طرح توجیهی طرح تولید آب اکسیژنه

تعداد صفحات: 27 فرمت فایل: word کد فایل: 4281
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع دارویی-پزشکی-بهداشتی
قیمت قدیم:۱۴,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیهی طرح تولید آب اکسیژنه

    خلاصه طرح 

    (جداول در فایل اصلی موجود است )

     

    عنوان طرح           آب اکسیژنه  
                         
    کد آیسیک           24241351    
                     
    شماره تعرفه گمرکی           28470000    
                     
    SUQ             kg  
                     
    حقوق واردات           4    
               
    استاندارد ملی یا بین المللی         5867-8396-8835-8853
                     
    سرمایه گذاری کل (هزار ریال)           12,773,854    
                     
    سرمایه ثابت (هزار ریال)           7,624,394    
                     
    سرمایه در گردش (هزار ریال)           5,149,460    
                     
    سرمایه گذاری کل (هزار ریال)           12,773,854    
                     
    آورده سرمایه گذار (هزار ریال)           3,138,752    
                     
    تسهیلات (هزار ریال)           9,635,102    
                     
    سرمایه ثابت (هزار ریال)           7,624,394    
                     
    آورده سرمایه گذار (هزار ریال)           1,624,394    
                     
    تسهیلات (هزار ریال)           6,000,000    
                     
    سرمایه در گردش (هزار ریال)           5,149,460    
                     
    آورده سرمایه گذار (هزار ریال)           1,514,358    
                     
    تسهیلات (هزار ریال)           3,635,102    
                     
    نقطه سربسری           27.30%    
                 
    دوره بازگشت سرمایه         چهار سال و یک ماه  

     

    آب اکسیژنه

    اطلاعات اولیه

     

    آب اکسیژنه خالص 2O2H یک مایع ناروانی است که کمی آبی رنگ میباشد و با زحمت زیاد می توان آنرا تهیه نمود. آب اکسیژنه ای که در داروخانهها به اسم آب اکسیژنه رقیق فروخته میشود محلولی است از آب اکسیژنه در آب که در 100 قسمت آن سه قسمت آب اکسیژنه است و مانند آب بی رنگ و بی بوست و مزه تلخی دارد و کمی اسیدی است.

     

    خصوصیات آب اکسیژنه

     

    به مرور آب اکسیژنه تجزیه و تبدیل به آب و اکسیژن میگردد. این عمل تجزیه در محیط بازی سریعتر و در محیط اسیدی کندتر تا در محیط خنثی صورت میگیرد. ممکن است که اگر مدت مدیدی آب اکسیژنه را انبار کنند، کاملا تجزیه و تبدیل به آب گردد. بر اثر گرد بعضی اجسام عمل تخریب آب اکسیژنه تسریع میگردد مانند گرد بیاکسید منگنز و گرد فلزات و ...

     

     

    اگر بر روی محلول آب قدری از اجسام پایدار کننده مانند اسید فسفریک ، اوره ، اسید بنزوئیک و نظیر آنها بیافزایند، عمل تخریب بسیار کند میگردد. آب اکسیژنه اثر میکروب کشی و بوبری دارد چنانکه اگر یک تکه کالباس قرمز را درون ظرف محتوی آب اکسیژنه قرار دهیم پس از چند روز محتویات ظرف کاملا بیبو است و

     

    بوی گندیده نمیدهد. آب اکسیژنه رنگها را نیز تخریب میکند بهمین دلیل تکه کالباس درون ظرف بعد از

     

    مدتی بی رنگ میشود.

     

    موارد استعمال آب اکسیژنه

     

    از آنجایی که آب اکسیژنه بوبر است در موقع معالجه زخمهای بدبو مورد استعمال قرار میگیرد. همچنین لکه قرمز و خون و قهوه و غیره را هم میتوان بوسیله آب اکسیژنه پاک نمود. در قرصهای اریتزون %36 آب اکسیژنه به %64 اوره متصل است و چون این قرصها را در دهان بگذارند، اکسیژن میدهد. پس هم میکروبهای دهان را میکشد و هم دندانها را سفید مینماید.

     

    بسیاری از خمیر دندانها و سایر اجسامی که برای پاک کردن دندانها بکار میرود در موقع استعمال تولید آب اکسیژنه میکنند و اکسیژن این آب اکسیژنه دندان را سفید مینماید.

     

    آب اکسیژنه در بیرنگ کردن شاخ ، پشم گوسفند ، پنبه ، کتان ، کنف ، کاه ، چوب ، کاغذ ، روغن ، چربی ، واکس ، صابون ، ابریشم ، عاج ، پر و غیره بکار میرود. رنگ بعضی لکههای صورت را هم آب اکسیژنه تخریب میکند. اگر موی سیاه را پس از شستن با کربنات سدیم ( تا چربی آن برطرف شود ) در محلول آب اکسیژنه بگذارند به رنگ روشن در می آید.

    اگر موی سیاه سر را با مخلوطی از 100 گرم آب اکسیژنه %30 و چهار قطره محلول %25 آمونیاک تر نمایند و پس از 10 تا 20 دقیقه با آب خالص و سپس با محلول اسید استیک دار بشویند، بور مایل به قرمز میشود.

     

    وجود آمونیاک از این جهت لازم است که آب اکسیژنه در حضور قلیاییها سریعتر اکسیژن میدهد و در نتیجه موها تندتر بور میشوند. مصرف مکرر آب اکسیژنه برای مو مضر است زیرا که مو را شکننده می نماید. در جنگ جهانی دوم آب اکسیژنه %85برای اکسیداسیون سریع الکل در زیر دریاییها و موشکها مصرف میکردند. آب اکسیژن رقیق را برای قرقره کردن هم بکار میبرند.

     

    شناسایی آب اکسیژنه

     

     

    در یک لوله آزمایشی که قبلا چند سانتی متر مکعب محلول بیکرمات پتاسیم و قدری اسید سولفوریک رقیق ریخته ایم آب اکسیژنه می افزاییم در نتیجه رنگ آبی تند که بعدا تبدیل به سبز میشود، ظاهر میگردد. بهمین طریق میتوان وجود آب اکسیژنه را در اریتزن ثابت نمود.

     

     

    هدف و موضوع پروژه

     

    با توجه به مصارف عمده آب اکسیژنه در صنایع مختلف از قبیل صنایع شیمیایی، نساجی، چوب، کنترل آلودگی، متالوژی، حتی الکترونیک و صنایع نظامی و نیز افزایش روز افزون مصرف آن، با توجه به آخرین آمار واردات خارجی اداره بازرگانی این طرح می تواند بخش کوچکی از نیاز صنایع را برطرف می کند.

    چنانچه تولید آب اکسیژنه طبق پیش بینی وزارت صنایع در مقیاس صنعتی تحقق یابد می توان تولید مازاد بر مصرف را در کشورهای حوزه خلیج فارس به فروش رسانده و برخی از مواد اولیه مصرفی را با ارز حاصل از فروش آن تامین کرد. با در نظر گرفتن اهمیت آب اکسیژنه در صنایع مختلف شایسته است که به تولید این ماده به عنوان یکی از پر اهمیت ترین ترکیبات واسطه توجه بیشتری مبذول شود.

     

    گرچه آب اکسیژنه در سال 1818 کشف شد ولی از سال 1925، که روش الکتریکی تهیه آن در ایالات متحده به صورت صنعتی درآمد، حالت تجارتی پیدا کرده است. در حال حاضر آب اکسیژنه بیشتر از طریق اتواکسیداسیون

     

    (Autoxidation) آنتراکسون تهیه می شود.

     

    موارد مصرف آب اکسیژنه

     

    با این که محلول آب اکسیژنه معمولا به صورت 3 تا 98 درصد وجود دارد، ولی بیشتر به صورت 30 ، 35 ، 50 ، 70 ، 90 درصد مورد استفاده قرار می گیرد.

     

    محلول آب اکسیژنه 3 تا 6 درصد برای مصارف آرایشی و پزشکی، محلول 30 درصد در آزمایشگاه ها و بعضی مصارف مخصوص، مانند صنایع الکترونیک، محلول 35 و 50 درصد برای اکثر مصارف صنعتی از قبیل صنایع شیمیایی (مثلا جهت تهیه سدیم هیدروبرات) و نیز مصارف خانگی و پودرهای سفید کننده (Detergents) و در تولید پراکسیدهای آلی از قبیل بنزول پراکسید، پراکسی استیک استرها و کتن ها مانند متیل اتیل کتن و در لیچینگ (Leaching) قلیایی سنگ معدن اورانیوم، همراه با بی کربنات آمونیوم به کار می رود. علاوه بر این آب اکسیژنه در جلادهی (Polishing) مس، آهن و فولاد به روش شیمیایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این محلول به صورت 70 درصد برای بعضی از اکسیداسیون های آلی مصرف داشته و

    محلول 90 درصد آن نیز برای مصارف نظامی و برنامه های فضایی و صنایع دیگر به کار می رود. همچنین مصرف آن در صنایع نظامی بسیار با اهمیت است.

     

    موارد مصرف عمده این ماده به صورت فهرست وار در زیر ارائه می گردد: .1 شستن و سفید کردن پشم، ابریشم و پنبه

     

    سفید کردن و با ثبات کردن رنگ انواع خمیرهای چوب برای ساخت کاغذ و سایر خمیرهای شیمیایی، رنگ زدایی در پروسه استفاده مجدد از کاغذ باطله.

     

    استفاده در پروسه تصفیه فاضلاب انسانی و صنعتی با کنترل کردن میزان تولید سولفور هیدروژن و جلوگیری از رسوب مواد و کمک در معلق نگه داشتن مواد.

    استفاده زیاد در صنایع شیمیایی آلی معدنی مانند کارخانه های روغن نباتی و غیره.

     

    استفاده در ساخت پراکسید های آلی مانند پراکسید بنزیل، اسید استیک، متیل اتیل و بورات سدیم به عنوان سفید کننده و ضد عفونی کننده مورد استفاده در خانه ها.

    استفاده در معادن اورانیم، مس و استفاده برای شستشوی سنگ های مس، منگنز، روی، طلا و نقره

     

    استفاده در صنایع موشکی به منظور سوخت.

     

    استفاده در صنایع دارویی ، بهداشتی و آرایشی

  • فهرست و منابع طرح توجیهی طرح تولید آب اکسیژنه

    فهرست:

    فصل اول

    :

    خلاصه گزارش

    فصل دوم

    :

    معرفی طرح و سابقه

    فصل سوم

    :

    مطالعه بازار

    فصل چهارم

    :  مواد اولیه و تاسیسات

    فصل پنجم

    :  مکان یابی و بررسی جنبه های زیست محیطی

    فصل ششم

    :

    منابع نیروی انسانی

    فصل هفتم

    :

    فنی و مهندسی

    فصل هشتم

    :

    برنامه اجرائی و بودجه بندی

    فصل نهم :

     

    برآورد ها و تجزیه و تحلیل مالی

     

    منبع:

    ندارد.

طرح توجیهی طرح توجیهی طرح تولید آب اکسیژنه, طرح کارآفرینی طرح توجیهی طرح تولید آب اکسیژنه, طرح توجیهی طرح توجیهی طرح تولید آب اکسیژنه, پروژه کارآفرینی طرح توجیهی طرح تولید آب اکسیژنه, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیهی طرح تولید آب اکسیژنه, Business plan با موضوع طرح توجیهی طرح تولید آب اکسیژنه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت