طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی قطعات الکتریکی ( ترمزهای ضد بلوکه ABS )

تعداد صفحات: 27 فرمت فایل: word کد فایل: 4074
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع فلزی و خودروسازی
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی قطعات الکتریکی ( ترمزهای ضد بلوکه ABS )

    مقدمه

    طرح حاضر مطالعه امکانسنجی مقدماتی برای احداث کارخانه تولید ترمز های Anti- lock)

    ABS (Braking System = ABS میباشد. ترمز های ABS بمعنای ترمز ضد قفل است که در جادهای مرطوب و لغزنده و در شرایطی که ممکن است چرخها از مسیر خود خارج شوند سیستم ترمز، فرمان و چرخ را محصور کرده و در مسیر مستقیم نگه میدارد.

     

    با توجه به بالا بودن تصادفات جادهای در ایران و تاکید مسئولین حمل و نقل بر لزوم استفاده از این سیستم در خودروها و با عنایت به وجود کارخانههای خودروسازی در ایران، ایجاد کارخانه تولید اینگونه سیستمهای ترمز اهمیت دارد. زیرا با وجود نیاز شدید و روزافزون به این نوع ترمز، در ایران تولید کافی وجود نداشته و عمده مصرف داخلی از طریق واردات تامین میشود

    در این شرایط که وجود این نوع سیستم به صورت بخشی از استاندارد خودرو درآمده و بازار مناسبی در ایران دارد، احداث این کارخانه با سرمایهای در حدود 37100 میلیون ریال، اشتغالزایی حدود 30 نفر و امکان استفاده از تسهیلات بانکها سودآور بوده و میتواند با استفاده از نوآوری و پس از رفع نیاز داخلی امکان صادرات نیز داشته باشد.

    لازم به ذکر است که تمامی محاسبات انجام گرفته در مطالعات امکانسنجی مقدماتی بر پایه دادههای ثانویه و موجود بوده و سودآوری آن نیز با توجه به برآوردهای مقدماتی فروش مورد تایید است. اما برای بررسی جامع و کامل، مطالعه دقیق نتایج سرمایهگذاری، تهیه پرفورماهای مربوطه و تماس با شرکتهای خارجی انتخابی، انجام مطالعات مشروح امکانسنجی بر پایه دادههای اولیه پیشنهاد میشود

    2 هدف

    هدف از این طرح مطالعات مقدماتی امکان سنجی برای احداث کارخانه تولید سیستم های سه و چهار کاناله ضد بلوکه ترمز (Anti- lock Braking System = ABS) میباشد. مطالعات امکانسنجی مقدماتی بر اساس داده های ثانویه و با امکان خطای 20 درصد برآورد می گردد. با توجه به استفاده از این ترمزها در اتومبیل ها به صورت استاندارد و گسترش کارخانه های اتومبیل سازی بررسی ایجاد کارخانه برای تولید آن مفید میباشد.

    3 ضرورت و اهمیت

    بدون شک، پیشرفت و بهینهسازی سیستم ترمز اتومبیلها با سرعتی نه چندان سریع صورت گرفته است و خوشبختانه امروزه ترمزهای سه و چهار کاناله ضد بلوکه ABS در بیشتر اتومبیلها به صورت استاندارد وجود دارد. این سیستمها با از بین بردن حالت قفل ترمز در شرایط ویژه سبب افزایش ایمنی اتومبیل شده و کاربرد وسیعی دارد.

    اهمیت این گونه ترمزها نیز بیشتر در سطوح خیس و لغزنده و یا ترمزگیری در سرعتهای بالا بیشتر نمایان میشود و در این گونه موارد نیز راننده از کنترل کامل بر روی وسایل نقلیه خود برخوردار است و شاید تنها نکته منفی در مورد ترمزهای ABS صدای نسبتاً شدید آنها در هنگام ترمزگیری بر روی سطوح بسیار لغزنده باشد. این صدای لرزان که به درون کابین نفوذ میکند و دقیقاً در زیر پدال ترمز حس و شنیده میشود، رانندگانی را که تجربه ترمزگیری در این شرایط را ندارند، به این اشتباه میاندازد که احتمالاً قسمتی از سیستم ترمز آنها در حال خرد شدن است و به همین دلیل این رانندگان به اشتباه از فشار پای خود بر روی پدال ترمز میکاهند، در صورتی که رانندگان با تجربه تر میدانند که شنیدن و حس کردن این لرزش، دلیل بر سلامت سیستم ترمز ABS اتومبیل است و در این شرایط باید بر فشار پا بر روی پدال ترمز افزود.

     

    به تازگی استفاده از سیستمهای کمکی و تقویت کننده الکترونیکی و مکانیکی نیز برای هر چه بهتر کردن فعالیت ترمزها بر روی انواع اتومبیلهای جدید به صورت استاندارد وجود دارد. این سیستمها با وارد آوردن اندک فشاری به پدال ترمز فعال شده و بهترین نتیجه را در اختیار راننده قرار میدهند.

    ایجاد کارخانه تولید اینگونه سیستم های ترمز، با توجه به کارخانههای تولید اتومبیل در ایران اهمیت ویژه دارد . علاوه بر آنکه امروزه وجود اینگونه سیستمها بخشی از استانداردهای تولید اتومبیل به شمار میرود و کلیه اتومبیلهای تولیدی جدید بایستی این ترمزها را داشته باشند ، اتومبیلهای قدیمیتر نیز برای حفظ ایمنی میتوانند با نصب ABS از قفل کردن ترمز در شرایط بحرانی جلوگیری کنند. بنابراین وجود کارخانه تولید کننده این سیستمها ضرورت داشته و میتواند بازار مناسب داشته باشد.

    معرفی محصول

    در این بخش صنعت تولید سیستم ضد بلوکه ترمزABS و مزایای سرمایهگذاری در آن به اجمال

     

    مشخص خواهد شد.

     

    .1-4 سیستم ضد بلوکه ترمز(Anti- lock Braking System = ABS) ABS

     

    سیستم ترمز ABS یا سیستم ترمزهای ضد بلوکه با کد آیسیک (34301434) 3430 و کد تعرفه

     

    87141970 یکی از بهترین و مطمئنترینهاست . ولی این سیستم به صورت نخستین خود (تک کاناله) دارای عیب بزرگی بود، بدینترتیب که اگر هرگاه به دلیلی شکستگی جزئی در یکی از لولههای ترمزها به وجود میآمد، در اثر نشت مایع ترمز و یا وارد شدن هوا در سیستم کلی، تمام سیستم ترمز از حالت فعالیت بیرون آمده و خطرآفرین میشد. برای از میان برداشتن این عیب ، خودروسازان و یا شرکت های تولید کننده سیستمهای ترمز مجبور به تقسیم کردن نیروی ترمز در دو مدار یا کانال جداگانه بودند. بدینترتیب که نیروی ترمز (از طریق فشار هیدرولیک)

     

    به دو بخش یکی برای چرخهای جلو و دیگری برای چرخهای عقب تقسیم شدند.

    سیستم های ضد بلوکه اولین بار در سال 1900 برای قطار و بعدها برای هواپیما طراحی شدند.

    در سال 1960 سازندگان اتومبیل شروع به ساختن سیستم ABS برای اتومبیل های لوکس و گران قیمت کردند. سیستم های اولیه بطور عمده مکانیکی بود . سیستم های پیشرفته الکترونیکی آن با ایمنی بسیار بالا از سال 1978 در اتومبیل های گران قیمت استفاده شد . در دهه 1990

     

    سیستم ABS به سرعت گسترش یافت و امروزه در بسیاری از اتومبیل های معمولی به کار برده می شود.

    طراحی و تولید این سیستم جدید بسیار خوب بود ولی هنوز قانع کننده به نظر نمیرسد. چرا که در این صورت ایجاد شکستگی در لولههای ترمز جلو و قفل یا بلوکه کردن چرخ های عقب ، اتومبیلها به شدت به دور خود چرخیده و از کنترل خارج میشدند. در اینجا بود که سوئدیها راه حل این مشکل را پیدا کردند . بدینترتیب که کمپانی ساب SAAB ترمزهای هیدرولیکی دو کاناله به صورت ضربدری را طراحی و تولید نمود. 

  • فهرست و منابع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی قطعات الکتریکی ( ترمزهای ضد بلوکه ABS )

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

طرح توجیهی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی قطعات الکتریکی ( ترمزهای ضد بلوکه ABS ), طرح کارآفرینی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی قطعات الکتریکی ( ترمزهای ضد بلوکه ABS ), طرح توجیهی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی قطعات الکتریکی ( ترمزهای ضد بلوکه ABS ), پروژه کارآفرینی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی قطعات الکتریکی ( ترمزهای ضد بلوکه ABS ), نمونه طرح کسب و کار طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی قطعات الکتریکی ( ترمزهای ضد بلوکه ABS ), Business plan با موضوع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی قطعات الکتریکی ( ترمزهای ضد بلوکه ABS )
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت