طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید رب زرشک

تعداد صفحات: 111 فرمت فایل: word کد فایل: 3922
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع غذایی و بسته بندی
قیمت قدیم:۲۰,۶۵۰ تومان
قیمت: ۱۶,۶۵۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید رب زرشک

     خلاصه طرح تولید رب زرشک

     

    محصول تولید   رب زرشک                   پیشنهاد محل اجرای طرح   مناطق مرکزی و جنوبی استان
    ظرفیت تولید     1500       تن                                          
    تعداد اشتغال 40 نفر     متراژ زمین   10000   متر مربع   زیربنا 2700   مترمربع

     

    مشخصات سرمایه گذاری به میلیون ریال

     

    ماشینآْلات   زمین   ساختمان   محوطه سازی تاسیسات   وسایل نقلیه   اثاثه و ملزومات   پیش بینی نشده   جمع کل
    000,00،12   2000 4925     1175 1100   250       27     2147,7   23625
    سرمایه گذاری ثابت 25140,72       سرمایه در گردش   24174   کل سرمایه گذاری م ر         49315  

     

    مشخصات هزینه های تولید

     

        حقوق و مزایای سوخت و   تعمیرات و             اداری و   هزینه بیمه          
    مواد اولیه   پرسنلی   انرژی   نگهداری پیش بینی نشده   فروش       کارخانه     استهلاک   جمع کل
    30030,0   1815,0 683,2     1610,9   1707,0   358,5   50,3   2019,7   38274,4

     

     بررسی چند شاخص

     

    نقطه سربسر     دوره بازگشت     نرخ بازدهی       قیمت فروش   بازده فروش:     بازده دارایی:
    به تن     سرمایه     سرمایه         بریال                            
    356,3       3,9           26%         34000         25%     26%  
    ارزش افزوده خالص و ناخالص سود و زیان   سرانه کل سرمایه گذاری     سرمایه ثابت سرانه     براورد قیمت تمام شده
    میلیون ریال     ویژه م ر   میلیون ریال             میلیون ریال         25516,3    
    16656,3       12725,6       1232,9             628,518              

     

    خلاصه بازار

     

    سال               1388         1389   1390   1391
                                   
    پیش بینی مصرف رب زرشک       1168         1188     1212   1236
    پیش بینی عرضه رب زرشک       1000         1500     2500   3100

     

    مقدمه

    با رشد روز افزون جمعیت افزایش میزان تولید مواد غذایی اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده است . تکنولوژی پیشرفته مواد غذایی سبب شده که ما بتوانیم حداکثر استفاده را از تولیدات کشاورزی بعمل آوریم و از ضایع شدن محصولات کشاورزی جلوگیری نمائیم .

    صنعت آبمیوه ( آبمیوه نکتار و میوه ) نیز یکی از رشته های صنایع غذایی است ، علیرغم اینکه بتازگی در ایران معمول گردیده بعنوان یکی از روشهای حفاظت و جلوگیری از ضایعات میوه از اهمیت ویژه ای برخوردار است . برای اینکه بتوانیم این صنعت را با اصول صحیح و برنامه ریزی شده توسعه دهیم لازم است که قبل از هر چیز با اصول علمی و شرایط تولید آن کاملا آشنا گردیم .

     

    این صنعت از لحاظ تکنیک بسیار پیشرفته و در عمل به متخصصین و کارشناسان مجرب و کارآزموده نیازمند است ، چرا که میوه جات از لحاظ عطر و طعم و رنگ بسیار حساس بوده و ارزش غذائی آنها هنگامی حفظ می شود که بتوانیم بخوبی مراحل مختلف تولید آنها را کنترل و اجراء نمائیم .

    از نظر تولید صنعتی اولین کارخانه های کنسروی بین سالهای 1850 تا 1860 در کالیفرنیای آمریکا تاسیس و در سال 1869 برای اولین بار شخصی بنام دکتر ولچ آبمیوه را در حد صنعتی در ایالت نیوجرسی آمریکا تولید نمود .

    البته قبل از این زمان هم از سیب ، انگور و بعضی میوه جات عصاره تهیه می نموده اند لیکن روش مناسبی برای نگهداری طولانی مدت این تولید وجود نداشته و لذا دکتر ولچ برای اولین بار از اصول استریل کردن بوسیله حرارت استفاده نموده است .

    تولید آبمیوه جات بعد از یک رکود در طی جنگ جهان دوم مجددا مورد احیاء قرار گرفت و از سال 1930 بعلت

     

    استفاده از روش پاستوریزاسیون تولیدات آب میوه جات چندین برابر افزایش پیدا کرد .

     

    عواملی که در سالهای قبل از جنگ جهانی دوم موجب عدم توسعه تولیدات آب میوه جات بودند عمدتا جنبه

     

    اقتصادی و تکنولوژی داشته اند ، در حالیکه بعد از جنگ جهانی دوم بلحاظ غنی بودن آب میوه جات از ویتامین های

     

    مختلف و با استفاده از تکنیک پیشرفته ، تولید اقتصادی مطلوب مهیا شده است .

     

     

    زرشک

     

    مصرف طبی زرشک به دوره مصر باستان می رسد که فراعنه و ملکه ها، این گیاه را با تخم رازیانه به منظور درمان طاعون مصرف می کردند. امروزه، گفته میشود این گیاه درد مفصلی، روماتیسم و تورم

    ناگهانی پسوریازیسرا تسکین می بخشد. انواع عفونتهایی که زرشک می تواند در درمان آنها مؤثر واقع شود عبارت است از: عفونت گلو، مجاری ادراری، مجاری معده ای- روده ای، ریه ها، عفونتهای مخمری و اسهال.

    سبوس ریشه و ساقه این گیاه خاصیت درمانی دارد. ریشه وساقه این گیاه زردرنگ است و اروپاییها و آمریکای شمالی برای رنگ آمیزی لباس از آن استفاده می کردند. اما ترکیبات موجود در سبوس این گیاه زرشک را به عنوان یک گیاه درمانی مطرح کرده است.

    سبوس و پوسته این گیاه درمانی مطرح کرده است. سبوس و پوسته این گیاه حاوی الکالوئید هست، که به عقیده برخی از افراد آنتی بیوتیک است و به عقیده متخصصان طب گیاهی سبب تحریک خاصیت ضد عفونی غشای مخاطی بدن میشود.

     

    اگر قطره ای زرشک را روی زبان خود قرار گیرد، دهان آبکی خواهد شد. این بدان معنا نیست که زرشک طعم خوبی دارد، بلکه این گیاه تقریباً تلخ است بلکه به گفته کارشناسان طب گیاهی، وقتی دهان آبکی میشود سبب رفع عفونت میگردد. این گیاه در اثر تحریک بخشهایی از سیستم ایمنی بدن این اثر را بر جای می گذارد.

     

    معرفی گیاه

     

    زرشک گلی است که طول آن به 9 پا می رسد، و دارای شاخه های خاکستری است. برگهای آن دارای دندانه های سونی است. بین ماههای آوریل و ژوئن غنچه ها و گلهای زرد روشن از آن جوانه می زنند. این غنچه ها و گلها در فصل پاییز رنگ قرمز گیلاسی به خود می گیرند که به صورت بوته های خمیده رشد می کنند. می توانید از زرشک رسیده برای تهیه مربا یا آنرا همانند "قرقاط" استفاده کرد، زرشک کمی ترشتر است ولی به اندازه قرقاط تلخ نیست.

     

     

    ترکیبات گیاه

     

    سبوس و ریشه زرشک حاوی انواع بسیاری از مواد شیمیایی به نام "آلکالوئید ایزوکینولین" است. دانشمندان و محققان این ترکیبات را در طول سالیان متمادی مورد تحقیق و بررسی قرار داده اند، و پی بردند که آنها در واقع خواص آنتی بیوتیکی دارند.

    برخی از آنها باعث پایین آوردن تب، کاهش تورم و فشار خون شده و به تنظیم ضربان قلب و انقباض عضلات قلب کمک می کنند.

    اشکال موجود

     

    زرشک در شکل چای، کپسول، عصاره ها، مایع یا تنتورها و یا پماد موضعی عرضه میشود. عصاره های حاصل از این ماده به صورت دارویی حاوی 8 تا 12 درصد محتوای الکالوئید ایزوکینولین استاندارد شده است.

     

    نحوه مصرف

     

    زرشک میتواند بعنوان یک ماده دارویی علت عفونتهای مکرر بکار گرفته شود دلایل متعددی برای این ادعا وجود دارد. زرشک می تواند احساس سرحال بودن ایجاد نماید .

     

    همچنین، میزان مقاومت به آنتی بیوتیکها رو به افزایش است. به منظور رهایی از این وضعیت بسیاری از معالجین به سایر راههای درمان بیماریها روی می آورند. دلیل دیگر این است که بدن در واکنش به انواع آنتی بیوتیکها دچار تغییرات میشود و این تغییرات همیشه خوب نیست. فلور نرمال که در بدن همه ما وجود دارد و ما را در مبارزه با عفونت کمک می کند، می تواند در اثر مصرف مکرر آنتی بیوتیکها از بین برود. درمانگر ممکن است بیمار را یاری کند تا این "باکتری خوب" bacteria good را از طریق رهایی مقطعی از مصرف انواع آنتی بیوتیکها، دوباره در خود بازیابد.

     

    بنا به دلایل مشابه. پماد زرشک را نیز می توان برای درمان ورم مفاصل یا پسوریازیس تجویز کرد، چون داروهایی که به طور مرتب برای درمان این حالات مصرف میشوند ممکن است تعادل بدن را مختل سازند.

     

    غالباً عوارض جانبی ناشی از معالجات درمانی قوی سبب تحریک واکنشهایی در بدن میشوند که به مثابه یک بیماری کاملاً جدید می تواند جلوه کند. صرفنظر از هرگونه دلیل، وقتی درمانگر بداند که قطع مصرف دارو هیچگونه خطری برای سلامتی شما ندارد، می تواند در عوض، مصرف زرشک را تجویز کند.

     

    زرشک همچنین می تواند به عنوان یک روش پیشگیرانه توصیه شود. هرگز نباید بیش از پنج تا هفت روز زرشک مصرف کرد. اگر معده حساس است، مصرف این ماده به مدت سه تا پنج روز احتمالاً کافی است

  • فهرست و منابع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید رب زرشک

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

طرح توجیهی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید رب زرشک, طرح کارآفرینی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید رب زرشک, طرح توجیهی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید رب زرشک, پروژه کارآفرینی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید رب زرشک, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید رب زرشک, Business plan با موضوع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید رب زرشک
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت