طرح توجیهی پارچه رو مبلی صندلی خودرو

تعداد صفحات: 56 فرمت فایل: word کد فایل: 4189
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع فلزی و خودروسازی
قیمت قدیم:۱۲,۴۰۰ تومان
قیمت: ۸,۴۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیهی پارچه رو مبلی صندلی خودرو

    خلاصه طرح 

     

    نام محصول : پارچه رومبلی صندلی خودرو    
           
    ظرفیت پیشنهادی طرح : ٦٥٠ هزار متر    
    موارد کاربرد : تهیه روکش صندلی خودرو    
    عمده مواد اولیه مصرفی : نخ پلی استر با نمره ١٥٠ تکس    
    اشتغال زایی (نفر) : ١٥    
    زمین مورد نیاز (متر مربع) : ٢٠٠٠    
           
    با توجه به نتایج حاصله از موازنه ظرفیت تولید و تقاضای داخل چنین به نظر میرسد که از سال ١٣٩١ بازار کشور با مازاد این محصول مواجه خواهد شد و ایجاد واحدهای جدید در چنین شرایطی توجیه پذیر نمی باشد.      
      سوله سالن تولید ٧٥٦  
    مساحت ساختمانها اداری‐ خدماتی ٢٠٠  
    (متر مربع) : سایر ٧٥  
      مجموع ١٠٣١  
    میزان مصرف سالانه مواد اولیه اصلی : ١٦٢ تن  
      آب (lit/h) ٢٥٠  
    میزان مصرف انرﮊی : برق (kw) ٢٧٠  
      گاز /h)٣(m ٥.  
    سرمایهگذاری ثابت ارزی (هزار دلار) ‐‐‐‐  
    ریالی (میلیارد ریال) ٤.١١  
    طرح :  
    جمع کل (میلیارد ریال) ٤.١١  
       
    شهرکهای صنعتی پیشنهادی محل اجرای طرح: با توجه به مازاد بودن محصول طرح محلی پیشنهاد  
    نمیگردد.  
         
           
           

     

    مقدمه

     

    در مطالعات امکان سنجی از دیدگاه بازار، فنی و مالی و اقتصادی طرح مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته و نتایج حاصل از آن به عنوان مبنایی برای تصمیم گیری سرمایه گذاران جهت اجرا یا عدم اجرای طرح مورد استفاده قرار می گیرد.

    گزارش حاضر مطالعات امکان سنجی مقدماتی برخی از کالاهایی است که از سوی شرکت شهرکهای صنعتی استان قم جهت بررسیهای بیشتر از دی ماه ١٣٨٧ به این مهندسین مشاور واگذار شده است لذا این مهندسین مشاور با توجه به ویژگیهای محصول که از سوی آن شرکت تعریف شده به تهیه امکانسنجی مقدماتی طرحهای مذکور پرداخته است.

     

    این مهندسین مشاور جهت استانداردسازی مبانی که بایستی در اجرای این طرح مدنظر قرار گیرد همچون میزان سرمایهگذاری لازم، برآورد هزینه های تاسیسات و ماشینآلات و چگونگی انجام سایر مطالعات اقدام به تهیه و تدوین دستورالعمل نمود که مطالعه این دستورالعمل میتواند سرمایه گذار محترم را در چگونگی محاسبات مالی و بررسیهای فنی این مطالعات راهنمایی نماید.

     

    در این مطالعات ابتدا محصول مورد مطالعه معرفی شده و سپس بررسی های لازم در خصوص بازار آن بعمل آمده و در ادامه مطالعات فنی در خصوص چگونگی تولید و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز نیز بررسی شده و در نهایت ظرفیت های اقتصادی و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح برآورد شده تا با استفاده از آن سرمایهگذران بتوانند کلیه اطلاعات مورد نیاز را کسب و درجهت انجام سرمایه گذاری اقتصادی با دید باز و مسیرشفاف در حد مطالعات امکان سنجی مقدماتی اقدام نمایند. لازم به ذکر است که گزارش حاضر صرفا جهت برآورد نیاز بازار و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز جهت اجرای طرح مطابق با شرح خدمات ارائه شده از سوی شرکت شهرکهای صنعتی استان قم تدوین گردیده و جهت بررسی در آن شرکت اعتبار داشته و در غیر اینصورت از اعتبار ساقط است.

     

    در خصوص گزارش حاضر که مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید پارچه رومبلی جهت روکش صندلی خودرو میباشد بر اساس مطالعات این مشاور و بررسی بازار محصول مورد بررسی در این طرح کلیه نیاز داخل از طریق واحدهای تولیدکننده تامین می شود و با بررسی های به عمل آمده واحدهای تولیدی فعال قابلیت افزایش ظرفیت تولیدات خود را متناسب با افزایش تقاضای این محصول دارا می باشند و با توجه به حضور شرکت های بزرگ تولیدکننده, واحدهای جدید جهت فروش محصولات خود با چالش مواجه می باشند.

     

    با توجه به نتایج حاصله از موازنه ظرفیت تولید و تقاضای داخل چنین به نظر میرسد که از سال ١٣٩١ بازار کشور با مازاد این محصول مواجه خواهد شد و ایجاد واحدهای جدید در شرایط کنونی توجیه پذیر نمیباشد. نتیجه بدست آمده به دلیل به بهره برداری رسیدن طرحهای در مرحله اجرا می باشد که در سالهای اخیر جواز تاسیس دریافت نموده و در مرحله ساخت می باشند. لازم به ذکر است که در جمع بندی وضعیت بازار تولید روکش خودرو طی سنوات آتی بررسی شده و این درحالی است که روکش خودروهای موجود در بازار ایران غالبا چرمی و یا چرمی‐ پارچه ای می باشد و شاید درصد کمی از این محصول از پارچه تهیه گردد. با توجه به وضعیت نابسامان صنعت نساجی در کشور، افزایش هزینه تامین مواد اولیه در مقایسه با قیمت فروش منسوجات، واردات بسیار زیاد منسوجات خارجی به خصوص چینی و بالا بودن قیمت فروش منسوجات داخلی در مقایسه با منسوجات وارداتی از امکان رقابت واحدهای تولیدکننده در حال حاضر بسیار کاسته شده و بسیاری از آنها از ادامه فعالیت در این عرصه بازمانده اند لذا با وجود شرایط کنونی به سرمایه گذاران محترم، سرمایه گذاری در این بخش توصیه نمی گردد. از سویی دیگر در شرایط فعلی امکان صادرات برای این محصول وجود نداشته هرچند که ایران در سالیان دور در زمره صاحبان بزرگ صنعت نساجی در جهان به شمار می آمد. در نهایت امید است این مطالعات کمکی هرچند کوچک در راستای توسعه صنعتی کشور بشمار آید.

     معرفی محصول

     

     

    منسوجاتی که جهت مصارف معمول و یا زیبایی بکار نمی روند بلکه به دلیل عملکرد خاص و ویژگیهای فنی خود برای سایر مصارف بکار گرفته می شوند با عنوان منسوجات فنی شناخته می شوند که در گزارش انجمن دیوید ریحبای، تعداد ١٥٠ محصول نهایی منسوجات فنی در مورد ٢١٠ کشور مختلف بررسی شده که چهار نوع مختلف انواع روکش نیز در این میان قرار دارند]١.[ با استناد به این مقاله ١٥٠ کاربرد محصولات ارائه شده به دوازده گروه عمده تقسیم بندی شده که یکی از آنها منسوجات مورد استفاده در صنعت حمل و نقل می باشد. این منسوجات شامل محصولات بکار رفته در ساختار وسایل حمل و نقل و تزئینات داخلی آنها است. از جمله محصولات بکار رفته در خورو، روکش صندلی خودرو می باشد که پارچه تولیدی جهت تولید روکش محصول مورد مطالعه در این طرح می باشد.

     

    ١‐١‐ نام و کد محصول (آیسیک ٣)

     

    از جمله چالشهای موجود در این طرح عدم وجود کد آیسیک مشخص جهت تولیدکنندگان این محصول بوده و با استفاده از مطالعات میدانی، تولیدکنندگان محصول طرح در طبقه بندی وزارت صنایع و معادن تحت کد آیسیکهای به شرح جدول ١ فعالیت می نمایند]٢.[

     

    نام محصول کد
    روکش و عرق گیر صندلی خودرو #####
       
    سایر پارچه های طبقه بندی نشده در جای دیگر #####
       
    پارچه کشباف گرد (گردبافی) #####
       
    پارچه مخمل #####
       
    پارچه رومبلی (سیستم پنبه ای) #####
       
    پارچه سیستم پنبه ای و الیاف مصنوعی #####
       
    پارچه کشباف تخت (تریکو بافی) #####
       

     

  • فهرست و منابع طرح توجیهی پارچه رو مبلی صندلی خودرو

    فهرست:

    مقدمه ................................................................................................

    ................................................................................................

    ١‐ معرفی محصول ................................................................................................

    ................................................................

    ١‐١‐ نام و کد محصول (آیسیک ٣) ................................................................

    ................................................................

    ١‐٢‐ شماره تعرفه گمرکی ................................................................

    ................................................................................................

    ١‐٣‐ شرایط واردات محصول ................................................................

    ................................................................................................

    ١‐٤‐ بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول ................................

    ................................................................

    ١‐٥‐ بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول ................................................................

    ١‐٥‐١‐ مروری بر قیمت های داخلی ................................

    ................................................................................................

    ١‐٥‐٢ ‐ مروری بر قیمت های جهانی ................................

    ................................................................................................

    ١‐٦‐ معرفی موارد مصرف و کاربرد محصول................................

    ................................................................................................

    ١‐٧‐ بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول ................................................................

    ١‐٨‐ بررسی اهمیت استراتژیکی محصول در دنیای امروز ................................................................................................

    ١‐٩‐ کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول ................................................................................................

    ١‐١٠‐معرفی شرایط صادرات محصول ................................

    ................................................................................................

    ٢‐ وضعیت عرضه و تقاضا ................................................................

    ................................................................................................

    ٢‐١‐ بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید از آغاز برنامه اول تاکنون ................................................................

    ٢‐١‐١‐ بررسی ظرفیتهای بهره برداری ................................

    ................................................................................................

    ٢‐١‐٢‐ بررسی روند ظرفیت نصب شده واحدهای فعال در کشور ................................................................

    ٢‐١‐٣‐ بررسی روند تولید واقعی محصولات طرح در کشور ................................................................................................

    ٢‐١‐٤‐ نگاهی به راندمان تولید (درصد استفاده از ظرفیت اسمی) در واحدهای تولیدی فعال ................................

    ٢‐٢‐ بررسی وضعیت طرح های جدید و در حال توسعه ................................................................................................

    ٢‐٢‐١‐ پیش بینی عرضه در بازار آینده کشور ................................

    ................................................................

    ٢‐٣‐ بررسی روند واردات محصول طرح از آغاز برنامه اول تا کنون ................................................................................................

    ٢‐٤‐ جمع بندی عرضه ................................................................

    ................................................................................................

    ٢‐٥‐ بررسی روند مصرف از آغاز برنامه اول تا کنون ................................

    ................................................................

    ٢‐٦‐ بررسی روند صادرات محصول طرح از آغاز برنامه اول تا کنون ................................................................................................

    ٢‐٦‐١‐ برآورد قابلیت صادرات طی سنوات آتی ................................

    ................................................................

    ٢‐٧‐ بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه پنجم توسعه ................................................................

    ٢‐٧‐١‐ برآورد میزان تقاضا محصولات طرح در آینده ................................................................................................

    ٢‐٧‐٢‐ جمع بندی و نتیجه گیری مطالعات بازار ................................

    ................................................................

    ٣‐ بررسی اجمالی تکنولوﮊی و روش تولید محصولات در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها ................................

    ٣‐١‐بررسی سطح تکنولوﮊی تولید در واحدهای فعال ................................

    ................................................................

    ٣‐٢‐ مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان ................................................................................................

    ٣‐٣‐ نام کشورها و شرکت های سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید محصولات ................................

    ٤‐ تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوﮊی های مرسوم در تولید محصولات ................................................................

    مقدمه ................................................................................................

    ................................................................................................

    ١‐ معرفی محصول ................................................................................................

    ................................................................

    ١‐١‐ نام و کد محصول (آیسیک ٣) ................................................................

    ................................................................

    ١‐٢‐ شماره تعرفه گمرکی ................................................................

    ................................................................................................

    ١‐٣‐ شرایط واردات محصول ................................................................

    ................................................................................................

    ١‐٤‐ بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول ................................

    ................................................................

    ١‐٥‐ بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول ................................................................

    ١‐٥‐١‐ مروری بر قیمت های داخلی ................................

    ................................................................................................

    ١‐٥‐٢ ‐ مروری بر قیمت های جهانی ................................

    ................................................................................................

    ١‐٦‐ معرفی موارد مصرف و کاربرد محصول................................

    ................................................................................................

    ١‐٧‐ بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول ................................................................

    ١‐٨‐ بررسی اهمیت استراتژیکی محصول در دنیای امروز ................................................................................................

    ١‐٩‐ کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول ................................................................................................

    ١‐١٠‐معرفی شرایط صادرات محصول ................................

    ................................................................................................

    ٢‐ وضعیت عرضه و تقاضا ................................................................

    ................................................................................................

    ٢‐١‐ بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید از آغاز برنامه اول تاکنون ................................................................

    ٢‐١‐١‐ بررسی ظرفیتهای بهره برداری ................................

    ................................................................................................

    ٢‐١‐٢‐ بررسی روند ظرفیت نصب شده واحدهای فعال در کشور ................................................................

    ٢‐١‐٣‐ بررسی روند تولید واقعی محصولات طرح در کشور ................................................................................................

    ٢‐١‐٤‐ نگاهی به راندمان تولید (درصد استفاده از ظرفیت اسمی) در واحدهای تولیدی فعال ................................

    ٢‐٢‐ بررسی وضعیت طرح های جدید و در حال توسعه ................................................................................................

    ٢‐٢‐١‐ پیش بینی عرضه در بازار آینده کشور ................................

    ................................................................

    ٢‐٣‐ بررسی روند واردات محصول طرح از آغاز برنامه اول تا کنون ................................................................................................

    ٢‐٤‐ جمع بندی عرضه ................................................................

    ................................................................................................

    ٢‐٥‐ بررسی روند مصرف از آغاز برنامه اول تا کنون ................................

    ................................................................

    ٢‐٦‐ بررسی روند صادرات محصول طرح از آغاز برنامه اول تا کنون ................................................................................................

    ٢‐٦‐١‐ برآورد قابلیت صادرات طی سنوات آتی ................................

    ................................................................

    ٢‐٧‐ بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه پنجم توسعه ................................................................

    ٢‐٧‐١‐ برآورد میزان تقاضا محصولات طرح در آینده ................................................................................................

    ٢‐٧‐٢‐ جمع بندی و نتیجه گیری مطالعات بازار ................................

    ................................................................

    ٣‐ بررسی اجمالی تکنولوﮊی و روش تولید محصولات در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها ................................

    ٣‐١‐بررسی سطح تکنولوﮊی تولید در واحدهای فعال ................................

    ................................................................

    ٣‐٢‐ مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان ................................................................................................

    ٣‐٣‐ نام کشورها و شرکت های سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید محصولات ................................

    ٤‐ تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوﮊی های مرسوم در تولید محصولات ................................................................

    ١٢‐٥‐ اشتغال ................................................................................................................................

    ١٢‐٦‐ تولید جهت مصرف داخلی/ تولید جهت صادرات ................................................................

    ١٢‐٧‐ پیشنهاد محل اجرای طرح ................................................................................................................................

    ١٣‐ منابع و ماخذ ................................................................................................................................................................................................

    ضمائم .......................................................................................................................................................................................................................................

    منبع:

    [ ماهنامه صنعت نساجی , سال بیست و سوم شماره ١٥١ مرداد ماه ١٣٨٤

     

    ]٢[لوح فشرده واحدهای فعال و در مرحله اجرای وزارت صنایع و معادن منتهی به تاریخ ٣٠/٠٧/١٣٨٧

     

    ]٣[کتاب صادرات و واردات ایران، سال ١٣٨٦‐١٣٧١

     

    ]٤[سایت اینترنتی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران (www.isiri.org)

     

     

    ]٥[ ]٦[

     

     

    http://rookesh.blogfa.com

     

    www.amazon.com

     

     

    ]٧[مطالعات عارضه یابی شرکت کرﭖ ناز , مهندسین مشاور نگراندیش

     

    ]٨[ سایت مرکز آمار ایران.

     

    ]٩[ سایت شرکت شهرکهای صنعتی استان قم

طرح توجیهی طرح توجیهی پارچه رو مبلی صندلی خودرو, طرح کارآفرینی طرح توجیهی پارچه رو مبلی صندلی خودرو, طرح توجیهی طرح توجیهی پارچه رو مبلی صندلی خودرو, پروژه کارآفرینی طرح توجیهی پارچه رو مبلی صندلی خودرو, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیهی پارچه رو مبلی صندلی خودرو, Business plan با موضوع طرح توجیهی پارچه رو مبلی صندلی خودرو
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت