پروژه کارآفرینی برآورد هزینه یک دوره آموزشی کارآفرینی 25 نفره

تعداد صفحات: 75 فرمت فایل: word کد فایل: 3751
سال: نامشخص مقطع: خدماتی دسته بندی: سایر موضوعات
قیمت قدیم:۱۵,۲۵۰ تومان
قیمت: ۱۱,۲۵۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی برآورد هزینه یک دوره آموزشی کارآفرینی 25 نفره

    چکیده

    شرکت هایی که در زمینه های آموزش کارآفرینی مشغول به فعالیت می باشند با توجه به شرایط محیطی و قابلیت های کنونی و آینده خود باید استراتژی مناسبی را انتخاب نمایند تا به بقا و رشد آنها در عرصه بازار رقابتی کمک نماید . آمار فزاینده بیکاری در کشور ، فقر و تنگدستی ، مشکلات اجتماعی و خانوادگی و نهایتاً افزایش جرم و جنایت که حاصل آن خواهد بود قطعاً در  سال های آینده چالش بسیار بزرگی را فرا روی دولتمردان قرار خواهد داد .

    در عین حال ، کشور ما ظرفیتهای بسیار زیادی برای اشتغال و کارآفرینی و افزایش ثروت دارد که یا از نظرها دور مانده است و یا نیاز به اطلاع رسانی بیشتر و ایجاد انگیزه دارد .

    در این پروژه کار با فصل اول که طراحی یک طرح کسب و کار می باشد شروع و در ادامه در فصل دوم تهیه یک طرح بازاریابی را داریم و در فصل سوم یک فصل از کتاب SIYB به شکل پاورپوینت چاپ شده که در کلاس به شکل حضوری ارائه گردیده است و در انتها در فصل چهارم مقاله ای در رابطه با کارآفرینی ترجمه و اضافه شده است . هدف از این کار آشنایی عملی و پیش بینی واقعی یک اجرای کامل از آموزش دوره کارآفرینی با الگوی SIYB در شرکت متبوع و منطقه جغرافیای انتخابی می باشد . 

    مقدمه

    چرخهای توسعه اقتصادی همواره با توسعه کارآفرینی به حرکت در می‌آیند . در ایالات متحده ، هر سال یک میلیون فعالیت تجاری جدید شروع به کار می‌کند ، در حالی که در ایران حتی یک موسسه کارآفرینی موثر در دهه اخیر نداشته ایم .

    واژه کارآفرین از کلمه Entrepreneur ( به معنای متعهد شدن ) که در اصل از زبان فرانسه به دیگر زبانها راه یافته است ، اقتباس شده است . انگلیسی ها سه اصطلاح به نامهای ماجراجو ، متعهد و کارفرما در مورد کارآفرین به کار می‌برند . کارآفرین کسی است که متعهد می‌شود مخاطره های یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی ، اداره و تقبل کند کارآفرین کسی است که نوآوری خاصی داشته باشد . این نوآوری می‌تواند در ارائه یک محصول جدید ، و یا یک خدمت جدید ، در طراحی یک فرآیند نوین و یا نوآوری در رضایت مشتری و . . . باشد .

    کارآفرینان در واقع به تغییر ، به عنوان مقوله تعیین کننده می‌نگرند . آنها ارزشها را تغییر می‌دهند و ماهیت آنها را دچار تحول می‌کنند . آنان برای تحقق این ایده ، قدرت خطرپذیری خود را بکار می‌گیرند ، به درستی تصمیم گیری می‌کنند و از این رو هر کس به درستی اتخاذ تصمیم نماید ، به نوعی کارآفرین تلقی می‌شود .

     

    طرح کسب و کار

    BUSINESS  PLAN))

     

     

    مقدمه

     

    گوناگونی طرح‌های اقتصادی برای سرمایه گذاری از یک سو و محدودیت منابع تولید از سویی دیگر همواره سرمایه گذاران را در چند راهه تصمیم گیری قرار می دهد . سرمایه گذاران علاوه بر میل درونی و تعلق خاطر به فعالیت‌های اقتصادی تمایل دارند تا آینده آن فعالیت را نیز پیش بینی کنند . پیش ‌ بینی وقایع آینده در خصوص طرح ‌های اقتصادی کمک می کند تا تصمیم گیری صحیح انجام شده و در اجرای طرح ، تمهیدات لازم در نظر گرفته شود .

    تجزیه و تحلیل اقتصادی طرح‌ های سرمایه گذاری نه تنها کمک می کند تا مناسب ترین طرح انتخاب شود ، بلکه خود به تدوین طرح تجاری منتهی شود . بدین ترتیب سرمایه گذار می تواند مراحل اجرای طرح ، حجم منابع مالی مورد نیاز ، زمان اجرای طرح و سایر کمیتهای مربوط به آن را پیش بینی کند . امروزه تدوین طرح تجاری یا راهنمای سرمایه گذاری در بیشتر کشورها مرسوم است و در ایران نیز یکی از مراحل ادواری اخذ موافقت اصولی برای تاسیس بنگاه صنعتی می باشد .

    از آنجا که تحلیل های اقتصادی برای دستیابی به راه حل یا راه حل هایی که در آینده مورد استفاده قرار می گیرند به کار می روند ، طبیعتاً مبتنی بر ارزیابی وقایعی هستند که در آینده اتفاق می افتند . مشکل ترین بخش از یک تحلیل اقتصادی ، ارزیابی کمیت های مرتبط با آینده می باشد . ارزیابی ها ، بیشتر مبتنی بر نتایج گذشته بوده و بهترین و معمول ترین منبع اطلاعات در مورد نتایج گذشته ، اطلاعات مربوط به گذشته تشکیلات اقتصادی مشابه است . بررسی سوابق به جهت حصول ارزیابی های مثمر ثمر و پرارزش ، می بایست مکرراً در مورد سوابق آمار اقتصادی و مهندسی ، با قضاوت صحیح و تحلیل معقول اجرا شود .

    در این طرح سعی بر آن است تا با استفاده از مبانی و چارچوب نظری حاکم بر تهیه طرح تجاری فعالیت آموزش 25 نفره دوره کارآفرینی GYB و SYB تهیه و ارائه گردد .

    لذا موضوع این طرح عبارتست از : برآورد هزینه آموزش 25 نفره دوره کارآفرینی 60 ساعته GYB و SYB .

     

    بیانیه ماموریت

    ارتقاء مستمر رفاه عمومی و کسب سود منصفانه با هدف آموزش ، پژوهش و مشاوره برای مشتریان استانی و ملی با اتکاء به توانایی های خلاق و سازنده کارکنان و با استفاده از فناوریهای روز جهان ، به منظور نیل به اهداف توسعه پایدار استان اردبیل .

     

    بررسی های فنی محصول

    1-1 ) کلیات

    اصول آموزش کارآفرینی بر اساس متدهای متنوعی از قبیل متد گام به گام ، متد KAB و . . . قابل اجراست . ولی ما در این شرکت بنا داریم تا دوره کارآفرینی GYB و SYB را بر اساس متد استاندارد جهانی SHYB برگزار و امید آن داریم تا با استفاده از اساتید مبرز کیفیت آموزشی را ارتقاء داده و در نهایت باعث به ثمر رسیدن زحمات فراگیرانمان شویم .

     

    1- 2 ) بررسی محصول

    همانگونه که ذکر شد ، آموزش کارآفرینی محصول این طرح می باشد ( جدول 1/1 ) .

    جدول 1/1- بررسی محصولات طرح

     

    ردیف نام محصولات نوع محصولات عمرمحصولات
    واسطه ای نهایی پایدار ناپایدار
    1 آموزش کارآفرینی - * * -

     

     

    1-3 ) بررسی قسمتهای اصلی

    1/3/1 ) قسمت آموزش

    قسمت آموزش ، شامل مسئول آموزش که به پاسخ گویی نیز مشغول بوده و استاد مربوطه می باشد .

     

    1/3/2 ) قسمت اداری  

    مسئولیت این قسمت را نیز مسئول آموزش بر عهده داشته و کارهای مربوطه را انجام می دهند  .

    1/3/3 ) قسمت پژوهش و مشاوره

    در این طرح به دلیل ارزیابی هزینه های آموزشی از این قسمت صرف نظر می کنیم .

     

    1-5 ) مشخصات محل اجرای طرح

    1/5/1 ) زمین

    به دلیل آنکه در این طرح از فضای آموزشی اجاره ای استفاده می شود لذا نیازی به بحث خرید زمین نمی باشد .

    1/5/3 ) ساختمان های طرح

    جدول  1/3 -  ساختمان‌های طرح و هزینه های مربوطه

    فضای آموزشی اجاره ای که به طور روزانه هزینه ای برابر 000/500 ریال را شامل می شود .

     

    ردیف شرح مساحت مورد نیاز ( متر مربع ) زمان کل اجاره ( روز ) هزینه واحد ( ریال ) هزینه کل ( ریال )
    1 هزیه اجاره روزانه  60 15 000/500 000/500/7
    جمع 000/500/7

     

     

     

    1-6 ) بررسی تجهیزات

    1/6/1 ) انتخاب فناوری مناسب

    1/6/1/1 ) تجهیزات آموزشی و اداری

    شامل لوازم اداری و آموزشی می باشد که این موارد نیز در بحث اجاره فضای آموزش لحاظ شده است .

    1-7 ) تاسیسات و تجهیزات

    1/7/1) با اجاره فضای آموزشی حل شده است .

    1-8 ) مواد اولیه

    1/8/1 ) مقدار مورد نیاز و محل تامین

    با توجه به آموزش 15 روز دوره کارآفرینی در این طرح ، مشخصات مواد اولیه ، مقدار مورد نیاز و قیمت واحد و هزینه کل آن‌ها در جدول 1/5 خلاصه گردیده است .

    جدول 1/5 - مشخصات و مقدار مورد نیاز مواد اولیه

     

    ردیف نام مواد اولیه مشخصات فنی مقدار مورد نیاز      مصرف کل قیمت هر واحد ( ریال )
    1 A4 کاغذ DOUBLE یک بسته یک بسته 50/000
    2 ماژیک وایت برد DRY- ERASE یک عدد یک عدد 000/5

     

    جمع

    000/55

    محل تامین مواد مذکور در این طرح از منابع داخلی در نظر گرفته شده است .

    1-9 ) زمان‌بندی طرح

    کل زمان مورد نیاز اجرای این طرح 15 روز است که به تفکیک مراحل و زمان مورد نیاز هر یک از مراحل در جدول 1/6 نمایش داده شده است .

    جدول 1/6 - مراحل اجرای طرح و زمان مورد نیاز

     

    ردیف شرح اجرا زمان مورد نیاز
    1 جهت ثبت نام و تبلیغات  7 روز
    2 انجام دوره 8 روز
    جمع 15 روز
  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی برآورد هزینه یک دوره آموزشی کارآفرینی 25 نفره

    فهرست:

    فصل اول : طرح کسب وکار

    مقدمه                                                                                                                              8

    بیانیه ماموریت                                                                                                                    9

    بررسی های فنی محصول                                                                                                      9

    بررسی های اقتصادی                                                                                                           12

    بررسی های مالی                                                                                                                16

     

    فصل دوم : طرح بازاریابی

    مقدمه                                                                                                                            20

    طرح بازاریابی                                                                                                                   20

    معرفی شرکت                                                                                                                  22

    بیانیه ماموریت                                                                                                                 24

    چشم انداز شرکت                                                                                                             24

    جدول اهداف و خط مشی کیفی شرکت                                                                                   24

    فرصت بازار برای شرکت                                                                                                    25

    بازار هدف SIYB برای شرکت                                                                                             26

    حامیان مالی بالقوه برنامه آموزشی                                                                                         28

    هدف از فعالیت های بازاریابی                                                                                              29

    چهار P بازاریابی                                                                                                             30

    عنوان                                                                                                                        صفحه

    محصول                                                                                                                       31

     مکان                                                                                                                          32

    تبلیغات                                                                                                                         33

    قیمت                                                                                                                          35

    شاخص های موفقیت                                                                                                       39

    جدول زمانبندی                                                                                                              40

     

    فصل سوم : ارائه کلاسی دوره SIYB

    اسلایدها                                                                                                                       42

     

    فصل چهارم : مقاله کارآفرینی

    اصل مقاله                                                                                                                     52

    ترجمه مقاله                                                                                                                   78

    منابع و ماخذ                                                                                                                 105

     

    منبع:

    فرد آر . دیوید ، ” مدیریت استراتژیک “  ، ترجمه : دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی .

    جان ای پیرز و ریچارد بی . رابینسون ، ” مدیریت راهبردی “ ترجمه : دکتر سید محمود حسینی .

    طهمورث حسن قلی پور و هاشم آقازاده ، ” برنامه ریزی استراتژیک برای موسسات کوچک و متوسط “ ، پژوهشنامه بازرگانی ، سال نهم ، شماره 35 ، تابستان 1384 .

    کیومرث فلاحی ، عبدالله اسکویی ، ، محمد مجدی نسب ، ” مدیریت خوشنامی ، راهبرد مردم داری و روابط عمومی در  سازمان “  دفتر پژوهشهای فرهنگی .

    کاپلان ، رابرت ، نورتون و دیوید ، ” نقشه استراتژی ، تبدیل دارائی های نامشهود به پیامدهای مشهود “  ، ترجمه : حسین اکبری ، مسعود سلطانی و امیر ملکی ، گروه پژوهشی صنعتی آ ریانا .

    دکتر احمد روستا ، ” مدیریت بازاریابی“ .

    محمود احمد پور داریانی ، ” کارآفرینی – تعاریف ، نظریات ، الگوها “ ، تهران ، 1378 .

طرح توجیهی پروژه کارآفرینی برآورد هزینه یک دوره آموزشی کارآفرینی 25 نفره, طرح کارآفرینی پروژه کارآفرینی برآورد هزینه یک دوره آموزشی کارآفرینی 25 نفره, طرح توجیهی پروژه کارآفرینی برآورد هزینه یک دوره آموزشی کارآفرینی 25 نفره, پروژه کارآفرینی پروژه کارآفرینی برآورد هزینه یک دوره آموزشی کارآفرینی 25 نفره, نمونه طرح کسب و کار پروژه کارآفرینی برآورد هزینه یک دوره آموزشی کارآفرینی 25 نفره, Business plan با موضوع پروژه کارآفرینی برآورد هزینه یک دوره آموزشی کارآفرینی 25 نفره
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت