طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید پارتیشن

تعداد صفحات: 43 فرمت فایل: word کد فایل: 3977
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع چوب و سلولزی
قیمت قدیم:۱۴,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید پارتیشن

    خلاصه طرح 

    نام محصول   تولید پارتیشن  
    ظرفیت پیشنهادی طرح (ظرفیت عملی)   16000 مترمربع در سال  
           
    موارد کاربرد تقسیم بندی فضاهای خالی بر حسب نیاز پرسنل و استفاده بهینه از  
      فضای مو جود  
           
    مواد اولیه مصرفی عمده پروفیل- -MDF شیشه و آئینه- چارچوب آلومینیومی  
    کمبود محصول (پایان برنامه توسعه چهارم)   39978  مترمربع در سال  
    اشتغال زایی (نفر) 21  
    زمین مورد نیاز (مترمربع) 3500  
      اداری (مترمربع) 120  
    زیربنا تولیدی (مترمربع) 400  
    انبار (مترمربع) 600  
       
      تاسیسات و سایر (مترمربع) 130  
    میزان مصرف سالانه مواد اولیه اصلی به ترتیب 2000شاخه-12000مترمربع- 4000مترمربع- 12000 متر  
      در سال  
           
    میزان مصرف آب (مترمکعب) 1200  
    برق (کیلو وات ساعت) 414720  
    سالانه یوتیلیتی  
    گازوئیل (مترمکعب) 80  
       
    سرمایه گذاری ارزی (دلار) -- -  
    ریالی (میلیون ریال) 6344  
    ثابت طرح  
    مجموع (میلیون ریال) 6344  
       
    محل پیشنهادی اجرای طرح   استانهای تهران، قزوین, اصفهان  
             

     

     

    مقدمه

    در دنیای امروز که استفاده بهینه از فضا های موجود در هر شرکت و سازمان از اهمیت ویژه ای

     

    برخوردار است نقش پارتیشن بندی و تقسیم بندی فضا بر اساس نیاز های موجود در شرکت ها و

     

    سازمان ها حائز اهمیت می باشد.

     

    امروزه تقسیم بندی سالن های بزرگ بدون دیوار توسط پارتیشن ایده آل ترین شکل تقسیم بندی

     

    محیط های اداری ،شرکت ها و سازمان ها می باشد. در صورتیکه نیاز باشد در یک محیط اداری

     

    میتوان بدون صرف وقت و خرابی و بازسازی ناشی از ساخت و ساز، فضا های اختصاصی مورد نیاز

     

    ایجاد کرد. با توجه به سرعت بالا و سهولت نصب، وزن به نسبت کم در مقایسه با دیوارها ی

     

    پیش ساخته، زیبایی خاص و رنگبندی های متنوع همچنین امکان تغییر چیدمان بر اساس نیاز های

     

    کاربران و به شکل دلخواه در بیشتر شرکت ها برای جدا سازی و اختصاص فضا ها از پارتیشن

     

    استفاده می شود که باعث صرفه جویی در فضا و هزینه می شود.

     

    رئوس مطالب

     

    -1-1 نام و کد محصولات (آیسیک (3 -1-2 شماره تعرفه گمرکی

     

    -1-3 شرایط وارداتوا

     

    -1-4 بررسی و ارائه استاندارد

     

    -1-5 بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولیدل داخلی و جهانی محصول

     

    -1-6 معرفی موارد مصرف و کاربرد

     

    -1-7 بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول

     

    -1-8 بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

     

    -1-9 کشورهای عمده تولیدکنندهل و مصرف کننده محصول

     

    -1-10 معرفی شرایط صادرات

    بخش اول: معرفی محصول

     

    – 1 – 1 نام و کد محصول (آیسیک (3

    در این بخش ابتدا به معرفی انواع پارتیشن ها پرداخته می شود و سپس محصول مورد نظر در این

     

    طرح که پارتیشن چوبی است مورد بررسی قرار می گیرد.

     

    به طور کلی می توان گفت پارتیشن به دو نوع پارتیشن چوبی وپارتیشن فلزی طبقه بندی می شود

     

    و به این دلیل که پارتیشن های فلزی به علت سنگینی و انعطاف پذیر کمتر، ضایعات بیشتر و...

     

    که در زیر به بررسی پارتیشن های چوبی می پردازیم.

     

    پارتیشن های چوبی بدلیل زیبایی، دوام مناسب، قابلیت جابجایی و نصب آسان جایگاه ویژه ای در

     

    بازار به خود اختصاص داده اند.

     

    مجموعه های مختلف پارتیشن چوبی، نه تنها به محیط اداری شکوه و زیبایی می بخشند، بلکه

     

    باعث بالارفتن انگیزه در کاربران می شوند همچنین نوع دیگری از پارتیشن های چوبی ، پارتیشن

     

    دوجداره میباشد که یک سیستم کامل، یک پارچه وانعطاف پذیر به شمارمی آید و بر اساس

     

    نیازهای کاربران قابل تغییر می باشد ، چراکه سهولت در مونتاژ یکی از شاخص ترین ویژگی های

     

    فنی آن محسوب می شود و همچنین این امکان را به وجود می آورد که کلیه سیم کشی های برق،

     

    شبکه و تلفن در بین دو جداره قرار گیرند.

    کد آیسیک محصولات

    کد ISIC متعلق به این نوع محصولات که در لوح فشرده وزارت صنایع و معادن آمده است

     

    عبارت از 20221136می باشند.

     

     

    –1 – 2 شماره تعرفه گمرکی

    با توجه به این موضوع که این محصول از واردات و صادرات رسمی برخوردار نبوده و آمار های

     

    بازرگانی آن در سالنامه های بازرگانی جمهوری اسلامی ایران درج نشده است شماره تعرفه

     

    گمرکی مختص این محصول موجود نمی باشد.

     

     

    -1-3 شرایط واردات

    در مورد واردات پارتیشن می توان این گونه بیان کرد که کد تعرفه گمرکی خاصی برای این

     

    محصول لحاظ نشده است و واردات این محصول به مقدار بسیار کم و به صورت غیر رسمی

     

    صورت می گیرد.

    -1-4 بررسی و ارائه استاندارد ملی یا بین المللی

    با بررسی های انجام شده شماره استاندارد خاصی برای پارتیشن لحاظ نشده است ولی آنچه در

     

    این مورد می توان ذکر کرد به این ترتیب است که تولید مبلمان و میز ونیمکت شامل استاندارد

     

    ملی ایران (شماره (821 می باشد که می بایست در فرآیند ساخت رعایت گردد. همچنین برای

     

    روکش های چوب نیز استاندارد شماره 1274 تدوین شده است.

     

     

    -1-5 بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی

    -1-5-1 قیمت داخلی محصولات

    در خصوص قیمت داخلی پارتیشن می توان گفت که قیمت فروش این محصولات بر حسب انواع

     

    آن از جمله تمام چوب و چوب و شیشه و همچنین کیفیت و شکل ظاهری متفاوت است ودر

     

    حدود متر مربعی 30000 تا 130000 تومان می باشد.

     

    -1-5-2 قیمت جهانی محصولات

    در خصوص قیمت جهانی پارتیشن چوبی با بررسی های انجام شده در سایت شرکت ایتالیایی لاس ما

     

    بیلی که از بزرگترین و معتبر ترین تولید کنندگان پارتیشن در دنیامی باشد، این نتیجه حاصل می

     

    گردد که بیشترین قیمت پارتیشن در بازار بین المللی به ازای هر متر مربع درحدود120 تا 150

     

    دلار متعلق به شرکت لاس ما بیلی و کمترین قیمت متعلق به کشور چین در حدود 50 دلار میباشد.

    -1-6 موارد مصرف و کاربرد

    در مورد موارد کاربرد و مصرف پارتیشن همان گونه که در بخش های قبل اشاره شد بیشتر برای

     

    تقسیم بندی فضاهای خالی بر حسب نیازپرسنل و استفاده بهینه از فضای مو جود در هر شرکت یا

     

    سازمان مورد استفاده قرار می گیرد.

     

     

    -1-7 بررسی کالاهای جا یگزین و تجزیه تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول

    بطور کلی در مورد کالاها و محصولات جایگزین برای پارتیشن می توان از انواع دیوار ها از جمله

     

    دیوار های پیش ساخته و پانل ها و حتی انواع دیگر پارتیشن از جمله پارتیشن های فلزی نام برد که

     

    البته با توجه به تنوع و زیبایی و کاربرد های فراوان پارتیشن چوبی تقاضای آن از افزایش روز افزونی

     

    برخوردار است و محصولات جایگزین آن چندان بر تقاضای پارتیشن چوبی تاثیر گذار نمی باشد.

     

     

    -1-8 اهمیت استراتژیکی کالا در دنیا امروز

    امروزه با توجه به افزایش روز افزون جمعیت در دنیا استفاده بهینه از فضا های موجود در هر

     

    شرکت، سازمان یا ارگان اعم از دولتی یا خصوصی به یکی از موضوعات حیاتی و مورد بحث مدیریتی

     

    تبدیل شده است .زیرا بیشتر سازمان ها از کمبود فضای کافی و عدم استفاده بهینه از فضاهای موجود

     

    رنج می برند.

     

    درچند سال اخیر برای رفع این مشکل ایده های جدیدی پا به عرصه ظهور گذاشته اند که یکی از

     

    متداول ترین آن ها پارتیشن بندی فضاهای موجود است . به طور کلی از مزیت های پارتیشن بندی

     

    می توان به موارد زیر اشاره کرد.

    استفاده بهینه از حداکثر فضای موجود

     

    استفاده از فضا های پرت موجود

     

    دکوراسیون داخلی و زیبایی ظاهری شرکت

     

    امکان تغییر چیدمان داخلی به شکل دلخواه

     

    صرفه جویی در هزینه و زمان

     

     

    -1-9 کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده

    در حال حاضر مصرف پارتیشن های چوبی مخصوصا پارتیشن های ساخته شده ازMDF در بازار

     

    امروز به دلیل مزایای زیادی که این محصولات نسبت به محصولات فلزی دارند دارای جایگاه بسیار

     

    خوبی می باشد و تقریبا" اکثر کشورها از این محصولات استفاده می کنند.

     

    از بین کشورهای عمده تولید کننده پارتیشن های چوبی می توان کشورهای ایتالیا، ترکیه وچین را

     

    نام برد که شرکت لاس ما بیلی ایتالیا یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صاحبا ن سبک در زمینه

     

    تولید پارتیشن است.

     

     

    -1-10 شرایط صادرات

    به طور کلی این محصول از صادرات برخوردار نمی باشد ولی آمار های رسیده حاکی از آن است که

     

    صادرات غیر رسمی آن تحت عنوان تجهیزات پارتیشن به مقدار بسیار ناچیز صورت می گیرد که

     

    اطلاعات گمرکی آن در سالنامه های بازرگانی منتشر نشده است.

  • فهرست و منابع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید پارتیشن

    فهرست:

    مقدمه......................................................................................................................... 1

     

    بخش اول : معرفی محصول............................................................................................. 2

     

    -1 -1 نام و کد محصولات (آیسیک 3............................................................................ (3

     

    -1-2 شماره تعرفه گمرکی............................................................................................. 4

     

    -1-3 شرایط واردات محصول........................................................................................ 4

     

    -1-4 بررسی و ارائه استانداردهای موجود در محصول ( ملی یا بین المللی ).............................. 5

     

    -1-5 بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول................. .  5

     

    -1-6 معرفی موارد مصرف و کاربرد................................................................................ 6

     

    -1-7 بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول......................... 6

     

    -1-8 اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز.................................................................... 6

     

    -1-9 کشورهای عمده تولیدکننده و مصرف کننده محصول.................................................. 7

     

    -1-10 شرایط صادرات................................................................................................ 7

     

    بخش دوم : بررسی وضعیت عرضه و تقاضا........................................................................ 8

     

    -2-1 بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید از آغاز برنامه سوم تاکنون.............................. 9

     

    -2-2 بررسی وضعیت طرح های جدید و طرحهای توسعه در دست اجرا......................... ......... 12

     

    -2-3 بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم تا نیمه اول سال 14............. ........... 1385

     

    -2-4 بررسی روند مصرف از آغاز برنامه توسعه سوم تاکنون................................................. 15

     

    -2-5 بررسی روند صادرات محصول از آغاز برنامه توسعه سوم تا نیمه اول سال 16.............. 1385

     

    -2-6 بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه توسعه چهارم............................ 16

     

    بخش سوم : مطالعات فنی و تکنولوژیکی...................................................................... ..   17

     

    -3-1  بررسی اجمالی تکنولوژی و روش های تولید و عرضه محصول در کشور........................... 18

     

    -3-2 تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژیهای مرسوم در فرایند تولید محصول........................... 21

     

    -3-3 بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی به همراه برآورد حجم سرمایه ثابت.................... 22

     

    -3-4 برآورد مواد اولیه عمده مورد نیاز سالانه و منابع تامین آن........................................... 29

     

    -3-5 پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح................................................................. 32

     

    -3-6 وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال.............................................................. 34

     

    -3-7 بررسی و تعیین میزان آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و ارتباطی............................. 35

     

    -3-8 وضعیت حمایتهای اقتصادی و بازرگانی..................................................................... 37

     

    -3-9  تجزیه و تحلیل و ارائه جمعبندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید........... 38

     

    منبع:

    ندارد

طرح توجیهی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید پارتیشن, طرح کارآفرینی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید پارتیشن, طرح توجیهی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید پارتیشن, پروژه کارآفرینی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید پارتیشن, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید پارتیشن, Business plan با موضوع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید پارتیشن
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت