مقاله کار آفرین بزرگ آمریکایی ( Howard Hughes )

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: word کد فایل: 3239
سال: قبل از 1390 مقطع: خدماتی دسته بندی: سایر موضوعات
قیمت قدیم:۱۴,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه مقاله کار آفرین بزرگ آمریکایی ( Howard Hughes )

    بی شک "هوارد هیوز" را می توان ثروتمندترین مرد زمان خود نامید ، فردی که به عنوان یک میلیونر کارهای بسیار عجیبی انجام داده و در زمینه های هوانوردی و فیلم سازی همانند تجارت تجربه های نوین و با ارزشی کسب کرده است .

    "هوارد " کوچک در کریسمس سال 1905 دیده به جهان گشود . پدرش "هوارد " بزرگ در ابتدا یک شرکت ابزار سازی داشت اما زمانی که برای اولین بار ابزار آلات حفر چاه را به بازار فرستاد سرمایه نسبتاً چشمگیری نصیبش شد . "هوارد " کوچک بسیار شیطان و بازیگوش بود، به طوری که در دوران مدرسه هفت بار مدرسه خود را تغییر داد اما در هیچ یک نتوانست مدرک قابل ملاحظه ای کسب کند . علاقه او به کار در کارگاه پدر به حدی بود که تمامی روزهایش را در آنجا سپری می کرد، تا جائیکه در سن یازده سالگی توانست برای خودش یک بیسیم رادیویی درست کند ، سپس در سن 13 سالگی هنگامی که پدر از خرید موتور سیکلت برای او امتناع می کرد ، توانست موتور سیکلتی در حد و اندازه یک پسر بچه 13 ساله برای خودش سرهم کند .

    از آنجا که "هوارد " علاقه چندانی به درس و مدرسه و اصول تئوری نداشت همیشه در تلاش بود تا فرصتی بیابد و این قضیه را با خانواده در میان گذارد و بالاخره یک روز هنگامی که در یک شرط بندی از پدر برنده شده بود جایزه خود را تعلیم علوم هوانوردی اعلام کرد و علیرغم میل خانواده به این امر مشغول شد .

    در سال 1922 پدر "هوارد " از دنیا رفت و در پائیز سال بعد مادرش نیز دار فانی را وداع گفت . حال جوان 17 ساله 75 درصد شرکت پدر را صاحب شده بود اما طبق وصیت پدر او زمانی می توانست اداره امور را به دست گیرد که 21 ساله شده باشد ، ولی پسر جوان که هیچگاه تحمل شکست را نداشت و همیشه سعی داشت به هر طریقی به اهدافش دست یابد ، علیه متن وصیت نامه به دادگاه شکایت کرد و توانست در سن 18 سالگی مالکیت شرکت پدر را از آن خود نماید ، حال او جوانی بود با درآمد سالانه 2 میلیون دلار که می توانست به آن کارهای مختلفی انجام دهد ، "هوارد " به خوبی می دانست که اداره چنین شرکتی به تخصص بسیاری نیاز دارد و او از این امر بی بهره بود لذا درصدد برآمد تا فردی مطمئن را به عنوان مدیر شرکت معرفی نماید . او که در این مورد فردی لایق تر از حسابدار پدرش نمی شناخت تصمیم گرفت تا مدتی را هر چند کوتاه با او سیر کند تا از توانایی های او اطمینان حاصل نماید بنابراین مدت یک هفته را به همراه حسابدار پدر به گشت و گذار در سراسر آمریکا پرداخت بدون اینکه کوچکترین اشاره ای به موضوع اداره شرکت نماید . سرانجام در روز آخر هنگامی که به خانه برگشتند ، "هوارد " رسماً اداره شرکت را به وی پیشنهاد کرد و او نیز پذیرفت .

    در سال 1925"هیوز" به هالیوود روی آورد و اولین قرادادش را برای حمایت مالی از یک پروژه سینمایی امضا کرد . او چنان به این صنعت علاقمند شده بود که هر روز از صبح تا شب به کنار استودیوهای سینمایی می رفت و از نزدیک کارآنها را مشاهده می کرد ، حتی یک شب به دور از چشم بقیه به سراغ یکی از پروژکتورها رفت و آن را باز کرد و تمامی وسایل داخلش را بیرون آورد و سپس تا صبح توانست دوباره همه آنها را سرهم کند و به حالت اولیه بازگرداند. او که حال یک جوان 20 ساله بود قراردادهای بسیاری را با فیلمسازان مختلف منعقد کرد و در تهیه بسیاری از فیلم های رنگی آن دوران از هیچ کمک مالی دریغ نکرد ، حتی تعدادی از فیلم هایی که با حمایت مالی او ساخته شده بودند توانستند جوایزی نیز کسب کنند .

    پس از گذشت چند سال "هوارد " احساس کرد که دیگر صنعت سینما جذابیت های پیشین را ندارد و تصمیم گرفت دوباره به صنعت هوانوردی بازگردد ، از این رو در سال 1932 تحت عنوان "چارلز هوارد" در یک شرکت هواپیمایی با دستمزد هفته ای 250 دلار به عنوان کمک خلبان مشغول به کار شد و چیز هفته بعد یک هواپیمای آبی برای خود خریده پس از انجام تغییرات اساسی بر روی هواپیما به همراه دو تن از دوستانش که یکی کمک خلبان و دیگری تعمیرکار هواپیما بود ، مسافرت 18 ماهه خود را با آن آغاز کرد و تجارب گرانبهایی بدست آورد . سپس در تلاشی شبانه روزی و بدون وقفه به همراه دوستانش توانست در مدت نزدیک به دو سال اولین هواپیمایی خودش را تولید کند و نام آن را) (H.1 گذاشت . او که همیشه به دنبال انجام کارهای شگفت انگیز بود تصمیم گرفت تا نام خود را در کتاب رکورد داران جهان ثبت کند بنابراین در یک پرواز بی نظیر توانست رکورد بیشترین سرعت هواپیماهای آن زمان را با "H-1 " بشکند و به شهرت جهانی دست یابد .

    اقدام دیگری که شهرت "هیوز" را صد چندان می کرد خرید غالب سهام شرکت هوانوردی کوچک و محدود "TWA" بود که با تزریق سرمایه او به این شرکت دچار تحول عظیمی شد . او که قصد داشت این شرکت را به یک آژانس بین المللی تبدیل کند و تمامی مسیرهای هوایی دنیا را از طریق آن ممکن سازد ، سرانجام توانست به این مهم دست یابد و آن را به بزرگترین آژانس هوایی آن دوران تبدیل نماید . اما در اواخر دهه 1950 شرکت مذکور مشکل تازه ای به خود گرفت و مدیران آن تصمیم گرفتند تا به هر نحوی که امکان دارد خودشان کنترل شرکت را برعهده گیرند و این از جلسات متمادی "هیوز" ناچار شد تا سهام خود را به آنان بفروشد و بالاخره بزرگترین قرارداد میلیونی آمریکا و جهان درآن زمان شکل گرفت "هوارد " بابت سهامش مبلغ 750 میلیون دلار از شرکت "TWA" گرفت و نام خود را به عنوان ثروتمندترین مرد جهان ثبت کرد .

    اما دوره پایانی زندگی "هوارد " به پرنشاطی دوره های پیشین نیست ، او که (برای فرار از دست مأموران مالیاتی از حضور در جامعه پرهیز می کرد و همیشه در مکان های خلوت و دور از انظار عمومی به سر می برد عادات ناپسندی پیدا کرده بود. سوق یافتن او به مواد مخدر و اعتیار به مشروبات الکلی مهمترین عامل در از دست دادن تمرکز فکری و خلاقیت او بوده است.) در طول دوران زندگی دوبار ازدواج کرد که هر دوبار به شکست انجامیده بود . آن قدر حساس شده بود که هرگز به سراغ تلفن نمی رفت و هر چیزی را حتی قاشق و چنگال با دستمال برمی داشت چرا که می ترسید از روی آثار انگشتش او را بیابند . از جمله کارهای شگفت انگیزی که در این دوران انجام داده است می توان به دو مورد اشاره کرد : اولی زمانی که دوستانش در " لاس و گاس" " پنت هوس" یک هتل را برای او اجاره کرده بودند ، او با مشاهده نارضایتی صاحب هتل از اقامتش در آنجا ، تمام هتل را خریداری کرد و دومی اینکه زمانی که دید نور چراغ کازنیوهای اطراف مزاحم خوابش می شود همه آنها را یک جا خرید و نور آنها را کم کرد!

    سرانجام این میلیارد آمریکایی در 5 آوریل 1976 بدون اینکه هیچ وصیت نامه ای از خود برجای گذارد درگذشت .

  • فهرست و منابع مقاله کار آفرین بزرگ آمریکایی ( Howard Hughes )

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

طرح توجیهی مقاله کار آفرین بزرگ آمریکایی ( Howard Hughes ), طرح کارآفرینی مقاله کار آفرین بزرگ آمریکایی ( Howard Hughes ), طرح توجیهی مقاله کار آفرین بزرگ آمریکایی ( Howard Hughes ), پروژه کارآفرینی مقاله کار آفرین بزرگ آمریکایی ( Howard Hughes ), نمونه طرح کسب و کار مقاله کار آفرین بزرگ آمریکایی ( Howard Hughes ), Business plan با موضوع مقاله کار آفرین بزرگ آمریکایی ( Howard Hughes )
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت