مقاله مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید نانو ذرات اکسید روی جایگزین اکسید روی وارداتی در صنعت آرایشی و بهداشتی

تعداد صفحات: 68 فرمت فایل: word کد فایل: 3825
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع دارویی-پزشکی-بهداشتی
قیمت قدیم:۱۴,۲۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۲۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه مقاله مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید نانو ذرات اکسید روی جایگزین اکسید روی وارداتی در صنعت آرایشی و بهداشتی

    معرفی محصول

     

    ساخت اولین مواد آرایشی بهداشتی به قرنها پیش بر میگرددد. زمانی که بشر با استفاده از ترکیب پودر پوست تخم مرغ، زاج سفید، بادام، تخم خشخاش، شیر، کره، میوه و سبزیحات ماسک های پوست درست می کرد. اما در سالهای 1920 بود که انقلابی در کارخانه های لوازم آرایش به وجود آمد و سایه های رنگارنگ برای چشم ها، رژگونه و رژ لبهای متنوعی ساخته شد. کرم ها و لوسیون های گوناگون برای پوست و شامپوهای نرم کننده و تقویتی مو به بازار آمد. در سال های 1950 و 1960

     

    مواد پاک کننده پوست، کرم ها، لوسیون ها و نرم کننده هاو لوازم آرایش متنوعی وارد بازار شدند. از سالهای 1970 به بعد کارخانه ها رنگهای متفاوتی برای آرایش روز و شب و مواد و لوازم آرایش برای زیبایی، سلامتی و پاکیزگی پوست و مو ارائه کردند و مردم بیشتر و بیشتر جذب این مواد شدند.

     

    در حال حاضر نیز با ورود فناوری نانو انواع محصولات با ویژگیهای منحصربه فرد تولید می شود تا مصرف کنندگان دارای گزینه های انتخابی بیشتر و به محصولاتی با کیفیت بهتر دسترسی داشته باشند.

     

    البته رسیدن به استاندارد مناسب برای انواع نانومواد و محصولات حاصله امری ضروری است.

     

     

    محصولات مختلف آرایشی بهداشتی با استفاده از فناوری نانو تاکنون تولید شدهاند که مهمترین آنها عبارتند از: خمیر دندان، صابون، شامپو، حالات دهنده و رنگ دهنده موها، کرم های ضد چروکیدگی، کرم ضد آفتاب، رژ لب و کرم نرم کننده، پودر صورت، عطرها. فناوری نانو مشابه دیگر صنایع توانسته است در این محصولات وارد شده و اثرات قابل توجهی بر بازار آن بگذارد.

    به عنوان نمونه عرضه فرآوردههای حاوی نانوذرات ترکیبات اکسیدروی و اکسیدتیتانیوم باعث بهبود چشمگیر کارایی و مقبولیت ضدآفتابها و مواد آرایشی حاوی مواد غیرآلی شدهاست. کاهش جذب زیاد اشعه ماوراء بنفش بدون استفاده از مواد شیمیایی و رفع مشکلات عمده استفاده از این مواد مثل اثر سفیدی بعد از استفاده از آنها بر روی پوست، از مزایای مهم این فراوردههای جدید است.

     

    سه ویژگی عمده کرمهای ضدآفتاب حاصل از نانوفناوری نسبت به محصولات قدیمی عبارتند از:

     

     

    کاهش جذب چشمگیر اشعه ماوراء بنفش بدون استفاده از مواد شیمیایی؛

     

    شفاف کردن محصول؛

     

    امکان توزیع یافتن در بسیاری از پایههای مورد استفاده در صنایع آرایشی برای جلوگیری از تشکیل کیک (حالتی از ناپایداری این فرآوردهها)؛

     

    تولید این نوع کرمهای ضد آفتاب که اشعه زیان آورUV را جذب میکند با استفاده از نانو ذرات اکسید تیتانیوم و اکسید روی تهیه شد، جزء اولین موارد کاربردی فناوری نانو در صنعت آرایشی بهداشتی بوده و این روند تا کنون ادامه داشته است. با پیشرفت فناوری نانو در آینده می بایست منتظر وقوع تحولاتی چشمگیر در تولیدات این صنعت بود. برخی افراد این تحول را تا حد تخیلات پیش بردهاند، ساخت ماشینهایی که قادرند موی افراد و رنگ پوست آنها را به دلخواهشان تغییر دهند و چین و چروک پوست را صاف کرده و چربیهای اضافی را جمعآوری کنند! البته شاید این تخیلات هم روزی به واقعیت بپیوندند!

    مقدمه ای بر تجاری سازی تولید نانوذرات اکسید روی جایگزین اکسید روی وارداتی

     

    در صنعت آرایشی و بهداشتی

     

     

     

    فناوری نانو مملو از اصطلاحات مبهم است و افراد گوناگون با به کار بردن کلمات یکسان، به چیزهای کاملاً مختلفی اشاره میکنند. تجاری سازی در این مقوله فناوری نیازمند درک مشترک از مفهوم این فناوری است. مقبول ترین تعریف از فناوری نانو عبارت است از مهندسی هدفمند مواد در مقیاس کمتر

    از 100 نانومتر (nm) برای به دست آوردن ویژگی ها و عملکردهای وابسته به اندازه١.

     

     

    منظور از مهندسی هدفمند این است که بسیاری از مواد با ابعاد نانومتری وجود دارند ولی برای این منظور طراحی نشدهاند و فهم اینکه این مواد ابعاد کمتر از 100 نانومتر دارند، دهه ها یا قرنها بعد و همزمان با ظهور میکروسکوپهای جدید روی داده است. مقیاس کمتر از 100 نانومتر برای نقطهای است که در آن ویژگیهای مواد (به شکل وابسته به اندازه) به دلیل اثرات مکانیک کوانتومی، افزایش بسیار زیاد در مساحت سطحی، یا اثرات دیگر خودشان را در مقیاس نانو نشان می دهند، تغییر مییابد.

     

    ویژگیها و عملکردهای وابسته به اندازه اصلیترین قسمت تعریف میباشد. کاربردهای فناوری نانو شامل مواد و ساختارهایی می باشند که نه تنها کوچک بوده، بلکه کوچک و متفاوت هستند.

     

    مورد مشابه برای فناوری نانو را باید در فناوریهای عمومی دیگری در تاریخ جستجو کنیم که کاربردهای بسیار وسیعی داشتهاند. به طور کلی این فناوریها تأثیر بسیار زیادی در موفقیت یا شکست

    صنایعی دارند که آنها را پذیرفتهاند؛ اما هویت و موجودیت این صنایع را تشکیل نمی دهند. این فناوریها ابزارهای جدیدی ایجاد میکنند و موجب ایجاد صنعت جدیدی نمیشوند. زمانی که هنری فورد از روشهای تولید خطی و پیوسته برای تولید خودرو مدل T در دهه 1910 استفاده کرد، شرکت او توانست هزینههای تولید محصول را تا 63 درصد کاهش دهد، بر رقبای خود چیره شود، و ارزش سهامی به مراتب بیشتر از رقبای خود به دست آورد؛ اما فورد همچنان یک شرکت خودروسازی بود که در زمینه تولید خودرو فعالیت داشت، نه یک تولید کننده عمومی خط تولید که در »صنعت تولید خط تولید« فعالیت داشته باشد. نکته حائز اهمیت این است که محصولات فناوری نانو مانند نانوذرات اکسید روی می توانند باعث تحول صنعت آرایشی بهداشتی گردد.

     

    نکات مهم تجاری سازی تولید نانو ذرات اکسید روی جایگزین اکسید روی وارداتی در

     

    صنعت آرایشی و بهداشتی

     

    برای درک منطقی تجاری سازی فناوری نانو، باید ابتدا از سه باور غلط در مورد فناوری نانو رها شد.

     

    باور عمومی غیردقیق اول این است که »صنعتی به نام فناوری نانو وجود دارد.« بسیاری از فعالان حوزه کسب و کار فناوری نانو بر این باورند که یک صنعت یا بخش نوظهور به نام فناوری نانو وجود دارد که از »شرکتهای فناوری نانو« همفکر با پیشرانهای و چالشهای تجاری مشابه تشکیل شده است و همگی »محصولا ت فناوری نانو« را به فروش میرسانند. این مفاهیم هم غیردقیق و هم نامفید می باشند، چرا که فناوری نانو در بخشهای مختلفی گسترده شده است.

    الکتریسیته موجب ایجاد کاربردهای بسیار متنوعی از جمله روشنایی، تلفن، و صنعت نیمههادیها شد، اما تمام این کاربردها چنان وسیع میباشند که به غیر از استفاده از فناوریهای بنیادی مشترک، هیچ وجه اشتراک دیگری باهم ندارند. این امر در مورد فناوری نانو نیز صدق میکند. شرکت نوپای C Sixty سازنده داروهای محافظت کننده اعصاب1 با استفاده از خاصیت آنتیاکسیدانی فولرین است و شرکت American Bowling Services از فولرینها برای ساخت توپهای بولینگ با ساختار سطحی نانو (که مسیر مورد نظر را بهتر طی میکند) بهره میبرد. این دو شرکت به هیچ طبقهبندی صنعتی یکسانی تعلق ندارند.

     

    باور عمومی غیردقیق دوم این است که »اگر نانو هست، پس جدید است.« توضیح داده شد که آنچه به

     

    طور روشن در فناوری نانو جدید می باشد، مهندسی هدفمند برای به دست آوردن ویژگیهای وابسته به اندازه می باشد نه هر نانویی مانند دوده یا خاک رس.

     

    باور عمومی غیردقیق سوم این است که عده ای فکر می کنند »اگر نانو است، پس قابلیت سودآوری بالایی دارد.« کاربردهای فناوری نانو از قبل در محصولات متنوعی وارد شده است. بسیاری از این محصولات کالاهایی هستند که بر مبنای قیمت و دسترسی و با حاشیه سود پایین به فروش میرسند. این حاشیه سود پایین به دلیل ویژگیهای مشتریان و محصولات میباشد که تغییر نخواهد کرد. با وجودی که خریداران در ابتدا مقدار کمی هزینه اضافی بابت ویژگی های متفاوت محصول فناوری نانو پرداخت میکنند، اما این امر زمان زیادی دوام نخواهد داشت.

    زمانی که رقبا بتوانند به پیشرفتهای مشابهی دست پیدا کنند، رقابت موجب خواهد شد که این سود بالایی که پیشتازان از آن بهرهمند شدهاند، از بین رفته و حاشیه سود به سمت میانگینهای آن صنعت رانده شود. در دراز مدت، این امر به معنای آن است که حاشیه سود محصولاتی که در آنها از فناوری نانو استفاده شده است، به سمت میانگین سود آن محصول در صنعت مربوطه میل خواهد کرد. شکل زیر باورهای موجود با واقعیت تجاری را بطور خلاصه نشان داده است.

  • فهرست و منابع مقاله مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید نانو ذرات اکسید روی جایگزین اکسید روی وارداتی در صنعت آرایشی و بهداشتی

    فهرست:

    معرفی محصول..................................................................................................................... 4

     

    11 نام و کد آیسیک محصول................................................................................................ 12

     

    21 شماره تعرفه گمرکی .................................................................................................... 13

     

    31 شرایط واردات و صادرات................................................................................................ 14

     

    41 بررسی و ارائه استاندارد (ملی یا بینالمللی)......................................................................... 14

     

    51 بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول................................. 23

     

    61 توضیح موارد مصرف و کاربرد........................................................................................ 25

     

    71 بررسی کالاهای جایگزینی و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول................................... 26

     

    81 اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز.............................................................................. 26

     

    91 کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول (حتیالامکان سهم تولید یا مصرف

     

    ذکر شود).......................................................................................................................... 27

     

    2 وضعیت عرضه و تقاضا................................................................................................... 33

     

    12 بررسی ظرفیت بهرهبرداری و روند تولید از آغاز برنامه سوم تا کنون و محل واحدها و

     

    تعداد آنها و سطح تکنولوژی واحدهای موجود، ظرفیت اسمی، ظرفیت عملی، علل عدم

     

    بهرهبرداری کامل از ظرفیتها، نام کشورها و شرکتهای سازنده ماشینآلات مورد استفاده

     

    در تولید محصول

    22 بررسی وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه در دست اجرا (از نظر تعداد،

     

    ظرفیت، محل اجراء، میزان پیشرفت فیزیکی و سطح تکنولوژی آنها و سرمایهگذاریهای انجام

     

    شده اعم از ارزی و ریالی و مابقی مورد نیاز)............................................................................ 35

     

    32 بررسی روند واردات محصول طی پنج سال گذشته (چقدر از کجا).............................................. 36

     

    42 بررسی روند مصرف طی پنج سال گذشته .......................................................................... 35

     

    52 بررسی روند صادرات محصول طی پنج سال گذشته و امکان توسعه آن (چقدر به کجا

     

    صادر شده است)......................................... ....................................................................... 36

     

    62 بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه چهارم............................................. 37

     

    3 بررسی تکنولوژی و روشهای تولید-عرضه محصول در کشور و مقایسه با دیگر

     

    کشورها                                                                                                                                 38

     

    4 نقاط قوت و ضعف تکنولوژی های مرسوم در فرآیند تولید محصول................................. 41

     

    5 بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی شامل برآورد حجم سرمایه گذاری ثابت

     

    به تفکیک ریالی و ارزی (با استفاده از اطلاعات واحدهای موجود، در دست اجراء،

     

    UNIDO، اینترنت، بانکهای اطلاعاتی جهانی، شرکتها تکنولوژی و تجهیزات و.................... 42

     

    6 میزان مواد اولیه عمده مورد نیاز سالانه و محل تأمین آن از خارج یا داخل کشور

     

    قیمت ارزی-ریالی و بررسی تحولات اساسی تأمین اقلام مورد نیاز گذشته و آینده                  44

     

    7 پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح.......................................................................... 45

     

    8 وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال

    9 بررسی و تعیین میزان تأمین آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و ارتباطی (راه

     

    راهآهن فرودگاه بندر........ ) و چگونگی امکان تأمین آنها در منطقه مناسب طرح            46

     

    10 وضعیت حمایتهای اقتصادی و بازرگانی.......................................................................... 46

     

    حمایت تعرفه گمرکی (محصولات و ماشینآلات) و مقایسه با تعرفههای جهانی.......................... 46

     

    حمایتهای مالی (واحدهای موجود و طرحها)، بانکها و شرکتهای سرمایهگذار........................ 47

     

    11 تجزیه، تحلیل، ارائه جمعبندی و پیشنهاد نهایی احداث واحدهای جدید............................ 48

     

    12 منابع و ماخذ

     

    منبع:

    1  مقررات صادرات و واردات کشور سال 1389

     

     

    http://www.tpo.ir/tlaw/tariff.aspx

     

    .2  وزارت صنایع و معادن، بخش سامانه ثبت مجوزهای صادره صنعتی

     

     

    http://webims.mim.gov.ir/GuestPage/GSearchISIC.aspx

     

    .3  مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران

     

    http://www.isiri.org/UserStd/StdSearch.aspx

     

    ٤. شرکت نانو ساو

    http://www.nanosav.com

    ٥. فروشگاه ایرانی نانوشاپ

     

     

    www.nanoshop.ir

     

     

    گزارش Lux Research, 2006، مجموعه گزارشات ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

     

    سایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو بخش استانداردها، بخش اشتغال و بخش گزارشات و مقالات

     

    8. Nano Shop Materials: www. nanoshop.com

طرح توجیهی مقاله مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید نانو ذرات اکسید روی جایگزین اکسید روی وارداتی در صنعت آرایشی و بهداشتی, طرح کارآفرینی مقاله مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید نانو ذرات اکسید روی جایگزین اکسید روی وارداتی در صنعت آرایشی و بهداشتی, طرح توجیهی مقاله مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید نانو ذرات اکسید روی جایگزین اکسید روی وارداتی در صنعت آرایشی و بهداشتی, پروژه کارآفرینی مقاله مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید نانو ذرات اکسید روی جایگزین اکسید روی وارداتی در صنعت آرایشی و بهداشتی, نمونه طرح کسب و کار مقاله مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید نانو ذرات اکسید روی جایگزین اکسید روی وارداتی در صنعت آرایشی و بهداشتی, Business plan با موضوع مقاله مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید نانو ذرات اکسید روی جایگزین اکسید روی وارداتی در صنعت آرایشی و بهداشتی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت