پروژه کارآفرینی گزارش امکان سنجی مقدماتی طرح تولید چتر

تعداد صفحات: 38 فرمت فایل: word کد فایل: 4422
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع فلزی و خودروسازی
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی گزارش امکان سنجی مقدماتی طرح تولید چتر

    خلاصه طرح 

     

    نام محصول     چتر
             
    ظرفیت پیشنهادی طرح (ظرفیت عملی)     ٠٠٠,٤٠٠ عدد در سال
             
    موارد کاربرد   استفاده در مواقع توفان ، باران ، تگرگ ، برف
         
             
    مواد اولیه مصرفی عمده     پارچه، لفاف و ....
             
    کمبود محصول (پایان برنامه توسعه چهارم)     ٤٥٠,٩٩٤,٤ عدد در سال
             
    اشتغال زایی (نفر)     ٢٧
             
    زمین مورد نیاز (مترمربع)     ٤٥٠٠
             
      اداری (مترمربع)     ٢٠٠
             
    زیربنا تولیدی (مترمربع)     ٧٠٠
           
      انبار (مترمربع)     ٤٠٠
             
      تاسیسات و سایر (مترمربع)     ١٠٠
           
    میزان مصرف سالانه مواد اولیه اصلی   ٠٠٠,٤٢٠‐٢١٠٠٠ مترمربع در سال
             
    سرمایه گذاری ارزی (یورو)     ‐‐‐
           
    ریالی (میلیون ریال)     ٦٠٧٠
    ثابت طرح        
      مجموع (میلیون ریال)     ٦٠٧٠
           
    محل پیشنهادی اجرای طرح   استانهای گیلان ، مازندران ، گلستان و آذربایجان شرقی

     

     

    مقدمه

     

     

    مطالعات امکانسنجی، مطالعات کارشناسی است که قبل از اجرای طرحهای سرمایهگذاری

     

    اقتصادی انجام میگیرد. در این مطالعات از نگاه بازار، فنی و مالی و اقتصادی طرح مورد بررسی

     

    و آنالیز قرار گرفته و نتایج حاصل از آن به عنوان مبنایی برای تصمیمگیری سرمایهگذاران مورد

     

    استفاده قرار میگیرد.

     

    گزارش حاضر مطالعات امکانسنجی مقدماتی تولید چتر میباشد که در قالب متدولوﮊی

     

    علمی مطالعات امکانسنجی تهیه گردیده است و مطابق متدولوﮊی فوق ، ابتدا محصول مورد

     

    مطالعه به طور دقیق معرفی شده و سپس بررسیهای لازم روی بازار آن صورت خواهد گرفت و

     

    در ادامه مطالعات فنی در خصوص چگونگی تولید و امکانات سخت افزاری و نرمافزاری مورد نیاز

     

    نیز شناسایی شده و در نهایت ظرفیتهای اقتصادی و حجم سرمایهگذاری مورد نیاز برای اجرای

     

    طرح برآورد و ارائه خواهد شد تا با استفاده از آن سرمایه گذران و علاقه مندان محترم بتوانند

     

    کلیه اطلاعات مورد نیاز را کسب و در جهت انجام سرمایه گذاری اقتصادی با دید باز و

     

    مسیرشفاف اقدام نمایند. امید است این مطالعات کمکی هرچند کوچک در راستای توسعه صنعتی

     

    کشورمان بعمل بیاورد .

     

    معرفی محصول

     

    ١‐١‐ نام و کد محصولات (آیسیک ٣)

     

    محصول مورد گزارش انواع چتر میباشد که در لوح فشرده وزارت صنایع و معادن کد آیسیک

     

    آن تحت شماره ١٧٢١١٢٢٠ طبقه بندی شده است.

     

    ٢‐١‐ شماره تعرفه گمرکی

     

    واردات چتر تحت دو کد تعرفه شماره ٠٠/٩١/٦٦٠١ با عنوان چتر و چتر آفتابی دارای دسته

     

    تلسکوپی و شماره ٠٠/٩٩/٦٦٠١ با عنوان چتر و چتر آفتابی که در جای دیگر گفته نشده است

     

    صورت میگیرد.

     

    ٣‐١‐ شرایط واردات محصول

     

    حقوق ورودی تعرفه های مذکور به ازای هر عدد ٧٠ درصد تعیین شده است. همچنین این

     

    کالا جزو فهرست کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد برای واردات نمی باشد.

     

    ٤‐١‐ بررسی و ارائه استانداردهای موجود در مورد محصول

     

    طبق بررسیهای بعمل آمده در حال حاضر موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی هیچ

     

    استانداردی در زمینه تولید انواع چتر تدوین ننموده است .

    ‐ بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول

     

    قیمت فروش داخلی هر عدد چتر زنانه از ٠٠٠,١٨ ریال تا ٠٠٠,٣٠ ریال و قیمت چتر مردانه

     

    از ٠٠٠,٢٥ ریال تا ٠٠٠,٤٠ ریال متفاوت میباشد.

     

     

     

     

     

     

    ٦‐١‐ معرفی موارد مصرف وکاربرد

     

    محصول مورد بررسی انواع چتر بارانی مردانه و زنانه میباشد

    که در مواقع تغییر در شرایط آب و هوایی مانند توفان ، باران ،

     

    تگرگ ، برف مورد استفاده قرار میگیرد و دارای مدلهای مختلفی

     

    میباشد این محصول از انجا که بعد از تولید مستقیما در سبد

     

    مصرف خانوار قرار میگیرد بلحاظ ماهیت مصرف یک کالای

     

    مصرفی به شمار میرود

    بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول

     

    همانطور که عنوان شد از این محصول در مقابل بروز شرایط نامساعد آب و هوایی مانند برف و

     

    باران استفاده میشود و بدلیل ارزانی و سادگی تولید محصول دیگری با کاربرد مشابه غیر از کلاه

     

    نمی توان برای آن متصور بود. البته علاوه بر اینکه هر کلاهی در شرایط بارانی و برفی مناسب

     

    نیست از لحاظ ابعاد و قابلیت جلوگیری از برخورد برف و باران با بدن در هنگام پیاده روی قابل

     

    مقایسه با چتر نیز نمیباشد.

     

     

    ٨‐١‐ بررسی اهمیت استراتژیک کالا در دنیای امروز

     

    این محصول به هیچ عنوان یک کالای استراتژیک به شمار نمی آید همچنین به دلیل عدم نیاز

     

    به تکنولوﮊی پیچیده و قابلیت تولید حتی در کارگاههای زیر پله ای محصول پرارزشی نیز به شمار

     

    نمی رود.

     

     

     

    ٩‐١‐کشورهای عمده تولیدکننده و مصرف کننده محصول

     

    چتر محصولی است که به دلیل سادگی فرآیند تولید آن در تمامی نقاط مختلف جهان با

     

    ظرفیتهای مختلف قابل تولید است البته درحال حاضر چین و تایوان بزرگترین تولید کننده و صادر

     

    کننده این محصول در جهان به شمار میروند. از لحاظ مصرف نیز این کالا به دلیل کاربرد عمومی

     

    در مواقع برفی و بارانی در تمام کشورهایی جهان مورد تقاضا میباشد حتی در برخی کشورها از

     

    این محصول بعنوان آفتابگیر نیز استفاده میشود.

     

    ١٠‐١‐ شرایط صادرات

     

    هیچ گونه شرایط یا محدودیتی برای صادرات این محصول وجود ندارد.

    وضعیت عرضه و تقاضا

     

    ١‐٢‐ بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید از آغاز برنامه سوم تاکنون

     

    طبق آخرین آمار منتشره از سوی مرکز آمار و اطلاعات وزارت صنایع و معادن، در حال حاضر

     

    تنها یک فقره پروانه بهره برداری با ظرفیت اسمی٠٠٠,٣٠٠ عدد بشرح جدول زیر صادر شده

     

    است .

     

    (جداول  و نمودار و تصاویر در فایل اصلی موجود است)

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی گزارش امکان سنجی مقدماتی طرح تولید چتر

    فهرست:

     

    مقدمه

     

    ١ – معرفی محصول

     

    ١‐ ١‐ نام و کد محصولات (آیسیک ٣)

     

    ٢‐١‐ شماره تعرفه گمرکی

     

    ٣‐١‐ شرایط واردات محصول

     

    ٤‐١‐ بررسی و ارائه استانداردهای موجود در محصول ( ملی یا بین المللی )

     

    ٥‐١‐ بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول

     

    ٦‐١‐ معرفی موارد مصرف و کاربرد

     

    ٧‐١‐ بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول

     

    ٨‐١‐ اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

     

    ٩‐١‐ کشورهای عمده تولیدکننده و مصرف کننده محصول

     

    ١٠‐١‐ شرایط صادرات

     

    ٢ – وضعیت عرضه و تقاضا

     

    ١‐٢‐ بررسی ظرفیت بهرهبرداری و روند تولید از آغاز برنامه سوم تاکنون

     

    ٢‐٢‐ بررسی وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه در دست اجرا

     

    ٣‐٢‐ بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم تا نیمه اول سال ١٣٨٥

    ٤‐٢‐ بررسی روند مصرف از آغاز برنامه توسعه سوم تاکنون

     

    ٥‐٢‐ بررسی روند صادرات محصول از آغاز برنامه توسعه سوم تا پایان سال ١٣٨٥

     

    ٦‐٢‐ بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه توسعه چهارم

     

    ٣‐ بررسی اجمالی تکنولوﮊی و روش های تولید و عرضه محصول در کشور و مقایسه آن با

    دیگر کشورها

     

    ٤‐ تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوﮊیهای مرسوم در فرایند تولید محصول

     

    ٥‐ بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی به همراه برآورد حجم سرمایه ثابت مورد انتظار

     

    ٦‐ برآورد مواد اولیه عمده مورد نیاز سالانه و منابع تامین آن

     

    ٧‐ پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح

     

    ٨‐ وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال

     

    ٩‐ بررسی و تعیین میزان آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و ارتباطی

     

    ١٠‐ وضعیت حمایتهای اقتصادی و بازرگانی

     

    ١١‐ تجزیه و تحلیل و ارائه جمعبندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید

     

     

    منبع:

    ندارد.

طرح توجیهی پروژه کارآفرینی گزارش امکان سنجی مقدماتی طرح تولید چتر, طرح کارآفرینی پروژه کارآفرینی گزارش امکان سنجی مقدماتی طرح تولید چتر, طرح توجیهی پروژه کارآفرینی گزارش امکان سنجی مقدماتی طرح تولید چتر, پروژه کارآفرینی پروژه کارآفرینی گزارش امکان سنجی مقدماتی طرح تولید چتر, نمونه طرح کسب و کار پروژه کارآفرینی گزارش امکان سنجی مقدماتی طرح تولید چتر, Business plan با موضوع پروژه کارآفرینی گزارش امکان سنجی مقدماتی طرح تولید چتر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت