مقاله محاسبه راندمان توربین نیروگاه طوس

تعداد صفحات: 77 فرمت فایل: word کد فایل: 3337
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع شیمیایی و پتروشیمی
قیمت قدیم:۱۵,۵۵۰ تومان
قیمت: ۱۱,۵۵۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه مقاله محاسبه راندمان توربین نیروگاه طوس

    دستورالعمل :

       علاوه بر دستنامه مرغک کولچستر که همراه ماشین است، دستنامه های کنترلی دیگری نیز وجود دارد. این بخش از دستنامه مرغک CNC کولچستر در ارتباط با مدارک و ارجاعاتی نوشته شده است تا قبل از استفاده از ماشین ، مطالعه شود. ضروری است که قبل از استفاده از ماشین ، آموزش کافی درباره آن ببینید. البته، نحوه بکارگیری آن توسط شرکت کولچستر از طریق شعبات فروش آن در دسترس است .

    عملیات :

              مرغک (مرغک ماشین تراش) CNC کولچستر یک ماشین سریع و قوی است که اگر تحت شرایط نامناسب به کار رود، خطرناک است. لطفا” ، قبل از استفاده از ماشین به نکات ایمنی و سلامتی زیر توجه نمایید.

    سلامتی و ایمنی در کار:

              مطابق با ملزومات سلامتی و ایمنی در کار و غیره ( ACT 1974) این دستنامه شامل اطلاعات لازم برای استفاده بهینه توام با ایمنی است. فرض بر این است که کاربر آن (اپراتور) به خوبی آموزش دیده است، مهارت دارد و مجاز به استفاده از ماشین است اگر در حال آموزش است حداقل ، تحت نظارت دقیق یک شخص ماهر و مجاز است.

              توجه عمده به اهمیت دستگاه به همراه مقرراتی است که ممکن است کاربردی باشند مثل محافظت از چشم ها. تاکید شده است که نگهداری خوب ، عقل سلیم و نگهداری ماهرانه ، از ضروریات است. همچنین ، اطلاعات کافی برای تضمین اینکه ماشین به خوبی سرویس شود و به طور مناسب توسط اشخاص دارای مهارت و مجوز ، نگهداری شود ارائه شده است. توصیه می شود که برای ایمنی هر چه بیشتر قبل از بکارگیری آن به کدهای نحوه کار ماشین توجه شود.

    مقررات ایمنی عملیات:

              1 - ماشین و محل کار را تمیز ، پاکیزه و منظم نمایید.

              2 - محافظ ها و کاورها را در جای خود قرار دهید و درهای کابینت ماشین را ببندید.

              3 - هرگز چیزی را روی سطح کاری ماشین یا درون اطاقک ماشین قرار ندهید که ممکن است با قطعات گردشی و متحرک، برخورد نماید.

              4 - قطعات در حال گردش یا متحرک ماشین را لمس نکنید.

              5 - قبل از روشن کردن ماشین ، مطمئن باشید که خاموش کردن آن را یاد دارید.

              6 - هرگز ، ماشین را فراتر از ظرفیت آن روشن نگه ندارید.

              7 - از پوشیدن انگشتر ، ساعت ،  کراوات و یا سایر البسه مثل ، خودداری کنید.

              8 - در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه ، فورا” ماشن را خاموش کنید.

              9 - بدون بررسی قفل کردن صحیح، صفحه نظام ها یا دیگر محورهای چرخنده را تعویض نکنید.

              10 - بدون بررسی سازگاری با مرغک شرکت کوچلستر و تولیدکننده اصلی ماشین از سایر دستگاههای کاری استفاده نکنید.

              11 - ظرفیت بار محورهای گردان را برای استفاده دستی بررسی کنید.

              12 - وقتی که ماشین را ترک می گویید آن را ایزوله کنید (بپوشانید).

    خطرات استفاده از ماشین:

              وقتی که از ماشین استفاده می کنید، کاملا” از خطرات حین کار زیر آگاه باشید:

    الف - سرطان پوستی ناشی از روغن:

              سرطان پوست ، ممکن است از طریق تماس مستمر با روغن ، مخصوصا” روغنهای برشکاری یا حتی روغنهای محلول ، ایجاد شود. پیشگیری های زیر باید اتخاذ شوند:

              1 - از تماس غیرضروری با روغن بپرهیزید.

              2 - لباسهای محافظ بپوشید.

              3 - از سپرها و محافظ های حفاظتی استفاده کنید.

              4 - لباسهای خیس شده با روغن یا آلوده به آن نپوشید.

              5 - پس از کار ، تمام قسمتهای بدن که با روغن تماس داشته اند را به خوبی بشویید.

    ب - به کارگیری ایمن از صفحه نظام ماشین تراش:

              وقتی که به جزئیات سرعت ماشین و حداکثر سرعت مجاز آن توجه شود، این توضیحات صرفا” به عنوان یک راهنما قلمداد می شوند. این جزئیات باید به عنوان راهنمای عمومی بنا به دلایل زیر توجه شوند.

              اگر صفحه نظام آسیب دیده باشد، سرعت های بالا خطرناک است. این امر بویژه برای صفحه نظام های دارای قطعات چدنی، صدق می کند که ممکن است در آنها شکستگی هایی ایجاد شود. نیروی نگهدارنده لازم برای به کارگیری ماشین از قبل ، شناخته شده نیست. حتی این امر برای سازنده صفحه نظام ، مبهم است.

              توجه به تاثیر نیروی گریز از مرکز در شرایط خاص ، احتمال گریپاژ قطعات کاری وجود دارد. عوامل دخیل در آن عبارتند از:

    الف - سرعت زیاد برای کاری خاص.

    ب - وزن و نوع گیره های نگهدارنده ، در صورت استاندارد نبودن.

    ج - وضعیت صفحه نظام - روغن کاری ناکافی.

    د - وضعیت صفحه نظام - روغن کاری ناکافی.

    ه - وضعیت تعادل.

    و - نیروی نگهدارنده اعمال شده برای قطعات کاری در شرایط ایستا.

    ز - دامنه و بزرگی نیروهای برش به کار رفته.

    ح - اینکه آیا قطعات کاری بیرونا” ، گریپ می شود یا درونا”.

              توجه دقیق به این عوامل ضروری است. زیرا آنها با توجه به کارهای خاص، تغییر می کنند و به همین خاطر شرکت سازنده قادر نیست به طور جامع شما را راهنمایی کند و به استفاده عمومی ماشین بسنده می کند.

    توصیف کلی:

              این ماشین یک دستگاه برش کنترلی عددی دارای پیکربندی افقی است. هر دو محور آن با سرو و موتورهای AC کار می کنند. مسیرهای کشویی اصلی، القایی سخت هستند. روغنکاری تمام سطوح خوکار است. حرکت دستی کشورهای آن با استفاده از چرخ دستی یا دکمه های Push انجام می شود.

    محرک های تغذیه:

              حرکت تغذیه در هر دو محور توسط سرو و موتورهای AC ، از طریق یک سیستم ترانزیستوری درون سطح ، تامین می شود. محرک (درایو) با تسمه های دندانه دار روی محور X   Z انتقال می یابد. بازخورد موقعیتی توسط کدگذارهای پالسی است که با موتورهای محرک، یکپارچه اند.

              دستگاه مشابهی، در رابطه با میله (اسپیندل) وجود دارد که به ترکیب برش پیچ ، کمک می کند. وضعیت اولیه ، توسط بازگشت صفر، تعیین می شود. بکارگیری بازگشت صفر، دقیقا” در امتداد مرکز برجک، در راستای صفحه دومیلیمتری منطبق با صفر ماشین قرار دارد. سوییچ های اینرسی در هر دو محور، قرار دارند تا در شرایط بحرانی، سیستم خاموش شود. (صفحات 6،8 ، 9، 10، 11، 12، 13 در کتاب ترجمه شده اند)

    توصیف کلی:

              این ماشین ، یک دستگاه برش کنترلی عددی دارای پیکربندی افقی است. هر دو محور آن با سرو و موتورهای AC کار می کنند. مسیرهای کشویی اصلی، القایی سخت هستند. روغنکاری تمام سطوح ، خودکار است. حرکت دستی کشوهای آن با استفاده از چرخ دستی یا دکمه های Push انجام می شود.

    محرک های تغذیه :

              حرکت تغذیه در هر دو محور توسط سرو و موتورهای AC از طریق یک سیستم ترانزیستوری درون سطح، تامین می شود. محرک (درایو) با تسمه های دندانه دار روی محور Z    , X انتقال می یابد. بازخورد موقعیتی توسط کدگذارهایی پالسی است که باموتورهای محرک، یکپارچه اند.

              دستگاه مشابهی ، در رابطه با میله (اسپیندل) وجود دارد که به ترکیب برش پیچ ، کمک می کند. وضعیت اولیه ، توسط بازگشت صفر ، تعیین می شود. بکارگیری بازگشت صفر ، دقیقا” در امتداد مرکز برجک ، در راستای صفحه دو میلیمتری منطبق با صفر ماشین قرار دارد. سویچ های اینرسی در هر دو محور ، قرار دارند تا در شرایط بحرانی ، سیستم خاموش شود. (صفحات 6، 8 ، 9 ، 10 ، 11 ، 12 ، 13 در کتاب ترجمه شده اند)

    بکارگیری کنترل ها:

              اپراتور ایستگاه کنترل در دستگاه تراش CNC مشکل از صفحات کنترلی پایین و بالای مجزا است.

    1 - صفحه کنترل MDI و CRT (بالایی) :

              این صفحه متشکل از نمایش CRT و صفحه کلیدی برای ورود دستی داده ها به کامپیوتر کنترلی OTA است.

    2 - صفحه کنترل اپراتور (پایینی) :

              این صفحه متشکل از یک سری سوییچ ها و دکمه های Push است که برای کنترل کارکردهای ماشین به کار می رود. 

    توجه: برای جزئیات بیشتر در مورد عملیات صفحه کنترل (پانل) به دستنامه اپراتورهای FANUC رجوع کنید.

              بسیاری از کارکردهای ایستگاه کنترل به وضعیت ماشین، وابسته اند که به طور مستمر ورقه صفحه CRT نمایش داده می شود.

    آماده نیست: نشان می دهد که واحد کنترل یا سرو و سیستم برای عملیات حاضر نیست.

    هشدار (alarm) : نشان می دهد که هشداری در حال وقوع است. نوع هشدار را می توان با فشار دادن دکمه alarm مشاهده کرد.

    BAT :  نشان می دهد که سطح قدرت باتری پایین تر از سطح مشخص است. باتری به منظور حفظ داده های ذخیره شده در حافظه، در زمان خاموشی دستگاه به کار می رود. در صورت وجود علامت BAT باتری را تعویض کنید.

    BUF :‌ نشان می دهد که داده های فرمان خوانده شده در ثبت Buffer هنوز اجرا نشده است.

    JOG : نشان می دهد که تغذیه مستمر دستی ، انتخاب شده است.

    STEP : نشان می دهد که تغذیه مرحله دستی ، انتخاب می شود.

    AUTO  : نشان می دهد که عملیات خودکار ،‌انتخاب شده است.

    MBI : نشان می دهد که داده های ورود دستی ، انتخاب می شود.

    EDIT : نشان می دهد که ویراست حافظه، انتخاب می شود . این وضعیت به نزدیک مرکز خط پایین صفحه ، نشان داده می شود.

    EDIT : نشان می دهد که ویراستاری ، در حال اجرا است. این وضعیت درست راست پایین صفحه ، نشان داده می شود.

    SEARCH : نشان می دهد که جستجوی مثلا” عدد یا واژه در حال اجرا است.

    OUT PUT : نشان می دهد که برنامه با استفاده از رابطه OUT PUT / IN PUT در حال خروج است.

    IN PUT : نشان می دهد که برنامه با استفاده از رابط OUT PUT / IN PUT در حال ورود است.

    COMPARE :‌نشان می دهد که برنامه در حال مقایسه با محتوای حافظه با استفاده از رابط OUTPUT / INPUT است.

    LSK :‌نشان می دهد که برچسب وضعیت پرش ( SKIP ) فعال است. یعنی کنترل، عناوین، اعداد قطعات و برچسبها و سایر موارد روی عنوان نوار را نمی تواند بخواند. (صفحات 19، 20، 21، 24، 25، 26 در کتاب ترجمه شده اند)

    کلیدهای جهت محور:

              کلیدهای Z , X برای افرایش، حرکت یا بازگشت صفر محور مدنظر در جهت انتخاب شده، به کار می روند. وقتی که در پیوند با کلید PAPID به کار می روند، اسلایدها سریع تر حرکت می کنند. 

  • فهرست و منابع مقاله محاسبه راندمان توربین نیروگاه طوس

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

طرح توجیهی مقاله محاسبه راندمان توربین نیروگاه طوس, طرح کارآفرینی مقاله محاسبه راندمان توربین نیروگاه طوس, طرح توجیهی مقاله محاسبه راندمان توربین نیروگاه طوس, پروژه کارآفرینی مقاله محاسبه راندمان توربین نیروگاه طوس, نمونه طرح کسب و کار مقاله محاسبه راندمان توربین نیروگاه طوس, Business plan با موضوع مقاله محاسبه راندمان توربین نیروگاه طوس
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت