طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بالاست مهتابی

تعداد صفحات: 42 فرمت فایل: word کد فایل: 4332
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع برق و الکترونیک
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بالاست مهتابی

    خلاصه مطالعات امکانسنجی طرحخلاصه مطالعات امکانسنجی طرح

     

    نام محصول : بالاست مهتابی
       
    حداقل ظرفیت پیشنهادی طرح : ٣٩٠ هزار عدد
       
    موارد کاربرد : مدارلامپهای مهتابی
       
    عمده مواد اولیه مصرفی : فولاد سیلیس دار، آهن ریزه و سیم لاکی
       
    اشتغال زایی( نفر) : ٢٦
       
    زمین مورد نیاز(متر مربع) : ٢٠٠٠
       

     

    مصرف این قطعه در سال ١٣٨٦ معادل ٥.٩ میلیون عدد بوده و طبق پیش بینی انجام شده این میزان در سال ١٣٩١ به ١٥ میلیون عدد افزایش مییابد. اما با توجه به مازاد بودن عرضه این محصول و روند رو به کاهش واردات و همچنین به دلیل ورود لامپهای کم مصرف و ورود بالاست الکترونیکی در سالهای اخیر احداث واحدهای تولیدی جدید بازار توجیه پذیر نمی باشد.

     

      اداری ٢٠٠
         
      تولیدی ٥٤٠
         
    مساحت ساختمانها(متر مربع) : انبار ٣٠
         
      سایر ٧٥
         
      جمع ٨٤٥
         
    میزان مصرف سالانه مواد اولیه اصلی(تن) : ١٨٧
         
      آب((LIT/H ٣٢٥
    میزان مصرف انرﮊی :    
    برق((KW ١٥١
         
      گاز(/H٣(M ٢.٤
         
      ارزی
         
    سرمایهگذاری ثابت طرح : ریالی(میلیون ریال) ٦٤٨٠
         
      مجموع(میلیون ریال) ٦٤٨٠
         
    استانهای پیشنهادی محل اجرای طرح :

     

    مقدمه

     

    در مطالعات امکان سنجی از دیدگاه بازار، فنی و مالی و اقتصادی طرح مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته و نتایج حاصل از آن به عنوان مبنایی جهت تصمیم گیری سرمایه گذاران جهت اجرا یا عدم اجرای طرح مورد استفاده قرار می گیرد.

     

    گزارش حاضر مطالعات امکان سنجی مقدماتی برخی از کالاهایی است که از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران جهت بروزرسانی و بررسیهای بیشتر از تیرماه ١٣٨٧ به این مهندسین مشاور واگذار شده است لذا این مهندسین مشاور با توجه به اطلاعات اولیه و ویژگیهای کالا که از سوی آن سازمان به عنوان محدوده کار تعریف شده به تهیه امکان سنجی مقدماتی طرحهای مذکور پرداخته است. این مهندسین مشاور جهت استانداردسازی مبانی که بایستی در اجرای این طرح مدنظر قرار گیرد همچون میزان سرمایهگذاری لازم، برآورد هزینههای تاسیسات و ماشینآلات و چگونگی انجام سایر مطالعات اقدام به تهیه و تدوین دستورالعمل نمود که مطالعه این دستورالعمل میتواند سرمایه گذار محترم را در چگونگی محاسبات مالی و بررسیهای فنی این مطالعات راهنمایی نماید.

     

    در این مطالعات ابتدا محصول مورد مطالعه معرفی شده و سپس بررسی های لازم در خصوص بازار آن بعمل آمده و در ادامه مطالعات فنی در خصوص چگونگی تولید و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز نیز بررسی شده و در نهایت ظرفیت های اقتصادی و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح برآورد شده تا با استفاده از آن سرمایهگذاران محترم بتوانند کلیه اطلاعات مورد نیاز را کسب و درجهت انجام سرمایه گذاری اقتصادی با دیدگاه باز و مسیرشفاف در حد مطالعات امکان سنجی مقدماتی اقدام نمایند.

     

    مطالعات حاضر در خصوص طرح تولید "بالاست القایی" یا "چوک" لامپ مهتابی میباشد و باید یادآوری نمود که منظور از اصطلاح ترانس مهتابی که امروزه به غلط رواج یافته است همان بالاست القایی یا مغناطیسی لامپ مهتابی است. لازم به ذکر است که پیش از این مطالعات امکان سنجی تولید ترانس مهتابی که از سوی سازمان صنایع کوچک تعریف گردیده بود توسط این مهندسین مشاور بررسی و انجام گرفته است لذا به دلیل یکسان بودن ماهیت این دو محصول مطالعات فنی و بازار بالاست القائی لامپ مهتابی نیز کاملاﹰ شبیه ترانس مهتابی می باشد. باید اذعان نمود که این مطالعات بدون در نظر گرفتن ورود دو محصول جدید به صنایع الکترونیک و تاثیر آنها در روند مصرف و تولید بالاست مهتابی صورت گرفته است. این دو محصول جدید یکی "بالاست الکترونیکی" است که در حال جایگزینی بالاستهای القایی مهتابی است و دیگری لامپهای کم مصرف میباشند که به تدریج جایگزین لامپهای فلورسنت یا مهتابی می شوند. باید گفت که ورود این دو محصول به بازار تاثیر زیادی بر بازار بالاست القائی (ترانس) مهتابی خواهد گذاشت به طوریکه بازار این محصول را در آینده دچار رکود خواهد نمود. لازم به ذکر است که در سالهای اخیر نیز تولیدکنندگان زیادی در کشور نسبت به تولید این نوع از بالاستهای جدید اقدام نموده و برخی از تولیدکنندگان بالاستهای القایی نیز درصدد جایگزینی محصول خود با تکنولوﮊیهای نوین یعنی بالاست الکترونیکی هستند.

     

    روند تولید و واردات لامپهای کم مصرف نیز در داخل کشور که به تولید سالانه ٥٠ میلیون عدد در سال افزایش یافته است موجب کاهش مصرف لامپهای مهتابی و در نتیجه کاهش مصرف اجزای مختلف آن همچون بالاست مهتابی گردیده است که خوانندگان محترم باید این نکته را در نظر داشته باشند.

    معرفی محصول

     

    عمر کوتاه و مصرف بالای انرﮊی لامپهای رشتهای سبب گردید تا لامپهایی با کیفیت و بازدهی بالا تولید گردد که این لامپهای جدید مشکل لامپهای رشتهای را نداشتند. این لامپها با توان خروجی بالا و نور زیاد درصد بیشتری از انرﮊی الکتریکی را به نور تبدیل می کنند. امروزه این لامپها تحت عنوان لامپهای مهتابی معروف هستند.

     

    برای راه اندازی مهتابی و اصولاﹰ لامپ های فلورسنت مثل ,CFL ,UV (Ultra violet)٥T مسلما به یک مبدل Ac به Dc

     

    نیاز است و ترانس مهتابی یا چوک که در لامپ های مهتابی استفاده می شود در واقع یک افزایش دهنده ولتاﮊ به صورت لحظهای می باشد زیرا لامپ مهتابی برای اینکه در لحظه اول شروع به کار کند به ولتاﮊی بالای٢٢٠ ولت

     

    (حدود ٦٠٠ ولت) نیاز دارد. نحوه کار این نوع از بالاستها به صورت القائی یا مغناطیسی بوده و با اصول کار بالاست های الکترونیکی کاملاﹰ متفاوت است.

     

    ١‐١‐ نام و کد محصول ( آیسیک٣ )

     

    با توجه به مشخصات فنی ارائه شده محصول از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران طرح حاضر مربوط به بالاست مهتابی می باشد که مشخصات فنی محصول این طرح در جدول ١ ارائه شده است.

    (جداول در فایل اصلی موجود است)

  • فهرست و منابع طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بالاست مهتابی

    فهرست:

    مقدمه ................................................................................................................................................................................................................................

    ١‐ معرفی محصول .................................................................................................................................................................................................................

    ١‐١‐ نام و کد محصول ( آیسیک٣ ) ..............................................................................................................................................................................

    ١‐٢‐ شماره تعرفه گمرکی ...............................................................................................................................................................................................

    ١‐٣‐ شرایط واردات محصول ...........................................................................................................................................................................................

    ١‐٤‐ بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول ..................................................................................................................................................

    ١‐٥‐ بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصولات ............................................................................................

    ١‐٥‐١‐ مروری بر قیمتهای داخلی .....................................................................................................................................................................

    ١‐٥‐٢ ‐ مروری بر قیمت های جهانی ..................................................................................................................................................................

    ١‐٦‐ معرفی موارد مصرف و کاربرد محصول .................................................................................................................................................................

    ١‐٧‐ بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول ......................................................................................................

    ١‐٨‐ بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز .............................................................................................................................................

    ١‐٩‐ کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول ..................................................................................................................................

    ١‐١٠‐ شرایط صادرات محصول ...................................................................................................................................................................................

    ٢‐ وضعیت عرضه و تقاضا ..................................................................................................................................................................................................

    ٢‐١‐ بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید طی ٥ سال گذشته .......................................................................................................................

    ٢‐١‐١‐ بررسی ظرفیتهای بهره برداری .............................................................................................................................................................

    ٢‐١‐٢‐ بررسی روند ظرفیت نصب شده واحدهای فعال در کشور ...............................................................................................................

    ٢‐١‐٣‐ بررسی روند تولید واقعی واحدهای فعال در کشور ...........................................................................................................................

    ٢‐١‐٤‐ بررسی سطح تکنولوﮊی تولید در واحدهای فعال .............................................................................................................................

    ٢‐١‐٥‐ نگاهی به راندمان تولید ( درصد استفاده از ظرفیت اسمی) در واحدهای تولیدی فعال ...........................................................

    ٢‐١-٦‐ نام کشورها و شرکت های سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید محصول ......................................................................

    ٢‐٢‐بررسی وضعیت طرح های جدید و طرح های توسعه .....................................................................................................................................

    ٢‐٢‐١‐ پیش بینی عرضه در بازار آینده کشور ................................................................................................................................................

    ٢‐٣‐ بررسی روند واردات محصول طی ٥ سال گذشته ............................................................................................................................................

    ٢‐٤‐ جمع بندی عرضه .................................................................................................................................................................................................

    ٢‐٥‐ بررسی روند مصرف طی ٥ سال گذشته ............................................................................................................................................................

    ٢‐٦‐ بررسی روند صادرات طی ٥ سال گذشته ..........................................................................................................................................................

    ٢‐٦‐١‐ برآورد قابلیت صادرات در آینده ...........................................................................................................................................................

    ٢‐٧‐ بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات در آینده .........................................................................................................................................

    ٢‐٧‐١‐ برآورد میزان تقاضای داخل در آینده ..................................................................................................................................................

    ٢‐٧‐٢‐ جمع بندی و نتیجه گیری مطالعات بازار ...........................................................................................................................................

    ٣‐ بررسی اجمالی تکنولوﮊی و روش تولید محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها .............................................................................

    ٣‐١‐ نگاهی به روش تولید ............................................................................................................................................................................................

    ٣‐٢‐ مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان ....................................................................................................................

    ٤‐ تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوﮊی های مرسوم در تولید محصول

    ٥‐ بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی به همراه برآورد میزان سرمایه گذاری ثابت مورد نیاز .................................................................

    ٢٥

    ٥‐١‐ زمین ................................................................................................................................................................

    .......................................................

    ٢٦

    ٥‐٢‐ محوطه سازی ................................................................................................................................

    ........................................................................

    ٢٦

    ٥‐٣‐ عملیات ساختمانی ................................................................................................................................

    ...............................................................

    ٢٦

    ٥‐٤‐ ماشین آلات تولیدی ................................................................................................................................

    ............................................................

    ٢٧

    ٥‐٥‐ تجهیزات اصلی (آزمایشگاه، کارگاه) ................................................................................................

    ..................................................................

    ٢٧

    ٥‐٦‐تاسیسات عمومی ................................................................................................................................

    ...................................................................

    ٢٨

    ٥‐٧‐ وسایل اداری و خدماتی ................................................................................................................................

    .......................................................

    ٢٨

    ٥‐٨‐ ماشین آلات حمل و نقل ................................................................................................................................

    .....................................................

    ٢٩

    ٥‐٩‐ هزینه های قبل از بهره برداری ................................................................................................

    ...........................................................................

    ٢٩

    ٥‐١٠‐ هزینه های پیش بینی نشده ................................................................................................

    ............................................................................

    ٢٩

    ٥‐١١‐ برآورد حداقل ظرفیت اسمی اقتصادی طرح ................................................................................................

    .................................................

    ٢٩

    ٥‐١١‐١‐ لحاظ کردن نقطه سربه سر تولید ................................................................................................

    ....................................................

    ٣٠

    ٥‐١١‐٢‐ لحاظ کردن حداقل سود مورد انتظار ................................................................................................

    ...............................................

    ٣٠

    ٦‐ برآورد مواد اولیه عمده مورد نیاز سالیانه و محل تامین آن ................................................................

    ................................................................

    ٣٢

    ٦‐١‐ معرفی قطعات و مواد اولیه اصلی و میزان مصرف آن ها ................................................................

    ................................................................

    ٣٢

    ٦‐٢‐ معرفی منابع تأمین مواد اولیه ................................................................................................

    .............................................................................

    ٣٢

    ٦‐٣‐ بررسی تحولات اساسی در روند تأمین اقلام عمده مورد نیاز در گذشته و آینده ................................

    ........................................................

    ٣٢

    ٧‐ پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح ................................................................................................

    ................................................................

    ٣٣

    ٨‐ وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال ................................................................................................

    ..........................................................

    ٣٤

    ٩‐ بررسی تأسیسات و امکانات زیربنایی مورد نیاز طرح ................................................................

    .............................................................................

    ٣٥

    ٩‐١‐ برآورد برق مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................................................................................

    .......................................................

    ٣٥

    ٩‐٢‐ برآورد آب مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................................................................................

    ........................................................

    ٣٥

    ٩‐٣‐ برآورد سوخت مصرفی مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................................................

    ...................................................................

    ٣٦

    ٩‐٤‐ برآورد هوای فشرده مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................................................

    ........................................................................

    ٣٦

    ٩‐٥‐ برآورد تاسیسات گرمایشی و سرمایشی ................................................................................................

    ............................................................

    ٣٧

    ٩‐٦‐ سایر تجهیزات مورد نیاز ................................................................................................................................

    ......................................................

    ٣٧

    ٩‐٧‐ برآورد امکانات زیربنایی مورد نیاز ................................................................................................

    ......................................................................

    ٣٧

    ١٠‐ وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی ................................................................................................

    ...........................................................

    ٣٨

    ١٠‐١‐ حمایت های تعرفه گمرکی و مقایسه آن با تعرفه های جهانی................................................................

    ..................................................

    ٣٨

    ١٠‐٢‐ حمایت های مالی ................................................................................................................................

    ..............................................................

    ٣٨

    ١١‐ تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید ................................

    ................................................

    ٣٩

    ١١‐١‐ بررسی بازار ................................................................................................................................

    .........................................................................

    ٣٩

    ١١‐٢‐ عرضه و تقاضا ................................................................................................................................

    .....................................................................

    ٣٩

    ١١‐٣‐ هزینه های سرمایه گذاری ................................................................................................................................

    ...............................................

    ٣٩

    ١١‐٤‐ ظرفیت اقتصادی ................................................................................................................................

    ................................................................

    ٣٩

     ...................................................................................................................

    ١١‐٥‐ اشتغال ................................................................................................................................

    ................................................................ ................. ٣٩

    ١١‐٦‐ تولید جهت مصرف داخلی/ تولید جهت صادرات ................................................................

    .......................................................................... ٤٠

    ١١‐٧‐ پیشنهاد محل اجرای طرح ................................................................................................................................

    ............................................... ٤٠

    ١٢‐ منابع و ماخذ ................................................................................................................................................................................................

    ............... ٤١

    منبع:

     

    ١‐ کتاب صادرات و واردات ایران، سال ١٣٨٢‐١٣٨٦

     

    ٢‐ سایت اینترنتی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران (www.isiri.org)

     

    ٣‐ لوح فشرده واحدهای فعال و در مرحله اجرای وزارت صنایع و معادن منتهی به تاریخ ١/٣/١٣٨٧ ٤‐ کتاب دایرکتوری مقدم سال ١٣٨٦ ٥‐ سایت سازمان صنایع کوچک

     

    ٦‐ سایت سازمان شهرکهای صنعتی استانها ٧‐ سایت خبری وزارت نیرو

     

    ٨‐ پایگاه اطلاع رسانی دانش آموختگان آموزش عالی ٩‐ سایتهای

     

    www.deilamnews.com

     

    www.nextag.com

     

    www.sunalparts.com

     

    www.news.moe.org.ir

    www.fsorder.com

طرح توجیهی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بالاست مهتابی, طرح کارآفرینی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بالاست مهتابی, طرح توجیهی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بالاست مهتابی, پروژه کارآفرینی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بالاست مهتابی, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بالاست مهتابی, Business plan با موضوع طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بالاست مهتابی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت