طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید صندلی خودرو

تعداد صفحات: 50 فرمت فایل: word کد فایل: 3870
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع فلزی و خودروسازی
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید صندلی خودرو

    خلاصه طرح 

    (جداول در  فایل اصلی موجود است)

     معرفی محصول

     

    آلمانی ها در ساخت موتورهای احتراق داخلی یکهتاز بودند. در سالهای 1885 تا 1888 دو آلمانی به طور همزمان و بدون اطلاع از کار یکدیگر روی این طرح کار میکردند که چطور میتوان یک بدنه را حرکت داد و آنرا کنترل کرد. نام این دو کارل فردریک بنز و گوتلیش ویلهلم دایملربود. موتور این اتومبیل (سه چرخه) حدودا یک اسب بخار قدرت داشت. گرچه این مدل اولیه طرح چندان کاملی به نظر نمیرسید، اما اولین اتومبیلی بود که بسیاری از اجزای اتومبیل های امروزی را دارا بود. اجزایی مانند سیستم جرقه، سیستم سوپاپ ها، مجموعه دیفرانسیل، کاربراتور، سیستم خنک کاری، محفظه کارتل روغن و سیستم ترمز. کارل بنز حق امتیاز وسیله نقلیه خودرو را که با سوخت بنزین کار میکرد در سال 1886 به نام خود دریافت کرد. حدودا 75 مایل دورتر از بنز، دایملر روی طرح موتور احتراق بهتری کار میکرد. او ابتدا موتور خود را روی یک دوچرخه بزرگ آزمایش کرد و به نتایج رضایت بخشی دست یافت. میتوان گفت این طرح اولین موتورسیکلت امروزی به شمار میآمد. در سال 1887 دایملر که از موفقیت قبلی خود دلگرم شده بود، بر آن شد تا موتور خود را روی یک چهار چرخه امتحان کند. به این ترتیب اولین اتومبیل دایملر ساخته شد ، اتومبیلی که قادر به حمل 2 مسافر بود. قدرت موتور دایملر کمی بیشتر از موتور بنز بود و از آن نیز سبکتر بود. علاوه بر این دور موتور دایملر(( 900 RPM بسیار بیشتر از دور موتور بنز ( ( 300RPM بود . بین دایملر وبنز بحث داغی درباره اینکه کدامیک اولین اتومبیل را ساخته اند درگرفت. دایملر معتقد بود که آزمایش موتور او روی دوچرخه قبل از آزمایش موتور بنز روی سه چرخه اش انجام گرفته بود و او اولین کسی بود که یک موتور احتراقی را روی 4 چرخ

    قرار داده است . بنز قبول کرد که دایملر اولین موتورسیکلت را ساخته است اما هنوز اصرار داشت که اتومبیل او زودتر از اتومبیل دایملر تست شده بود. دایملر و بنز به طور جداگانه در شرکتهای خود اتومبیل هایشان را عرضه میکردند. در 6 مارس سال 1900 شرکت دایملر به مهندس ویلیام می باخ منتقل شد. در 22 نوامبر سال بعد اتومبیل ویژهای را برای امیل جلینگ کنسول وقت امپراطوری اطریش- مجارستان ساخت که او به خاطر دختر 10 سالهاش مرسدس، آن اتومبیل را مرسدس نامید. از این به بعد تولیدات شرکت دایملر به مرسدس معروف شدند. اولین مرسدس 35 اسب بخار قدرت داشت و سرعت آن به بالای 55 مایل در ساعت ( تقریبا 88 کیلومتر در ساعت ) میرسید. در سال 1903 شرکت بنز پاسخی برای مرسدس دایملر داشت . اتومبیلی باموتور 2 سیلندر که سرعت آن بالای 37 مایل درساعت بود .

     

    ●بنز پارسیفال

     

    این دو شرکت همچنان با هم رقابت میکردند. در مسابقات اتومبیلرانی در اروپا برنده یا اتومبیلی از شرکت بنز بود یا اتومبیلی از شرکت دایملر.البته لازم به ذکر است تولیدات شرکت دایملر تنوع بیشتری نسبت به شرکت بنز داشتند. شرکتهای دایملر و بنز تنها تولید کنندگان خودرو در جهان نبودند. شرکتهای زیادی در این سالها تاسیس شدند که میتوان از آن جمله به شرکتهای: پژو (اولین تولید : 1889 اتومبیل بخار) ، برادران دوریا ( اولین تولید : (1893 ، فورد (اولین تولید : 1896 اتومبیل بخار) ، اپل ( اولین تولید : ( 1898 ، فیات ( اولین تولید : ( 1899 ، پورشه ( اولین تولید : 1900 یا 1902 اتومبیل برقی) ، اولدزمبیل ( اولین تولید : ( 1897 ، رولز رویز( اولین تولید: ( 1904 و رور ( اولین تولید: ( 1904 ،رنو ( اولین تولید: ( 1904 ،بوگاتی ( اولین تولید (1910 : نام برد. در سالهای جنگ جهانی اول هر دو شرکت بنز و دایملر محصولات

    نظامی تولید میکردند. پس از اتمام جنگ جهانی اول ،آلمان به شدت دوچار رکود اقتصادی شد. کمبود بنزین و مالیات های سنگینی که برای دارندگان خودرو وضع شده بود، بازار اتومبیل را با افت شدیدی مواجه ساخت. شرکتهای خودرو سازی به سمت ورشکستگی می رفتند. شرکت بنز و دایملر نیز در همین وضع گرفتار بودند. در این زمان بود که ایده ادغام شرکتها مطرح شد.در سال 1926 هنگامی که بنز 83 ساله بود دو شرکت مرسدس و بنز با یکدیگر ادغام شدند و قدرتمند ترین شرکت خودرو سازی جهان را پایه ریزی کردند . شرکت مرسدس بنز (یا همان دایملر- بنز) . امروز دیگر شرکتی به نام دایملر- بنز یا مرسدس بنز وجود ندارد . درسال 1998 یکی از بزرگترین ادغام ها در صنایع اتومبیلسازی رخ داد . ادغام شرکت آلمانی مرسدس بنز با شرکت آمریکایی کرایسلر بود و در نهایت شرکت دایملر – کرایسلر متولد شد. از این دوره به بعد اتومبیل سازی نقش بسیار مهمی را در صنعت جهان ایفا کرد . همزمان با پیشرفت خودروسازی درآلمان کشور دیگری مانند آمریکا نیز وارد عرصه رقابت شد . آمریکا که از عواقب و مشکلات جنگ جهانی اول مصون مانده بود به سرعت در صنایع مختلف ، از جمله اتومبیل سازی پیشرفت میکرد و تقریبا در همین دوره بود که شرکت فورد بزرگترین شرکت خودروسازی جهان ظهور کرد .

     

    ●موتور دیزل

     

    یک مهندس آلمانی بنام رودولف دیزل اعلام کرد اگر هوا تا حد معینی فشرده شود و به محفظه سیلندر فرستاده شود سپس سوخت به اتاق احتراق تزریق شود ،مجموعه ( خود به خود دراثر گرمای ایجاد شده توسط فشار هوا) محترق خواهد شد و نیازی به شمع نخواهد بود. در فوریه 1892 دیزل طرح خود را به اداره ثبت اختراعات ارسال کرد و حدودا یک سال بعد حق امتیاز آن را به عنوان “ یک روش جدید در موتورهای

    احتراق داخلی دریافت کرد سپس با همکاری شرکت فردریک کروپ و چند شرکت سازنده دیگر شروع به آزمایش و ساخت مدل عملی موتور خود شد. در سال 1893 اولین نمونه از موتور خود را ساخت . (تقریبا همزمان با دریافت حق ثبت ) بازده این موتور 26 درصد بود. ( لازم به ذکر است که بازده موتورهای بخار که در آن سالها در اوج محبوبیت بودند فقط 12 درصد بود و موتورهای بنزینی هم کاملا متداول نشده بودند) و سرانجام در سال 1897 اولین موتور دیزلی که قابل استفاده برای مصارف عمومی بود به جهان عرضه شد . این موتور برای کارخانجات و صنعت قابل استفاده بود اما با توجه به حجم بزرگش هنوز برای نصب روی خودرو مناسب نبود. نکته جالب این است که سوخت این موتوراز روغن بادام بود. بازده موتور دیزل فوقالعاده بود به همین دلیل به سرعت در مراکز بزرگ صنعتی و کشتیها و لوکوموتیوها به کار برده شد. در سال 1920 پمپ انژکتوری جدیدی که میتوانست مقدار دقیقی از سوخت را به اتاق احتراق هدایت کند، ساخته شد. این اختراع باعث شد حجم موتور دیزل به مقدار قابل توجهی کاهش یابد و توانایی نصب آن روی اتومبیلها فراهم شود. در سال 1924 اولین اتومبیل بارکش (کامیون) با موتور دیزل توسط مان (MAN) در شرکت موتور برلین ساخته شد . اولین اتومبیل سواری با موتور دیزل 12 سال بعد ، در سال 1936 توسط شرکت مرسدس بنز تولید شد . نام این مدل D260 بود. بعدها شرکتهای زیادی تولید اتومبیل دیزل را آغاز کردند . اما با توجه به توان و قدرت بالای این نوع موتورها کم کم از روی موتورهای سواری کنار گذاشته شد و بیشتر روی خودروهای ترابری سنگین ونیمه سنگین استفاده شد. امروزه شرکتهای اندکی را میتوان نام برد که اتومبیل سواری با موتور دیزل تولید میکنند که از معروف ترین آنها میتوان به شرکت دایملر-کرایسلر (بنز) و شرکت فولکس واگن اشاره کرد.

  • فهرست و منابع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید صندلی خودرو

    فهرست:

    -1 معرفی محصول

    -1-1 نام و کد آیسیک محصول

    -1-2 شماره تعرفه گمرکی

    -1-3 شرایط واردات

    -1-4 بررسی و ارائه استاندارد (ملی یا بین المللی)

    -1-5 بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول

    -1-6 توضیح موارد مصرف و کاربرد

    -1-7 بررسی کالاهای جایگزینی و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول

    -1-8 اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

    -1-9 کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول

    -1-10 شرایط صادرات

    -2وضعیت عرضه و تقاضا

    -2-1 بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولیدات از آغاز برنامه سوم تا کنون و محل واحدها و

    تعداد آنها و سطح تکنولوژی واحدهای موجود، ظرفیت اسمی، ظرفیت عملی، علل عدم بهره برداری

    کامل از ظرفیت ها، نام کشورها و شرکت های سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید محصول

    -2-2 بررسی وضعیت طرح های جدید و طرح های توسعه در دست اجرا ( از نظر تعداد ، ظرفیت،

    محل اجرا، میزان پیشرفت فیزیکی و سطح تکنولوژی آنها و سرمایه گذاری های انجام شده اعم از

    ارزی و ریالی و مابقی مورد نیاز)

    -2-3 بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم تا پایان سال ) 87 چقدر از کجا)

    -2-4 بررسی روند مصرف از آغاز برنامه

    -2-5 بررسی روند صادرات محصول از آغاز برنامه سوم تا پایان سال 87 و امکان توسعه آن

    -2-6 بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه چهارم

    -3بررسی اجمالی تکنولوژی و روش های تولید و عرضه محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر

    کشورها

     

    -4 تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی تکنولوژی های مرسوم در فرآیند تولید محصول

    -5 بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی شامل برآورد حجم سرمایه گذاری ثابت به تفکیک

    ریالی و ارزی ( با استفاده از اطلاعات واحدهای موچود، در دست اجراء، UNIDO و اینترنت و

    بانک های اطلاعاتی جهانی، شرکت های فروشنده تکنولوژی و تجهیزات و ... )

    -5-1 اطلاعات مربوط به سرمایه ثابت طرح

    5-1-1 هزینه های زمین

    5-1-2 هزینه های محوطه سازی

     

    5-1-3 هزینه های ساختمان 5-1-4 هزینه ماشین آلات و تجهیزات خط تولید -5-1-5 هزینه های تاسیسات -5-1-6 هزینه های وسائط نقلیه 5-1-7 هزینه لوازم اداری و خدماتی

     

    -5-1-8 هزینه های قبل از بهره برداری -5-1-9 جمع هزینه های ثابت سرمایه گذاری -5-2 سرمایه در گردش مورد نیاز طرح -5-3 کل سرمایه مورد نیاز طرح -5-4 تأمین منابع مالی طرح -5-5 هزینه های سالیانه -5-5-1 هزینه مواد اولیه -5-5-2 هزینه نیروی انسانی

     

    -5-5-3 هزینه های سوخت و انرژی مصرفی -5-5-4 تعمیر و نگهداری -5-5-5 استهلاک -5-5-6 هزینه های سالیانه تولید -5-6 شاخص های اقتصادی

     

    -6 میزان مواد اولیه عمده مورد نیاز سالانه و محل تامین آن از خارج یا داخل کشور قیمت ارزی و ریالی آن و بررسی تحولات اساسی در روند تامین اقلام عمده مورد نیاز در گذشته و آینده

    -7 پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح

    -8 وضعیت تامین نیروی انسانی و تعداد اشتغال

    -9 بررسی و تعیین میزان تامین آب ، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و ارتباطی (راه- راه

    آهن – فرودگاه- بندر ...) و چگونگی امکان تامین آنها در منطقه مناسب برای اجرای طرح

    -10 وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی

    -11 تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید

     

    منبع:

    ندارد.

طرح توجیهی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید صندلی خودرو , طرح کارآفرینی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید صندلی خودرو , طرح توجیهی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید صندلی خودرو , پروژه کارآفرینی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید صندلی خودرو , نمونه طرح کسب و کار طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید صندلی خودرو , Business plan با موضوع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید صندلی خودرو
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت