طرح توجیهی تولید و بسته بندی و صادرات سفال

تعداد صفحات: 55 فرمت فایل: word کد فایل: 4506
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع دستی-هنر
قیمت قدیم:۱۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۱,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیهی تولید و بسته بندی و صادرات سفال

    مقدمه

     

    مطالعات امکان سنجی، مطالعات کارشناسی است که قبل از اجرای طرح های سرمایه گذاری اقتصادی

     

    انجام می گیرد. در این مطالعات از نگاه بازار، فنی و مالی و اقتصادی طرح مورد بررسی و آنالیز قرار

     

    گرفته و نتایج حاصل از آن به عنوان مبنایی برای تصمیم گیری سرمایه گذاران مورد استفاده قرار

     

    میگیرد.

     

    گزارش حاضر مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید ظروف سفالی می باشد. این مطالعات در قالب

     

    متدولوژی مطالعات امکان سنجی تهیه گردیده است و مطابق متدولوژی فوق ، ابتدا محصول مورد

     

    مطالعه به طور دقیق معرفی شده و سپس بررسی های لازم روی بازار آن صورت خواهد گرفت و در

     

    ادامه مطالعات فنی در خصوص چگونگی تولید و امکانات سخت و نرم افزاری مورد نیاز نیز شناسایی

     

    شده و در نهایت ظرفیت های اقتصادی و حجم سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح برآورد و

     

    ارائه خواهد شد تا با استفاده از آن سرمایه گذران و علاقه مندان محترم بتوانند کلیه اطلاعات مورد

     

    نیاز را کسب و در جهت انجام سرمایه گذاری اقتصادی با دید باز و مسیرشفاف اقدام نمایند. امید

     

    است این مطالعات کمکی هرچند کوچک در راستای توسعه صنعتی کشورمان بعمل بیاورد.

     

    رئوس مطالب

     

    -1-1 نام و کد محصولات (آیسیک (3 -1-2 شماره تعرفه گمرکی

     

    -1-3 شرایط وارداتا

     

    -1-4 بررسی و ارائها استاندارد

     

    -1-5 بررسی و ارائها اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولیدل داخلی و جهانی محصول

     

    -1-6 معرفی موارد مصرف و کاربرد

     

    -1-7 بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول

     

    -1-8 بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

     

    -1-9 کشورهای عمده تولیدکنندهل و مصرف کننده محصول

     

    -1-10 معرفی شرایط صادرات

    اول: معرفی محصول

     

    – 1 – 1 نام و کد محصول (آیسیک (3

    محصولات مورد مطالعه طرح، انواع ظروف سفالی می باشد. این ظروف در سر سفره ها و همچنین

     

    آشپزخانهها دارای کاربرد هستند.

     

    ظروف سفالی به عنوان تولید صنایع دستی کشورها محسوب می گردند و به نوعی می توان گفت که

     

    تلفیق هنر و صنعت در تولید این محصولات وجود دارد و از اینرو کشورمان به عنوان یک کشور با

     

    سابقه تاریخی بالا، جایگاه خاصی را در بازارهای جهانی از نگاه تولید و عرضه این محصولات در

     

    اختیار دارد. در قسمت های آتی گزارش فهرست کشورهایی که صادرات به آنها صورت گرفته آورده

     

    خواهد شد و لذا در اینجا با استناد بر آنها می توان گفت که پتانسیل صادراتی ظروف سفالی برای

     

    کشورمان بسیار بالا است و طرح حاضر هم در همین راستا تهیه شده است.

     

    ظروف سفالی دارای انواع و اقسام مختلف هستند که هر کدام از آنها براساس موارد کاربری تولید

     

    می شوند. استفاده از این ظروف به عنوان اشیاء دکوراسیون و همچنین حتی سوغات کشورمان، در بین

     

    سایر کشورهای جهان عمومیت خوبی پیدا کرده است و جهانگردان خارجی این کالاها را با قیمت های

     

    بالا نیز خریداری و به عنوان یادگار و سوغات ایران به کشورهای خود منتقل مینمایند.

     

    یکی دیگر از مصارف ظروف سفالی، مصرف در بین اقشار کم در آمد جامعه است. ظروف سفالی از

     

    نظر قیمت از چینی و شیشه ارزان تر هستند از اینرو مردم کشورهای فقیر عموماً از این ظروف

     

    استفاده می کنند. با نگاهی به کشورهای مقصد صادرات ملاحظه می گردد که شمار بالایی از این

     

    کشورها در فهرست کشورهای مقصد صادرات ایران قرار دارند.

    در طرح حاضر تولید و عرضه ظروف سفالی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

    و اهمیت تولید و مصرف ظروف سفال

    همانطوری که در قسمت معرفی محصول ذکر شد، ظروف سفالی علاوه بر اینکه در داخل کشور

     

    دارای مصرف است، از نگاه صادرات نیز یک از کالای مهم به شمار می آید. این کالا به عنوان یک

     

    کالای هنری صنعتی محسوب می گردد و لذا کشورمان دارای مزیت نسبی جهت تولید آن در جهان

     

    می باشد. بنابراین با استفاده از این مزیت می توان واحدهایی را جهت تولید و صادرات آن ایجاد نمود

     

    و لذا مشاهده می گردد که صنعت تولید و عرضه ظروف سفالی به عنوان توسعه صنایع دستی

     

    کشورمان محسوب شده و در جهت اشتغال زایی و افزایش صادرات غیرنفتی می تواند مؤثر واقع

     

    گردد.

    کد محصول ISIC

    مطابق طبقهبندی وزارت صنایع و معادن، ظروف سفالی دارای کد آیسیک 26911130 میباشد.

     

     

    –1 – 2 شماره تعرفه گمرکی

    با مراجعه به کتاب مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی، نتیجه گیری شده است که دو نوع

     

    شماره تعرفه گمرکی به شرح زیر برای ظروف سفالی وجود دارد :

     

    ظروف سفالی لوکس

    69120020

    ظروف سفالی عادی

    69120090

     

     

    -1-3 شرایط واردات

    با مراجعه به کتاب مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی، نتیجه گیری شده است که هیچگونه

     

    شرایط خاصی برای واردات یا صادرات ظروف سفالی وجود ندارد و تنها حقوق ورودی در مورد

     

    واردات این کالا لازم است پرداخت گردد که آن هم معادل 90 درصد میباشد.

     

     

    -1-4 بررسی و ارائه استاندارد ملی یا بین المللی

    با مراجعه به سایت موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ، نتیجه گیری شده است که

     

    استانداردهای ملی تحت عنوان ساخته های سفالی و سرامیک دستی تحت شماره 4581 از سوی

     

    مؤسسه فوق برای ظروف سفالی تدوین شده است.

    بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی

    o بررسی قیمت های داخلی

    ظروف سفالی دارای رنج وسیعی از لیوان ها، بشقاب ها، ظروف نگهداری غذا ، ظروف دکور و دیگر

     

    ظروف سفره و آشپزخانه عرضه می گردد که قیمت آن نیز به صورت قیمت هر عدد ظرف برای هر

     

    کدام از آنها تعیین و اعمال می گردد که در جدول زیر نمونه ای از قیمتهای این ظروف ارائه شده

     

    است.

  • فهرست و منابع طرح توجیهی تولید و بسته بندی و صادرات سفال

    فهرست:

    مقدمه......................................................................................................................... 1

     

    بخش اول : معرفی محصول............................................................................................. 2

     

    -1 -1 نام و کد محصولات (آیسیک 3............................................................................ (3

     

    -1-2 شماره تعرفه گمرکی............................................................................................. 4

     

    -1-3 شرایط واردات محصول........................................................................................ 4

     

    -1-4 بررسی و ارائه استانداردهای موجود در محصول ( ملی یا بین المللی ).............................. 4

     

    -1-5 بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول................. .  5

     

    -1-6 معرفی موارد مصرف و کاربرد................................................................................ 6

     

    -1-7 بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول......................... 7

     

    -1-8 اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز.................................................................... 8

     

    -1-9 کشورهای عمده تولیدکننده و مصرف کننده محصول.................................................. 9

     

    -1-10 شرایط صادرات................................................................................................ 10

     

    بخش دوم : بررسی وضعیت عرضه و تقاضا........................................................................ 11

     

    -2-1 بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید از آغاز برنامه سوم تاکنون.............................. 12

     

    -2-2 بررسی وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه در دست اجرا.......................... ......... 18

     

    -2-3 بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم تا نیمه اول سال 21......................... 1385

     

    -2-4 بررسی روند مصرف از آغاز برنامه توسعه سوم تاکنون................................................. 22

     

    5 بررسی روند صادرات محصول از آغاز برنامه توسعه سوم تا نیمه اول سال 23.................... 1385

     

    -2-6 بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه توسعه چهارم............................ 24

     

    بخش سوم : مطالعات فنی و تکنولوژیکی...................................................................... ..   27

     

    -3-1  بررسی اجمالی تکنولوژی و روش های تولید و عرضه محصول در کشور........................... 28

     

    -3-2 تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژیهای مرسوم در فرایند تولید محصول........................... 31

     

    -3-3 بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی به همراه برآورد حجم سرمایه ثابت.................... 32

     

    -3-4 برآورد مواد اولیه عمده مورد نیاز سالانه و منابع تامین آن........................................... 40

     

    -3-5 پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح................................................................. 43

     

    -3-6 وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال.............................................................. 46

     

    -3-7 بررسی و تعیین میزان آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و ارتباطی............................. 47

     

    -3-8 وضعیت حمایتهای اقتصادی و بازرگانی..................................................................... 50

     

    -3-9  تجزیه و تحلیل و ارائه جمعبندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید........... 51

     

     

    منبع:

    ندارد

طرح توجیهی طرح توجیهی تولید و بسته بندی و صادرات سفال, طرح کارآفرینی طرح توجیهی تولید و بسته بندی و صادرات سفال, طرح توجیهی طرح توجیهی تولید و بسته بندی و صادرات سفال, پروژه کارآفرینی طرح توجیهی تولید و بسته بندی و صادرات سفال, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیهی تولید و بسته بندی و صادرات سفال, Business plan با موضوع طرح توجیهی تولید و بسته بندی و صادرات سفال
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت