پیشگفتار
رشد روزافزون سطح تحصیلات افراد جامعه ، باعث افزایش میزان استفاده از منابع مختلف علمی است. از دیگر سو ، حجم این منابع به حدی است که نه تنها ترجمه و انتشار تمام آنها عملی نیست ، بلکه حتی در صورت ترجمه شدن این مطالب، مدت زمانی که صرف ترجمه مطلب میشود ، باعث از دست رفتن تازگی آن مطلب میگردد. به همین دلیل آشنایی با زبان های خارجی، سهم بسزایی در سهولت استفاده از منابع علمی ، اعم از کتب و نشریات تخصصی و همچنین اینترنت دارد. ضمن اینکه تسلط به زبان های خارجی موجب استفاده سهل تر از نرم افزارهای عمومی و تخصصی رایانه ای را نیز فراهم میآورد.
نکته دیگری که اهمیت یادگیری زبان های خارجی را دو چندان میکند ، یکپارچگی اقتصادی جهان است که موجب افزایش حجم مکاتبات خارجی بازرگانی و سفرهای تجاری خارجی است. بدیهی است تسلط به زبان مورد استفاده در مذاکرات تجاری میتواند از بروز خطاهای سهوی پیشگیری نماید.
چکیده
همچنین عدم تناسب آموزش زبان های خارجی در سیستم آموزش رسمی کشور با نیازهای افراد در محیط اجتماعی ، میل به شرکت در کلاس های آزاد را که آموزش کاربردی تری ارائه میکنند افزایش میدهد.
و در نهایت، « یادگیری هر زبان جدید، آغاز یک زندگی تازه است. » این جمله به تنهایی اهمیت یادگیری زبان های خارجی را بیان میکند.
اجرای این طرح ضمن اینکه پاسخی به نیاز اقشار مختلف جامعه برای یادگیری زبان های خارجی است، میتواند از بازدهی اقتصادی مناسبی نیز برخوردار بوده و همچنین زمینه ساز اشتغال نیروهای متخصص به خصوص در رشته زبان های خارجی گردد. علاوه بر آن با توجه به این که طرح های آموزشی میتوانند برای آموزش پسران یا دختران اجرا شوند، در اجرای این گونه طرح ها میتوان از نیروی کار بانوان تحصیلکرده نیز استفاده نمود.
مکان مورد نیاز طرح ، شامل یک باب ساختمان با کاربری اداری به مساحت تقریبی 90 متر مربع میباشد که ارزش هر مترمربع آن چهار میلیون ریال وهزینه کل خرید محل 360 میلیون ریال برآورد میشود.
مقدمه
اگرسطح زبان انگلیسی شما مبتدی است و یا از مهارت بالایی در زبان انگلیسِی برخوردارید و یا مدرس زبان انگلیسِی هستید و مایل به اخذ گواهینامه هایی در روش تدرِیس میباشید ؛ مرکز آموزش ITEC در دبی دوره ویژه ای را برای هر سطحی از زبان انگلیسی در نظر دارد. ما در مرکز آموزش ITEC معتقدیم ؛ بهترین راه آموزش زبان انگلیسی آموزش آن در محیطی انگلیسی زبان, و با استفاده از آخرین متدها و وسایل کمک آموزشی و با اساتید انگلیسی زبان است .دوره های طراحی شده در دپارتمان زبان ITEC پاسخگوی نیازهای افراد زیر میباشند.
1- دانشجویانی که قصد ورود به دانشگاه های خارج از کشور را دارند.
2- دانشجویانی که قصد ارتقاء سطح زبان خود را تا مقاطع پیشرفته داشته و برای جذب در بازار کار بین المللی آماده میشوند.
3- دانش آموزانی که در سنین پائین قصد ادامه تحصیلات در دبیرستانها و سپس در دانشگاه های خارج از کشور را دارند.
4- خانواده هائی که قصد اقامت در خارج از کشور را دارند.
روش تحقیق
در این تحقیق روش کتابخانه ای می باشد که با مراجعه با کتابخانه و سایتهای اینترنتی و مراکز طرح موجود جمع بندی در مورد سریعترین و اصولیترین روش یادگیری زبان انگلیسی بدست آورده شده که در این نگارش نوشته می شود .
بیان مسأله و ضرورت انجام:
امروزه دیگر زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی مطرح نمی باشد بلکه به عنوان یک مهارت ضروری به خصوص در محیط های دانشگاهی است و اصولاً ارتباطات کلامی و نگارشی بین المللی به زبان انگلیسی می باشد. از طرفی، با توجه به اینکه پیشرفت در مقوله های مختلف و از جمله مقوله آموزش مرهون توانمند بودن اعضای دانشگاه در امر برقراری ارتباطات و تبادل اطلاعات می باشد، لذا وجود واحدی مجزا به نام واحد توسعه زبان انگلیسی در مرکز مطالعات می تواند نقش عمده ای جهت ارتقاء و افزایش کیفیت امور مربوطه در این امر داشته باشد.
مخصوصاً اینکه گروه هدف اصلی مرکز مطالعات و توسعه آموزش اعضاء هیأت علمی دانشگاه می باشند و مسلماً در تبادلات علمی و بین دانشگاهی، تسلط کافی به زبان انگلیسی امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.
فرضیات تحقیق
1- چگونه انگلیسی یاد بگیریم ؟
2- چه چیزی برای فراگیری صحیح زبان لازم است؟
3- آیا فراگیری زبان انگلیسی در پیشرفت شغلی تاثیر دارد ؟
4- تفاوت زبان انگلیسی با زبان مادری در چیست ؟
5- چگونه می توانید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید ؟
6- چرا زبان انگلیسی این قدر مهم جلوه می کند؟
اهداف تحقیق
هدف کلی این واحد افزایش توانمندی اعضاء هیأت علمی و کارشناسان دانشگاه در جنبه های مختلف زبان انگلیسی است.
به طور کلی اهداف عینی این واحد به دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شوند:
1- اهداف کوتاه مدت:
برگزاری دوره های آموزشی زبان انگلیسی در سطوح مختلف
ترجمه مقالات و کتب مربوط به آموزش پزشکی
برگزاری کارگاه های آموزش پزشکی
ارائه محصولات آموزشی از جمله:
- ایجاد وب سایت واحد زبان انگلیسی
- توسعه وب سایت انگلیسی معاونت آموزشی
- تهیه پمفلت و کتابچه های مختلف در این زمینه
- تهیه بانک اطلاعاتی و توسعه کتب آموزش زبان انگلیسی کتابخانه مرکز
2- اهداف بلند مدت:
برگزاری کلاس های آموزشی online
آموزش از راه دور زبان انگلیسی آکادمیک و تخصصی
ارتقاء سطح زبان اعضای هیات علمی تا سطحUpper Intermediate و بالاتر
انجام پژوهش در آموزش Medical Terminology
نگارش کتب آموزش زبان تخصصی
سریعترین و اصولیترین روش یادگیری زبان
چگونه انگلیسی یاد بگیریم؟
1- انگیزه: مانند کسى باشید که دوست دارد انگلیسی بیاموزد.
2- دیکشنری: یک دیکشنری انگلیسی خوب تهیه کنید.
3- اشتباه ممنوع: از اشتباهات پرهیز کنید.
4- تلفظ: تلفظ اصوات انگلیسی و علائم فونتیک را یاد بگیرید.
5- ورودی: با خواندن و شنیدن مکرر جملات، انگلیسی را در ذهنتان ماندگار کنید.
نحوه بازاریابی و کسب و تجارت و افزایش سود در کار آفرینی
بازار یابی در کسب و کار امروز یک امر ضروری است ودر مو قعیت ساز مانها نقش اساسی ایفا می کند.بازاریابی به فروش از طریق ویزیتوری یا تهیه آگهی های تبلیغاتی محدود نمی شود و مفهوم بسیار جامع تری دارد و به همین دلیل گفته می شود تفکر بازار یابی باید در کلیه ی بخش ها و فرایند های سازمانی نفوذ کند و مورد توجه قرار گیرد.خلق نام تجاری مناسب ، تبلیغات مناسب ، توجه به تغیر دائم در نیازها ودر نهایت بهره گیری ازفناوری روز از الزامات اساسی است.بازاریابی نتیجه ناگزیرو دوری ناپذیر وضروری سرمایه داری است.البته این بدان معنا نیست که بازاریابی تنها به کشورهای دارای نظام سرمایه داری محدود می شود ، تکنیک های بازاریابی در تمام نظامهای سیاسی و بسیاری از جنبه های زندگی کاربرد دارد.
بازار یابی :
بازاریابی اثر بخش به عنوان ساختن چیزی که بتواند بفروشد و نه فروش آنچه که می توانید بسازید تعبیر می شود.
سازمانهایی که آنجه را که تولید می کنند می فروشند محصول مدار هستند یعنی ابتدا محصول را تولید می کنند و سپس برای محصولات خود به دنبال مشتری هستند و به بازار یابی بعنوان وسیله ای برای ترغیب مشتریان به خرید می نگرند. موفق ترین سازمانها آنهایی هستند که آنجه را که می توانند بفروشند تولید می کنند ، آنها مشتری مدار هستند یعنی در پاسخ به نیازهای مشتری محصولات و خدمات خود را عرضه می کنند.
در نتیجه بازاریابی را می توان ، به عنوان فعالیتی لازم برای تطبیق کالاها با نیازها و خواسته های بازار تعریف کرد و بازاریابی فعالیت هایی چون برنامه ریزی و قیمت گذاری و توزیع تبلیغات و معرفی محصولات را شامل می شود.
شر کتها در زمینه بازار یابی سه دسته اند :
1) شرکت های پیشرو
2) شرکت های پیرو
3) شرکت های ایستا
شرکت های پیشرو:
شر کتی فعال است ودرک درستی از بازار یابی دارد.در تحقیقات و رشد محصولات سرمایه گذاری می کند و راهکارهای بد یهی ارائه می دهد.
شرکت های پیرو:
خالی از هرگونه روحیه جسورانه است ممکن است موفق شود اما امکان موفقیت خیلی کم است چون تمایلی به خطرپذیری ندارد و ترجیح می دهد خود را به خطر نیاندازد و برای انتخاب راه منتظر بازار می ماند.
شرکت های ایستا:
همواره به یک شکل کار خود را ادامه می دهدو دلیلی برای تغیر ندارد و منزوی و بی تفاوت است.
ابزار اصلی تشکیل دهنده ی بازار یابی به چهار P معروفند :
1) محصولات product
2) قیمت price
3) مکان place
4) تبلیغات promation
یعنی بازاریابی شامل طراحی و تولید محصول به شکلی که نیاز مصرف کننده را رفع کند. تعیین قیمت واقعی یعنی قیمتی که علاوه بر تضمین سود مشتری را راضی نگه دارد. عرضه محصولات در مکان مناسب (جایی که مشتریان بتوانند محصول را بخرند).تبلیغات برای تشویق مشتری ها برای خرید محصول است.اجزای تشکیل دهنده این آمیزه در تمام سازمان ها مشابه است و تنها نسبت آنها متفاوت است.برای مثال در جایی که قیمت برای مشتریان اهمیت زیادی دارد این قیمت است که بر آمیزه تسلط دارد.قیمت پایین در اغلب موارد نشانگر کیفیت پایین محصول است ومشتریان یک محصول را به دلیل ارزانی آن نمی خرند آنها به خاطر نیاز خود خرید می کنند. توجه خود را به فروش مبتنی بر ارزش معمطوف کنید نه فروش بر مبنای قیمت.
يعني بازاريابي شامل طراحي و توليد محصول به شكلي كه نياز مصرف كننده را رفع كند. تعيين قيمت واقعي يعني قيمتي كه علاوه بر تضمين سود مشتري را راضي نگه دارد. عرضه محصولات در مكان مناسب (جايي كه مشتريان بتوانند محصول را بخرند).تبليغات براي تشويق مشتري ها براي خريد محصول است.اجزاي تشكيل دهنده اين آميزه در تمام سازمان ها مشابه است و تنها نسبت آنها متفاوت است.براي مثال در جايي كه قيمت براي مشتريان اهميت زيادي دارد اين قيمت است كه بر آميزه تسلط دارد.قيمت پايين در اغلب موارد نشانگر كيفيت پايين محصول است ومشتريان يك محصول را به دليل ارزاني آن نمي خرند آنها به خاطر نياز خود خريد مي كنند. توجه خود را به فروش مبتني بر ارزش معمطوف كنيد نه فروش بر مبناي قيمت.
بسمه تعالي
تقاضانامه
خواهشمند است مطابق طرح پيشنهادي پيوست با صدور جواز تاسيس براي احداث يك واحد آموزشي زبان خارجي موافقت فرمائيد ضمنا جزوه مقررات و گردش كار صدور مجوزها را مطالعه نموده متعهد و ملزم به رعايت كليه مفاد آن مي باشم .
1 - عنوان طرح: آموزشگاه زبان خارجي
2 - محل اجراي طرح :
ب : حقوقي:
3 - مشخصات متقاضيان
حقيقي:
4- هدف از اجرای طرح :
نام واحد : آموزشگاه زبان خارجي ارديبهشت
محل اجراء : مركز شهر شيراز
..........................................................................................................................................
5- شرایط و تعداد نوبت کاری :
* این مرکز در تمام روزهای سال به جز ایام تعطیلی رسمی مشغول به فعالیت می باشد . به علت حساسيت کار و برای جلوگيري از ضرر و زيان فعالیت به صورت دو شیفت 6 ساعته می باشد و در این مقدار حداکثر بهره بری از کار می شود . و در كنار اين مدت يك نفر بطور مستمر در اين مرکز مراقب اوضاع مي باشد .
..........................................................................................................................................
6- معرفی خدمات طرح :
* محصول تولید این بخش آموزش زبانهاي خارجي می باشد .
* جامعه مراجعه کننده داخلی هستند . به علت استقبال از این فعالیت و نیز احتیاج جامعه به این مركز جواب خوبی را میدهد .
......................................................................................................................
7- شرح فرآیندکار و فلوچارت ( ( OPERATION FLOW CHART
8- تشریح فرآیند :
تعداد دانش آموزان با توجه به ظرفيت آموزشگاه و وسايل سمعي و بصري موجود در آن در نظر گرفته شده است. همچنين طول هر دوره آموزشي 12 جلسه برابر با 36 ساعت در نظر گرفته شده و ايام كاري آموزشگاه نيز 6 روز در هفته و 9 ساعت در روز فرض شده است. بديهي است طول دوره و شهريه متعلقه بسته به نوع دوره و سطح دانشآموزان در هر دوره متغير خواهد بود.
9- پیش بینی برنامه زمانبندی اجرای طرح :
10- پیش بینی بر نامه تولید :
در این بخش با توجه به برنامه زمانبندی طرح و تاریخ شروع بهره برداری تجاری ، برنامه تولید محصولات طرح برای 5سال پیش بینی می گردد . * درصد استفاده از ظرفیت اسمی با توجه به ماهیت هر صنعت ، تجربه کاری مجری طرح ، کشش بازار ، محدودیتهای مالی و ....... تعین می گردد .
.......................................................................................................
11- بررسی اجمالی بازار محولات طرح موضوع تسهیلات :
بازار در وضعیت ایده آلی قرار دارد و برای تولیدات مرکز جوابگو می باشد . قیمت خدمات بر اساس هزینه های صرف شده و موارد به کار برده شده و در صدی اضافه قیمت سنجیده میشود .
رقیب در سطح منطقه نمی باشد ولی در استان 30 مرکز آموزشي وجود دارد که آموزشها از نظر کیفیت تقریبا شبیه به یکدیگر می باشند.
همه این واحدهای آموزشي فعال می با شند به واحد ما که در حال حاضر در مرحله راه اندازی میباشد .
12- بر آورد هزینه های سر مایه گذاری طرح : (مبلغ به ریال)
13_ ریز اقلام هزینه های سرمایه گذاری :
در این بخش صرفاً هزینه های اجرای طرح جدید برآورد میگردد .
13-1 زمین
زمين مورد نياز براي اجراي اين طرح ، معادل 2000 متر مربع ميباشد كه ارزشي بالغ بر 60 ميليون ريال دارد.
(مبلغ به ریال)
13-1-1 - وضعیت زمین محل اجرای طرح از نظر مالکیت :
زمین در مکان مناسبی قرار گرفته زیرا در مركز شهر شیراز واقع میباشد . از تمام امکانات موجود از قبیل آب و برق وتلفن و گاز بر خوردار میباشیم. از نظر دیگر در یک مکان آب وهوایی مناسب وخوش آب وهوا قرار گرفته است .
14- سرمايه گذاري مورد نياز طرح
الف – سرمايه ثابت
مكان مورد نياز طرح ، شامل يك باب ساختمان با كاربري اداري به مساحت تقريبي 90 متر مربع ميباشد كه ارزش هر مترمربع آن چهار ميليون ريال وهزينه كل خريد محل 360 ميليون ريال برآورد ميشود.
2- تجهيزات فني :
3- اثاثيه اداري :
4- هزينه هاي قبل از بهره برداري :
جمع كل سرمايه گذاري ثابت
ب- سرمايه در گردش :
1- ملزومات اداري و آموزشي :
شامل نوار ها و كتب و نرم افزارهاي آموزشي و اداري مورد استفاده در دستگاه هاي سمعي و بصري ،انواع كاغذ هاي مورد استفاده در دستگاههاي جانبي نظير پرينتر و فاكس ، كاغذ هاي يادداشت ، انواع نوشـــت افزاردفتــري، تونر ، كارتريج دســتگاههاي فوقالذكر كلا بالغ بر 5/2 ميليون ريال در سال ميباشد.
2- سوخت و انرژي :
3- حقوق و دستمزد :
( ارقام به ميليون ريال )
4- هزينه استهلاك :
( ارقام به ميليون ريال )
5- هزينه نگهداري و تعميرات :
( ارقام به ميليون ريال )
جدول هزينه هاي جاري طرح
سرمايه در گردش
جدول كل هزينه هاي طرح
برآورد هزينه هاي عملياتي و غير عملياتي:
درآمد طــرح :
(ارقام به ميليون ريال )
*- تعداد دانش آموزان با توجه به ظرفيت آموزشگاه و وسايل سمعي و بصري موجود در آن در نظر گرفته شده است. همچنين طول هر دوره آموزشي 12 جلسه برابر با 36 ساعت در نظر گرفته شده و ايام كاري آموزشگاه نيز 6 روز در هفته و 9 ساعت در روز فرض شده است. بديهي است طول دوره و شهريه متعلقه بسته به نوع دوره و سطح دانشآموزان در هر دوره متغير خواهد بود.
پيشبيني مالي طرح
محاسبه دوره بازگشت سرمايه:
محاسبه نقطه سر به سر:
( ارقام به ميليون ريال )
محاسبه كارمزد وام :
( ارقام به ميليون ريال )
جدول بازپرداخت اصل و كارمزد تسهيلات
چارت تشكيلاتي
نتيجه گيري
هفت زبان زنده در دنیا وجود دارد که 3/2 جمعیت دنیا با آن صحبت می کنند ، به عبارت ساده زبان زنده یعنی زبانی که اکثر کارهای دنیا با آن انجام می شود تجارت ،کامپیوتر، ماهواره و....اولین زبان زنده دنیا انگلیسی می باشد. به مرور یونسکو زبان انگلیسی را به عنوان زبان بین المللی عنوان کرد علت فقط این بود که بیشتر مردم از این زبان استفاده می کردند(به دلیل استعمار کشورها از سوی انگلیس در گذشته) این زبان ساده و آهنگین، ساده ترین زبان زنده دنیا است.برطبق آمار اعلام شده پنج کشور در دنیا وجود دارد که اگر فردی یکی از زبان های زنده دنیا را در آن کشور ها را نداند می تواند در آن کشور موفق باشد یکی از آن پنج کشور ایران است. برای مثال یک فرد در ایران می تواند بدون دانستن زبان انگلیسی تاجر یا کاسب موفقی باشد و یا در تحصیلات خود موفقیت کسب کند. آمار دیگری نشان می دهد که جایگزین زبان دیگری به عنوان زبان بین المللی مقدور نخواهد بود و هفت قرن طول خواهد کشید تا زبان دیگری به عنوان زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی جایگزین شود. در نتیجه اگر بخواهیم موفق و به دنیا مسلط باشیم باید زبان این دهکده اطلاعات را بدانیم یعنی باید زبان انگلیسی را با تسلط به حدی که بتوان از ایده خود دفاع کرد و منظور خود را کاملا شفاف ابراز داشت یاد بگیریم . بنابراین ضروری است که در حداقل زمان به این توانایی نائل شویم. در دهه گذشته در ایران توجه چندانی به یادگیری زبان انگلیسی نشده است در حالی که هم اکنون همه ما می دانیم که برای رویا رویی و رقابت با دنیا ما باید بتوانیم با دنیا رابطه برقرار کنیم و هرچه این رابطه صحیح و به روز و با نفوذ بیشتری انجام پذیرد به موفقیت بیشتری دست پیدا خواهیم کرد.
منابع
دانشنامه رشد
سايت اينترنتي ويكي پديا
3- کتاب Speak English Like an American
www.zabanamoozan.com4-
5- khojasteh.mihanblog.com
شعار : بهترین موفقیت هدفمند کردن سرمایه
استان: فارس | شهرستان: شیراز | بخش:مركزي | روستا: - |
نام شركت | نوع شركت | شماره ثبت | محل ثبت | تاريخ ثبت |
آموزشگاه زبان نويد | آموزشي | | شیراز | 25 |
رديف | نام ونام خانوادگي | نام پدر | ميزان تحصيلات | تجربه |
1 | | | | - |
پیش بینی زمانبندی اجرای عملیات باقیمانده طرح | پیش بینی زمانبندی اجرای عملیات باقیمانده طرح | پیش بینی زمانبندی اجرای عملیات باقیمانده طرح | پیش بینی زمانبندی اجرای عملیات باقیمانده طرح | پیش بینی زمانبندی اجرای عملیات باقیمانده طرح | پیش بینی زمانبندی اجرای عملیات باقیمانده طرح | پیش بینی زمانبندی اجرای عملیات باقیمانده طرح | پیش بینی زمانبندی اجرای عملیات باقیمانده طرح | پیش بینی زمانبندی اجرای عملیات باقیمانده طرح | پیش بینی زمانبندی اجرای عملیات باقیمانده طرح | پیش بینی زمانبندی اجرای عملیات باقیمانده طرح | پیش بینی زمانبندی اجرای عملیات باقیمانده طرح |
شرح عملیات | درصد یشرفت عملیات | سال 1386
(به صورت سه ماهه) | سال 1386
(به صورت سه ماهه) | سال 1386
(به صورت سه ماهه) | سال 1386
(به صورت سه ماهه) | سال 1386
(به صورت سه ماهه) | سال 1386
(به صورت سه ماهه) | سال 1387
(به صورت سه ماهه) | سال 1387
(به صورت سه ماهه) | سال 1387
(به صورت سه ماهه) | سال 1387
(به صورت سه ماهه) | سال 1387
(به صورت سه ماهه) |
شرح عملیات | درصد یشرفت عملیات | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 |
انجام مطالعات پیش از سرمایه گذاری | 70% | *** | *** | | | | | | | | |
کسب مجوز های لازم و اقدام برای تامین مالی طرح | 90% | | *** | *** | | | | | | | |
تامین خدمات مهندسی | 65% | ** | | | | | | | | | |
خرید زمین و آماده سازی | 90% | ** | | | | | | | | | |
انتخاب مجری طرح ( پیمانکار) | 80% | | * | * | | | | | | | |
تجهیز کارگاه | 70% | ** | | | | | | | | | |
عملیات ساختمانی و محوطه سازی | 80% | * | ** | ** | | | | | | | |
سفارش ، خرید و حمل ما شین آلات | 100% | | | | * | * | | | | | |
تامین تاسیسات | 100% | | | | ** | ** | | | | | |
نصب و راه اندازی ماشین آلات | 80% | | | | * | * | * | | | | |
استخدام و اموزش کارکنان | 10% | | | | * | * | | | | | |
بهرهبرداری آزمایشی | 0 | | | | | | | | | | |
زمان لازم جهت اخذ مجوزهای بهره برداری | 0 | | | | | | * | * | | | |
تأ خیرهاییش بینی نشده | 50% | | | | | | | ** | | | |
شـــرح | هزينه ( ميليون ريال ) |
زمين
محوطه سازي و ساختمان ها
ماشين آلات
وسايل نقليه
تاسيسات
تاسيسات اداري
هزينه هاي قبل از بهرهبرداري | 60
2/809
20
78
140
10
12 |
جــــمــــع | 2/1129 |
پيش بيني نشــده ( معادل 5 % اقلام فوق ) | 4/56 |
جمـــــع كل | 6/1185 |
ردیف | متراژ مورد نیاز | متراژ خریداری شده | بهای هر متر مربع | سایر هزینه ها | بهای کل |
1 | 0 | 2000متر مربع | 30000 | - | 60 |
رديف | شــرح | تعداد | هزينه واحد | هزينه (ميليون ريال) |
1
2
3
4
5
6 | رايانه روميزي
چاپگر سياه و سفيد ليزرجت
تلويزيون رنگي
ويدئو
ضبط صوت
سيستم تامين برق اضطراري (UPS) | 1
1
1
1
1
1 | 4
4
2
1
5/0
2 | 4
4
2
1
5/0
2 |
جمــــع | جمــــع | جمــــع | جمــــع | 5/13 |
رديف | شــرح | تعداد | هزينه (ميليون ريال) |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 | ميز و صندلي اداري و ارباب رجوع
كمد و فايل
ميز و صندلي كامپيوتر
صندلي دانشآموزي امدياف 16
صندلي استاد
وايت برد
كتابخانه
خط تلفن
گوشي تلفن
دستكاه فاكس
ساير ( لوازم رويميز و آبدارخانه) | 1 سري
1 سري
1 دستگاه
24
3
3
1
2
2
1
- | 5/1
5/1
5/0
2/1
3/0
1
4/0
5
5/0
5/1
1 |
جمـــع | جمـــع | جمـــع | 4/14 |
رديف | شـــرح | هزينه ( ميليون ريال ) |
1 | هزينه تهيه طرح توجيهي و اخذ مجوز | 5/1 |
جمـــع | جمـــع | 5/1 |
شـــرح | هزينه ( ميليون ريال ) |
ساختمان
تجهيزات فني
اثاثيه اداري
هزينه هاي قبل از بهره برداري | 360
5/13
4/14
5/1 |
جــــمــــع | 4/389 |
پيش بيني نشــده ( معادل 5 % اقلام فوق ) | 5/19 |
جمـــــع كل | 9/408 |
رديف | شــرح | هزينه (ميليون ريال) |
1
2
3 | بــرق
تلفـن
شارژ ساختمان | 5
6
1 |
جمـــع | جمـــع | 12 |
رديف | شــرح | تعداد | حقوق ماهانه | 23%سهمكارفرما | حقوقسالانه ( 14 ماه) |
1
2
3
4
5 | مدير آموزشگاه
مدير آموزش
مربي (پاره وقت )
منشي
آبدارچي | 1
1
4
1
1 | 2/1
1
1
75/0
6/0 | 31/3
76/2
-
07/2
65/1 | 71/17
76/16
56
57/12
05/10 |
جمـــع | جمـــع | جمـــع | جمـــع | جمـــع | 09/113 |
رديف | شرح | ارزش دارايي | ضريب استهلاك | هزينه استهلاك |
1
2
3 | ساختمان
تجهيزات فني
اثاثيه اداري | 360
5/13
4/14 | 5%
20%
10% | 18
7/2
5/1 |
جمـــع | جمـــع | جمـــع | جمـــع | 2/22 |
رديف | شرح | ارزش دارايي | ضريب نت | هزينه نت |
1
2
3 | ساختمان
تجهيزات فني
اثاثيه اداري | 360
5/13
4/14 | 3%
10%
3% | 8/10
4/1
3/4 |
جمـــع | جمـــع | جمـــع | جمـــع | 5/16 |
رديف | شرح | هزينه كل ( ميليون ريال ) |
1
2
3
4
5
6 | ملزومات اداري
سوخت و انرژي
حقوق و دستمزد
استهلاك
نگهداري و تعميرات
هزينه هاي پيش بيني نشده | 5/2
12
09/113
2/22
5/16
31/8 |
جــــمــع | جــــمــع | 6/174 |
شرح | هزينه كل ( ميليون ريال ) |
تنخواه گردان ( سه ماهه ) | 34 |
جمع | 34 |
رديف | شرح | مبلغ(ميليون ريال) |
1
2
3
4
5 | خريد محل كار
تجهيزات فني
لوازم اداري
هزينه هاي قبل از بهره برداري
پيش بيني نشده | 360
5/13
4/14
5/1
5/19 |
جمع هزينه هاي ثابت | جمع هزينه هاي ثابت | 9/408 |
سرمايه در گردش ( طبق جدول فوق ) | سرمايه در گردش ( طبق جدول فوق ) | 34 |
جمع كل هزينه هاي طرح | جمع كل هزينه هاي طرح | 9/442 |
رديف | شرح | مبلغ(ميليون ريال) |
1
2 | استهلاك هزينه هاي قبل از بهرهبرداري ( 5ساله )
هزينه تبليغ و اداري ( معادل 2% مبلغ شهريه ) | 3/0
7/6 |
جمــع | جمــع | 7 |
رديف | شــرح | تعداد | ميانگين شهريه دوره | جمـع |
1 | شهريه دوره هاي آموزشي* | 1872 | 15/0 | 96/336 |
جــمــع | جــمــع | جــمــع | جــمــع | 96/336 |
شرح | ميليون ريال |
درآمد طرح | 96/336 |
هزينه هاي عملياتي:
ملزومات اداري
حقوق و دستمزد
تعميرات و نگهداري
استهلاك
سوخت و انرژي
پيش بيني نشده | 5/2
09/113
5/16
2/22
12
31/8 |
جمع هزينه هاي عملياتي | 6/174 |
سود ناويژه | 36/162 |
كسر ميشود:
هزينه هاي اداري | 7/6 |
سود عملياتي | 66/155 |
استهلاك هزينه هاي قبل از بهره برداري | 3/0 |
سود ويژه قبل از كسر ماليات | 36/155 |
دوره بازگشت سرمايه = دو سال |
شــرح | هزينة متغير | هزينة متغير | هزينة ثابت | هزينة ثابت | هزينة كــل |
شــرح | مبلغ | درصد | مبلغ | درصد | هزينة كــل |
مــلزومات اداري | 5/2 | 100 | - | - | 5/2 |
حقوق و دستـمزد | 58/39 | 35 | 51/73 | 65 | 09/113 |
سوخت و انـرژي | 6/9 | 80 | 4/2 | 20 | 12 |
تعمير و نگهداري | 2/13 | 80 | 3/3 | 20 | 5/16 |
اســـــتــــهلاك | - | - | 2/22 | 100 | 2/22 |
هزيـنه هاي اداري | 7/6 | 100 | - | - | 7/6 |
استهلاك قبل ازبهره برداري | - | - | 3/0 | 100 | 3/0 |
پيش بينـــي نشده | 06/7 | 85 | 25/1 | 15 | 31/8 |
جمـــع | 64/78 | - | 96/102 | - | 6/181 |
1) عقد مشاركت مدني:
مبلغ قرارداد
مدت قرارداد
نرخ كارمزد
كارمزد عقد مشاركت مدني | 400 ميليون ريال
سه ماه
19%
19ميليون ريال |
2) عقد فروش اقساطي:
مبلغ قرارداد
مدت قرارداد
كارمزد تسهيلات
كارمزد عقد فروش اقساطي
كل كارمزد تسهيلات
كارمزد سالانه
اصل تسهيلات سالانه | 419 ميليون ريال
45 ماه
19%
27/149 ميليون ريال
27/168 ميليون ريال
87/44 ميليون ريال
67/106 ميليون ريال |
شرح | سال اول | سال دوم | سال سـوم | سال چهارم |
بازپرداخت اصل تسهيلات | 80 | 67/106 | 67/106 | 67/106 |
كارمزد تســهيلات | 65/33 | 87/44 | 87/44 | 87/44 |
جمـــع | 65/113 | 54/151 | 54/151 | 54/151 |