پروژه کارآفرینی محصولات کشتارگاه انواع دام

تعداد صفحات: 83 فرمت فایل: word کد فایل: 4434
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: شیلات-دامداری-دامپروری- طیور
قیمت قدیم:۱۶,۴۵۰ تومان
قیمت: ۱۲,۴۵۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی محصولات کشتارگاه انواع دام

    تاریخچه:

    اگر به تاریخچه کشتار گاه ها نظر افکنیم ملاحظه می کنیم که قبل از اینکه کشتار گاهها به شکل امروزی پدید بیاید و کشتار ها در محل خاصی متمرکز گردند,هر گوشت فروشی در جوار مکان خود دام مورد نیاز خودراذبح میکردو بدون رعایت موازین بهداشتی اقدام به فروش گوشت میکردند که این سلامت اهالی شهر را به مخاطره میانداخت.در ابتدا دولتها به کمک شهرداریها اقدام به ساخت مکانهای ذبح دام به صورت بهداشتی نمودندو سپس این امر به بخش های خصوصی سپرده شد .اما پس از مدتی این قضیه احساس شد که کنترل و تصدی دولت بر کشتارگاهها لازم است.ناگفته نماند که در برخی کشور ها هنوز کشتارگاههای  خصوصی وجود دارد لکن فعالیت آنها تحت نظر سازمان بازرسی گوشت همان کشور صورت گرفته و کنترل و بازرسی نیز به گونه کشتار گاههای دولتی توسط دامپزشکان و بازرسان ذیصلاح انجام میگیرد.

    در اروپا وامریکا ابتدا کشتارگاههای خصوصی تبدیل به کشتار گاههای خصوصی گردیده ولی به تدریج جای خود را به کشتارگاههای صنعتی و تعاونی داد.به طوریکه در حال حاضر اغلب کشتارگاههای موجود در کشور های پیشرفته دارای تاسیسات عظیم صنعتی  وروش اتوماتیک میباشد که بصورت تعاونی اداره میشوند.

    ضمناض  چون کشتار گاههای  تعاونی هر شهر تحت تاثیر ویژگیهای فرهنگ بومی  اهالی را به نحوی که با موازین بهداشتی مغایرتی نداشته باشد میتوان مورد اعتنا قرار داد.

    اداره امور کشتارگاههای تعاونی  به عهده هیئتی است که شرکتهای تعاونی منطقه یا شهر تعیین  مینمایند  وکلیه درآمد های حاصل طبق مقررات خاص پس از کسر مخارج به حساب شرکت تعاونی منظور می گردد و مبلغی هم با تصویب  هیئت مذکور صرف تهیه تجهیزات جدید و بهبود ساختمان کشتارگاه میشود.

    الف – معرفی محصول

    نام و کد محصول :

    هدف از ارائه این گزارش بررسی امکان احداث کشتارگاه دام اعم از گاو و گوسفند میباشد. انواع تولیدات کشتارگاهی از قبیل گوشت قرمز ، پوست ، دل و جگر، روده و غیره می باشد که بدلیل استفاده از فرآیند صنعتی در این نوع کشتارگاهها به همراه سایر تولیدات قابل استفاده ناشی از کشتار دام ( از قبیل خون و امعاء و احشاء ) بصورت بسته بندی و کاملاً با رعایت نکات بهداشتی و زیست محیطی تولید و عرضه می گردد.

       لازم بذکر است که در ارتباط با محصولات تولیدی حاصل از ذبح گاو و گوسفند ، گوشت قرمز بعنوان کالای اصلی در نظر گرفته شده و کلیه محاسبات نیز بر آن اساس انجام می گیرد و سایر محصولات بعنوان محصول جانبی در نظر گرفته می شوند .

       جدول شماره (1) ارائه دهنده هجده محصول متفاوت می باشد که نه محصول از ذبح گاو و نه محصول دیگر از ذبح گوسفند بدست می آید . همانطور که مشاهده می شود بعضی از محصولات حاصل از ذبح گاو و گوسفند با یکدیگر مشترک هستند و مسلماً کاربرد مشترکی خواهند داشت .

    جدول شماره 1 : محصولات تولیدی کشتارگاه صنعتی  

     

    ردیف محصولات بدست آمده از ذبح گاو  محصولات بدست آمده از ذبح گوسفند
    1                               لاشه 
                                  گوشت   
                                 بدون استخوان                               گوشت بدون استخوان
                                  گوشت کله   
       
    2 پوست  پوست 
    3 زبان و مغز روده زهتابی شده 
    4 دل و جگر و قلوه دل و جگر
    5 نرینگی  کله و پاچه
    6 چربی و پی سیرابی و شیردان
    7 هزار لا چربی و پی
    8 کود  کود 
    9 ضایعات  ضایعات 

     

    -1- کد ISIC محصول : کشتارگاه انواع دام:               15111110

                                  کشتارگاه از انواع گاوی:          15111111

                                 کشتارگاه از انواع گوسفندی:     15111112

    شماره تعرفه گمرکی  محصول : 

     

    با توجه به اینکه محصولات تولیدی در کشتارگاهها 9 محصول مختلف میباشدو شرایط واردات و تعرفه برای تمامی محصولات از جمله گاوی و گوسفندی متفاوت میباشد،در نتیجه مناسب دیده شد که اعظم محصولات و در قالب دو جدول جداگانه گاوی و گوسفندی آورده شود.

     

    تعرفه واردات محصولات کشتارگاه گاوی:

     

     

    شماره تعرفه کد سیستم هماهنگ نام کالا حقوق گمرکی
    201   گوشت از نوع تازه و یا سرد کرده 50
    202   گوشت حیوانات از نوع  گاو ، یخ زده 15
    206   احشا خوراکی  گوسفند و یا بز بصورت تازه، سرد کرده و یا یخ زده 50
  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی محصولات کشتارگاه انواع دام

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

طرح توجیهی پروژه کارآفرینی محصولات کشتارگاه انواع دام , طرح کارآفرینی پروژه کارآفرینی محصولات کشتارگاه انواع دام , طرح توجیهی پروژه کارآفرینی محصولات کشتارگاه انواع دام , پروژه کارآفرینی پروژه کارآفرینی محصولات کشتارگاه انواع دام , نمونه طرح کسب و کار پروژه کارآفرینی محصولات کشتارگاه انواع دام , Business plan با موضوع پروژه کارآفرینی محصولات کشتارگاه انواع دام
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت