخاب طرح با توجه به قابلیت های فردی خود  و قابلیتهای فردی خود و قابلیتهای اجتماعی  در نظر گرفته و طرحی را انتخاب  می کند.

    الف – قابلیت فردی :

    1-آشنایی کامل با قوانین و ضوابط تا سیس درمانگاه شبانه روزی

    2- آشنایی با محیط های درمانی و کار کردن در این محیط ها

     

    6- اهمیت طرح

    هر طرحی که ارائه میشود باید اهمیتی برای یک شهر یا کشور داشته باشد در زمینه شهر این طرح دارای اهمیتهای زیاذی است مثلاٌ اگر کسی دچار بیماری شود و در نزدیکی یا حتی در آن شهر محل درمانی وجود نداشته باشد  مستلزم این است که هزینه های اضافی شامل کرایه ماشین و غیره پرداخت کند تا به اولین محل درمانی برسد.

     

    7- فرایند تولید یا خدمات

    از انجا که این طرح تولیدی نبوده وخدماتی می باشد زمانی شروع به کار اغاز می شود که پرسنل مورد نیاز تامین وکلیه وسایل وتجهیزات خریداری وبه طور کل درمانگاه آماده باشند.

    چگونگی تامین و فراهم کردن تجهیزات پزشکی ومواد اولیه بهداشتی درمانی ونحوه استفاده از آنها و برخورد با بیماران را فرایند خدمات گویند .

    علاوه بر این خدمات کلیه خدمات درمانی در منزل تزریقات پانسمان سونداژ وکلیه کارهای پرستاری می باشد . با ارائه این طرح خدماتی  بیمارانی که قادر به حرکت نیستند می توانند در منزل خود ویزیت شده و دیگر نگرانی حمل و نقل وایاب ذهاب را نخواهند داشت .

     

    8- مواد اولیه

    مواد اولیه در این طرح شامل تهیه مواد اولیه بهداشتی همچون: سرنگ الکل باند گاز وازلینه آب مقطر انژیوکت نیدل سوزن پنبه سواپ و غیره می باشد .

     

    محل تامین

    امروزه شرکت های مختلف پزشکی ودرمانی وجود دارد که می توان به راحتی مواد اولیه یک درمانگاه را از آن تامین کرد . در این طرح برای تهیه مواد اولیه شرکت تولیدی ((دارو پخش)) واقع در جاده مخصوص کرج-خیابان دارو پخش در نظر گرفته شده است .

     

    چگونگی تامین

    چگونگی تامین مواد اولیه برای درمانگاههای دولتی بدین صورت است که که از لحاظ قانون مالی برای خرید ابتدا باید 3 عدد پیش فاکتور از شرکت های مختلف تولید  دارویی گرفته وبا اتفاق نظر  هیئت مدیره مواد اولیه خریداری می شود اما در این طرح چون ملاک درمانگاه خصوصی بودن آن است چگونگی تامین به این صورت است که ابتدا لیست کلیه مواد اولیه  به همراه تعداد ان  طی نامه ای و درخواستی به شرکت مورد نظر فرستاده تا تهیه شود سپس بعد از تهیه  و آماده شدن ان طی قرار داد شرکت موظف است بدون هزینه حمل ونقل کلیه مواد اولیه را در خود درمانگاه تحویل دهد .

    9- سرمایه گذاری ثابت ( زمین – مستغلات – ساختمان)

     

    ردیف شرح مشخصات فنی متراژ فی مبلغ کل به ریال
    1 ساختمان درمانگاه دارای حداقل 200متر 8000000 1.6E+09
    جمع کل 1.6E+09

     

    -سرمایه گذاری ثابت ( ماشین آلات)

     

    ردیف شرح مشخصات فنی تعداد فی قیمت کل به ریال
    1 دستگاه الکتروشوک ژاپنی 2 دستگاه 50000000 1E+08
    2 آمبو لانس استیشن با تجهیزات 1 دستگاه 3E+08 3E+08
    3 دستگاه نوار قلب ژاپنی 2 دستگاه 2500000 5000000
    4 اتو کلاو آلمانی 1 دستگاه 6000000 6000000
    5 دستگاه تست ورزش ژاپنی 1 عدد 5000000 5000000
    6 دستگاه ساکشن ژاپنی 1 عدد 1000000 1000000
    جمع کل 4.17E+08
               

     

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی تأسیس درمانگاه

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    - شرکت ساختمانی نیلو گستر

    2. مهندسین آقای میرشفیعی و آقای پناهی

    3-کتاب آشنایی با بیمارستان و محیط های درمانی

     نوشته دکتر علیرضا محقق سال 1378

    4-کتاب درمانگاه وضوابط تاسیس آن

    نوشته محمد حجتی سال 1379

طرح توجیهی پروژه کارآفرینی تأسیس درمانگاه , طرح کارآفرینی پروژه کارآفرینی تأسیس درمانگاه , طرح توجیهی پروژه کارآفرینی تأسیس درمانگاه , پروژه کارآفرینی پروژه کارآفرینی تأسیس درمانگاه , نمونه طرح کسب و کار پروژه کارآفرینی تأسیس درمانگاه , Business plan با موضوع پروژه کارآفرینی تأسیس درمانگاه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت