طرح توجیهی آب معدنی

تعداد صفحات: 42 فرمت فایل: word کد فایل: 4403
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع غذایی و بسته بندی
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیهی آب معدنی

    مقدمه :

    آب ماده ای فراوان در کره زمین است. به شکل های مختلفی همچون دریا ، باران ، رودخانه و... دیده می‌شود. آب در چرخه خود ، مرتباً از حالتی به حالت دیگر تبدیل می‌شود، اما از بین نمی‌رود. هر گونه حیات محتاج آب می‌باشد. مروری بر سوابق تمدنهایی که در طول تاریخ شکل گرفته اند و شکوفا شده اند نشانگر این واقعیت است که وجود آب و امکان دسترسی به آن یکی از کلیدی ترین عوامل فراگیری و استمرار آنها بوده است . افزایش تقاضا برای آب و اوجگیری رقابت بین مصرف کنندگان مختلف موجب شده انسان برای ایجاد موازنه وتعادل بین توزیع نیازها و منابع آب موجود مستقیما در وضعیت طبیعی رودخانه ها دخالت کند و با ایجاد تاسیسات گوناگون ذخیره و توزیع آب شرایط طبیعی را به منظور تامین نیازهای خود تغییر دهد . آب معدنی و آب شرب بعنوان یکی از نیازهای اساسی روزمره انسان و استمرار حیات میباشد . میزان نیاز روزمره هر فرد ۱ تا ۲ لیتر میباشد که بستگی به شرایط آب و هوایی و سن و سال دارد . استفاده از آب آشامیدنی سالم و گوارا یکی از مهمترین فاکتورهای مصرف آب میباشد که از سالیان بسیار دور به آن توجه شده است . امروزه مصرف آب های بطری ای رواج بسیاری پیدا کرده است  چرا که آبهایی که دارای مواد معدنی غنی می باشند برای انسان مفید هستند . آب های بطری ای به دو دسته اصلی تقسیم می شوند، آب گازدار و آب ساده ، آب گازدار ممکن است به طور طبیعی با دی اکسید کربن تصفیه شود اما گاز آن معمولا" در طی عملیاتی به آن اضافه می شود. میکروبها در آب گازدار زنده نمی مانند زیرا دی اکسید کربن حل شده در آب به آن خاصیت اسیدی می دهد.

    اکثر آبهای بطری ای، آب چشمه ها یا رودها هستند که در همان محل، در شرایط کاملا" بهداشتی و بدون استفاده از هیچگونه مواد شیمیایی، داخل بطری ها ریخته می شوند. در نتیجه این آبها ممکن است حاوی باکتریهای طبیعی و بی ضرر باشند که البته در طول مدت زمان نگهداری، این باکتریها به این دلیل که از مواد مغذی استفاده نمی کنند تدریجا از بین می روند. در نوعی از آبهای بطری ای که با عنوان "آب آشامیدنی"، شناخته شده اند، از مراحل مختلفی برای کم کردن تعداد اینگونه میکروبهای احتمالی استفاده می شود.

     

    معرفی محصول

    آبهای معدنی ، از چشمه‌های طبیعی یا چشمه‌هایی که مصنوعا ایجاد  شده اند ، جریان دارند و آنها را در همان سرچشمه در ظرف مخصوصی پر می‌کنند و برای مصرف حمل می‌نمایند. آب چشمه‌ها بطور کلی دارای نمکهایی هستند که در موقع عبور آب از سطح زمین در آن حل شده ولی آب مقطر فاقد این نمکهاست. مقدار این نمکها در آبهای معدنی بمراتب زیادتر و لااقل به یک در هزار می‌رسد.

    1-1-نام و کد محصول (آیسیک 3)

    90/2201  و10/2201

    2-1-شماره تعرفه گمرکی

    در داد و ستدهای بازرگانی بین المللی جهت کد بندی کالاها و تعیین حقوق گمرکی و سود بازرگانی ،اغلب از دو نوع طبقه بندی استفاده می شود که یکی از این طبقه بندی ها نامگذاری بروکسل و دیگری طبقه بندی مر کز استانداردها و تجارت بین المللی می باشد و روش طبقه بندی مورد استفاده دربازرگانی خارجی کشور ایران طبقه بندی بروکسل است که بنابر نیازها و کاربردهای خاص موجود ،گاهی تقسیم بندیهای بیشتری در زیر تعرفه ها انجام گرفته است.

     

    شماره تعرفه کد سیستم هماهنگ شده نوع و شرح کالا حقوق گمرکی سود بازرگانی
    02/22 و 01/22 90/2201و10/2201 آب،آب معدنی طبیعی یا مصنوعی و اب های گازدار شده و.... 10 درصد یکصد و ده درصد

     

    1-شرایط واردات

    با توجه به اینکه کشور ایران از آب های زیر زمینی بسیاری برخوردار می باشد و از لحاظ منابع آبی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد لذا واردات آبمعدنی به کشور مقرون بصرفه نخواهد بود

    4-1-بررسی و ارائه استاندارد (ملی یا بین الملل)

    عرضه هر نوع کالائی با توجه به بالا رفتن دانش بشری ضرورت دارا بودن کیفیت مطلوب و آگاهی بیشتر در مورد آن را الزامی نموده است و لذا امروزه برای اغلب کالاها استانداردهائی تدوین و عرضه شده است و استاندارد ملی و جهانی جزئی از شناسنامه هر کالا بشمار می رود رعایت استانداردهای ملی برای مصارف داخلی و استانداردهای بین المللی برای صادرات امری اجتناب ناپذیر است در این زمینه استاندارد تدوین شده توسط مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایرانتحت شماره 2441 وجود دارد البته مراجع بین المللی استانداردها متعدد هستند که می توان به استانداردهای جهانی BSI،ASTM ،JIS ،ISO ،ANSI و.... اشاره نمود و با توجه به اهمیت این نوع محصول در دنیا استانداردهای زیادی از سوی مراجع مختلف ارائه شده است.

     

    ردیف نوع ترکیبات   حداکثر/میلی گرم
    1 آرسنیک AS May-00
    2 سرب PB May-00
    3 جیوه HG 001/0
    4 مس CU 1
    5 سلینوم SE Jan-00
    6 کرم CR May-00
    7 باریم BA Jan-00
    8 گارمیم CD Jan-00
    9 منگنز MN 2
    10 روی ZN 5
    11 بورات HBO 30
    12 نیتریت NO 005/0
    13 نیترات NO 45
    14 سولفور HS May-00
    15 سیانور CN Jan-00
    16 T.C.O O 3
    17 مواد رادیو اکتیو B حداکثر 30 پیگوری در لیتر
    18 مواد رادیو اکتیو A حداکثر 3 پیگوری در لیتر
  • فهرست و منابع طرح توجیهی آب معدنی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

طرح توجیهی طرح توجیهی آب معدنی, طرح کارآفرینی طرح توجیهی آب معدنی, طرح توجیهی طرح توجیهی آب معدنی, پروژه کارآفرینی طرح توجیهی آب معدنی, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیهی آب معدنی, Business plan با موضوع طرح توجیهی آب معدنی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت