هدف :
شرکت فنی محورسازان با هدف ارتقاء بدنه فنی و مدیریتی شرکت در پروژه پتروشیمی زاگرس ، واحد دوم ، مسئولیت سازماندهی ، مدیریت ، پشتیبانی و تامین نیروی انسانی متخصص جهت واحدهای امورپیمانها ، کنترل هزینه ، و برخی از دفاتر فنی و کنترل کیفیت را به شرکت مهندسین مشاور هیدرونصب به شرح ذیل واگذار نموده است :
مشخصات قرارداد :
مدت قرارداد: 17 ماه
شروع قرارداد: 83/10
موضوع قرارداد :
مدیریت ، پشتیبانی و تامین نیروهای انسانی متخصص در واحدهای : امور پیمانها، کنترل هزینه، دفترفنی سیویل، کنترل کیفی
چارت سازمانی
(چارت در فایل اصلی قابل مشاهده است)
شرح وظایف :
شرح وظایف واحد دفتر فنی سیویل :
-1 بررسی کامل نقشه های رسیده
الف : اجازه توزیع مدارک در صورت نداشتن مشکلات فنی
ب : مکاتبه و پیگیری با مشاور یا کارفرما در صورت وجود مشکلات فنی
2- پیگیری لازم برای دریافت روش هماهنگی مکاتبات بین کارفرما ، دستگاه نظارت و پیمانکار
3- پیگیری لازم جهت مکتوب نمودن دستورات شفاهی کارفرما و دستگاه نظارت
4- تهیه لیست کارهای جدید و پیگیری جهت تایید کارفرما و دستگاه نظارت
5- طراحی قالبهای مورد استفاده و اخذ تایید نظارت
6- تعیین مواد افزودنی بتن شامل میکروسیلیس، مواد روان کننده و غیره و تایید کارفرما و نظارت
7- درخواست منابع و متریال ، در صورت لزوم طبق نقشه های رسیده
8- بررسی صورت مجالس کارگاهی و کارهای اضافی ( Extra Work ) و خسارات و تداخلات اجرایی جهت لحاظ در صورت وضعیت و کلیم ها و پیگیری و تایید آنها
9- پیگیری تاخیرات در ارسال نقشه ها با هماهنگی Planning
10- تهیه صورت وضعیت های پیمانکاران جزء و صورت وضعیت کارفرما با استفاده از ریز متره ارسالی از مسئول دفتر فنی
11- پیگیری برای دریافت فرمتهای صورت مجالس از کارفرما
12- پیگیری تهیه صورت مجالس و تایید آن توسط کارفرما و نظارت
13- تهیه صورت مجالس کارگاهی و کارهای اضافی و خسارات و تداخلات اجرایی جهت لحاظ در صورت وضعیت
14- تهیه لیستوفر جهت Shop آرماتور
15- تهیه D.W.G Shop و نقشه های Az-Built
16- برآورد مقادیر احجام طبق آخرین نقشه ها و ارسال به دیگر واحدها از طریق سرپرست
17- تغببر مقادیر و برآورد قیمت کارهای جدید
شرح وظایف واحد امورپیمانها :
-1شناسایی تامین کنندگان کالا و خدمات و ارزیابی پیمانکاران
-2عقد پیش نویس قراردادها و ارسال جهت تایید ریاست کارگاه
- 3عقد قرارداد نهایی پس از تایید سرپرست کارگاه و ارسال به واحدهای مرتبط
- 4توجیه پیمانکاران از لحاظ قرارداد و نقشه ها
- 5تایید نهایی و کنترل قرارداد با صورت وضعیت
- 6تعیین و پیگیری مراحل اخذ تضمینها و تحویل کار ( اخذ چک معادل قیمت پیش پرداخت در صورت وجود پیش پرداخت/ اخذ ضمانت حسن انجام کار با توجه به ماهیت قرارداد وحجم ریالی قرارداد درصورت لزوم ) ( عقد قراردادها و استععلام بها )
- 7فسخ ، خاتمه قرارداد و حل اختلاف
- 8اخذ و پیگیری امضاهای لازم برای عقد قرارداد مانند امضاء پیمانکار و یا نماینده رسمی آن ، امضاء مقام ارشد امور مالی و ....
- 9اخذ امضاء مقام ارشد امور مالی کارگاه به عنوان ناظر مالی قرارداد جهت اطلاع از بار مالی قرارداد پیمانکار و زمانهای پرداخت
- 10کنترل نهایی صورت وضعیت پیمانکاران جزء و تطبیق آن با قراردادها و پرداختهای قبلی و ارسال برای ریاست کارگاه
- 11 برگزاری مناقصات
- 12 انتخاب پیمانکاران ( اجرایی – ماشین آلات سبک و سنگین – تامین مصالح و ... )
- 13 کنترل مکانیزه کارکرد پیمانکاران مختلف ( تولید مصالح، اجرایی، ماشین آلات، و ... )
- 14کنترل راندمان کارکرد پیمانکاران اجرایی براساس حجم عملیات اجرایی و نفرات مستقیم موجود در پروژه
- 14کنترل راندمان کارکرد پیمانکاران اجرایی براساس حجم عملیات اجرایی و نفرات مستقیم موجود در پروژه
شرح وظایف واحد کنترل هزینه :
- 1تذکرات به موقع در مورد کمبود مصالح و منابع لازم با توجه به احجام باقیمانده و برنامه زمان بندی
- 2تذکرات به موقع در مورد مصرف مصالح و منابع بیش از میزان معمول
- 3پیگیری تاخیرات و فعالیتها و علل آنها و ارائه راهکارهای پیشنهادی
- 4تهیه اطلاعات به روز مصالح وارده ، موجودی و باقیمانده و مصرف شده مصالح و منابع از قبیل آرماتور، قالب، سیمان، شن و ماسه و...
- 5تهیه اطلاعات به روز نفرات، ماشین آلات و عوامل موثر در پروژه جهت تهیه گزارشات راندمان منابع
- 6تهیه گزارشات راندمان پیمانکاران جزء و ارسال به واحد امورپیمانها جهت اخطار به پیمانکار یا در نظر گرفتن جریمه یا پاداش
- 7اخذ اطلاعات هزینه های عمومی کارگاه در بخشهای :
- امور اداری – مالی
- کانتین
- انبار
- تدارکات
- مسکن
- سرویس ایاب و ذهاب
- لوازم ایمنی
- تجهیز دفاتر ( ملزومات اداری ، رفاهی )
- 8مقایسه هزینه ها با توجه به هزینه های تمام شده و درآمدهای موضوع هر عملیات
- 9ارائه راهکار در جهت کاهش هزینه ها در صورت امکان
- 10ارائه خدمات روزانه تخصیص منابع به فعالیتها در بخشهای مختلف از طریق مسئولین اجرا و کنترل این اطلاعات
- 11تهیه گزارشات راندمان و Productivity در طول پروژه مخصوصاٌ در انتهای پروژه جهت ارسال به دفتر مرکزی و کارفرما و ... به عنوان مبنایی برای مناقصات آینده
- 12تهیه گزارش کارکرد کمی روزانه پیمانکارن جزء جهت ارائه به کنترل پروژه
- 13پالایش و ارائه گزارش کارکرد پیمانکاران جزء جهت ارسال به دفتر فنی برای تهیه صورت وضعیت
- 14کنترل هزینه های پروژه و ارائه راهکارهای مناسب مانند کم یا زیاد کردن ماشین آلات و نیروی انسانی
- 15برآورد دقیق هزینه ریالی واحد هر فعالیت جهت برآوردهای آتی
- 16جمع آوری اطلاعات دقیق مصارف منابع ( نیروی انسانی ، ماشین آلات ، مصالح مصرفی ) در سایت برای بخشهای مختلف با توجه به W.B.S هر بخش
- 17تشکیل جلسات و ارائه راهکار جهت منطبق شدن واقعیات با برنامه
شرح وظایف واحد کنترل کیفی :
انجام کلیه خدمات موضوع کنترل کیفی در دسیپلینهای مختلف و نظارت بر حسن اجرای کار بخشهای اجرایی، تهیه فرمتهای مختلف واحد تایید کیفی عملیات انجام شده از نظارت وکارفرما
مدیریت قراردادی و بخش مالی کل کارگاه :
کلیه امور مرتبط با کارکرد و محاسبات مالی از قبیل صورت وضعیت موضوع قرارداد اصلی (ساختمان و نصب مکانیکی) قیمتهای جدید، آیتمهای مورد ادعا، اضافه کاریها، مشاوره قراردادی و هرگونه برآورد مرتبط با کل پروژه تحت مدیریت این شرکت انجام می گیرد و کلیه بخشهای دیگر در پروژه در این زمینه ها توسط این شرکت مدیریت و راهبری می شود.