طرح توجیهی مطالعه امکان سنجی مقدماتی طرح تولید پروفیل ها و گریتینگ پلیمری

تعداد صفحات: 71 فرمت فایل: word کد فایل: 4261
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع شیمیایی و پتروشیمی
قیمت قدیم:۱۸,۲۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۲۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیهی مطالعه امکان سنجی مقدماتی طرح تولید پروفیل ها و گریتینگ پلیمری

    خلاصه طرح 

     

    نام محصول پروفیل و گریتینگ پلیمری  
           
    ظرفیت پیشنهادی طرح 700 تن
             
    موارد کاربرد سازه های دریایی، بنادر، نیروگاههای برق، صنایع  
          پتروشیمی، پالایشگاه، تصفیه خانه ها  
             
    مواد اولیه مصرفی عمده الیاف شیشه، رزین، هادنر
           
    میزان مصرف سالیانه مواد اولیه (تن) 770 تن
             
    اشتغال زایی (نفر) 11  
           
    زمین مورد نیاز (متر مربع) 3000
             
        اداری (متر مربع) 100  
             
        تولیدی (متر مربع) 900  
             
        انبار(متر مربع) 200  
             
    میزان مصرف سالانه   آب (متر مکعب) 13399 (سالانه)
         
        برق (کیلو وات ساعت) 48.8 (روزانه)  
             
        گاز (متر مکعب) 265 (روزانه)  
             
    سرمایه گذاری ثابت   ارزی (دلار) ---
         
        ریالی(میلیون ریال) 5805  
             
        مجموع (میلیون ریال) 5805  
             
    محل پیشنهادی اجرای طرح (استانهای) تهران، اصفهان، مرکزی، خوزستان

     

    (1 معرفی محصول :

    گریتینگ شبکه ای است که برای تحمل بار از آن استفاده می کنند و می تواند از جنس های مختلف فلزی و غیر فلزی باشد. گریتینگ کامپوزیتی نوع خاصی از گریتینگ می باشد که بجای استفاده از فلز در ساخت شبکه ها ی سازه ای از کامپوزیتها در آن استفاده می شود. این محصول در مکان هایی که نیاز به دیدن محوطه اطراف بوده و استحکام بالا مد نظر باشد به عنوان پوشش کف یا حصار فلزی و نما استفاده می شود. گریتینگهای کامپوزیتی بر دو نوع می باشند: گریتینگهای ریخته گری و گریتینگهای پالترود شده.

    کامپوزیتها را معمولا زیر مجموعه خانواده پلاستیکها طبقه بندی می کنند. پلاستیکها محصولاتی هستند که شامل هر ترکیبی از گروه بزرگ و متنوع موادی که تماما یا قسمتی دارای پیوندی از کربن با عناصری چون

     

    اکسی ژن، نیتروژن، هیدروژن و یا سایر عناصر آلی یا معدنی بوده و در حالت نهایی به صورت جامد و در بعضی مراحل ساخت مایع است. و بنابراین غالبا در طی کاربرد دارای قابلیت تغییر شکل بطور مختلف بر اثر حرارت یا فشار به تنهایی یا توام می باشد.

     

    از آنجا که پلاستیکها ارتباط نزدیکی با رزینها دارند، عموما آنها را با هم اشتباه می گیرند. رزینها مواد جامد یا نیمه جامدی صمغی شکل هستند که در ساخت محصولاتی نظیر رنگها، جلادهنده ها و پلاستیکها به کار می روند. محصولات پلاستیکی معمولا از رزینهایی که فرآیند گردیده و جامد شده اند، ساخته می شوند. به علت خواص مناسب پلاستیکها کاربرد بسیار وسیعی در صنایع مختلف برای آنها وجود دارد، لیکن برای بهبود خواص فیزیکی آنها لازم است از تقویت کننده ها در آن استفاده نمود. الیاف خاص مورد استفاده در این زمینه عبارتند از: الیاف شیشه ای، فلزی، کربنی، پلیمری، معدنی، هیبرید.

     

    در صورت استفاده از تقویت کننده در پلاستیک به آنها کامپوزیت اطلاق می گردد. در واقع کامپوزیت ها به پلاستیکهای تقویت شده (Reinforced Plastics) معروف می باشند. کامپوزیت از دو یا چند ماده تشکیل شده و دارای خواصی است که هر یک از اجزاء به تنهایی آن خواص را ندارند. در یک تعریف دقیق کامپوزیتها را باید به دو شکل اصلی تقسیم کرد: (1 مواد کامپوزیتی و (2 ساختارهای کامپوزیتی.

     

    مواد کامپوزیتی از یک اسکلت پیش تنیده تشکیل شده اند که به وسیله یک ماتریس پلیمری پیوسته احاطه شده اند. اسکلت یک ماده کامپوزیتی بایستی قادر به پذیرش تغییرات دلخواه باشد.

     

    فایبرگلاس ماده اصلی تقویت کننده مورد استفاده در مواد کامپوزیتی می باشد (در بیش از %90 موارد). مواد کامپوزیتی مورد استفاده در تولید گریتینگ و پروفیلهای پلیمری به ترتیب به دو صورت رشته های خرد شده و صفحات بافته شده می باشند. که طی فرآیند خاصی با مواد ساختاری ترکیب و شکل دهی می شوند.

     

    الیاف شیشه علاوه بر دارا بودن نسبت استحکام به وزن مناسب، مقاومت شیمیایی مناسبی نیز دارند.

     

    متداول ترین الیاف شیشه ای بکار رفته در این صنعت الیاف نوع E (شیشه آهکی بر و سیلیکات آلومینیوم) می باشند.

     

    سایر انواع گلاسهای مورد استفاده در این صنعت عبارتند از:

     

    گلاس نوع S (استحکام بالا)

     

    گلاس نوع A (شامل مواد قلیایی)

     

    گلاس نوع C (مقاوم به خوردگی)

     

    مواد مورد استفاده در ماتریس شامل یکی از مواد زیر می باشند: رزین پلی استر، رزین وینیل استر یا رزین اپوکسی، فتالیک، اکرلیک و ... ، که رزینهای وینیل استر، فنولیک، اپوکسی و اکرلیک در تولید پروفیلها به کار میروند.

     

    مزایای استفاده از مواد کامپوزیتی عبارتند از:

     

    -1 استحکام بالا: مواد کامپوزیت برای نیازهای استحکامی خاص در یک کاربرد می توانند طراحی شوند.

     

    مزیت بارز کامپوزیتها نسبت به سایر مواد، توانایی استفاده از تعداد زیادی از ترکیبات رزینها و تقویت کننده ها و بنابراین رسیدن به خواست مشتری از نظر خواص مکانیکی و فیزیکی سازه می باشد.

     

    -2 سبکی: کامپوزیتها موادی را ارائه می دهند که که می توانند برای استحکام بالا و وزن کم به کار برده شوند.

     

    -3 مقاوم به خوردگی: کامپوزیتها مقاومت بالایی در محیطهای شیمیایی خورنده و دمایی بالا دارند.

     

    کامپوزیتها مواد منتخب در ساخت قطعاتی که در معرض محیطهای باز، کاربردهای شیمیایی و دیگر شرایط محیطی می باشند، هستند.

     

    -4 انعطاف پذیری طراحی: این مواد را می توان با شکلهای پیچیده و با هزینه کم، قالبگیری نمود.

     

    -5 با دوام بودن: سازه های کامپوزیتی عمری طولانی دارند. این قابلیت با حداقل نیازمندیهای تعمیر و نگهداری توام گشته است.

     

    در مقایسه با گریتینگهای فولادی و آلومینیومی، گریتینگهای پالترود شده (که محصول مورد نظر می باشند)

     

    دارای مزایای زیر هستند:

     

    1-1 نام و کد محصول:

     

    گریتینگ و پروفیل پلیمری در کد بین المللی آیسیک 3.1 با کد 2520 که به تولید محصولات پلاستیکی اختصاص دارد، شناخته میشود. کدهای بین المللی ISIC از چهار رقم تشکیل شده که مشخص کننده طبقه صنعت مورد نظر است. دو رقم سمت چپ، نشانگر بخش و دو رقم بعدی نشانگر گروه و طبقه صنعت است. چهار رقم هم توسط کشور به رقمهای قبلی اضافه می شود که به شناسایی دقیق محصول کمک می کند. چهار رقم اول (شامل بخش، گروه و طبقه) منشاء بین المللی دارد و از جامعیت لازم برخوردار است. برای تعیین چهار رقم دوم نیز کمیتهای در وزارت صنایع و معادن وجود دارد که نسبت به تهیه کدهای جدید هشت رقمی (محصول)

     

    اقدام می کند. اگرچه در ایران کد آیسیک 8 رقمی به صورت مشخص برای گریتینگ و پروفیل پلیمری تعریف نشده است، لیکن می توان این محصول را با کدهای آیسیک زیر شناسایی نمود :

     

    :25201150 انواع قطعات فایبرگلاس.

     

    :25201170 انواع محصولات فایبرگلاس

     

    :25201152 قطعات (فایبرگلاس)

     

    :25201130 انواع لوازم ساختمانی (فایبر گلاس)

     

    (2-1 شماره تعرفه گمرکی:

     

    طبق اطلاعات موجود در کتاب مقررات صادرات و واردات ایران سال 1388 تعرفه گمرکی مخصوص برای گریتینگ و پروفیل پلیمری وجود ندارد، لیکن این مواد همچون سایر الیاف شیشه، از جمله پشم شیشه و اشیاء ساخته شده از این مواد با کد تعرفه 70199099 شناسایی می گردند.

    شرایط واردات :

     

     

     

    طبق قانون مقرارت صادرات و واردات ایران کالاهای صادراتی و وارداتی به سه گروه زیر تقسیم میشوند: -1 کالای مجاز: کالایی استکه صدور یا ورود آن با رعایت ضوابط نیاز بهکسب مجوز ندارد.

     

    -2 کالای مشروط: کالایی است که صدور یا ورود آن با کسب مجوز امکان پذیر است.

     

    -3 کالای ممنوع: کالایی است که صدور یا ورود آن به موجب شرع مقدس اسلام (به اعتبار خرید و فروش یا مصرف) و یا بموجب قانون ممنوع گردد.

     

    گریتینگ و پروفیل پلیمری در قالب تعرفه گمرکی 70199099 (سایر الیاف شیشه، از جمله پشم شیشه و اشیاء ساخته شده از این مواد) جزء گروه 1 میباشد. با رعایت کامل ضوابط، واردات این کالا بلا مانع است و نیز حقوق پایه این ماده که طبق ماده (2) قانون اصلاح موادی از قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، شامل حقوق گمرکی، مالیات، حق ثبت سفارش کالا، انواع عوارض و سایر وجوه دریافتی از کالاهای وارداتی میباشد، معادل %4 ارزش گمرکی کالاها تعیین می شود. به مجموع این دریافتی و سود بازرگانی که طبق قوانین مربوطه توسط هیات وزیران تعیین می شود، حقوق ورودی اطلاق می شود. حقوق ورودی برای تعرفه 70199099 همانگونه که در جدول ذیل ملاحظه میشود %4 میباشد.

  • فهرست و منابع طرح توجیهی مطالعه امکان سنجی مقدماتی طرح تولید پروفیل ها و گریتینگ پلیمری

    فهرست:

     

    (1 معرفی محصول :........................................................................................................................ 4

     

    (1-1 نام و کد محصول:................................................................................................................ . 9

     

    (2-1 شماره تعرفه گمرکی:............................................................................................................ 9

     

    (3-1 شرایط واردات :............................................................................................................... .. 10

     

    (4-1بررسی و ارائه استاندارد ملی یا بین المللی:............................................................................... 11

     

    (6-1 موارد مصرف و کاربرد:......................................................................................................... 20

     

    (7-1 بررسی کالاهای جایگزین :................................................................................................... 21

     

    (8-1اهمیت استراتژیک کالا:........................................................................................................ 22

     

    (9-1کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول:.............................................................. 23

     

    (10-1 شرایط صادرات:............................................................................................................... 30

     

    (2 وضعیت عرضه و تقاضا........................................................................................................... 31

     

    (1-2واحدهای تولیدی فعال :....................................................................................................... 31

     

    (2-2بررسی وضعیت طرحهای جدید.............................................................................................. 35

     

    (3-2 بررسی روند واردات محصول:................................................................................................ 47

     

    (4-2بررسی روند مصرف:............................................................................................................. 48

     

    (5-2 بررسی روند صادرات:.......................................................................................................... 48

     

    (6-2 بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات:............................................................................... 50

     

    (3 روش تولید:............................................................................................................................ 52

     

    (4تعیین نقاط ضعف و قوت تکنولوژیهای مرسوم در تولید محصول:................................................ 55

     

    (4تعیین نقاط ضعف و قوت تکنولوژیهای مرسوم در تولید محصول:................................................ 55

     

    (5بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی و سرمایه گذاری ثابت 56............... ................................

     

    (6 برآورد مواد اولیه مورد نیاز و محل تأمین.................................................................................. 62

     

    (8 وضعیت تأمین نیروی انسانی و اشتغال...................................................................................... 64

     

    (9بررسی و تعیین میزان آب،سوخت، برق و سایر امکانات 65...................... ................................

     

    (10وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی................................................................................. 68

     

    (11 تجزیه و تحلیل، جمع بندی و ارائه پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید:....................... 70

     

    (12 منابع:................................................................................................................................... 71

     

     

    منبع:

    (1 سالنامه آمار بازرگانی خارجی جمهوری اسلامی ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران، صادرات 1377 تا 1382 (2 سالنامه آمار بازرگانی خارجی جمهوری اسلامی ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات 1377 تا 1382 (3 سایت اینترانت داخلی گمرک جمهوری اسلامی ایران، آمار صادرات و واردات سال 1383 الی 1387 (4 نرم افزار بانک اطلاعاتی طرحهای در دست اجرا- وزارت صنایع و معادن، معاونت توسعه صنعتی- دفتر آمار و

     

    اطلاع رسانی، ویرایش 327 (5 نرم افزار بانک اطلاعاتی موسسات فعال- وزارت صنایع و معادن، معاونت توسعه صنعتی- دفتر آمار و اطلاع

     

    رسانی، ویرایش 327

     

    (6 سایت موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی، www. isiri.org

     

    (7 سایت سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، www.iraniec.ir

    (8 کتاب قانون صادرات و واردات جمهوری اسلامی ایران، سال 1387 (9 تحقیقات میدانی در بازار

     

    (10 مسعود اسماعیلی، "دوره آموزشی ساخت کامپوزیتها" ؛ نشر طراح؛ 1381

طرح توجیهی طرح توجیهی مطالعه امکان سنجی مقدماتی طرح تولید پروفیل ها و گریتینگ پلیمری, طرح کارآفرینی طرح توجیهی مطالعه امکان سنجی مقدماتی طرح تولید پروفیل ها و گریتینگ پلیمری, طرح توجیهی طرح توجیهی مطالعه امکان سنجی مقدماتی طرح تولید پروفیل ها و گریتینگ پلیمری, پروژه کارآفرینی طرح توجیهی مطالعه امکان سنجی مقدماتی طرح تولید پروفیل ها و گریتینگ پلیمری, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیهی مطالعه امکان سنجی مقدماتی طرح تولید پروفیل ها و گریتینگ پلیمری, Business plan با موضوع طرح توجیهی مطالعه امکان سنجی مقدماتی طرح تولید پروفیل ها و گریتینگ پلیمری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت