پروژه کارآفرینی طرح تجاری تولید قطعات پیش ساخته بتونی

تعداد صفحات: 56 فرمت فایل: word کد فایل: 4533
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع ساختمانی و مصالح ساختمانی
قیمت قدیم:۱۲,۴۰۰ تومان
قیمت: ۸,۴۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی طرح تجاری تولید قطعات پیش ساخته بتونی

    مسکن از دیرباز مورد توجه و نیاز همه جوامع و انسانهای کره خاکی بوده است با توجه به رشد جمعیت ایران در سالهای گذشته و عدم ساخت و ساز متناسب با این رشد ، هم اکنون با مشکل کمبود مسکن بخصوص ، مسکن ارزان قیمت و مقاوم مواجه هستیم . طبق آخرین آمار جهت تامین مسکن جوانان ازدواج کرده یا در حال ازدواج به 2 میلیون واحد مسکونی نیاز داریم .
    فصل اول
    ((خلاصه مدیریتی))            
    مسکن از دیرباز مورد توجه و نیاز همه جوامع و انسانهای کره خاکی بوده است با توجه به رشد جمعیت ایران در سالهای گذشته و عدم ساخت و ساز متناسب با این رشد ، هم اکنون با مشکل کمبود مسکن بخصوص ، مسکن ارزان قیمت و مقاوم مواجه هستیم . طبق آخرین آمار جهت تامین مسکن جوانان ازدواج کرده یا در حال ازدواج به 2 میلیون واحد مسکونی نیاز داریم .
    همچنین اکثر ساختمانهای موجود کشور به دلیل عدم رعایت اصول فنی ساخت و ساز ویا طول عمر بالا، فرسوده محسوب شده و باید جایگزین گردند .
    لذا جهت تامین این مقدار ساختمان باید از روشهای جدیدی که در عین داشتن مقاومت بالا در برابر زلزله و ارزان بودن ، در کمترین زمان ممکن احداث کردند استفاده کرد .در کشورهای پیش رفته اروپایی با استفاده از دیوارهای پیش‌ساخته بتنی این مشکل را حل کرده‌اند . شرکت ‌های مختلف اروپایی با استفاده از روشهای گوناگون ،‌ مثل استفاده از بتن سبک ،‌دیوارهای دو جداره پرشده با فوم پلی استایرن ، دیوارهای کامپوزیت پر شده با بتن و ... ساختمانهای پیش‌ ساخته تولید می‌کنند .
    ما ضمن بررسی روش‌های مختلف ، روشی را انتخاب کرده‌ایم که دارای تمامی محاسن ذیل باشد .
    1.      مقاوم در برابر زلزله تا 2/8 ریشتر
    2.      سرعت احداث بسیار بالا .
    3.      عایق در برابر انتقال رطوبت ، انتقال حرارت و انتقال صوت .
    4.      ارزان قیمت .
    5.      تنوع در طراحی و معماری
    6.      استفاده از 100 درصد مواد اولیه داخلی .
    با استفاده از روش پانلهای دوتایی بتنی ، ساختمانهایی تا 26 طبقه می‌توان احداث کرد .
    این ساختمانها می توانند با کاربری خانه‌های ویلایی ،‌آپارتمانهای مسکونی یا اداری ، مجتمع‌های تجاری و هتل احداث شوند .
    با توجه به سبک بودن دیوارهای تولیدی ، امکان حمل و نقل آنها در فواصل تا 150 کیلومتری امکان‌پذیر است و لذا احداث کارخانه در شهرکهای همجوار شهرهای بزرگ هم توجیه اقتصادی خواهد داشت .
    در این طرح به دلیل استفاده از دانش فنی مدرن ساخت دیوارهای پیش‌ساخته بیشتر ماشین آلات و تجهیزات واحد اول از آلمان وارد می‌گردد و در طرح توسعه ، درصد قابل توجه‌ای از ماشین آلات در ایران ساخته می‌شود .
    در بررسی امکان سنجی احداث این کارخانه نزدیک بودن به مواصلات ارتباطی و همچنین نزدیکی به کلان شهری همچون مشهد و نیز سهولت دسترسی به منابع اولیه تولیدی بسیار حائز اهمیت می باشد .
    2 2   تاریخچه صنایع پیش ساخته ‌سازی ساختمان
    در دوران قبل از آثار باستانی گذشته از قبیل اهرام مصر ، معابد روم و یونان و کاخهای ساسانی و هخامنشی بکرات قطعات سنگ قبلاً  آماده شده مورد استفاده قرار گرفته‌اند و بنابراین ساختمانهای مزبور را از نظر تعاریف امروزی میتوان تا حدودی پیش‌ساخته نامید . منتهی در گذشته بخاطر عدم وجود وسایل ارتباطی و حمل و نقل اکثراً قطعات را در محل اجرای ساختمان آماده نموده و بکار میبرده‌اند . در سال 1869 میلادی رایموند گوانبه و متعاقب آن مؤسسه کامودر فرانسه موفق به قالب‌گیری بتون و تولید قطعات بتونی سنگین گردیده و بدینوسیله اولین سیستم پرفابریکاسیون سنگین را جهت ساخنمان‌سازی بوجود آوردند .
    پس از این تحولات تا پایان آخرین جنگ جهانی سیستم‌های دیگر پیش‌سازی نیز بوجود آمد ، منتهی هیچکدام بخاطر وجود مشکل و موانع مختلف ووفور کارگر و کمبود  تجهیزات ساختمانی و حمل و نقل مورد استقبال عمومی واقع نگردید . ولی اکثر مطالعات مفید در باره سیستمهای ساختمانی مربوط به این دوره است . پس از خاتمه جنگ جهانی دوم و ورود آوارگان به کشورها فعالیت‌های شدیدی بمنظور ترمیم خرابیها و سکنا دادن مردم در کشورهای صدمه دیده شروع شد و این احتیاجات باعث ایجاد تحول در صنایع پیش‌سازی ساختمان گردید و صنایع مذکور را به تکامل نزدیک کرد .
    در اروپا این ایده در قرن نوزدهم قوام گرفت ، در سال 1948 انجمن شهر " هترفولدشاید " انگلستان کنسرسیوم ساختمانی CLASP را بنیان نهاد که سیستم ساختمان مدارس را با همان نام وشهرت جهانی بوجود آورد و شرکتهای دیگر نیز تاسیس گردیدند و این امر موجب توسعه این سیستم با نامهای SCOLLA  و SEAL  گردید . و این توسعه تدریجاً به زمینه خانه سازی نیز کشانیده شد . ارقام زیر میزان کار پیش‌سازی را در کشورهای اروپایی نشان میدهد .
    آلمان غربی     40%                 سوئد    60%         انگلیس     40%
    فرانسه         5/22%                 سوئیس    20%        شوروی سابق 80%
    32 مزایای عمده روشهای پیش‌سازی و استانداردهای مربوط:
    در بیست سال اخیر هزینه‌های ساختمانی رشد سریعتری را بیش از سایر هزینه‌های تولیدی در صنایع دیگر داشته‌اند این روند کم و بیش در مورد کلیه کشورهای جهانی بویژه کشورهای رو به رشد وجود دارد . بنابر این استفاده از تکنیک‌های جدید در امور ساختمانی در کاهش هزینه‌های ساختمانی بسیار موثر بوده است . یکی از اقلام مهم هزینه در ساختمانها مخارج نیروی انسانی است . تاکنون روش متداول در احداث ساختمان ایجاب مینموده که اکثر نیروی انسانی مستقیماً در محل احداث حضور داشته باشند و وظایف گوناگون و دشواری را به دوش داشته باشند . دگرگونی و پیشرفتهای سریع در چندین سال اخیر در صنایع ساختمانی امکان ایجاد کارگاههای تولید انبوه ساختمانی را بوجود آورده . با توجه باینکه کلاً قطعات پیش‌ساخته توسط ماشین آلات تهیه میگردد از مزایا و محاسن زیر برخوردارند .
    1.      امکان تولید بصورت انبوه  وجود دارد .
    2.      کاهش قیمت تمام شده بدلیل تولید انبوه .
    3.      امکان کنترل کیفی و آزمایشات کیفی در کارخانه در صورتیکه در محل احداث ساختمان در اغلب موارد غیر ممکن است .
    4.      تغییرات شرایط جوی منجمله سرما و گرما تاثیری در تولید مصالح و قطعات پیش‌ساخته در محل کارخانه تولیدی ندارد .
    5.   حمل مصالح پیش‌ساخته شده به محل ساختمان نه تنها باعث افزایش هزینه حمل نمی‌گردد بلکه در اغلب موارد اولیه بصورت مجزا بطریقه سنتی نیز ارزانتر تمام میشود .
    6.      کاهش زمان اجرای کار ساختمان
    7.      افزایش عمر اقتصادی ساختمان
    لازم به ذکر است که به دلیل متنوع بودن نوع قطعات استاندارد خاصی در خصوص قطعات پیش‌ساخته بتونی وجود ندارد . تنها منابع استاندارد موجود در ایران آئین نامه شماره 518 طرح و محاسبه ساختمانهای بتن آرمه و همچنین آئین نامه شماره 519 بارگذاری میباشد که مورد استفاده قرار میگیرد . استاندارد بین‌المللی آن ASTM  و RCI میباشند . ضمناً نشریه شماره 130 مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن تحت عنوان بتن و اجرای آن که مباحث آن ترجمه کامل نشریه منتشره از طرف انجمن سیمان و بتن انگلستان میباشد نیز منبع استفاده این واحدها میباشد .
    42 بررسی قابلیت جذب بازار و قیمت فروش
    عوامل متعددی در تعیین قیمت فرآورده‌های مختلف صنعتی و غیره دخیل بوده که تغییرات آنها سه جزء اصلی و شاخص قیمت فروش محصول را متاثر از شرایط حضور خود می‌نماید .
    که ذیلاً مهمترین آنه برشمرده میشوند .
    میزان عرضه و تقاضا
    معیارهای رقابت نزذ تولیدکنندگان و فروشندگان
    گسترده کاربرد و نوع کانونهای مصرف‌کنندگان محصول
    سیاستهای اقتصادی کشور
    معیارهای کیفی کالا
    روند رشد صنایع جنبی
    با توجه به طیف گسترده موارد استفاده و قابلیت تطابق قطعات پیشنهادی با هداف گوناگون در کنار قیمتی مناسب و قابل رقابت با جانشینهای آن تولیدات میتواند از حجم مصرف بسیار مطلوب برخوردار شود . بؤیژه قطعات خاص که موارد مسکونی ، اداری ، بهداشتی صنعتی و کشاورزی را شامل میشود ارائه تولیدات بنحو مطلوب میتواند آینده مصرف بسیار مناسب داشته باشد .

     

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی طرح تجاری تولید قطعات پیش ساخته بتونی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

طرح توجیهی پروژه کارآفرینی طرح تجاری تولید قطعات پیش ساخته بتونی, طرح کارآفرینی پروژه کارآفرینی طرح تجاری تولید قطعات پیش ساخته بتونی, طرح توجیهی پروژه کارآفرینی طرح تجاری تولید قطعات پیش ساخته بتونی, پروژه کارآفرینی پروژه کارآفرینی طرح تجاری تولید قطعات پیش ساخته بتونی, نمونه طرح کسب و کار پروژه کارآفرینی طرح تجاری تولید قطعات پیش ساخته بتونی, Business plan با موضوع پروژه کارآفرینی طرح تجاری تولید قطعات پیش ساخته بتونی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت