طرح توجیهی امکان سنجی مقدماتی صفحه کلید کامپیوتر

تعداد صفحات: 33 فرمت فایل: word کد فایل: 4353
سال: قبل از 1390 مقطع: خدماتی دسته بندی: فناوری اطلاعات و کامپیوتر
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیهی امکان سنجی مقدماتی صفحه کلید کامپیوتر

    خلاصه مدیریتی

     

    طرح حاضر مطالعه امکانسنجی مقدماتی برای احداث کارخانه صفحه کلید کامپیوتر (PC Keyboard)

     

    است. رشد روزافزون کامپیوتر محصولات و قطعات وابسته به آن را دارای بازار مناسب ساخته و سبب شده که صنایع وابسته به رایانه از اهمیت ویژه برخوردار شود. یکی از قطعات مورد نیاز برای هر رایانه صفحه کلید است که اساسیترین راه انتقال داده به کامپیوتر میباشد. نیاز بازار ایران به این محصول همانند کامپیوتر در حال افزایش است. علاوه بر آن تنوع در کاربرد و شکل آن سبب شده که انواع مختلف کیبرد در بازارهای جهان و همچنین ایران وجود داشته باشد نتایج بررسیهای مقدماتی نشان میدهد که طرح به حدود 13600 میلیون ریال سرمایه ثابت نیازمند است. اگرچه در صورت استفاده از تکنولوژی مناسب، امکان صادرات محصول وجود دارد اما در شرایط فعلی به دلیل وجود انواع مارکهای ارزان قیمت وارداتی در بازار ایران و بالا بودن هزینه دستمزد در ایران نسبت به بعضی از کشورهای جنوب شرقی آسیا، ساخت فیزیکی کامل محصول در بازار ایران توجیه ندارد مگر آنکه از واردات بیرویه جلوگیری شده و محصول با کیفیت بسیار خوب و متنوع عرضه شود. در این صورت نه تنها طرح توجیه دارد که امکان صادرات نیز برای آن متصور است.

    لازم به ذکر است که تمامی محاسبات انجام گرفته در مطالعات امکانسنجی مقدماتی بر پایه دادههای ثانویه و موجود بوده است. اما برای بررسی جامع و کامل، مطالعه دقیق نتایج سرمایهگذاری، تهیه پرفورماهای مربوطه و تماس با شرکتهای خارجی انتخابی، انجام مطالعات مشروح امکانسنجی بر پایه دادههای اولیه پیشنهاد میشود.

    هدف

     

    هدف از این طرح مطالعات مقدماتی امکان سنجی برای احداث کارخانه تولید صفحه کلید کامپیوتر (Keyboard) می باشد. مطالعات امکان سنجی مقدماتی بر اساس داده های ثانویه و با امکان خطای 20

    درصد برآورد می گردد. با توجه به افزایش نقش کامپیوتر در زندگی انسان و کاربردهای فراوان آن، صنایع وابسته به آن از جمله صفحه کلید در جهان و ایران رشد چشمگیر داشته و بازارهای مناسبی برای آنها وجود دارد.

    ضرورت و اهمیت

     

    اهمیت کامپیوتر در جهان امروز به حدی زیاد است که بسیاری از افراد بدون آن قادر به انجام هیچ نوع فعالیتی نیستند. وابستگی بشر امروز به کامپیوتر و موارد استفاده از آن در تمام علوم و رشتهها تا اندازهای پیش رفته است که برای غالب متخصصین دسترسی نداشتن به کامپیوتر قابل تصور نیست.

     

    اکنون برای پیشرفت علوم مختلف از قبیل پزشکی، صنعت، تجارت، اقتصاد، هنر، آموزش، ارتباطات، خدمات و سایر رشته ها کامپیوتر نقش اساسی داشته و مهمترین ابزار به شمار میرود.

     

    گسترش شبکههای ارتباطی اینترنتی نیز عامل بسیار مهمی در پیشرفت و فراگیر شدن کامپیوتر بوده است. پیشبینی میشود که اهمیت رایانهها در زندگی انسان روز به روز بیشتر شده به گونهای که در آیندهای نه چندان دور هیچ خانهای حداقل بدون یک کامپیوتر وجود نداشته باشد. در ایران نیز تکنولوژی اطلاعات و استفاده از کامپیوتر به عنوان ابزار آن به سرعت گسترش یافته و رشد آن از بسیاری از کشورهای منطقه بیشتر بوده است و برآوردها نشان میدهد که توسعه سیستمهای کامپیوتری در ایران در آینده بسیار سریع تر از قبل خواهد بود.

     

    کلیه ابزار وابسته به کامپیوتر از جمله صفحه کلید که یکی از مهمترین وسایل ورود و کنترل اطلاعات در رایانه میباشد نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است بطوری که تنوع محصول آن بر اساس کاربرد کامپیوتر در پزشکی، بازی و غیره به وجود آمده است.

     

    مصرف چشمگیر رایانه در جهان و ایران سبب شده که بازار بسیار مناسبی برای تمام قطعات آن وجود داشته و تولیدکنندگان با تکنولوژیهای مختلف و واردکنندگان از طرق مختلف بازار پر شتاب آن را در اختیار بگیرند و در بسیاری از موارد محصولاتی بدون کیفیت نیز در بازار وجود دارد که به دستگاههای یکبار مصرف مشهور شدهاند و به سرعت خراب شده و اغلب قابل تعمیر نمی باشند.

     

    ایجاد کارخانه در زمینه ابزار کامپیوتر به ویژه صفحه کلید که جزء اصلی به حساب میآید، با استانداردهای جهانی و تنوع کافی میتواند علاوه بر ایجاد اشتغال، سودآوری لازم را نیز داشته و مصرفکنندگان را که غالباً از اقشار متوسط جامعه می باشند راضی سازد.

    معرفی محصول

     

    در این بخش صفحه کلید کامپیوتر معرفی و مزایا ی سرمایه گذاری در آن به اجمال مشخص خواهد شد.

    .1-4 صفحه کلید کامپیوتر ( (Keyboard

     

    صفحه کلید با کد آیسیک ( 30001212) 3000 و کد تعرفه 84716010 که همراه با کامپیوتر و به عنوان یک ابزار ضروری وابسته به آن در دهه 1940 ساخته و بعد از ساختن کامپیوتر های شخصی (Personal Computer =PC) و در دهه 1980 وارد بازارهای جهان شد یکی از محصولاتی است که به دلیل گسترش روزافزون استفاده از کامپیوتر در جهان امروز توسعه فراوان یافته است.

     

    صفحه کلید، متداولترین وسیله ورود اطلاعات در کامپیوتر است که شامل مجموعه ای از سوییچ ها است که به یک ریزپردازنده متصل می گردند. ریزپردازنده وضعیت هر سوئیچ را هماهنگ و واکنش لازم در خصوص تغییر وضعیت یک سوئیچ را از خود نشان خواهد داد. هر کلید در زمانهای مختلف با دادن درخواست به پردازشگر و ایجاد وقفه وظیفه اجرا و یا ورود دستوری خاص را به عهده می گیرد .

     

    قطعا پیشرفت همگام نرم افزار و سخت افزار، شرط لازم برای توسعه همه جانبه IT است و در این بین اگر یکی از بخش ها دچار نقصان شود، به طور حتم بخش دیگر نیز متضرر خواهد شد.

     

    امروزه که تولید تجهیزات کامپیوتری رشد روزافزونی پیدا کرده است، صفحه کلیدها نیز با پیروی از این قاعده، تنوع بسیاری یافتهاند. صفحه کلید یکی از مهمترین وسایل جانبی ورودی کامپیوتر میباشد که وظیفه ورود دیتا و در برخی مواقع وظایف کنترلی را نیز به عهده دارد.

     

    امروزه صفحه کلیدها در طرحها و اندازههای مختلف و همچنین تعداد کلیدهای بیشتری که هر کدام وظایف و عملکردی مشخص را به عهده دارند به بازار عرضه میشوند.

     

    در اوایل دهه 80 میلادی، IBM اولین صفحه کلیدهای PC/XT تجاری را با 83 کلید طراحی کرد، اما این نوع صفحه کلید فضایی معادل صفحه کلیدهای امروزی اشغال می کرد. با عرضه اولین کامپیوتر PC/AT، شرکت IBM طراحی و چیدمان صفحه کلید آن را تغییر داد. صفحه کلید جدید

    PC/AT همانند صفحه کلیدهای امروزی بود و فقط کلیدهای تابعی F-keys به صورت

    دسته بندی شده در دو ستون در سمت چپ صفحه کلید قرار گرفته بودند و هنوز هم 84 کلید داشت.

     

    زمانی که IBM آخرین مدل کامپیوتر PC/AT را در سال 1986 معرفی کرد، صفحه کلید پیشرفته ای با 101 کلید را نیز به بازار عرضه کرد (همان مدل استانداردی که صفحه کلیدهای امروزی بر اساس آن ساخته شده اند.) این نوع صفحه کلید علاوه بر کلیدهای تابعی (که در بالای آن قرار داشت) دارای کلیدهای مکاننما، بخش عددی و دیگر کلیدها بود.

     

    در نهایت، طراحی صفحه کلیدها در مسیر رشد و ترقی قرار گرفت و صفحه کلیدهای 104

     

    کلیدی به همراه کلیدهای تابع مخصوص ویندوز، صفحه کلیدهای چند رسانه ای، صفحه کلیدهای طبی قابل برنامه ریزی، صفحه کلیدها با گوی جهت یاب و یا صفحه کلیدهای لمسی به بازار عرضه شدند.

     

    .2-4 موارد مصرف و کاربرد صفحه کلید کامپیوتر ( (Keyboard

    صفحه کلید کامپیوتر قطعهای اساسی، وابسته به کامپیوتر است و کاربرد آن همانند کاربرد رایانههای شخصی میباشد. امروزه، در کنار انواع و اقسام لوازم برقی و بعضاً الکترونیکی منازل، میتوان از رایانه ها یاد کرد که در پارهای از خانهها برای بازی، در بعضی دیگر برای سرگرمی و تفریح و شنیدن موسیقی، ضبط و پخش فیلمهای سینمایی، در برخی به عنوان ابزاری برای ارتباط (ارتباطات صوتی و تصویری) و ارسال و دریافت پیامهای الکترونیکی و اینترنت و در بسیاری از منازل برای فعالیتهای علمی استفاده میشود کاربردهای فراوان کامپیوتر و اهمیت رایانهها در زندگی انسان، روز به روز بیشتر شده به گونهای که در آیندهای نه چندان دور هیچ خانهای حداقل بدون یک کامپیوتر وجود نحواهد داشت.

  • فهرست و منابع طرح توجیهی امکان سنجی مقدماتی صفحه کلید کامپیوتر

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

طرح توجیهی طرح توجیهی امکان سنجی مقدماتی صفحه کلید کامپیوتر, طرح کارآفرینی طرح توجیهی امکان سنجی مقدماتی صفحه کلید کامپیوتر, طرح توجیهی طرح توجیهی امکان سنجی مقدماتی صفحه کلید کامپیوتر, پروژه کارآفرینی طرح توجیهی امکان سنجی مقدماتی صفحه کلید کامپیوتر, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیهی امکان سنجی مقدماتی صفحه کلید کامپیوتر, Business plan با موضوع طرح توجیهی امکان سنجی مقدماتی صفحه کلید کامپیوتر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت