طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید انتخاب کننده اتوماتیک

تعداد صفحات: 39 فرمت فایل: word کد فایل: 4343
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع برق و الکترونیک
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید انتخاب کننده اتوماتیک

    خلاصه مطالعات امکان سنجی طرح

     

    نام محصول :   انتخاب کننده اتوماتیک          
                   
    ظرفیت پیشنهادی طرح :   ٤٢ هزار عدد          
                   
    موارد کاربرد :   قطعه جانبی رایانه      
     
     
                   
    قطعه اولیه مصرفی عمده :   مدار مجتمع (IC)          
                   
    واردات این محصول در سال ١٣٨٦ معادل ٩ هزار دستگاه بوده و طبق پیش بینی انجام شده این مقدار به ١٠٦ هزار دستگاه در سال ١٣٩١ خواهد رسید لذا با فرض اجرای این طرح میزان واردات در این سال ٦٤ هزار دستگاه خواهد بود.لذا راه اندازی خطوط تولید این طرح توجیه پذیر می باشد.              
      اشتغال زایی (نفر) :     ٢٠    
                   
      زمین مورد نیاز (مترمربع) :     ٢٠٠٠  
                   
        اداری     ٢٠٠  
                   
      مساحت ساختمان ها تولیدی و انبار     ٦٤٨  
                 
      (متر مربع) : سایر     ٧٥  
             
                   
        جمع     ٩٢٣  
                   
      میزان مصرف سالانه قطعات اولیه اصلی(هزار قطعه) :     ٧٠٩  
                   
        آب (LIT/H)     ٢٥٠  
                   
      میزان مصرف انرﮊی : برق (KW)     ٢٩  
                   
        گاز /H)٣(M     ٨  
                   
        ارزی      
                   
      سرمایهگذاری ثابت طرح : ریالی (میلیون ریال)     ٦١٠٠  
                   
        جمع (میلیون ریال)     ٦١٠٠  
                 
      استان های پیشنهادی محل اجرای طرح   چهار محال بختیاری، گلستان، کرمان و خراسان  
      (بر اساس اولویت بندی شهرک های صنعتی هر استان) :     شمالی  

     

    مقدمه

     

    در مطالعات امکان سنجی از نگاه بازار، فنی و مالی و اقتصادی طرح مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته و نتایج حاصل از آن به عنوان مبنایی جهت تصمیم گیری سرمایه گذاران جهت اجرا یا عدم اجرای طرح مورد استفاده قرار می گیرد.

    گزارش حاضر مطالعات امکان سنجی مقدماتی انتخاب کننده اتوماتیک (کی وی ام سوئیچ) است که از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران جهت بروزرسانی و بررسیهای بیشتر از تیرماه ١٣٨٧ به این مهندسین مشاور واگذار شده است لذا این مهندسین مشاور با توجه به اطلاعات اولیه و ویژگیهای کالا که از سوی آن سازمان به عنوان محدوده کار تعریف شده به تهیه امکان سنجی مقدماتی طرحهای مذکور پرداخته است. این مهندسین مشاور جهت استانداردسازی مبانی که بایستی در اجرای این طرح مدنظر قرار گیرد همچون میزان سرمایهگذاری لازم، برآورد هزینههای تاسیسات و ماشینآلات و چگونگی انجام سایر مطالعات اقدام به تهیه و تدوین دستورالعمل نمود که مطالعه این دستورالعمل میتواند خواننده محترم را در چگونگی محاسبات مالی و بررسی های فنی این مطالعات راهنمایی نماید.

     

    در این مطالعات ابتدا محصول مورد مطالعه به طور دقیق معرفی شده و سپس بررسی های لازم در خصوص بازار آن بعمل آمده و در ادامه مطالعات فنی در خصوص چگونگی تولید و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز نیز شناسایی شده و در نهایت ظرفیت های اقتصادی و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح برآورد و ارائه شده تا با استفاده از آن سرمایهگذران محترم بتوانند کلیه اطلاعات مورد نیاز را کسب و درجهت انجام سرمایه گذاری اقتصادی با دید باز و مسیرشفاف اقدام نمایند.

     

    باید خاطر نشان نمود که در خصوص گزارش حاضر که مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید انتخاب کننده اتوماتیک میباشد باید به این نکته توجه لازم را مبذول داشت که واحدهای تولید این کالا در کشور بایستی انعطاف لازم جهت تولید انواع انتخاب کننده و محصولات و لوازم جانبی رایانه ای مشابه را داشته باشند تا بتوانند با توجه به حضور صاحبان بزرگ این صنعت در کشورهای صنعتی، امکان حیات و جذب بازار را در زمینه مونتاﮊ این گونه دستگاه ها داشته باشند که برای این منظور لازم است آشنایی کامل با بازار محصول در کشور و اینکه هم اکنون در کشور ما عرضه این محصول از طریق واردات کمپانی های بزرگ کشور های چین و تایوان صورت می گیرد و در نظر گرفتن میل و سلیقه مصرف کنندگان در کشورکه بیشتر به سمت مصرف لوازم تولید کشورهای بزرگ صنعتی با تکنولوﮊی روز دنیا می باشد صورت گیرد سپس در جهت سرمایهگذاری در این بخش اقدام صورت گیرد. با این حال به دلیل آنکه عنوان این طرح مطالعات امکانسنجی مقدماتی تولید انتخاب کننده اتوماتیک میباشد لذا این مهندسین مشاور در این گزارش به بررسی مطالعات بازار و امکانات مورد نیاز جهت تاسیس واحد تولید منحصرا این کالا اقدام نموده است. امید است این مطالعات کمکی هرچند کوچک در راستای توسعه صنعتی کشورمان بعمل بیاورد

    ‐ معرفی محصول

     

    با توجه به مشخصات فنی ارائه شده محصول از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، مشخصات فنی محصول مورد مطالعه در این طرح بشرح جدول ١ میباشد.

    ولتاﮊ تغذیه ٢٢٠ ولت٥٠ هرتز، قدرت ٨.٠ وات. راه ارتباط: پورتهای

    انتخاب کننده اتوماتیک ١*٢

     

    موازی رایانه های شخصی

    نام و کد محصول ( آیسیک٣ )

     

     

    با مراجعه به لوح فشرده وزارت صنایع و معادن مشخص شد که به دلیل عدم وجود واحد تولیدی در زمینه تولید انتخاب کننده اتوماتیک کد آیسیک برای این کالا تعریف نشده است.

     

    ١‐٢‐ شماره تعرفه گمرکی

     

    با مراجعه به کتاب مقررات صادرات و واردات گمرک و همچنین مکاتبه با اداره گمرک جمهوری اسلامی مشخص شد که به دلیل عدم تعریف شماره تعرفه گمرکی برای این محصول توسط شماره تعرفه های متفاوتی انجام می گیرد لذا دسترسی به آمار دقیق واردات و صادرات این محصول امکان پذیر نمی باشد.

     

     

    ١‐٣‐ شرایط واردات محصول

     

    با مراجعه به کتاب مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی، نتیجه گیری شده است که محدودیت خاصی برای واردات قطعات و لوازم مربوط به رایانه وجود ندارد بنابراین با مراجعه به اداره گمرک و تعیین تعرفه و حقوق ورودی برای این محصول امکان واردات آن وجود خواهد داشت.

     

    ١‐٤‐ بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول

     

     

    با مراجعه به فهرست استانداردهای تدوین شده موجود در سایت اینترنتی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، هیچ گونه شماره استانداردی برای محصول این طرح یافت نشد.

     

    بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول

     

     

    جهت تعیین قیمت هر کالا بایستی بازارهای تعیین کننده قیمت آنرا مورد بررسی قرار داد. بازارهای تعیین کننده

     

    قیمت در کشور شامل ارگانهای ذیل می باشد.

     

    نهادهای رسمی مانند وزارت بازرگانی (سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان)، سازمان بورس اوراق بهادار، سازمان بورس فلزات و...

     

    بازارهای غیر رسمی مانند اصناف و بازاریان

     

    لازم به ذکر است که قیمت اغلب کالاهای اساسی که در سبد کالای مصرفی خانواده قرار دارد و یا جزو کالاهای استراتژیکی و حساس محسوب می شوند توسط ارگانهای رسمی تعیین و سایر کالاها مانند کالای مورد بررسی در این طرح توسط بازار های غیر رسمی و فروشندگان و واسطه ها تعیین می گردد.

     

    ١‐٥‐١‐ مروری بر قیمت های داخلی محصول

    با بررسی سایت های اینترنتی تولید کنندگان خارجی مشخص شد که این محصول در انواع و مدلهای مختلف تولید می شود لذا برای محصول این طرح که انتخاب کننده اتوماتیک با دو پورت می باشد قیمت در حدود ٢٤ الی ٣٠ دلار آمریکا بدست آمده است.

     

     

    انتخاب کننده اتوماتیک که نام تجاری آن کی وی ام سوئیچ می باشد وسیله ای است که امکان کنترل چندین دستگاه رایانه را توسط یک نمایشگر، موشواره و صفحه کلید فراهم می کند. مزایای استفاده از این قطعه بشرح ذیل میباشد.

     

    ١‐ کاهش هزینه کابل کشی ٢‐ سازگاری با همه نوع رایانه

     

    ٣‐ صرفه جویی در فضای محل (به جای چندین مانیتور و چند صفحه کلید تنها با استفاده از یک صفحه کلید و یک مانیتور میتوان تمام رایانه های متصل را اداره نمود.)

     

     

    ١‐٧‐ بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول

     

     

    انتخاب کننده اتوماتیک یک قطعه ابداعی بمنظور آسان سازی کار با چند رایانه بصورت همزمان می باشد و تاکنون جایگزین خاصی برای آن معرفی نشده است.

     

    ١‐٨‐ بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

     

    در دنیای امروز با پیشرفت فناوری و ارتباطات اهمیت استفاده از رایانه برکسی پوشیده نیست. رایانه ها مهمترین راه ارتباطی افراد جهان با یکدیگر می باشند و بدون آنها انتقال اطلاعات بسیار کند خواهد بود می توان گفت که اهمیت استراتژیک انتقال و دسترسی به اطلاعات و داده ها وابستگی شدیدی به رایانه دارد. با توجه به اینکه این کالا جزﺀ ملزومات رایانه ها نمی باشد و فقط در موارد خاص برای تسریع در فعالیت های رایانه ای استفاده می شود و مصرف عمومی ندارد بنابراین نمیتوان اهمیت استراتژیک برای آن قائل شد.

     

    ١‐٩‐ کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول

     

     

    مصرف این محصول با توجه به فراگیر بودن استفاده از رایانه در سطح جهان در کلیه نقاط دنیا بسیار وسیع می باشد.

     

    از عمده کشورهای تولید کننده انتخاب کننده در جهان می توان چین و تایوان که بخش عمده محصولات داخل کشور را تامین می کنند نام برد.

     

    ١‐١٠‐ شرایط صادرات محصول

     

     

    از نقطه نظر مقررات وزارت بازرگانی، برای صادرات محصول تو لیدی طرح هیچگونه شرایط و محدودیتی وجود ندارد.

     

    لیکن از آنجایی که این محصول، یک کالای صنعتی و مهندسی محسوب می گردد، ورود به بازارهای جهانی مستلزم برخورداری تولیدکننده از شرایطی می باشد که در جدول ٣ به شرایط فوق اشاره شده است.

  • فهرست و منابع طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید انتخاب کننده اتوماتیک

    فهرست:

    مقدمه ................................................................

    ................................................................

    ................................................................

    ١‐ معرفی محصول ................................

    ................................................................

    ................................................................................................

    ١‐١‐ نام و کد محصول ( آیسیک٣ ) ................................................................

    ................................................................................................................

    ١‐٢‐ شماره تعرفه گمرکی ................................................................................................

    ................................................................................................

    ١‐٣‐ شرایط واردات محصول ................................................................................................

    ............................................................................................

    ١‐٤‐ بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول ................................

    ....................................................................................................................

    ١‐٥‐ بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول .................................................................................................

    ١‐٥‐١‐ مروری بر قیمت های داخلی محصول ................................

    ......................................................................................................................

    ١‐٥‐٢‐ مروری بر

    قیمت های جهانی محصول ................................

    .....................................................................................................................

    ١‐٦‐ معرفی موارد مصرف و کاربرد محصول................................................................

    ...................................................................................................

    ١‐٧‐ بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول .......................................................................................................

    ١‐٨‐ بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز ................................

    ..................................................................................................................

    ١‐٩‐ کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول ................................

    ......................................................................................................

    ٢‐ وضعیت عرضه و تقاضا ................................

    ................................................................

    ....................................................................................................

    ٢‐١‐ بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید طی سال های گذشته ...................................................................................................................

    ٢‐١‐١‐ بررسی ظرفیتهای بهره برداری ................................................................

    ...............................................................................................

    ٢‐١‐٢‐ بررسی روند ظرفیت اسمی نصب شده واحدهای فعال در کشور .....................................................................................................

    ٢‐١‐٣‐ بررسی روند تولید واقعی واحدهای فعال در در کشور ................................

    .......................................................................................

    ٢‐١‐٤‐ بررسی سطح تکنولوﮊی تولید در واحدهای فعال ................................

    ................................................................................................

    ٢‐١-٥‐ نگاهی به راندمان تولید (درصد استفاده از ظرفیت اسمی) در واحدهای تولیدی فعال ..............................................................

    ٢‐١-٦‐ نام کشورها و شرکت های سازنده ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده در تولید محصول ....................................................

    ٢‐٢‐ بررسی وضعیت طرح های جدید و در حال توسعه ................................

    ..........................................................................................................

    ٢‐٢‐١‐ پیش بینی عرضه در بازار آینده کشور................................

    ...................................................................................................................

    ٢‐٣‐ بررسی روند واردات محصول طی پنج سال گذشته ................................

    .........................................................................................................

    ٢‐٤‐ جمع بندی عرضه

    ................................................................................................

    ..................................................................................................

    ٢‐٥‐ بررسی روند مصرف طی پنج سال گذشته ................................................................

    .........................................................................................

    ٢‐٦‐ بررسی روند صادرات طی پنج سال گذشته ................................................................

    .......................................................................................

    ٢‐٦‐١‐ برآورد قابلیت صادرات در آینده ................................................................

    ..............................................................................................

    ٢‐٧‐ بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات طی سال های آتی ................................

    ........................................................................................

    ٢‐٧‐١‐ برآورد میزان تقاضای داخل در آینده ................................

    ....................................................................................................................

    ٣‐ بررسی اجمالی تکنولوﮊی و روش تولید محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها ................................................................................

    ٣‐١‐ نگاهی به روش تولید ................................................................................................

    .............................................................................................

    ٣‐٢‐ مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان ................................

    .....................................................................................

    ٤‐ تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوﮊی های مرسوم درتولید محصول ................................

    .......................................................................................

    ٥‐ بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی به همراه برآورد میزان سرمایه گذاری ثابت مورد نیاز ...................................................................

    ٥‐١‐ زمین ................................

    ................................................................................................

    ........................................................................................

    ٥‐٢‐ محوطه سازی ................................................................

    ................................................................

    ......................................................................... ٢٣

    ٥‐٣‐ عملیات ساختمانی ................................................................

    ................................................................

    ................................................................. ٢٣

    ٥‐٤‐ ماشین آلات و تجهیزات تولیدی ................................

    ................................................................

    ......................................................................... ٢٤

    ٥‐٥‐ تاسیسات عمومی ................................................................

    ................................................................

    ................................................................... ٢٤

    ٥‐٦‐ وسایل اداری و خدماتی ................................................................

    ................................................................

    ....................................................... ٢٥

    ٥‐٧‐ ماشین آلات حمل و نقل ................................................................

    ................................................................

    ..................................................... ٢٥

    ٥‐٨‐ هزینه های قبل از بهره برداری ................................................................

    ................................

    ............................................................................ ٢٥

    ٥‐٩‐ هزینه های پیش بینی نشده ................................................................

    ................................................................

    ................................................ ٢٥

    ٥‐١٠‐ برآورد حداقل ظرفیت اسمی اقتصادی طرح ................................

    ................................................................

    .................................................. ٢٦

    ٥‐١٠‐١‐ لحاظ کردن نقطه سربسر تولید ................................

    ................................................................

    .......................................................... ٢٦

    ٥‐١٠‐٢‐ لحاظ کردن حداقل سود مورد انتظار ................................

    ................................................................

    ................................................. ٢٦

    ٦‐ برآورد مواد اولیه عمده مورد نیاز سالیانه و محل تامین آن ................................................................

    .................................................................... ٢٨

    ٦‐١‐ معرفی قطعات و مواد اولیه اصلی و میزان مصرف آن ها ................................................................

    ................................................................. ٢٨

    ٦‐٢‐ معرفی منابع تأمین مواد اولیه ................................................................

    ................................................................

    .............................................. ٢٩

    ٦‐٣‐ بررسی تحولات اساسی در روند تأمین اقلام عمده مورد نیاز در گذشته و آینده ................................

    ......................................................... ٢٩

    ٧‐ پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح ................................

    ................................................................

    .................................................................. ٣٠

    ٧‐١‐ بازارهای فروش محصول ................................................................

    ................................................................

    ....................................................... ٣٠

    ٧‐٢‐ بازار های تأمین مواد اولیه ................................................................

    ................................................................

    .................................................... ٣٠

    ٧‐٣‐ استانهای نیازمند به اجرای طرح ................................

    ................................................................

    ......................................................................... ٣٠

    ٧‐٤‐ احتیاجات و نیازمندی های دیگر طرح ................................

    ................................................................

    ............................................................... ٣٠

    ٨‐ وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال ................................

    ................................................................

    ............................................................ ٣٢

    ٩‐ بررسی تأسیسات و امکانات زیربنایی مورد نیاز طرح ................................

    ................................................................

    ................................................ ٣٣

    ٩‐١‐ برآورد برق مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................

    ................................................................

    ......................................................... ٣٣

    ٩‐٢‐ برآورد آب مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................

    ................................................................

    .......................................................... ٣٣

    ٩‐٣‐ برآورد سوخت مصرفی مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................................................

    .................................................................... ٣٤

    ٩‐٤‐ برآورد هوای فشرده مورد نیاز و چگونگی تأمین آن

    ................................................................

    ......................................................................... ٣٤

    ٩‐٦‐ سایر تجهیزات مورد نیاز................................................................

    ................................................................

    ........................................................ ٣٥

    ٩‐٧‐ برآورد امکانات زیربنایی مورد نیاز ................................

    ................................................................

    ....................................................................... ٣٥

    ١٠‐ وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی ................................

    ................................................................

    ............................................................... ٣٦

    ١٠‐١‐ حمایت های تعرفه گمرکی و مقایسه آن با تعرفه های جهانی ................................................................

    .................................................... ٣٦

    ١٠‐٢‐ حمایت های مالی ................................................................

    ................................................................

    ................................................................ ٣٦

    ١١- تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید ................................

    ................................................... ٣٧

    ١١‐١‐ بررسی بازار ................................................................................................

    ................................

    .......................................................................... ٣٧

    ١١‐٢‐ عرضه و تقاضا ................................................................

    ................................................................

    ....................................................................... ٣٧

    ١١‐٣‐ هزینه های سرمایه گذاری ................................................................

    ................................................................

    ................................................. ٣٧

    ١١‐٤‐ ظرفیت اقتصادی ................................................................

    ................................................................

    ................................................................. ٣٧

    ١١‐٥‐ اشتغال ................................................................................................

    ................................................................

    .................................................. ٣٧

     

    ١١‐٦‐ تولید جهت مصرف داخلی/ تولید جهت صادرات ................................

    ........................................................................................................... ٣٨

    ١١‐٧‐ پیشنهاد محل اجرای طرح ................................................................................................................................................................................ ٣٨

    ١٢‐ منابع و ماخذ .................................................................................................................................................................................................................. ٣٩

     

    ١‐ کتاب صادرات و واردات ایران، سال ١٣٨٢‐ ١٣٨٦

     

    ٢‐ سایت اینترنتی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران (www.isiri.org)

     

    ٣‐ لوح فشرده واحدهای فعال و در دست اجرای وزارت صنایع و معادن منتهی به تاریخ ١/٣/١٣٨٧ ٤‐ کتاب دایرکتوری مقدم سال ١٣٨٦ ٥‐ سایت اینترنتی سازمان صنایع کوچک

     

    ٦‐ سایت اینترنتی سازمان شهرک های صنعتی استانها

     

    ٧‐ سایت های اینترنتی

     

    www.ketabemarja.com

     

    www.istgah.com

     

    www.niazerooz.com

    www.nextag.com

طرح توجیهی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید انتخاب کننده اتوماتیک, طرح کارآفرینی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید انتخاب کننده اتوماتیک, طرح توجیهی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید انتخاب کننده اتوماتیک, پروژه کارآفرینی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید انتخاب کننده اتوماتیک, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید انتخاب کننده اتوماتیک, Business plan با موضوع طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید انتخاب کننده اتوماتیک
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت