پروژه کارآفرینی تولید محصولات دهان شویه oral health liquid

تعداد صفحات: 18 فرمت فایل: word کد فایل: 4438
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع دارویی-پزشکی-بهداشتی
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی تولید محصولات دهان شویه oral health liquid

    نام و کد محصول ISIC3 :

     

    نام تجاری این محصول درایران است و این محصول را در دنیا  به نام oral health liquid    می شناسند. این محصول با  کد 24231713  در لیست ISIC3   مشخص شده است.

     

    شماره تعرفه گمرکی :

     

     در گمرک  کشور  با  شماره  تعرفه  33069000   تحت  نام  فرآورده برا ی بهدا شت دهان یا دندا ن غیر مذکور درجای دیگر  قابل دسترسی می باشد.

      

    شرایط واردات :

     

        پس از اخذ مجوزهای لازم از سوی وزا رتخانه های  بازرگانی وبهداشت ، درمان  و آموزش پزشکی

    می توان نسبت به واردات محصول اقدام نمود. از آنجا که واردات محصولات آرایشی و بهداشتی دارای ضوابطی خاص بوده بنابراین دستورالعمل موجود عینا ارائه می گردد:

    1- بررسی شرایط فنی و بهداشتی کارخانجات تولید کننده کالاهای فرآیند شده آرایشی و بهداشتی

    PMF : مجموعه اطلاعاتی است در مورد محل تولید ، روش تولید و کنترل فرآورده های آرایشی و بهداشتی که توسط کارخانه تولید کننده ارایه می گردد.

     2- بررسی مدارک و مستندات علمی کالاهای فرآیند شده آرایشی و بهداشتی

    GMP : قسمتی از تضمین کیفیت است که مطمئن می سازد فرآورده های تولیدی کارخانه با توجه

    به ویژگیهای نهایی محصول  و با درنظر گرفتن کاربرد آنها ، مطابق با استانداردهای کیفیت تولید شده و کنترل شده اند.

    3 – مجوز گشایش

    4 – مجوز ترخیص

     

    ارائه استاندارد:

     

       استاندارد برای این محصول به  شماره 82-1562در موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تدوین گردیده است و استاندارد جهانی ISOو موسسه استاندارد غذا  دارو  امریکا FDA  و بریتانیا B.P  درباره این محصول استانداردهایی تدوین نموده اند.

     

    استانداردهای مرتبط:

    استاندارد ملی به  شماره 5874 موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران –فرآورده های آرایشی و بهداشتی –  میکروبیولوژی – تعیین کارآیی نگهدارنده ها به روش مواجه .

    استاندارد ملی شماره 1770 موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران – فرآورده های آرایشی و بهداشتی  - روشهای نمونه برداری .

    استاندارد ملی شماره 1023 موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران –– فرآورده های آرایشی و بهداشتی  - طبقه بندی محصولات .

    کلیه استانداردهای فوق از طریق سایت موسسه استاندارد ایران www.isiri.org قابل دسترسی است .

     

        قیمت تولید داخلی و جهانی محصول :

     

    معمولا در فرمولاسیون این محصول 95 تا 96 درصد  عصاره هیدروالکلی  بابونه 4 الی 5 درصد را اسانس نعناع و اکالیپتوس بکار می رود. بنابراین با توجه به مقدار وکیفیت مواد اولیه ذکر شده قیمت محصول متغیر می باشد.

        هزینه ها برای تولید  محلول دهانشویه با کیفیت خوب در حجم 60 سی سی عبارتند از :

    هزینه خرید عصاره هیدرو الکلی بابونه(بطور میانگین به ازای هر  لیتر45000 ریال ) که برای این حجم  2300 ریال می باشد.

    هزینه خرید اسانس نعناع : 4 درصد حجم محصول را اسانس نعناع تشکیل می دهد (به ازای هر کیلوگرم بطور میانگین 7500000 ریال ) که برای این حجم از محصول 1800 ریال می باشد

    هزینه خرید  اسانس اکالیپتوس: 1درصد حجم محصول را اسانس اکالیپتوس تشکیل می دهد ( به ازای هرکیلوگرم 300000 ریال ) که برای این حجم 200 ریال می باشد.

    هزینه خرید شیشه   به ازای هر واحد 2300 ریال می باشد

    هزینه برچسب وشرینگ به ازای هر واحد 100 ریال می باشد .

    جمع هزینه های فوق 6700 ریال ، بدیهی است که به این مبلغ هزینه های تولید اضافه می گردد.

    قیمت فروش این محصول در شیشه 15 میلی لیتری در داخل حدود 11000ریال و در اروپا2الی 2/2 یورو می باشد.

     

    موارد مصرف و کاربرد محصول :

     

    ترکیبات این محصول خاصیت Anti microbial داشته که برای ضد عفونی کردن دهان و دندان و همچنین برای درمان التهابات بافت مخاطی دهان و خوشبو کننده آن کاربرد دارد.

    اجزاء فرآورده:

    قسمت اعظم این محصول از عصاره هیدروالکلی گیاه بابونه (Matricaria chamomilla) تهیه شده است که هر 100 میلی لیتر از قطره حاوی 10 میلی گرم کامازولن و حداقل 2 میلی گرم آپی ژنین می باشد.

    مواد مؤثره:

    روغن های فرار نظیر کامازولن، آلفا-بیزابولول و فلاونویید آپی ژنین

    آثار فارموکولوژیک و مکانیسم اثر:

    فعالیت ضد التهابی عصاره بابونه بیشتر بواسطه ترکیبات ماتریسین (پیشتاز کامازولن)، بیزابولول و اکسیدهای آن بوده که عمده ترین ترکیبات موجود در عصاره را تشکیل می دهند و این فعالیت به عمل آنتی اکسیدان آنها نسبت داده شده است. مطالعات Invitro نشان داده است که عصاره بابونه موجب وقفه سیکلواکسیژناز شده، در نتیجه تولید پروستاگلاندین ها و لوکوترین ها را متوقف می نماید. آپی ژنین موجود در عصاره بابونه علاوه بر وقفه در ایجاد محصولات 5- لیپواکسیژناز و سیکلواکسیژناز (نظیر 12- لیپواکسیژناز) موجب مهار آزادسازی هیستامین نیز می گردد. اثرات آنتی اسپاسمودیک بابونه به آپی ژنین نسبت داده می شود که میزان این اثر نسبت به پاپاورین 3/92 برابر قویتر است

    مقدار مصرف:

    به عنوان دهانشویه روزی سه بار هر بار یک قاشق مرباخوری از قطره با نصب لیوان آب ولرم مخلوط و غرغره شود.

     

       کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل آن بر مصرف محصول :

     

    انواع ترکیبات ضد عفونی کننده ای داهان و دندان به صورت مانندHYDROGEN PEROXIDE می توانند جایگزینی برای این محصول محسوب شوند و به دلیل بالا بودن قیمت عصارها و اسانسهای خالص طبیعتا

    قیمت محصول نسبت به سایر محصولات مشابه بالاتر می باشد . اما با درنظر گرفتن مزیت ممتاز این محصول که منشائ طبیعی دارد و با توجه به رویکرد منا سب جهانیان نسبت به این دسته از ترکیبات، این محصول خواهد بود که خود را جایگزین محصولات شیمیایی مشابه نموده و در آینده نیز جایگاه خود را مستحکم تر از پیش می نماید. طبق آمارهای گزارش شده بیش از 60 درصد مردم کشورهای اروپایی علاقه مند به استفاده ازمحصولات گیاهی می باشند.

     

      اهمیت استراتژیک کالا در دنیا:

     

    محولات بهداشتی از هر نوع و دسته ای که باشد به دلیل اهمیتی که در سلامت انسان ها دارد کالایی استراتﮊیک تلقی شده و این محصول نیز مستثنی از این قاعده نمی باشد.

    با توجه به شیوع ناراحتیهای دهان و دندان در دنیا و تاکید پزشکان بر مصرف داهان شویه ها با خاصیت    آنتی باکتری و با در نظر گرفتن عوارض جانبی ترکیبات سنتتیک بنابراین اهمیت این کالا در دنیا محسوس می باشد و با پیشرفت دانش  پزشکی ، داروسازی  و ازدیاد  جمعیت  و ...... تقاضای روزافزون  به  داروهای گیاهی  بیش از پیش پیش بینی می گردد.

     

       کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول :

     

       کشورهای کانادا ، آمریکا ، آلمان ،انگلیس و فرانسه مهم ترین تولید کنندگان این محصول و کشورهایی مانند ﮋاپن ، هنگ کنگ، امارات متحده، دانمارک و سوئد  عمده ترین مصرف کنندگان این محصول بشمار می آیند.

     

     

    شرایط صادرات :

     

     اخذ گواهی فروش محصول : گواهی است که فروش یک فرآورده خاص یا تولیدات یک کارخانه را بدون هیچگونه محدودیتی در کشور مبدائ و همچنین در سایر کشورها تایید می نماید.

    اخذ گواهی بهداشت محصول : مبین سلامتی و ایمنی محموله بوده و همچنین بی ضرر بودن آن را جهت مصرف انسانی تعیین می نماید.         

    بنابراین پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارتخانه های بازرگانی و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با رعایت سایر مقررات صادرات بلامانع می باشد.

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی تولید محصولات دهان شویه oral health liquid

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

طرح توجیهی پروژه کارآفرینی تولید محصولات دهان شویه oral health liquid, طرح کارآفرینی پروژه کارآفرینی تولید محصولات دهان شویه oral health liquid, طرح توجیهی پروژه کارآفرینی تولید محصولات دهان شویه oral health liquid, پروژه کارآفرینی پروژه کارآفرینی تولید محصولات دهان شویه oral health liquid, نمونه طرح کسب و کار پروژه کارآفرینی تولید محصولات دهان شویه oral health liquid, Business plan با موضوع پروژه کارآفرینی تولید محصولات دهان شویه oral health liquid
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت