پروژه کارآفرینی شرکت خدمات تاسیسات ساختمانی گرمایش و سرمایش

تعداد صفحات: 35 فرمت فایل: word کد فایل: 3478
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع ساختمانی و مصالح ساختمانی
قیمت قدیم:۱۴,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی شرکت خدمات تاسیسات ساختمانی گرمایش و سرمایش

    فصل اول

     معرفی طرح

    فصل اول - معرفی طرح

    1-2-مشخصات محصول

    1-1-2- نام و کاربرد محصول:

    ایجاد و راه اندازی شرکت خدمات تاسیسات ساختمانی ( شرکتی برای انجام فعالیت های حرارتی و برودتی ساختمانی )

     

    4-1-2-تشریح مختصر فرایند

    سرمایش و گرمایش ساختمانی

    موقعیت پیاده سازی طرح :

     

    فصل دوم

     تعیین ظرفیت

    فصل دوم – تعیین ظرفیت :

    2-2-تعیین ظرفیت انجام فعالیت

     

    ردیف نام محصول ظرفیت انجام فعلالیت  سالانه ظرفیت انجام فعالیت  ماهانه ظرفیت انجام فعالیت روزانه
    1 انجام فعالیت های گرمایشی ساختمانی 450 40 1 الی 2
    2 انجام فعالیت های سرمایشی ساختمانی 450 40 1 الی 2
    3 انجام فعالیت های گرمایشی صنعتی 250 25 1 مورد
    4 انجام فعالیت های سرمایشی صنعتی 250 25 1 مورد

     

    -3-برآورد میزان مصرف مواد اولیه و قطعات خریدنی برای هر پروژه

     

    نام ماده اولیه/ قطعات خریدنی مشخصات فنی مورد مصرف در محصول میزان مصرف  مصرف سالیانه منبع تامین
    در محصول مقدار واحد داخلی خارجی
    انواع چیلر 2248A - -     *  
    انواع رادیاتور Rc21         *  
    پمپ های سنگین 2150         *  
    مکنده و تهویه هوای صنعتی سنگین         *  
    سایر              

    -5-معرفی تجهیزات و تاسیسات عمومی

    عنوان تاسیسات به مقدار مصرف مقدار مصرف
    محوطه کارگاه اداری بنزین گازوییل
    برق * * * *  
    آب * * *   *
    گاز   * *   *
    تلفن   * *    
    سوخت گرمایش   * *    

     

     شرح فرآیند و اطلاعات فنی مورد نیاز

    فصل پنجم - شرح فرآیند و اطلاعات فنی مورد نیاز

    پیشگفتار :

    تصور کنید ساختمان ها می توانستند مانند موجودات زنده در شرایط متفاوت محیطی تغییر شکل بدهند! در حقیقت واژه "ساختمان های هوشمند" نگرش جدید مهندسین معمار به آینده ساختمان سازی در جهان است، ساختمان هایی که قادرند خود را با شرایط محیطی داخل و خارج بنا تطبیق دهند.

    چنین ساختماهایی که در تقلید از سیستم واکنش موجودات زنده ساخته می شوند. آنها قادرند در پاسخ به شرایط مختلف جوی مانند وزش باد، گرما و سرمای بیش از حد و تغییر تابش نور خورشید عکس العمل نشان دهند. به علاوه در داخل ساختمان نیز با مشاهده مواردی چون تجمع بیش از اندازه جمعیت، تغییراتی از خود بروز دهند.

    تریستان استرک (Tristan dEstree Sterk) از اعضای دایره معماری رباتیک و طراحی بناهای هوشمند، مشغول کار بر روی نمونه هایی از این ساختمان هاست، اسکلت اصلی آنها مجموعه ای از میله ها و سیم هایی است که توسط ماهیچه های بادی به هم متصل اند.

    با اتصال این اسکلت به یک سیستم هوشمند، استرک موفق به طراحی ساختمان هایی سبک و محکم، که قابلیت تغییر شکل دادن را دارا می باشند، شده است. به علاوه با به کار گیری روش مذکور طبیعتا در مصرف انرژی نیز صرفه جویی خواهد شد.

    او در مورد مزایای چنین ساختمانهایی اظهار داشته :

    "چنین سیستمی به مهندسین معمار قدرت ساخت بناهایی را می دهد که قادرند چه در شرایط عادی و چه در شرایط غیرعادی و دشوار، به منظور تامین رفاه بیشتر ساکنین، خود را با شرایط محیطی وفق بدهند. یک برج مرتفع را در نظر بگیرید که به هنگام وزش بادهای ناگهانی و شدید بتواند جلوی فشار باد را گرفته و آن را از خود دفع نماید، یا خانه ای که قادر باشد با ایجاد لرزش برف را از پشت بامش به زمین بتکاند!"

    استرک می افزاید : "مدت هاست که مهندسین به این امر که روش های ایجاد حرارت ، برودت و روشنایی در هر بنای ساختمانی به شکل ظاهری اش بستگی دارد، واقفند. ساختمان های مرتقع در مقایسه با بناهای کوتاه تر به روش کاملا متفاوتی گرم و سرد می شوند."

    "با مجهز کردن نمای ساختمان ها به نسل جدیدی از مصالح که قادرند در جهت تابش اشعه خورشید تغییر شکل داده و ماکزیمم انرژی خورشیدی را جذب نمایند، می توان نوعی تولید انرژی در ساختمان ها انجام داد. در چنین شرایطی حتی می توان ادعا کرد که به سیستم تهویه نیز نیازی نخواهد بود."

    استرک در حال حاضر مشغول بررسی و تست مجمو عه ای از آسمانخراش هایی با ویژگی های نامبرده در شهر شیگاگو است.

    متخصصین در این زمینه معتقدند همانگونه که امروزه در صنایع دیگری مانند خودرو سازی با به کار گیری سیستم های پیشرفته از استهلاک لاستیک ها، ترمزها و هدر رفتن سوخت جلوگیری می شود و کسیه های هوا (air bag) در مواقع مورد لازم به نجات جان سرنشینان کمک می کنند، منازل مسکونی ما نیز همچون اتومبیل هایمان نیاز به تسهیلات مشابهی دارند، هر چند تا کنون از آنها بی بهره بوده ایم، اما اکنون توانایی انجام چنین امر خطیری را دارا هستیم.

     

    عایق کاری ساختمان

    عایق کاری نقش بسیار مهمی در گرم نگه داشتن ساختمان در فصل زمستان و خنک نگه داشتن آن در فصل تابستان دارد . به کمک عایق کاری می توان یک خانه را در زمستان ۵ درجه گرمتر و در تابستان ۱۰ درجه خنک تر نگه داشت .

     

     انواع عایق کاری :

    ۱) عایق هایی که در ساختار آنها حبابهای هوا وجود دارد و باعث کاهش هدایت حرارت می شوند.

    ۲) عایق هایی که حرارت را باز می تابند .پشت این عایق ها باید حدود ۲۰ میلی متر فاصله هوایی تعبیه شود .

     

     

     

     عایق ها چگونه ارزیابی می شوند ؟

    فاکتور مهم در انتخاب عایق ها ، میزان مقاومت حرارتی آن هاست .هر قدر n مقاومت بالاتر باشد ، عایق حرارت را کمتر از خود عبور می دهد و صرفه جویی که به همراه دارد افزایش می یابد ، پس به جای ضخامت عایق ها ،باید مقاومت حراتی آن ها با هم مقایسه شوند.

    عایق های گوناگون با مقاومتهای حرارتی برابر ، از نظر میزان صرفه جویی در انرژی همانند هستند و تنها اختلاف آنها در قیمت و محل کاربرد است .

     

     چه جاهایی باید عایق کاری شوند؟

    ▪ سقفها :

    با عایق کاری سقف مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش ساختمان ۳۵% تا ۴۵% کاهش می یابد .

    ▪ دیوار های خارجی :

    مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش ساختمان را حدود ۱۵% کاهش می دهد.

    ▪ کف :

    مصرف انرژی در زمستان را ۵% کاهش می دهد .                    

    ▪ لوله های آبگرم :

    برای عایق کاری لوله های آبگرم می توان از عایق های پتویی یا عایقهایی که به طور ویژه برای لوله ها ساخته شده و به راحتی قابل نصب هستند استفاده کرد .

    سقف و کف ساختمان های موجود را می توان به راحتی عایق نمود .

    بر اساس مقررات ملی ساختمان ، تمامی ساختانهایی که ساخته می شوند باید به اندهزه کافی عایق کاری شوند . میزان عایق مورد نیاز در همین مقررات تعیین شده است .

     

     

    چند راهنمایی کلی برای نصب عایق ها

    عایق ها در صورتی خوب کار خود را نجام می دهند که به طور صحیح نصب شده باشند.موارد زیر به شما کمک می کند تا بهترین کارایی از عایقهایی که نصب می کنید ببینید 

    ▪ هرگز عایق را فشرده نکنید .عایق باید پس از نصب همان ضخامت اولیه خود را داشته باشد در غیر این صورت مقدار مقاومت حرارتی آن کاهش می یابد و نمی توان آن طور که انتظار می رود جلوی انتقال حرارت را بگیرد .

    ▪ عایق کاری را به طور کامل روی تمام سطح انجام دهید . چرا که اگر تنها ۵% از سطح خالی بماند ، ممکن است تا ۵۰% از کارایی عایق کاری کاسته شود .

    ▪ مواد عایق را باید خشک نگه داشت ، زیرا به استثنای پلی استایرن که نسبت به آب مقاوم است ،بقیه عایق ها بر اثر رطوبت کارایی آنها پایین می آید . در برخی عایق های آزاد مقدار مقاومت حرارتی متناسب با تراکم عایق است نه ضخامت آن . در این عایق ها ، مقدار مقاومت ممکن است بعد از مدتی تا ۲۰% کاهش یابد . از این رو باید بعد از نصب کننده عایق تضمین گرفت .

    ▪ از عایق های آزاد در سقف هایی که شیب زیادی دارند استفاده نکنید.

    ▪ در صورت استفاده از عایق های بازتابنده باید حتما پشت آنها یک لایه هوای ساکن به ضخامت ۲۰ میلی متر وجود داشته باشد.تمام سوراخها و پارگی ها و درزها باید با نوارچسب پوشیده شوند.

    ▪ اطراف کابل های برق و لوازم الکتریکی را هرگز عایق کاری نکنید ،ایمن بودن عایق کاری باید توسط یک فرد متخصص بررسی شود .

    ▪ در فاصله کمتر از ۹۰ میلی متر فنهای خروجی عایق نصب نکنید .

    در فاصله کمتر از ۲۵ میلی متر حبابهای لامپ و سرپیچ آنها عایق کاری نکنید

    نقش شیشه در معماری ساختمان

    نقش شیشه در معماری امروز بسیار چشم گیر و غیر قابل انکار می باشد ، این متریال با وارد شدن در هنر صنعت گونه ی معماری ، تغییراتی شگرف را در این بادی هنری ایجاد کرد.

    حضور این متریال در معماری دارای قدمت زیادی می باشد امروز استفاده از شیشه در ایجاد ساختمانها و همچنین دکوراسیون بسیار رایج می باشد.

    استفاده از شیشه در معماری باعث شوکوفایی این هنر کهن و همچنین پویایی روز افزون این هنر (معماری) گشته است.

    این مقاله به بررسی یکی از کاربرد های این متریال در معماری می پردازد.

     

     پیشینه ی تاریخی :

    هر چند تاریخ کشف شیشه دقیقا مشخص نیست ولی تصور می رود که در دوره یونانی، فنیقی ها صنعت شیشه را در ساحل مدیترانه نزدیک شهرصیدا ایجاد کرده باشند.

    شواهد و قرائن تاریخی نیز نشان می دهند که آنان نیز هنر شیشه گری را در دومین دوره اسارت قوم یهود دربابل از بابلیان آموخته اند، ولی آنچه مسلم است شیشه گری از قدیمی ترین حرفه های بشر است که مستلزم استفاده از آتش بوده است.

    از بدو پیدایش شیشه، اشیای شیشه ای به خاطر جذابیت و زیبایی، طرفداران زیادی داشته است ومصریان باستان شیشه را به دلیل رنگهای جواهر گونه که از افزودن فلزات واسطه به ترکیب شیشه حاصل می شود درجواهر سازی به کار می بردند.

    ظروف شیشه ای که امروزه یکی از بخشهای مهم صنعت را تشکیل می دهد در ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد تولید شده است و مردم سومر،‌بابل و آشور نیز بهترین نوع شیشه و صنعت شیشه گری را داشته اند جداول و فرمولهای ترکیب شیشه بابلیان و آشوریان (۶۲۵ سال قبل از میلاد) که در نزدیکی و مجاورت فارس ساکن بوده اند نشان می دهد که این شیشه ها شدیدا قلیایی بوده اند که به دلیل دوام شیمیایی پائین، عمدتا از بین رفته اند.

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی شرکت خدمات تاسیسات ساختمانی گرمایش و سرمایش

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

طرح توجیهی پروژه کارآفرینی شرکت خدمات تاسیسات ساختمانی گرمایش و سرمایش , طرح کارآفرینی پروژه کارآفرینی شرکت خدمات تاسیسات ساختمانی گرمایش و سرمایش , طرح توجیهی پروژه کارآفرینی شرکت خدمات تاسیسات ساختمانی گرمایش و سرمایش , پروژه کارآفرینی پروژه کارآفرینی شرکت خدمات تاسیسات ساختمانی گرمایش و سرمایش , نمونه طرح کسب و کار پروژه کارآفرینی شرکت خدمات تاسیسات ساختمانی گرمایش و سرمایش , Business plan با موضوع پروژه کارآفرینی شرکت خدمات تاسیسات ساختمانی گرمایش و سرمایش
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت