طرح توجیهی تولید و بسته بندی انواع سبزی خشک

تعداد صفحات: 86 فرمت فایل: word کد فایل: 4310
سال: 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع غذایی و بسته بندی
قیمت قدیم:۲۱,۲۰۰ تومان
قیمت: ۱۷,۲۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیهی تولید و بسته بندی انواع سبزی خشک

    فصل اول خلاصه گزارش

    (جداول در فایل اصلی موجود است)

     

    عنوان طرح       طرح تولید و بسته بندی سبزی خشک
                       
    کد آیسیک         15492231  
                 
    شماره تعرفه گمرکی         7108000  
                   
    SUQ           KG  
                   
    حقوق واردات         20    
                 
    استاندارد ملی یا بین المللی         373-443-2902-3908  
                 
    سرمایه گذاری کل (هزار ریال)         7,355,122  
                 
    سرمایه ثابت (هزار ریال)         6,470,644  
                 
    سرمایه در گردش (هزار ریال)         884,477  
                 
    سرمایه گذاری کل (هزار ریال)         7,355,122  
                 
    آورده سرمایه گذار (هزار ریال)         1,855,122  
                 
    تسهیلات (هزار ریال)         5,500,000  
                 
    سرمایه ثابت (هزار ریال)         6,470,644  
                 
    آورده سرمایه گذار (هزار ریال)         970,644  
                 
    تسهیلات (هزار ریال)         5,500,000  
                 
    سرمایه در گردش (هزار ریال)         884,477  
                 
    آورده سرمایه گذار (هزار ریال)         884,477  
                   
    تسهیلات (هزار ریال)         0    
                   
    نقطه سربسری         49.90%    
                   
    دوره بازگشت سرمایه           شش سال و شش ماه  

     

    عنوان طرح
     
    کد آیسیک
     
    شماره تعرفه گمرکی
     
     
    SUQ
     
    حقوق واردات استاندارد ملی یا بین المللی قیمت تولید داخلی محصول قیمت تولید جهانی محصول
     
    استراتژیک بودن محصول
     
    جایگزین محصول کشور عمده تولید کننده محصول
    کشور سازنده ماشین آلات شرایط صادرات
     
    نقطه سربسری دوره بازگشت سرمایه
     
    تهیه کننده تائید کننده صفحه : 7
     
     
     
    طرح تولید و بسته بندی سبزی خشک
     
    15492231
     
    7108000
     
     
    KG
     
    20
     
    373-443-2902-3908
     
    هر کیلوگرم از10000 ریال الی25000 ریال
     
    هرکیلوگرم از 2,5 دلار الی3,08 دلار
     
    محصول مورد بررسی جزء کالاهای پر مصرف در دنیای غذایی می باشد اما استراتژیک نیست
     
    مصرف محصول مورد بررسی در صنایع غذایی تقریبا غیر قابل جایگزین است و تنها مصرف تازه محصول می تواند جایگزین گردد
     
    ترکیه - روسیه - ژاپن - استرالیا - اندونزی - ایتالیا - کره - تایلند
     
    آلمان - اتریش - چین - فنلاند - سوئیس
     
     
    هیچ محدودیتی جهت صادرات محصول وجود ندارد
     
    49.90%
     
    شش سال و شش ماه

     

    فصل دوم معرفی طرح

     

    عنوان     توضیحات
           
    طرح     تولید و بسته بندی سبزی خشک
         
    مدت اجرای فاز ساخت ( ماه )   12
           
    واحد پول داخلی     هزار ریال
           
    واحد پول ارزی     دلار
           
    نرخ تسعیر ارز     هر دلار 11250 ریال
           
    مالیات     4 سال اول 80 درصد معافیت مالیاتی
         
    تورم   15%

     

    غذا به عنوان یک اصل ، عامل حیات و بقای تمام موجودات عالم هستی است و بدون آن حیات مفهومی نخواهد یافت یا به عبارتی غذا عامل تولید انرژی و حرکت ، حرکت یعنی زندگی است .

     

    انسان بدلیل دارا بودن قدرت تفکر توانسته در تمامی زمینه های زندگی و تامین نیازش برنامه ریزی نماید و اوقات خود را برای حضور در مسابقه پیشرفت به گونه ای تنظیم نماید تا از امکانات ایجاد نموده حداکثر بهره برداری را به عمل آورد اما سرعت این پیشرفت به گونه ای است که روش های زندگی گذشته به صورت سنتی را به طور کامل متحول نموده بطوری که برگشت به روش های گذشته را غیر ممکن ساخته است .این تغییرات به ویژه در زمینه تولید مواد غذایی چشمگیر بوده است به طوریکه حتی خانم های کدبانو برای طبخ غذا زمان چندانی صرف نمیکنند و تمایل به استفاده از مواد غذایی بسته بندی شده موجود در بازار دارند . این شیوه مصرف در اماکنی نظیر هتل ها ، رستوران ها ، پادگانها و ... در سطح بسیار وسیع تری مشاهده می شود .

     

    در استان همدان به دلیل امکان کشاورزی و باغداری زمینه مساعدی جهت تولید مواد غذایی بسته بندی شده وجود دارد .

     

    از نکات مثبت محل اجرای طرح کاهش هزینه جمع آوری و حمل و نقل مواد اولیه به کارخانه می باشد ،که شرایط مناسبی جهت رقابت با سایر فعالیت کنندگان در این عرصه فراهم می نماید .

     

    طرح با توجه به امکانات منطقه در سدد است با بهره مندی از مدیران متخصص در مسیر توسعه این صنعت همراه دیگر واحدهای موجود در منطقه و سطح کشور با بهره مندی از امکانات موجود و ایجاد تنوع در عرضه محصولات و با حفظ کیفیت مناسب و مطابق با ذائقه ایرانی اقدام نماید . توسعه این صنعت در منطقه علاوه بر بهبود بازار و اقتصاد استان میتواند در ایجاد اشتغال و به کار گیری نیروی انسانی در رده های مختلف موثر بوده

    و منطقه را به عنوان یک قطب اقتصادی در این زمینه مطرح نماید . از مزایای اقتصادی ایجاد طرح می توان به نکات زیر اشاره نمود :

     

    -1 ایجاد اشتغال برای نیروی انسانی در رده های مختلف

     

    -2 توسعه زنبور داری متناسب با مواد اولیه مورد نیاز و فروش تضمینی محصولات

     

    -3 ساماندهی مراکز توزیع و پخش مواد غذایی

     

    -4 جذب نیروی متخصص و جلو گیری از مهاجرت آنها به سایر استان ها

     

    -5 همکاری با مراکز گردشگری و توریستی

     

    -6 توسعه سیستم حمل و نقل و توزیع در منطقه در پایان برخی موارد مصرف و محل های مصرف ذکر شده اند :

     

     

    موارد مصرف محصولات در جدول الف- 1 آمده که به مواردی از مصرف آنها اشاره دارد .

     

     

    جدول الف - 1 مصارف محصولات

     

    محصول

    مورد مصرف

    سبزی خشک

    مصرف خانگی، رستورانها ، پادگانها ، بیمارستانها ، هتل ها،دانشگاهها وادارها...

    لازم بذکر است علاوه بر بهره برداری محصول فوق قطعاً تنوع محصولات با توجه به سلیقه مشتریان بیشتر خواهد شد و محصولات دیگری به آنها اضافه می شود.

    بسته بندی به عنوان یک ابزار کارآمد سالهاست که مورد نظر کارشناسان علم بازاریابی قرار گرفته است .

     

    استفاده از انواع مختلف بسته بندی ضمن اینکه قابلیت نگهداری بهتری را به کالا می بخشد در کسب سهم بالاتری از بازار برای کالای مورد نظر نیز مؤثر است.

     

    نظریه پردازان بازاریابی ، دو نقش مهم برای بسته بندی متصور هستند که عبارتند از نقش چنانکه از واژه به کار گرفته شده برای این نقش ها نیز برمی اید . Promotive و نقشProtective نقش نخست به وجه نگهداری و دوام حاصل از بسته بندی و نقش دوم به جنبه آگاهی دهنده و پیش برنده بسته بندی اشاره دارد.

     

    تغییر روش زندگی افراد جامعه و گرایش به زندگی ماشینی از یکسو و اشتغال بانوان در خارج از خانه از دیگر سو موجب پیدایش نیازهای جدیدی گشته است که پیش از این توسط خود خانواده تامین می شد .

     

    استفاده از کالاهای آماده طبخ از جمله این نیازهای نو است .با توجه به وجود سبزی در پخت بسیاری از غذاهای ایرانی تمایل به استفاده از سبزیجات فرآوری و بسته بندی شده نیز در زمره این نیازها قرار می گیرد که با ارضای آن استفاده از سبزیجات تازه یا سبزیجات خشک مورد مصرف در طبخ غذاها نیازی به صرف وقت برای شستشو، آماده سازی یا خشک کردن و نگهداری و ضدعفونی در محل مصرف نخواهد داشت. با توجه به بازار تقاضای گسترده داخلی برای انواع سبزیجات، خصوصا نحوه عرضه آنها درمراکز خرید بزرگ و سوپر مارکتها ، لزوم توجه بیشتر به بسته بندی این مواد به منظور افزایش سهولت دسترسی ( عرضه ) و نگهداری مشخص تر می شود .چراکه بسته بندی بهداشتی سبزیجات خشک موجب کاهش ضایعات و آلودگی های آن خواهد شد.

  • فهرست و منابع طرح توجیهی تولید و بسته بندی انواع سبزی خشک

    فهرست:

     

     

    فصل اول

    :

    خلاصه گزارش

    فصل دوم

    :

    معرفی طرح و سابقه

    فصل سوم

    :

    مطالعه بازار

    فصل چهارم

    :  مواد اولیه و تاسیسات

    فصل پنجم

    :  مکان یابی و بررسی جنبه های زیست محیطی

    فصل ششم

    :

    منابع نیروی انسانی

    فصل هفتم

    :

    فنی و مهندسی

    فصل هشتم

    :

    برنامه اجرائی و بودجه بندی

    فصل نهم :

     

    برآورد ها و تجزیه و تحلیل مالی

     

    منبع:

    ندارد.

طرح توجیهی طرح توجیهی تولید و بسته بندی انواع سبزی خشک, طرح کارآفرینی طرح توجیهی تولید و بسته بندی انواع سبزی خشک, طرح توجیهی طرح توجیهی تولید و بسته بندی انواع سبزی خشک, پروژه کارآفرینی طرح توجیهی تولید و بسته بندی انواع سبزی خشک, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیهی تولید و بسته بندی انواع سبزی خشک, Business plan با موضوع طرح توجیهی تولید و بسته بندی انواع سبزی خشک
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت