طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید قاب چراغ های سقفی و دیواری

تعداد صفحات: 45 فرمت فایل: word کد فایل: 4498
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع برق و الکترونیک
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید قاب چراغ های سقفی و دیواری

    خلاصه مطالعات امکان سنجی طرح

    (جداول در فایل اصلی موجود است)

     

    مقدمه

     

    در مطالعات امکان سنجی از دیدگاه بازار، فنی و مالی و اقتصادی طرح مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته و نتایج حاصل از آن به عنوان مبنایی برای تصمیم گیری سرمایه گذاران جهت اجرا یا عدم اجرای طرح مورد استفاده قرار می گیرد.

    گزارش حاضر مطالعات امکان سنجی مقدماتی برخی از کالاهایی است که از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران جهت بروزرسانی و بررسیهای بیشتر از تیرماه ١٣٨٧ به این مهندسین مشاور واگذار شده است لذا این مهندسین مشاور با توجه به اطلاعات اولیه و ویژگیهای کالا که از سوی آن سازمان به عنوان محدوده کار تعریف شده به تهیه امکانسنجی مقدماتی طرحهای مذکور پرداخته است. این مهندسین مشاور جهت استانداردسازی مبانی که بایستی در اجرای این طرح مدنظر قرار گیرد همچون میزان سرمایهگذاری لازم، برآورد هزینههای تاسیسات و ماشینآلات و چگونگی انجام سایر مطالعات اقدام به تهیه و تدوین دستورالعمل نمود که مطالعه این دستورالعمل میتواند سرمایه گذار محترم را در چگونگی محاسبات مالی و بررسی های فنی این مطالعات راهنمایی نماید.

     

    در این مطالعات ابتدا محصول مورد مطالعه معرفی شده و سپس بررسی های لازم در خصوص بازار آن بعمل آمده و در ادامه مطالعات فنی در خصوص چگونگی تولید و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز نیز بررسی شده و در نهایت ظرفیت های اقتصادی و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح برآورد شده تا با استفاده از آن سرمایهگذران بتوانند کلیه اطلاعات مورد نیاز را کسب و درجهت انجام سرمایه گذاری اقتصادی با دیدگاه باز و مسیرشفاف در حد مطالعات امکان سنجی مقدماتی اقدام نمایند.

     

    باید خاطر نشان نمود که در خصوص گزارش ارائه شده باید به این نکته توجه لازم را مبذول داشت که واحدهای تولید این کالا در کشور بایستی انعطاف لازم جهت تولید انواع مختلف قاب چراغهای سقفی و دیواری مورد استفاده را داشته باشند تا با توجه به حضور صاحبان بزرگ این صنعت در کشور بتوانند امکان حیات و جذب بازار را داشته باشند و سپس در جهت سرمایهگذاری در این بخش اقدام نماید.

    معرفی محصولات

     

    با توجه به مشخصات فنی ارائه شده محصول از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، طرح حاضر مربوط به تولید قاب چراغ سقفی و دیواری می باشد. مشخصات فنی محصولات

     

    مورد مطالعه در این طرح به شرح جدول ١ ادامه میباشد.

     

    ردیف محصولات مشخصات فنی
    ١ قاب سقفی و دیواری١*٢٠ وات دارای یک لامپ ٢٠ ولت و طول قاب ٦٠ سانتی متر
    ٢ قاب سقفی و دیواری١*٤٠ وات دارای یک لامپ ٤٠ ولت و طول قاب ١٢٥ سانتی متر
    ٣ قاب سقفی و دیواری٢*٢٠ وات دارای دو لامپ ٢٠ ولت و طول قاب ٦٠ سانتی متر
    ٤ قاب سقفی و دیواری٢*٤٠وات دارای دو لامپ ٤٠ ولت و طول قاب ١٢٥ سانتی متر
    ٥ قاب سقفی و رفلکتوری ٣*٤٠ وات دارای سه لامپ ٤٠ ولت و ابعاد قاب١٢٥*٤٠ سانتی متر مربع
    ٦ قاب سقفی و رفلکتوری ٤*٤٠ وات دارای دو لامپ ٤٠ ولت و ابعاد قاب١٢٥*٢٥ سانتیمتر مربع
    ٧ قاب سقفی و لوردار ٣*٤٠ وات دارای دو لامپ ٤٠ ولت و ابعاد قاب١٢٥*٣٠ سانتیمتر مربع

     

     

    ‐ نام و کد محصولات (آیسیک ٣)

     

    محصول مورد مطالعه طرح حاضر، قاب چراغهای سقفی و دیواری با لامپ فلورسنت می باشد. مطابق طبقه بندی وزارت صنایع و معادن، قاب چراغهای روشنایی(مهتابی) ،قاب مهتابی و یا قاب فلزی چراغ دارای کد آیسیک به شرح جدول ٢ ادامه می باشد.

     

      نام محصول کد
      قاب چراغ های روشنایی(مهتابی) ،قاب مهتابی و یا قاب فلزی چراغ #####
         

     

    شماره تعرفه گمرکی

     

    مطابق طبقه بندی موجود در مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی ، شماره تعرفه قاب چراغهای سقفی و حقوق ورودی به شرح جدول ٣ ادامه ارائه شده است. لازم به ذکر است که این کد تعرفه شامل لوستر و سایر وسایل روشنایی برقی آویختنی غیر از مهتابی نیز می باشد و تنها مربوط به قاب چراغهای سقفی و دیواری مورد بررسی در این طرح نمیباشد.

  • فهرست و منابع طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید قاب چراغ های سقفی و دیواری

    فهرست:

    مقدمه ................................................................................................ ................................................................................................ ...........................................٧

    ١‐ معرفی محصولات ................................................................................................ ................................................................................................ ................٨

    ١‐١‐ نام و کد محصولات (آیسیک ٣) ................................................................ ............................................................................................................. ٨

    ١‐٢‐ شماره تعرفه گمرکی ................................................................ ................................................................................................................................ ٩

    ١‐٣‐ شرایط واردات محصول ................................................................ ............................................................................................................................ ٩

    ١‐٤‐ بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول ................................ .................................................................................................................... ٩

    ١‐٥‐ بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول ................................................................................................. ٩

    ١‐٥‐١‐ مروری بر قیمت های داخلی ................................ ................................................................................................................................... ١٠

    ١‐٥‐٢ ‐ مروری بر قیمت های جهانی ................................ .................................................................................................................................. ١٠

    ١‐٦‐ معرفی موارد مصرف و کاربرد محصول................................ ................................................................................................................................ ١١

    ١‐٧‐ بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول .................................................................................................... ١١

    ١‐٨‐ بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز ................................ .............................................................................................................. ١١

    ١‐٩‐ کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول ................................................................................................................................... ١١

    ١‐١٠‐معرفی شرایط صادرات محصول ................................ ......................................................................................................................................... ١٢

    ٢‐ وضعیت عرضه و تقاضا ................................................................ .................................................................................................................................... ١٣

    ٢‐١‐ بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید طی سالهای گذشته ...................................................................................................................... ١٣

    ٢‐١‐١‐ بررسی ظرفیتهای بهره برداری ................................ ................................................................................................................................ ١٣

    ٢‐١‐٢‐ بررسی روند ظرفیت نصب شده تولید قطعات در کشور .................................................................................................................... ١٤

    ٢‐١‐٣‐ بررسی روند تولید واقعی واحدهای فعال در کشور ............................................................................................................................. ١٤

    ٢‐١‐٤‐ بررسی سطح تکنولوﮊی تولید در واحدهای فعال ................................................................................................................................ ١٥

    ٢‐١‐٥‐ نگاهی به راندمان تولید (درصد استفاده از ظرفیت اسمی) در واحدهای تولیدی فعال ............................................................... ١٦

    ٢‐١‐٦‐ نام کشورها و شرکت های سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید محصول ......................................................................... ١٦

    ٢‐٢‐ بررسی وضعیت طرح های جدید و در حال توسعه ................................ ........................................................................................................... ١٧

    ٢‐٢‐١‐ پیش بینی عرضه در بازار آینده کشور ................................ ................................................................................................................... ١٨

    ٢‐٣‐ بررسی روند واردات محصول طی ٥ سال گذشته ................................ ............................................................................................................. ١٩

    ٢‐٤‐ جمع بندی عرضه ................................................................ .................................................................................................................................. ٢٠

    ٢‐٥‐ بررسی روند مصرف طی ٥ سال گذشته ................................ ............................................................................................................................. ٢٠

    ٢‐٦‐ بررسی روند صادرات طی ٥ سال گذشته ................................ ........................................................................................................................... ٢١

    ٢‐٦‐١‐ برآورد قابلیت صادرات در ٥ سال آینده ................................ ................................................................................................................. ٢٢

    ٢‐٧‐ بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات طی ٥ سال آینده .......................................................................................................................... ٢٣

    ٢‐٧‐١‐ برآورد میزان تقاضای داخل در آینده ................................ .................................................................................................................... ٢٣

    ٢‐٧‐٢‐ جمع بندی و نتیجه گیری مطالعات بازار ................................ ............................................................................................................. ٢٣

    ٣‐ بررسی اجمالی تکنولوﮊی و روش تولید محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها ................................................................................ ٢٤

    ٣‐١‐ نگاهی به روش تولید ................................................................ ............................................................................................................................. ٢٤

    ٣‐٢‐ مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان ..................................................................................................................... ٢٤

    ٤‐ تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوﮊی های مرسوم در تولید محصول ...................................................................................................................... ٢٥

     

    ٥‐ بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی به همراه برآورد میزان سرمایه گذاری ثابت مورد نیاز ................................ ................................   .... ٢٦

    ٥‐١‐ زمین ................................................................................................ ................................ ................................................................ ........................ ٢٧

    ٥‐٢‐ محوطه سازی ................................................................ ................................ ......................................................................................................... ٢٧

    ٥‐٣‐ عملیات ساختمانی ................................................................ ................................ ................................................................................................. ٢٨

    ٥‐٤‐ ماشین آلات تولیدی................................................................ ................................ .............................................................................................. ٢٨

    ٥‐٥‐ تاسیسات عمومی ................................................................ ................................ ................................................................................................... ٢٩

    ٥‐٦‐ وسایل اداری و خدماتی ................................................................ ................................ ......................................................................................... ٢٩

    ٥‐٧‐ ماشین آلات حمل و نقل ................................................................ ................................ ...................................................................................... ٣٠

    ٥‐٨‐ هزینه های قبل از بهره برداری ................................................................ ............................................................................................................ ٣٠

    ٥‐٩‐ هزینه های پیش بینی نشده ................................................................ ................................................................................................................ ٣٠

    ٥‐١٠‐ برآورد حداقل ظرفیت اسمی اقتصادی طرح ................................ .................................................................................................................. ٣٠

    ٥‐١٠‐١‐ لحاظ کردن نقطه سربسر تولید ................................ ................................ ........................................................................................... ٣١

    ٥‐١٠‐٢‐لحاظ کردن حداقل سود مورد انتظار ................................ ................................................................................................................... ٣١

    ٦‐ برآورد مواد اولیه عمده سالیانه و محل تامین آن ................................ ................................ ....................................................................................... ٣٣

    ٦‐١‐ معرفی قطعات و مواد اولیه اصلی و میزان مصرف آن ها ................................ .................................................................................................. ٣٣

    ٦‐٢‐ معرفی منابع تأمین مواد اولیه ................................................................ .............................................................................................................. ٣٤

    ٦‐٣‐ بررسی تحولات اساسی در روند تأمین اقلام عمده مورد نیاز در گذشته و آینده ......................................................................................... ٣٤

    ٧‐پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح ................................ ................................ .................................................................................................. ٣٥

    ٧‐١‐ بازارهای فروش محصولات ................................................................ ................................................................................................................... ٣٥

    ٧‐٢‐ بازارهای تأمین مواد اولیه ................................................................ ................................ ..................................................................................... ٣٥

    ٧‐٣‐ استانهای نیازمند به اجرای طرح ................................ ................................ ......................................................................................................... ٣٥

    ٧‐٤‐ احتیاجات و نیازمندی های دیگر طرح ................................ ................................ ............................................................................................... ٣٧

    ٨‐ وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال ................................ ................................ ............................................................................................. ٣٨

    ٩‐ بررسی تأسیسات و امکانات زیربنایی مورد نیاز طرح ................................ ................................................................................................................ ٣٩

    ٩‐١‐ برآورد برق مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................ ................................ ......................................................................................... ٣٩

    ٩‐٢‐ برآورد آب مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................ ................................ .......................................................................................... ٣٩

    ٩‐٣‐ برآورد سوخت مصرفی مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................ .................................................................................................... ٤٠

    ٩‐٤‐ برآورد هوای فشرده مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................ ......................................................................................................... ٤٠

    ٩‐٥‐ برآورد تاسیسات گرمایشی و سرمایشی................................ ................................ .............................................................................................. ٤١

    ٩‐٦‐ سایر تجهیزات مورد نیاز................................................................ ................................ ........................................................................................ ٤١

    ٩‐٧‐ برآورد امکانات زیربنایی مورد نیاز ................................ ................................ ....................................................................................................... ٤١

    ١٠‐ وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی ................................ ................................ .............................................................................................. ٤٢

    ١٠‐١‐ حمایت های تعرفه گمرکی و مقایسه آن با تعرفه های جهانی .................................................................................................................... ٤٢

    ١٠‐٢‐ حمایت های مالی ................................................................ ................................ ................................................................................................ ٤٢

    ١١‐ تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید ................................................................................... ٤٣

    ١١‐١‐ بررسی بازار ................................................................................................ ................................................................................................................ ٤٣

     

    ١١‐٢‐ عرضه و تقاضا ................................................................................................ ....................................................................................................... ٤٣

    ١١‐٣‐ هزینه های سرمایه گذاری ................................................................................................ ................................................................................. ٤٣

    ١١‐٤‐ ظرفیت اقتصادی ................................................................................................................................ ................................................................ .٤٣

    ١١‐٥‐ اشتغال ................................................................................................................................................................ .................................................. ٤٣

    ١١‐٦‐ تولید جهت مصرف داخلی/ تولید جهت صادرات ................................................................................................ ........................................... ٤٤

    ١١‐٧‐ پیشنهاد محل اجرای طرح ................................................................................................................................................................ ................ ٤٤

    ١٢‐ منابع و ماخذ .................................................................................................................................................................................................................. ٤٥

     

    منبع:

     

     

    ١)  کتاب صادرات و واردات ایران، سال ١٣٨٢‐ ١٣٨٦.

     

    ٢)  سایت اینترنتی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران .(www.isiri.org)

     

    ٣)  لوح فشرده واحدهای فعال و در دست اجرای وزارت صنایع و معادن منتهی به تاریخ ١/٣/١٣٨٧.

     

    ٤)  کتاب دایرکتوری مقدم سال ١٣٨٦.

     

    ٥)  سایتهای اینترنتی www.istgah.com وwww.ketabemarja.com و تولید کنندگان قاب چراغهای روشنایی.

     

    ٦)  نشریه صبح آگهی و مصاحبه با تولیدکنندگان این محصول.

     

    ٧)  سایت سازمان شهرکهای صنعتی استانها.

     

    ٨) سایت سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران

طرح توجیهی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید قاب چراغ های سقفی و دیواری, طرح کارآفرینی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید قاب چراغ های سقفی و دیواری, طرح توجیهی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید قاب چراغ های سقفی و دیواری, پروژه کارآفرینی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید قاب چراغ های سقفی و دیواری, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید قاب چراغ های سقفی و دیواری, Business plan با موضوع طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید قاب چراغ های سقفی و دیواری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت