مقاله چند کارآفرین موفق ایرانی

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: word کد فایل: 3250
سال: نامشخص مقطع: خدماتی دسته بندی: سایر موضوعات
قیمت قدیم:۱۴,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه مقاله چند کارآفرین موفق ایرانی

    آقای ابراهیم خدابخش دچانی [ اولین تولید کننده مواد بسته بندی قرص ها ]

    تحصیلات: مهندس برق

    محصولات/خدمات: دی پت (داروپات)

    شرکت(تولیدی/خدماتی): داروپات شرق

    موضوع کارآفرینی: اولین تولید کننده مواد بسته بندی قرصها  

    سرگذشت        

          از کودکی به پزشکی علاقه داشتم با معدل 75/19 در رشته طبیعی دیپلم گرفتم و در کنکور رتبه 112 را آوردم اما به دلیل رد صلاحیت نتوانستم به دانشگاه بروم. بورس هندوستان را گرفتم اما انقلاب شد و مجبور شدم به فلیپین بروم و بدون هیچ اراده ای در رشته فنی(مهندسی برق) تحصیل کنم. بعد از گذشت مدتی فهمیدم که من برای این رشته ساخته شدام پس از 4 سال با مدرک مهندسی به ایران برگشتم. در سپاه مشغول به کار شدم و در مخابرات سپاه اقدامات نوآورانه زیادی کردم. پس از جنگ مدیر عامل داروگر شدم و از سال 1377 با توجه به تجربه ای که در بحث بسته بندی مواد بهداشتی پیدا کرده بودم و با توجه به اینکه محیط بسته دولتی را نمی توانستم تحمل کنم شرکت داروپات شرق را تأسیس کردم و از اولین روز فعالیتم تا الان هر ساله سعی کرده ام خط تولیدی جدیدی به تولیداتم اضافه کنم تمام دستگاهها و خطوط تولید را با توجه به ابتکار خودم طراحی کرده و ساخته ام.

     

    آقای آزمندیان [ آموزشی تکنولوژی فکر انسان ]

     تحصیلات: دکتری مهندسی صنایع

    محصولات/خدمات: خدمات آموزشی تکنولوژی فکر

    شرکت(تولیدی/خدماتی): موسسه پدید فکر

    موضوع کارآفرینی: آموزشی تکنولوژی فکر انسان    

     سرگذشت       

     در آمریکا همزمان با تحصیل در رشته مهندسی صنایع با پدیده تکنولوژی فکر آشنا شدم با وجود اینکه در آنجا زندگی مرفه و خوبی داشتم اما تصمیم گرفتم به ایران برگردم و آنچه را که در این روش آموخته ام به مردم عزیز کشورم بیاموزم و پس از آمدنم به ایران این موسسه را تأسیس کردم و شروع به فعالیت کردم تا به هدف خود برسم.

     

    آقای احمد اسلامیان [ بزرگترین تولید کننده رنگ های صنعتی و ساختمان در ایران و قطعه ساز برتر ]

    تحصیلات: دیپلم

    محصولات/خدمات: انواع مختلف و تنوع رنگ و قطعات خودرو

    شرکت(تولیدی/خدماتی): روستا و فارس اشن گرمسار

    موضوع کارآفرینی: بزرگترین تولید کننده رنگهای صنعتی و ساختمان در ایران و قطعه ساز برتر

     سرگذشت         

                ایشان در سال 1331 در شهر سنگسر استان سمنان متولد شدند. پدر مانند بقیه سنگسریها، دامدار بوده و وضعیت نسبتا خوبی داشتند. تشویق به کار همواره در خانواده ایشان وجود داشته و یکی از عمده ترین دلایل موفقیت ایشان هم همین موضوع می باشد. دوران کودکی را به پدر در امر دامداری کمک می کردند و سپس برای ادامه تحصیل به تهران آمده و به صورت شبانه مشغول تحصیل شدند. به موازات تحصیل همراه با یکی از دوستان وارد کار رنگ شدند. ابتدا به عنوان مسئول آزمایشگاه و سپس به عنوان مسئول تولید، مشغول به کار شدند. پس از اخذ دیپلم در سال 1365 به خدمت سربازی رفته و سپس به کمک برادرانش، شرکت فارس اشن را تأسیس نمودند. پس از پشت سرگذاشتن مشکلات زیاد در زمینه تولید رنگ و رزین ، توانستند که ظرفیت تولید را بالا برده و با و وارد کردن تجهیزات مورد نیاز ، کیفیت رنگهای تولیدی را به سطح جهانی ارتقا دهند. در سال 1377 با کمک یکی از دوستان شرکت روستا را خریداری نمودند و وارد کار قطعه سازی شدند. به موازات شرکت فارس اشن، ایشان توانستند که شرکت روستا را نیز به سطح بالایی از نظر کمیت وکیفیت رسانده و همچنین تولید کمک فنر و کانتینر را برای کشتی آغاز نمایند. شرکت روستا در حال حاضر ، یکی از برترین قطعه سازان ایران خودرو به شمار می آید.

    آقای احمد حجاریان [ اجرای یک سیستم آموزشی نوین و یکپارچه ]       

     موضوع کارآفرینی: اجرای یک سیستم آموزشی نوین و یکپارچه

    سرگذشت        

           ایشان در سال 1337 در یک خانواده متوسط در تهران به دنیا آمدند. در دوران کودکی کار را به صورت تفریحی در دوران تعطیلات تابستان دنبال می کردند.بعد از اتمام دوره دبیرستان در سال 55 وارد دانشگاه صنعتی امیر کبیر شدند و در سال 68 نیز فوق لیسانس رشته پلیمر را اخذ کردند. به موازات تحصیل در دانشگاه وارد آموزش و پرورش شدند. بعد از انقلاب امور تربیتی و مدارس نمونه دولتی را تأسیس کردند. در سال 1364 مدرسه رشد را پایه گذاری کردند. و بعد از آن مدرسه غیرانتفاعی امام را دایر نمودند. در سال 1372 وارد انرژی اتمی شدند و طرح مدارس هماهنگ به اجرا گذاشته شد. ایجاد تمرکز آموزشی و سیستم آموزشی یکپارچه باعث افزایش سطح عملی و میزان قبولی دانش آموزان تحت پوشش این سیستم شده است .

     

    آقای احمد طاهری طلب [ اولین تولید کننده سنگفرش با روش نوین در ایران ]

    موضوع کارآفرینی: اولین تولید کننده سنگفرش با روش نوین در ایران

    نام شرکت: فراز ایران

    سرگذشت          

     صاحب شرکت فراز ایران. علاقه به کارهای صنعتی و فنی باعث شد در سن 17 سالگی کارگاهی را در زمینه تولید لوله های گالوانیزه دایر کنند و پس از فارغ التحصیلی اولین کار اجرایی خود را در یک شرکت آمریکایی و جزیره لاوان، انجام دادند پس از آن به مدت 9 سال در سیمان سپاهان مشغول بودند و در سال 1354 با سرمایه قابل توجه ای شرکت را راه اندازی کردند و پس از مواجه شکست اقتصادی به عنوان مدیر عامل به شرکت پل آک رفتند و سپس به مدت 8 ماه مدیر عامل شرکت هپکو اراک بوده و بعد از آن به ماشین سازی تبریز پیوستند و سپس به کشور آلمان مهاجرت کرده و با کمک یکی از دوستان بانک صرافها در آلمان دایر می کنند و سپس با گذاشتن شعباتی در آلمان و انگلیس و همچنین در تهران شرکت را گسترش دادند.

     

     

    آقای احد عظیم زاده [ نوآوری در تولید و صادرات فرشهای دست بافت ]  

    نوع فعالیت( خدماتی، تولیدی): تولید فرش دست بافت

    موضوع کارآفرینی: نوآوری در تولید و صادرات فرشهای دست بافت

    سرگذشت        

          از کودکی به فرش اشتغال داشتم و در 7 سالگی پدرم را از دست دادم و مسئولیت اداره زندگی را به عهده گرفتم، پس از چند سالی که در بافت فرش فعالیت داشتم و مقداری پول جمع آوری کردم و برای اولین بار دو فرش کوچک را از یک مکانی خریدم و در مکان دیگر با سودی اندک فروختم، بعد از مدتی و ادامه خرید و فروش فرش، به چنر کشور خارجی سفر کردم و پس از شناسایی بازار و نوع تقاضا، وارد حوزه صادرات فرش شدم و از تبریز به تهران مراجعت نمودیم و گرایش خود را از تولید مستقیم فرش به تجارت فرش و تولید مستقیم تغییر دادم، در حال حاضر به کشورهای نظیر ژاپن، آلمان، عربستان و ... فرش صادر می کنم و مهمترین مرکز فعالیت من در کشورهای خارجی،کشور ژاپن است.

     

     

    آقای ابراهیم خلیل کامرانی [ تولید کننده سیب زمینی نیمه سرخ شده ]       

     تحصیلات: ابتدائی

    محصولات/خدمات:بهنام

    شرکت(تولیدی/خدماتی): بهنام پودر بناب

    موضوع کارآفرینی:تولید کننده سیب زمینی نیمه سرخ شده

    سرگذشت        

           کودکی و جوانی خود را در شهرستان بناب گذراندم و در ابتدا به کار آهنگری مشغول بودم همزمان امضاء قعطنامه 598 من در پاریس بودم و در یکی از شعب رستوران مک دونالد نشسته بودم و سیب زمینی می خوردم که به ذهنم رسید که ما هم می توانیم از این نوع سیب زمینی در داخل کشور داشته باشیم، و بعد به دنبال عملی کردن آن رفتم اما موفق نشدم چون زبان بلد نبودم. این ایده ادامه یافت تا اینکه سال 77 گشایش اعتبار کردم برای خرید دستگاه ها از آلمان و در تاریخ 22/11/78 کارخانه را راه اندازی کردم و تا این لحظه دائم در فکر تحقیق و توسعه و تکمیل طرح توسعه شرکت هستم.         

  • فهرست و منابع مقاله چند کارآفرین موفق ایرانی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

طرح توجیهی مقاله چند کارآفرین موفق ایرانی , طرح کارآفرینی مقاله چند کارآفرین موفق ایرانی , طرح توجیهی مقاله چند کارآفرین موفق ایرانی , پروژه کارآفرینی مقاله چند کارآفرین موفق ایرانی , نمونه طرح کسب و کار مقاله چند کارآفرین موفق ایرانی , Business plan با موضوع مقاله چند کارآفرین موفق ایرانی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت