طرح توجیهی بررسی سیستم حسابداری شرکت حسابداری حساب سازان جنوب

تعداد صفحات: 49 فرمت فایل: word کد فایل: 4535
سال: 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: فناوری اطلاعات و کامپیوتر
قیمت قدیم:۱۴,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیهی بررسی سیستم حسابداری شرکت حسابداری حساب سازان جنوب

    مقدمه :

    روند تغییر وتحولات در جامعه امروزی ان چنان سریع و شتابان است که پیش بینی مقدور نیست . حرکت کشورها به سوی یکپارچگی در زمینه های اقتصادی و فرهنگی و پدیده جهانی شدن ، بر اقتصاد والگوهای کسب و کار در ستاسر دنیا تاثیر گذاشته است . در سایه این تغییر وتحولات ، روند استخدام و معیارهای آن نیز در کشورها در حال تغییر است ؛ به طوری که افراد مثل گذشته به دنبال استخدام مادام العمر و دائمی در یک شغل نیستند . همچنین در شرکتها و سازمانها نیز دیگر چنین فرصتهایی وجود ندارد . ماهیت تغییر و تحولات در دنیای مشاغل و حرفه ها طوری است که نیاز مستمر به کسب دانش و مهارت جدید در هر شغلی ضروری به نظر می رسد . از طرف دیگر ، جهانی شدن و انتشار سریع دانش و اطلاعات در عرصه ی اقتصاد موجب رقابت بیشتر بین شرکتها شده است .

    به همین دلیل دولتها به این نتیجه رسیده اند که برای کسب موفقیت اقتصادی در عرصه ی ملی و بین المللی در عرصه ی خدمات و تولید محصولات در سازمانها و شرکتها نیز مبرم به توسعه ی کارآفرینی است که به عنوان عامل اصلی تغییر و محرک اصلی توسعه ، یعنی لوکوموتیوران توسعه ، حرکتهایی را آغاز کند که منجر به خلاقیت ونوآوری مستمر شود . این نوآوری ها بوجود نخواهد آمد ، مگر آنکه نهادهای مختلف ، زمینه وبستر آن را فراهم آورند .

     

     

    تعریف کارآفرین :

    کارآفرین فردی است دارای ایده و فکر جیدی که از طریق ایجاد کسب و کار ( کسب و کار خانگی ، کسب و کار مجازی ، کسب و کار در مغازه یا شرکت یا سازمان ) توام با بسیج منابع و مخاطره ی مالی و اجتماعی ، محصول یا خدمت جدیدی به بازار عرضه میکند .

     

    کار آفرینی :

    کارآفرینی فرایندی است که با نگاه فرصت گرایانه ی کارآفرین آغاز می شود و نتیجه آن عرضه خدمات و محصولات جدید و ایجاد اشتغال و رفاه در سطح جامعه و در واقع ، ایجاد یک چیز ارزشمند از هیچ چیز است

    نقش و اهمیت کارآفرینی در جامعه :

    ایجاد اشتغال برای افرادی که از نظر تخصص و تحصیلات شرایط لازم را داشته باشند ، ولی سرمایه لازم را برا راه اندازی کار را ندارند ، یا اینکه تخصص کافی نداشته باشند و نقش آن در جامعه بسیار بسزا و حائز اهمیت می باشد خصوصا در زمینه اشتغال زایی .

    ویژگی های شخص کار آفرین :

    مدیر باشد

    اطلاعات به روز داشته باشد

    کار گروهی را درست هدایت کند

    کارهای مشابه به کار خویش را از زوایای مختلف بررسی کند

    برای کار خویش ارزش قائل باشد

    خوش رفتار ومورد اعتماد اطرافیان و گروه خویش و مشتریان باشد

    برای نیروهای خود وقت صرف کند و آموزش لازم را بدهد و جهت پیشرفت آنها تلاش کند و غیر..........

     

    اهداف کارآفرین :

    بلند مدت : تربیت افراد متخصص و کاردان وگسترش کار خویش

    کوتاه مدت :درآمدهای کار و زندگی

    میان مدت : جذب مشتریان و کسب درآمد جهت پیشرفت کاریپ

     

     

     

     

    فهرست منابع و ماخذ

    کارآفرینی

    مولف : دکتر محمود احمدپورداریانی و دکتر محمد عزیزی

    چاپ پنجم

    سال انتشار : 1387

    ناشر : موسسه فرهنگی و انتشاراتی محراب قلم

     

     

    فصل اول

    سابقه ی موسسه

     

     

    شرکت خدماتی حسابداری حساب سازان جنوب(سهامی خاص  تحت شماره 1511در تاریخ 15/4/1383 در اداره کل ثبت اسناد و و املاک استان خوزستان به ثبت رسیده است . مرکز اصلی شرکت در زمان تاسیس ( سال 83) : شهرستان ایذه ، خیابان محمد رسوالله ، کوچه طوس ، پلاک 716 سرمایه شرکت مبلغ یک میلیون ریال منقسم به یکصد سهم ده هزار ریالی با نام که مبلغ سیصد و پنجاه  هزار ریال آن نقدا طی گواهی شماره 10940/57 در تاریخ 15/4/1383 بانک تجارت شعبه ایذه واریز و مابقی در تعهد صاحبان سهام می باشد . قسمت پرداخت نشده مبلغ اسمی سهام مذکور بر حسب احتیاجات شرکت در موعد یا مواعدی که طبق تصمیم هیئت مدیره تعیین می شود پرداخت می گردد.

    مدت از تاریخ ثبت به مدت نامحدود می باشد و اختیارات مدیر عامل طبق مفاد اساسنامه می باشد

     هویت کامل و اقامتگاه موسسین :

    مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره : آقای حسن مرادی قندعلی فرزند بهرام ، شماره  شناسنامه 3، محل صدور ایذه ، متولد 1349 ساکن اهواز ، دارای مدرک لیسانس حسابداری

    نائب رئیس هیئت مدیره : آقای جبار طهماسبی فرزند خزعل ، شماره شناسنامه 1473، صادره از ایذه ، متولد 1350 ، ساکن ایذه

    منشی هیئت مدیره : خانم مینا طهماسبی فرزند هرمز ، شماره شناسنامه 78 ، صادره از لنجان زرین شهر ، متولد 1354 ساکن ایذه .(برای مدت دو سال انتخاب شدند )

    بازرس اصلی : خانم زینب زرنگه فرزند یار علی ، به شماره شناسنامه 506 ، ساکن ایذه

    بازرس علی البدل : خانم فاطمه ناصری پور فرزند حسین ، شماره شناسنامه 16006 ، صادره از تهران ، متولد 1353، ساکن ایذه ( بازرسین برای مدت یک سال مالی انتخاب شدند)

    حق امضای اوراق مالی و اسناد تعهدآور( چک ، سفته ، برات ، کلیه قراردادها و عقود اسلامی 9 با امضاء مدیر عامل یا نایب رئیس مدیره به مهر شرکت معتبر است .

    تغییرات :

    آقای حسن مرادی موسس این شرکت به علت خبره بودن در حرفه ی خودو زیان بودن حجم کارش و کثرت مراجعه کنندگان

    علی الخصوص پیمانکاران در تاریخ 1/5/1388 تغییراتی را در زمینه انجام خدمات و هیئت مدیره و مکان شرکت ایجاد نمود

    که در ذیل به شرح آن می پردازیم :

    شرکت خدماتی حسابداری حساب سازان جنوب زمینه فعالیت های خود را به علت کمبود وقت محدودتر کرده  ودرحال حاضر به انجام فعالیت های زیر می پردازد :

    حسابداری ( شرکت ها ، پیمانکاران ، موسسات ، فروشگاه ها و .............)

    مدیریت و نظارت مالی

    تنظیم و تحریر دفاتر قانونی ( روزنامه وکل ) ، اظهارنامه مالیاتی ، صورتهای مالی

    مشاوره مالی و عملیاتی

    تهیه لیست بیمه

    تنظیم صورت وضعیت

    طرح توجیهی

    تنظیم فرمهای برنامه و بودجه

    ثبت ، تغییرات ، روزنامه و اساسنامه شرکتها

    اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده

    شعبه اصلی این شرکت در حال حاضر در اهواز ، کوی مجاهد ، بلوار اصلی ، بین خیابان یاور 3و 3 ، جنب املاک کشکولی خدمت رسانی میکند . تغییرات ایجاد شده در اعضای هیئت مدیره بهشرح ذیل می باشد .

    الف ) آقای جبار طهماسبی کلیه 38 سهم خود را به آقای قاسم محمدی لندی واگذار نموده و از شرکت خارج گردید .

    ب ) آقای آرش سلطانزاده کلیه 6 سهم خود به آقای قاسم حاتمی واگذار نموده و از شرکت خارج گردید.

    ج ) آقای سید روح اله شفیعی کلیه بهنمیری کلیه سهم خود را به آقای قاسم حاتمی واگذار نموده و از شرکت خارج گردید .

    بنابراین آقای حسن مرادی قندعلی دارای 50 سهم و آقای مسلم محمدی لندی دارای 38 سهم و آقای قاسم حاتمی دارای 12 سهم می باشد .

    تغییرات مربوطه در صفحات بعد نمایش گذاشته شده است .

     

    تاریخچه حسابداری در جهان:

    حسابداری در جهان نزدیک به 6 هزار سال قدمت دارد وتاریخ نخستین مدارک کشف شده و حسابداری به 3600 هزار سال قبل ازمیلاد بر می گردد.لوکاپا چولی در سال میلادی در اروپاهای اصلی حسابداری را بنا کرد او شاید فکرنمی کرد که روزی حسابداری تا این حد پیشرفته شود . چنانچه بخواهیم حسابداری و تاریخچه آن را بررسی کنیم می بایستی به سالهای قبل از لوکاپا چولی برگردیم . برای اولین بار خوارزمی ، دانشمند معروف ایرانی ، درباره مفهوم صفر ، شیوه نگارش نشانه ای اعداد و شمارش دهدهی در رساله جبر مقاله خود توضیح داد و سیستم دهدهی امروز در واقع ترجمه رساله این دانشمند است که توسط لئونارد فیبونانچی در ایتالیا صورت گرفت و ازآن طریق جهانی شد . پیشرفت حسابداری در اواخر قرون وسطی مدیون بازرگانان می باشد بدین دلیل سیستم های حسابداری تدریجا پیشرفت کردن و جایگزین سیستم های قدیمی شدند البته نقش رشد اقتصادی را نمی توان نادیده گرفت . لوکوپاچولی در قرن ؟؟میلادی رساله ای را نوشت و فصلی از ان را به حسابداری اختصاص داد و برای اولین بار روش سیستم حسابداری دو طرفه را توصیف کرد و دفاتر اصلی حسابداری را شرح داد . قابل ذکر است که محمدبن محمد ابوالوفا ی بوزجانی در قرن ؟ میلادی یعنی پنج قرن قبل از لوکوپاچولی رساله ای باعنوان ضروریات علم حسابداری برای کاتبان و کاسبان نوشت که راهنمای مناسب و خوبی در حساب علمی بود. اما متاسفانه تحقیقی در مورد این کتاب صورت نگرفت. در طول دو قرن بعد فقط یک پیشرفت عمده در حسابداری دوبل بوجود آمد و آن تفکیک اموال حاکم از حسابهای دولتی و تفکیک اموال شخصی تاجر در حسابهای تجارتخانه توسط سیمون استوین ریاضی دان هلندی بود (فرض تفکیک شخصیت در نتیجه حساب سرمایه در سیستم حسابداری دوبل بوجود آمد. با پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی هنوز عناصر اصلی سیستم حسابداری دوبل همچنان بدون تغییر باقی مانده است. دلیل بقای این سیستم در این فاصله طولانی، سادگی، انعطاف پذیری و قابلیت آن در ثبت، انتقال و گزارش از اطلاعات متنوع در قالب صورت های قابل اعتماد و مفهوم است. البته پیشرفت هایی از نظر روشها و شیوه های حسابداری صورت گرفته است و شاخه هایی در حسابداری پدید آمده است اما تمام آنها مبتنی بر سیستم یا دوطرفه است.

    حسابداری در ایران

    در ایران حسابداری با تعریف ها مفاهیم و بازتاب عملکرد گسترده اش، جایگاه مناسبی در نظام مالی و اقتصادی یافته است. نتیجه این امر را می توان در توجه مخصوص مدیران به حسابداری و استفاده از اطلاعات مالی در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها استراتژیک موسسه ها و شرکت های تحت نظارتشان نظاره کرد.

    در سطح کلان نیز شاهد اعتماد و اتکای نظام مالی کشور به رسیدگی های حسابرسان، بررسی اسناد و مدارک فعالیت های مالی به وسیله آنان و قضاوت نهایی ایشان هستیم که در قالب گزارش حسابرسی  انتشار می یابند. نخستین انتشارات مستقیم به حسابداری و حسابرسی در ایران بخشنامه می باشد. که برای بار اول از اصطلاحاتی از قبیل بیلان (ترازنامه ) – بدهکار و بستانکار صحبت می شد که خود مقدمه ای بر قوانین مالیتی سالهای بعد بود . همچنین در سال ؟ قانون بردرآمد تدوین گردید . این قانون هرگز اجرا نشد و اما اصلاحاتی مانند هزینه و درآمد در آن به کار رفته بودند ، حسابداری در ایران به روش نوین بیشتر به موسسات خارجی که در ایران مشغول به کار بودند ، موسوم شد . این موسسات عبارت بودند از شرکت سابق نفت ، بانک شاهی و سایر موسسات و بانکهای خارجی و بعد از آن در بانک ملی ایران و سایر بانکهای ایران رواج پیدا کرد . انجمن حسابداران خبره در سال ؟ بوجودآمد ، در آذرماه سال ؟ لایحه تاسیس شرکتهای سهامی حسابرسی به تصویب کمیسیون های مجلس رسید.این شرکت درحال حاضر عملیات حسابرسی کلیات موسسات دولتی مستقل ونیمه مستقل ( سازمان دولتی به غیر از وزارت خانه ها و شرکتها ) موسساتی که از دولت کمک مالی می گیرند . را بر عهده دارد.

     

    معرفی کلی از موضوع شرکت :

    خدمات حسابداری شرکتها ، ادارات ، پروژه ، تنظیم دفاتر قانونی ، تراز سالانه ، آموزش و مشاوره مالیاتی ، آموزش کامپیوتر (سخت افزار و نرم افزار ) در تمام رشته های خدماتی ، سختمانی ، پیمانکاری و سایر موارد مندرج در ماده  دو اساسنامه.

     

    فصل دوم

    مراحل تاسیس:

    مراحل تاسیس شرکت خدماتی حسابداری حساب سازان جنوب ( سهامی خاص ) از ابتدا تا انتها به شرح زیر است :

    آقای حسن مرادی با مراجعه به اداره ثبت شرکتها در اهواز و ارائه ی ( کپی شناسنامه ، کپی کارت ملی ، کپی کارت پایان خدمت – یک از شرایط این است که سن موسس باید حداقل 18 سال یا بالاتر باشد – و دادن مبلغ 15000 ریال جهت هزینه کارمزد)به ایشان فرمی دادند که در آن می بایست اسمی انتخابی برای شرکت را معرفی کنند پس از ارائه ی فرم مربوطه به اداره ثبت شرکتها در اهواز ، آنها ( اداره ثبت ) فرم مورد نظر را به اداره ثبت شرکتها در تهران فرستادند . پس از گذشت دو هفته ، اسم انتخابی ، توسط اداره ثبت شرکتها در تهران تایید شد و اطلاعیه ای بر این مبنی به اداره ثبت شرکتها دراهواز فرستاده شد.(لازم به ذکر است که اسم انتخابی ، با توجه به اسامی شرکتهای همکار در تمام کشور انتخاب می شود و اسم  شرکت باید اسم جدیدی باشد .)

    اداره ثبت شرکتها در اهواز فرمی به نام اظهار نامه در اختیار موسس قرار داد و سرانجام شرکت خدماتی حسابداری حساب سازان جنوب به ثبت رسید . پس از آن اولین جلسه مجمع عمومی شرکاء و موسسین ، با حضور کلیه شرکا در موسسه ، رسمیت پیدا کرد و اساسنامه ای مشتمل بر 64ماده و 11تبصره تنظیم و به تصویب شرکا رسید . در این جلسه تقاضانامه موسسه توسط شرکا امضاء شد و در پایان جهت انتخاب اعضای هیئت مدیره ودارندگان حق امضاء و اخذ رای به عمل آمد . در مرحله ی بعد اعضای هیئت مدیره با توجه به فرم قبولی سمت ها ، قبول سمت می نمایند . پس از آن مدیر عامل فرم اقرارنامه را بر مقدار سرمایه موجود و مبلغ پرداختی آن امضامی نمایند و در آخر صورت ریز سهامداران شرکت تعیین میگردد . در این فرم تعداد سهامداران و درصد سهام خریداری شده توسط آنان مشخص میگردد . شرکت مورد نظر جهت تاسیس نیاز به هیچ گونه استعلامی از قبیل : (عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد ) و همچنین پروانه کسب نداشته است – داشتن پروانه کسب برای تاسیس شرکتهای تولیدی و صنعتی الزامی است – ولی جهت اعتبار داشتن اساسنامه بایستی به مرکز جامعه حسابداران خبره رسمی ایران و اقع درتهران مراجهع کرده و اساسنامه را مهر کنند که مهر کردن اساسنامه نیز به صورت رایگان انجام می شود .در پایان پس از رسمیت یافتن شرکت ، یکی از روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار درتهران و در استان روزنامه ی نور خوزستان جهت انتشار آگهی های مربوط به شرکت انتخاب گردید. مدارک مربوط به مراحل تاسیس و همچنین جدول و نمودارزمان بندی مراحل تاسیس در صفحات بعد نمایش داده شده است 

  • فهرست و منابع طرح توجیهی بررسی سیستم حسابداری شرکت حسابداری حساب سازان جنوب

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

طرح توجیهی طرح توجیهی بررسی سیستم حسابداری شرکت حسابداری حساب سازان جنوب , طرح کارآفرینی طرح توجیهی بررسی سیستم حسابداری شرکت حسابداری حساب سازان جنوب , طرح توجیهی طرح توجیهی بررسی سیستم حسابداری شرکت حسابداری حساب سازان جنوب , پروژه کارآفرینی طرح توجیهی بررسی سیستم حسابداری شرکت حسابداری حساب سازان جنوب , نمونه طرح کسب و کار طرح توجیهی بررسی سیستم حسابداری شرکت حسابداری حساب سازان جنوب , Business plan با موضوع طرح توجیهی بررسی سیستم حسابداری شرکت حسابداری حساب سازان جنوب
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت