پروژه کارآفرینی تولید انواع شکلات و شکلات شیره خرما

تعداد صفحات: 39 فرمت فایل: word کد فایل: 4444
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع غذایی و بسته بندی
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی تولید انواع شکلات و شکلات شیره خرما

    مقدمه 

    در این گزارش طرح تولید انواع شکلات و شکلات شیره خرما مورد بررسی قرار گرفته است. طرحی که به منظور تولید شکلات مغزدار از نوع شکلات شیره خرما به عنوان محصول اصلی و شکلات تخته‌ای به عنوان محصول فرعی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد با این امید که در سرمایه گذاری در این صنعت سودآور جهانی گامهای بلندی در کشورمان برداشته شود. 

     

    1 – معرفی و شناخت محصول 

    شکلات یکی از شیرینی های پر طرفدار در بین مردم جهان می باشد.این محصول از ویژگی های جالبی برخوردار است ، چرا که در دمای اتاق به حالت جامد می‌باشد اما به محض قرار گرفتن در دهان ذوب می‌گردد، دلیل این خاصیت وجود نوعی چربی در ترکیب شکلات است که کره کاکائو نامیده می‌شود. کره کاکائو در دمای زیر 25 درجه سانتیگراد جامد است و به هنگام تهیه شکلات با کاکائو و شکر ترکیب می‌شوند. نقطه ذوب این چربی تقریباً برابر با دمای بدن است و به همین دلیل هنگامی که با سایر اجزاء تشکیل دهنده شکلات مخلوط می‌شود باعث می‌گردد که ترکیب جدیدی به محض قرار گرفتن در درجه حرارت دهان تبدیل به یک مایع نرم و مطبوع شود. علاوه بر این شکلات دارای طعم بسیار دلچسب و شیرین است که اکثر مردم آنرا می‌پسندند. نکته جالب توجه اینست که در ابتدا شکلات تنها به صورت یک نوشیدنی پر چربی و نامطلوب مصرف می‌شود ولی به مرور تا حد چشمگیری توسعه و گسترش یافت که شاید این خود یکی از رموز تاریخ ‌باشد. 

     

    تاریخچه‌ پیدایش محصول 

    برای اولین بار در سال 600 میلادی، قبیله سرخپوستان مایا در سرزمین‌های پست یا کاتان جنوبی کشت کاکائو را آغاز کردند. همچنین پس از کشف آمریکای مرکزی توسط اروپائیان، کشت و زرع درختان کاکائو در مکزیک توسط آزتک‌ها و در پرو توسط اینکاها شروع شد. 

    کریستف کلمپ جزء اولین کسانی بود که مقداری دانه کاکائو را به همراه خود به عنوان سوغاتی به اروپا ببرد. اما در سال 1520 کمی بعد از فتح مکزیک توسط اسپانیا دی کورتس نوشیدنی شکلات را به مردم اسپانیا معرفی کرد و در آنجا بود که برای کمتر کردن طمع تلخ و غلظت شکلات، به آن شکر اضافه شد. در سال 1727 بود که به نوشیدنی شکلات، شیر اضافه شد. این اختراع به نیکلاس ساندرز نسبت داده می‌شود. در سال 1828 وان هوتن صنعت کاکائو را توسعه بیشتری داد. وی در آن زمان توانست یک کارخانه دستی راه اندازی کند. برای استفاده از کاکائو در تهیه کیک‌های سخت ابتدا دانه‌های لوبیایی شکل کاکائو را فشرده یا پرس می‌کردند. تا تقریباً نصف چربی از آن جدا شود. سپس آنها را آسیاب کرده به شکل پودر در می‌آورند. که بدین ترتیب می‌شد از آن برای تهیه شربتهای کم چربی هم استفاده کرد. 

    در سال 1824 اولین کارخانه انگلیسی در بندر بریستول توسط جوزف فرای راه اندازی شد و به تولید شکلاتهای مسطح جامد (تخته‌ای) پرداخت. اولین شکلات سفید در سال 1930 ساخته شد این شکلات از شکر، شیر خشک و کره کاکائو تهیه شده بود.

    معرفی محصول 

    1-1- نام و کد محصول (ایسیک 3) 

     

    ردیف نام محصول کد آیسیک3(ISIC 3)
    1 انواع شکلات 2E+07
    2 شکلات کاکائوئی 2E+07
    3 شکلات فندق دار 2E+07
    4 شکلات مرکب 2E+07
    5 شکلات قیگوز 2E+07

     

    1-1- شماره تعرفه گمرکی 

    (170490) شیرینی (همچنین شکلات سفید) بدون کاکائو غیر از آدامس

     (180620) شکلات و سایر فراورده‌های خوراکی دارای کاکائو، فراورده‌های عرضه شده خواه به صورت بلوک بوزن بیش از 2 کیلوگرم، خواه به حالت مایع یا خمیری و یا بشکل پودر، دانه دانه یا به شکل اشکال همانند در ظروف یا در بسته‌های اولیه که وزن محتوی آنها بیش از 2 کیلوگرم باشد. 

    ) شکلات و سایر فراورده‌های خوراکی دارای کاکائو عرضه شده به صورت تخته و بلوک، سایه یا قلم پر شده. 

     

    (180632) شکلات و سایر فراورده‌های خوراکی دارای کاکائو عرضه شده بصورت تخته و بلوک سایه یا قلم پر نشده. 

    (180690) شکلات و سایر فراورده‌های خوراکی دارای کاکائو بصورت تخته و بلوک سایه یا قلم. 

     

    1-2- شرایط واردات 

    با مراجعه به کتاب مقررات صادرات و واردات ، در خصوص واردات کاکائو و محصولات وابسته آن تعرفه مختلفی وضع شده است که از میزان 4 تا 65 درصد در خصوص این محصول تعرفه گمرکی در نظر گرفته شده است.که در جدول زیر به نمونه چند محصول و حقوق گمرکی آن اورده شده است.

     

    شماره تعرفه نوع کالا حقوق گمرکی
    1801 دانه کاکائو کامل یا خردشده به صورت خام یا بو داده 30
    1802 غلاف کاکائو ، پوسته و پوست و سایر آخال 15-30
    1803 خمیر کاکائو به صورت چربی گرفته و یانگرفته 15
    1804 کره، چربی و روغن کاکائو 15
    1805 پودر کاکائو بدون افزودن قند یا شکر 25-30
    1806 شکلات و سایر فراورده های خوراکی دارای کاکائو 65
  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی تولید انواع شکلات و شکلات شیره خرما

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

طرح توجیهی پروژه کارآفرینی تولید انواع شکلات و شکلات شیره خرما , طرح کارآفرینی پروژه کارآفرینی تولید انواع شکلات و شکلات شیره خرما , طرح توجیهی پروژه کارآفرینی تولید انواع شکلات و شکلات شیره خرما , پروژه کارآفرینی پروژه کارآفرینی تولید انواع شکلات و شکلات شیره خرما , نمونه طرح کسب و کار پروژه کارآفرینی تولید انواع شکلات و شکلات شیره خرما , Business plan با موضوع پروژه کارآفرینی تولید انواع شکلات و شکلات شیره خرما
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت