پروژه کارآفرینی تونر چاپگر

تعداد صفحات: 40 فرمت فایل: word کد فایل: 3980
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع چاپ-گرافیک
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی تونر چاپگر

    معرفی محصول

    نام و کد محصول (آیسیک (3

     

    از مهمترین شاخصهای یک چاپگر لیزری، تونر (Toner Printer) آن است. تونر یک نوع پودر الکتریکی شارژ شده است که دارای دو عنصر اصلی رنگ دانه و پلاستیک می باشد. رنگ دانهها تامینکننده رنگ مورد نیاز میباشند(در چاپگرهای تکرنگ، رنگ ذکرشده مشکی است).

     

    رنگدانهها با پلاستیک آمیخته شدهاند و بدینترتیب زمانیکه تونر از بین غلتکهای داغ عبور مینماید، گداخته شده و نقش مورد نظر پرینت میشود.

     

    نحوه کار تونر به این صورت است که پودر موجود در این تونرها در یک Toner hopper (یک محفظه کوچک در داخل یک روکش قابل حرکت) ذخیره میگردد. چاپگر تونر مورد نیاز خود را از طریق Developer unit (تامینکننده دانه) از محفظه دریافت میدارد. Developer، یک مجموعه از دانههای مغناطیسی با شارژ منفی است. دانههای فوق به یک پاککن فلزی قابل چرخش، متصل خواهند شد. با حرکت میله فوق دانههای مغناطیسی در محفظه گفته شده قرار خواهند گرفت. با توجه به اینکه دانه های مغناطیسی دارای شارژ منفی میباشند، تامینکننده دانهها، دانههای مثبت تونر را جمعآوری خواهد کرد. در ادامه پاک کن، ذرات را تمیز و آنها را برای استوانه ارسال میدارد. تصاویر الکترواستاتیک دارای شارژ منفی قویتر نسبت به تامینکننده دانهها بوده و استوانه شامل ذرات چسبانده شده را از خود دور مینماید. سپس استوانه در طول کاغذ حرکت و به موازات آن کاغذ تحت یک میدان قرار گرفته (یک سیم (detac corona و تخلیه الکتریکی میگردد. در وضعیت فوق تنها عاملی که باعث نگهداری تونر بر سطح کاغذ میگردد نیروی جاذبه است. به منظور چسباندن تونر بر روی سطح کاغذ، میبایست کاغذ از طریق غلتکهای داغ به حرکت درآید.

     

    شرح محصول کد ISIC
    تونر چاپگر 30001257

     

    شماره تعرفه گمرکی

     

    تعرفه محصول تونر چاپگر با شماره 37079020 و تحت عنوان تونر و دلوپر دستگاههای فتوکپی و پرینتر میباشد.

     

    .3-2 شرایط واردات

     

    محصول طرح با حقوق ورودی 4 درصد و با نام تونر و دولوپر دستگاههای فتوکپی و پرینتر صورت میگیرد.

    2 استاندارد ملی و بین المللی

     

    تاکنون هیچگونه استاندارد ملی برای محصول طرح تدوین نشده است. اما استانداردهای بینالمللی این طرح به شماره ISO/IEC 19752:2004 برای چاپگرهای تک دانه و استاندارد

     

    ISO/IEC 19798:2006 برای چاپگرهای رنگی تدوین شدهاند.

     

    .5-2 بررسی و ارایه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول

     

    قیمت انواع تونر رنگی و مشکل در بازار با توجه به نوع آن از 450 هزار ریال تا 550 هزار ریال در نوسان میباشد.

     

    .6-2 توضیح موارد مصرف و کاربرد

     

    تونرها در چاپگرهای لیزری مورد استفاده قرار میگیرند. در این نوع چاپگرها به جای استفاده از کارتریج یا جوهر از نوعی پودر الکتریکی استفاده میشود که علاوه بر سرعت بخشیدن به کار چاپ، بر کیفیت آن نیز میافزاید

    بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول

     

    چاپگرهای جوهر افشان در گروه چاپگرهای غیر تماسی (در زمان خروج با کاغذ تماسی برقرار نمیکنند قرار دارند. این نوع چاپگرها دارای انواع متفاوتی میباشند. دو نوع عمده از این چاپگرهای عبارتنداز :

     

    *جوهر افشان : این نوع چاپگرها از مجموعهای " افشانک" برای پخش جوهر بر روی کاغذ استفاده مینمایند.

     

    *لیزری: این نوع چاپگرها با استفاده از جوهر (تونر)، الکتریسیته ساکن و حرارت باعث ایجاد خروجی مورد نظر بر روی کاغذ میگردند.

     

    با ورود چاپگر لیزری به بازار مصرف و گسترش وسیع مصرف آنها در بازارهای داخلی، رونق انواع مختلف چاپگر را تحت الشعاع قرار داده است.

    اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

     

    با توجه به آنکه محصول مورد نظر طرح جزو مواد مصرفی غیر ضروری میباشد و جایگزینهای متفاوتی برای این محصول در بازار وجود دارد، بحث در مورد اهمیت استراتژیک محصول در این بررسی محلی از اعراب ندارد.

     

    کشورهای عمده تولیدکننده و مصرفکننده محصول (حتیالامکان سهم تولید یا مصرف ذکر شود) به صورت کلی مهمترین تولیدکنندگان چاپگرهای کامپیوتر خود تولید کننده لوازم جانبی آن

     

    نیز میباشند. مهمترین عرضهکنندگان این محصول شرکت شارپ در ایران میباشد. ضمن آنکه سومین مرکز تولیدکننده لوازم جانبی چاپگرهای در دنیا در ایران در حال تاسیس میباشد که به اولین تولیدکننده و بزرگترین تولیدکننده این محصولات در خاورمیانه تبدیل خواهد شد. از آنجا که شرکت مورد نظر در شرف تاسیس میباشد و برنامهریزی نهایی در دست تدوین می باشد ارائه اطلاعات بیشتر منوط به تاسیس شرکت میباشد

    کالاهای صادراتی از پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی معاف هستند لکن مشمول پرداخت

    هزینههای تخلیه و بارگیری و انبار داری میباشند

    در حال حاضر 2 واحد فعال تولیدکننده تونر چاپگر در کشور مشغول به فعالیت هستند که از آغاز برنامه سوم توسعه (سال (79 تاکنون تنها 1 واحد (شرکت فرزانگان شیراز) به ظرفیت

     

    47000 عدد به واحدهای فعال تولیدکننده این بخش اضافه شده است

     

    در حالت حاضر صنعت مورد بررسی از 100 درصد راندمان تولید برخوردار است که به جهت افزایش روز افزون مصرف این محصول در داخل کشور منطقی به نظر میرسد.

     

    .2-3 بررسی وضعیت طرحهای جدید

     

    تعداد 10 واحد دارای مجوز تولید تونر چاپگر در کشور میباشند که تعداد 8 واحد از ابتدای برنامه سوم توسعه موفق به اخذ مجوز تولید گردیدهاند.

     

    (نمودار و جداول در فایل اصلی موجود است)

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی تونر چاپگر

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

طرح توجیهی پروژه کارآفرینی تونر چاپگر, طرح کارآفرینی پروژه کارآفرینی تونر چاپگر, طرح توجیهی پروژه کارآفرینی تونر چاپگر, پروژه کارآفرینی پروژه کارآفرینی تونر چاپگر, نمونه طرح کسب و کار پروژه کارآفرینی تونر چاپگر, Business plan با موضوع پروژه کارآفرینی تونر چاپگر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت