طرح توجیهی قرص قهوه

تعداد صفحات: 48 فرمت فایل: word کد فایل: 4139
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع غذایی و بسته بندی
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیهی قرص قهوه

    خلاصه طرح 

     

    نام محصول       قرص قهوه
    ظرفیت پیشنهادی طرح       3000تن
    مواد اولیه (هزارریال)       250.500.000
    اشتغال زایی       11نفر
    زمین مورد نیاز(مترمربع)   2500
        اداری   75
        سالن تولید   1000
               
        انبار مواد اولیه   100
        انبار محصول   100
    زیر بنا          
      آشپزخانه   25
         
               
        رخت کن و نماز خانه   25
               
        آزمایشگاه میکروبی و شیمیایی   50
               
        ساختمان نگهبانی   50
    سرمایه ثابت (هزار ریال)   10.874.408
    سرمایه در گردش(هزارریال)   79.070.296
    مصرف سالانه آب ( متر مکعب)   600
    مصرف سالانه برق( کیلو وات بر ساعت)   100
    مصرف سالانه سوخت   گاز( متر مکعب)   75000
          بنزین(لیتر)   -
    محل پیشنهادی برای احداث طرح   خراسان رضوی،تهران ،اصفهان

     

    مقدمه :

     

    *قهوه چیست ؟

     

    قَهوه، دانه خوراکی درختی از خانواده قهوهها است که از این دانه که خاصیت محرک دارد، در تهیه مواد غذایی مختلف و همچنین انواع نوشیدنی استفاده میکنندگیاه. قهوه معمولاً در نواحی گرمسیر رشد و پرورش مییابد. مصرف آن به بهبود تمرکز کمک میکند. البته در افرادی هم ایجاد اضطراب میکند. مصرف زﯾﺎد آن ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺎﻋﺚ دﻓﻊ ﮐﻠﺴﯿﻢ ﺷﻮد .

     

    یکی از معمول ترین شیوههای درست کردن قهوه این است که یک قاشق مربا خوری قهوه را با یک قاشق مربا خوری شکر مخلوط کرده و داخل ظرفی از جنس روی میریزیم. سپس به اندازه یک فنجان آب یا شیر بر روی آن ریخته و بر روی حرارت ملایم قرار میدهیم و بسیار آرام به هم میزنیم تا قهوه کف کند. باید مراقب بود که قهوه نجوشد.

     

    *ریشه کلمه قهوه :

    لغت انگلیسی Coffee احتمالا از لغت عربی Qahva گرفته شدهاست و در اتیوپی به آن Bunn و یا )Bunnaزبان »امحاریک(Amharic) « زبان مردم اتیوپی) و در زبان تیگرینیایی (Tigrinya) به آن Bunni و در زبانهای دیگر، نامهایی که همه از ریشه کلمه Bunn گرفته شدهاند نامیده میشود. در واقع لغت عربی qahwa (قهوه ) خلاصه شده کلمه »قهوه البنqahwat al -bunn « بوده که به

     

    معنی شراب گیاه بن است. چون در دین اسلام نوشیدن الکل نفی شده بود، قهوه به عنوانی جانشینی مناسب مورد استفاده قرار گرفت. بعدها کلمه عربی »قهوه « در زبان ترکی به »کهوهKahve « معروف شد که همین کلمه در زبان ایتالیایی به Caffe و در زبانهای فرانسوی، پرتغالی و اسپانیای به نام Cafe مورد استفاده قرار گرفت. سابقه این لغات به دهه آخر قرن 16 برمی گردد ولی لغت "Coffee"

    از اواسط دهه 1600 مورد استفاده قرار گرفت.

     

    *انواع قهوه :

    قهوه ها به دو گونه کلی تقسیم می شوند :

     

    • نوع عربی Arabica نوعی قهوه سنتی است که عطر و طعم آن از همه بهتر است .

     

    • نوع روبوستا Robusta که میزان کافئین آن بیشتر است و در آب و هوایی که نوع اول در آن قادر به رشد نیست، پرورش می یابد .بنابراین از این نوع قهوه به دلیل ارزان تر بودن، برای مصارف مختلف استفاده می کننداز. نوع روبوستا معمولاً به تنهایی استفاده نمی شود، چون طعم تلخ و ترشی دارد .انواع بهتر آن را برای تهیه اسپرسو به کار می برند .

    *تاریخچه قهوه :

     

    قهوه در سال 850 میلادی کشف شد. گلهداری اهل اتیوپی به نام کالدی متوجه شد بزهای گله او بعد از خوردن دانههای قرمز رنگ بوتهای محلی بسیار پرانرژی و رقصکنان گردش میکنند. کالدی از دانهها

    خورد و همان نشاط و سرزندگی را تجربه کرد. میگویند کالدی نخستین فردی است که طعم قهوه را چشید. اگرچه در تاریخ اختلافنظر هم وجود دارد و بعضیها یمن را منشا اولیه تولید قهوه میدانند.

     

    *قهوه در ایران :

     

     

    قهوه در در زمان صفویه جای خود را در میان نوشیدنیهای روزانه ایرانیها باز کرد و نمونهای است از ورود ایران به شبکه اقتصادی جهانی آن دوران. تا قرن نوزدهم که چای به نوشیدنی غالب مردم تبدیل شد، همچنان این ماده سیاه و تلخ بسته به منطقه جغرافیایی و طبقه اجتماعی دوستداران خود را داشت. امروزه نوشیدن انواع قهوه از جمله قهوه فرانسه، اسپرسو، کاپوچینو و قهوه فوری وشیرقهوه طرفداران زیادی پیدا کرده. البته قهوه ترک بخاطرمحبوبیت میان ایرانیان ارمنی از گذشته در میان مردم رایج بوده و بواسطه فال قهوه جایگاه خاص خود را داشته. امروز میتوانید در تمام کافیشاپها و قهوهسراها به راحتی این نوشیدنی نشاطآور را پیدا کنید. انواع گلاسهها از نوشیدنیهای مورد علاقه مردم هستند.

     

    خواص قهوه:

     

    -1 به دلیل خاصیت نشاط بخشی قهوه، ضد افسردگی است.

     

    -2 نوشیدن یک فنجان قهوه در بسیاری از مواقع سردرد شما را برطرف میکند

    قهوه به دلیل داشتن مادهای به نام تانن از پوسیدگی دندان جلوگیری میکند.

     

    -4 تحقیقات 9 ساله دانشمندان ژاپنی نشان میدهد مصرف منظم قهوه به دلیل دارا بودن اسید کلروژونیک، خطر ابتلا به سرطان کبد را تا 49 درصدو مصرف نامنظم قهوه میتواند خطر ابتلا به سرطان کبد را تا 29 درصد کاهش دهد.

     

    -5 محققان هلندی به این نتیجه رسیدند که نوشیدن یک فنجان قهوه در طی روز خطر ابتلا به دیابت را کاهش میدهد. زیرا ترکیبات موجود در قهوه از جمله منیزیم و پتاسیم به سوخت و ساز قند در بدن کمک میکند.

     

    -6 تحقیقات مریم سابقی و یاسر دری، دو محقق ایرانی در آمریکا نشان دادهاست که بوییدن دانههای قوه میتواند باعث بازگشت اشتهای از دست رفته پس از آشپزی شود. آنان معتقدند که مولکولهای قهوه با حرکات جنبشی خاص خود باعث جدا شدن مولکولهای غذا از گیرندههای بویایی بینی و بدین ترتیب باعث بازگشت اشتها میشود.این دو محقق همچنین این روش را جهت افزایش سلامتی حیوانات در موسسههای تحقیقاتی پیشنهاد کردهاند.

    معرفی محصول

     

    1- 1- نام و کد محصول

     

    *نام محصول : قرص قهوه *کد ا محصول : فرآوری قهوه با کد آیسیک 15491110

     

     

    1- 2- شماره تعرفه گمرکی

     

    شماره کد : 0901

     

     

    1- 3- شرایط واردات

     

     

    ورود موکول به رعایت ماده 16 قانون مواد خوردنی و آشامیدنی و .... مصوب سال 1346 می باشد .

     

    از تاریخ تصویب این قانون ترخیص مواد غذایی یا بهداشتی و یا آرایشی از از گمرک به هر شکل و کیفیت به منظور بازرگانی یا تبلیغاتی یا رعایت مقررات عمومی علاوه بر دارا بودن گواهی بهداشتی و قابلیت مصرف از کشور مبدا مستلزم تحصیل پروانه ورود از وزارت بهداری است و وارد کننده نیز مکلف است برای تحصیل پروانه مزبور فرمول مواد و همچنین موادیکه برای نگهداری به آنها اضافه شده به وزارت بهداری تسلیم نماید

  • فهرست و منابع طرح توجیهی قرص قهوه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

طرح توجیهی طرح توجیهی قرص قهوه, طرح کارآفرینی طرح توجیهی قرص قهوه, طرح توجیهی طرح توجیهی قرص قهوه, پروژه کارآفرینی طرح توجیهی قرص قهوه, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیهی قرص قهوه, Business plan با موضوع طرح توجیهی قرص قهوه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت