طرح توجیهی امکان سنجی مقدماتی کولرهای گازی

تعداد صفحات: 45 فرمت فایل: word کد فایل: 4367
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع برق و الکترونیک
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیهی امکان سنجی مقدماتی کولرهای گازی

    مقدمه

    گزارش حاضر با عنوان مطالعه پیش امکانسنجی تولید کولر گازی به بررسی و ارزیابی مقدماتی طراحی و مونتاژ کولر گازی در کشور اختصاص دارد. با توجه به روند رو به رشد تقاضا برای مصرف این کالا در کشور، به نظر میرسد سرمایهگذاری جهت تولید آن که طرح حاضر به بررسی و امکانسنجی گام نخست، یعنی طراحی و مونتاژ پرداخته است، اقدامی توام با سودآوری مطلوب و گامی اساسی در قطع وابستگی به واردات باشد.

     

    برای مونتاژ کولر گازی که با ایده مشارکت سرمایه داخلی و خارجی پیریزی شده است، سهم سرمایهگذار داخلی نزدیک به 8000 میلیونریال برای احداث کارخانه، فراهم کردن تجهیزات و ابزار مورد نیاز در مرحله پیش از بهرهبرداری (تولید) درنظر گرفته شدهاست. مسئولیتهای سرمایهگذار داخلی عبارت خواهند بود از:

    حمل مواد و قطعات از مبادی ورودی به محل کارخانه

    مونتاژ و بستهبندی کولر گازی

    فروش داخلی / حمل به یکی از مناطق آزاد (برای تحویل به شریک خارجی جهت صادرات به کشورهای حوزه خلیجفارس)

    همکاری با سرمایهگذار خارجی

    مسئولیتهای سرمایهگذار خارجی نیز بدین شرح خواهند بود:

     

    تهیه Brand معتبر

     

    ارایه رهنمودهای فنی- آموزش نیروی انسانی

    تهیه و تدارک مواد و قطعات با قیمت مناسب

    حمل مواد و قطعات به یکی از مبادی ورودی ایران (ترجیحاً بوشهر)

    بازاریابی و فروش خارجی- حمل به مبادی ورودی بازارهای مقصد

    البته این پروژه برای سرمایهگذار داخلی با در نظر گرفتن هزینههای احداث کارخانه و حتی در شرایط دریافت حقالعمل کاری بابت مسئولیتهایی که برای وی در بالا برشمرده شده (به میزان هر دستگاه 18 دلار) نیز بسیار مطلوب است و برگشت سرمایه ظرف مدت 2 سال تضمین شده خواهد بود.

     

    با توجه به برنامهریزی برای فعالیتهای جدید در بخشهای نفت، گاز و پتروشیمی در جنوب کشور و به تبع آن شکلگیری کانونهای جدید جمعیتی و حرکت جمعیت از دیگر نقاط برای دستیابی به فرصتهای شغلی در این بخشها و فعالیتهای جنبی آنها، پیشبینی میشود نیاز به اقلامی همچون کولرگازی در سالهای آتی رشد چشمگیری داشته باشد. با این شرایط طرح پیشنهادی ظرف 2 سال پس از رسیدن به ظرفیت اسمی در موقعیتی قرار خواهد گرفت که توسعه و افزایش ظرفیت تا سقف

     

    50000 دستگاه در سال را جزء برنامههای عملیاتی خود قرار دهد.

    معرفی محصول

    مطابق استاندارد 1ANSI و 2AHAM کولر گازی (اتاقی)3، مجموعهای از قطعات مونتاژ شده به صورت یک واحد است که درون پنجره، دیوار و یا کنسول نصب میشود. این وسیله که در اصل به منظور ایجاد جریان هوای مطبوع در یک فضای بسته، اتاق یا منطقه طراحی شده است، شامل یک منبع اصلمبرد برای سردکردن و رطوبتزدایی و ابزاری برای گردش و پاکیزه کردن هوا است و ممکن است به ابزاری برای بادزدن و گرم کردن نیز مجهز باشد.

    انواع کولر گازی

    انواع اصلی کولرهای گازی اتاقی شامل پنجرهای (یک واحدی)، دیواری (دو تکه)4 و قابل حمل5

     

    است. نوع دیواری دو واحد درونی6 و بیرونی7 دارد که به ترتیب در داخل و خارج اتاق قرار میگیرند. مزیت اصلی کولرهای قابل حمل این است که میتوان آنها را به راحتی در اتاقهای مختلف استفاده کرد. اما همه انواع کولرهای گازی را میتوان بدین شرح دستهبندی نمود:

     

    کولرگازی پنجره ای

     

    سیستم کولر گازی اسپیلت دیواری

    سیستم کولر گازی سقفی و دیواری

    سیستم کولر گازی کانالی 2) تکه مخفی)

    سیستم کولر گازی کاستی

    سیستم کولر گازی کاستی کوچک

    سیستم کولر گازی سقفی زمینی

     

    سیستم کولر گازی سقفی بزرگ بلند

    سیستم کولر گازی مالتی (تلفیقی)

    سیستم کولر گازی ایستاده

    سیستم کولر گازی پکیج مرکزی

     

     

     

     

    .2-2  ویژگیهای کولرهای گازی

    از ویژگیهای کولرهای گازی میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

     

    صرفهجویی در مصرف آب

     

    جدابودن کندانسور از اواپراتور و در نتیجه حذف صدا و گرما از محیط

    راندمان بالاتر

    وجود فیلتر های ضد باکتری و غبار

    تولید اکسیژن

    سرمایش و گرمایش بسیار مطلوب

    عدم رسوب گرفتگی لولهها

    نگهداری آسان

    قابلیت تنوع استفاده از یک کندانتور با شبکه های گوناگون: کاستی- دیواری زمینی– کانالی و...

    استفاده در کلیه محیطهای آب و هوایی

     

    .3-2  معایب کولر گازی

    کولر گازی در کنار مزایای زیادی که دارد از مشکلاتی هم رنج میبرد که نخستین آن مصرف انرژی است. امری که در میان خانوارها در نگاه اول مانع مهمی جلوه میکند. هزینههای میلیونی خرید و نصب به همراه افزایش قبض برق ماهانه میتواند هر خانوادهای را نسبت به خرید کولر گازی دلسرد کند. هر چند با توجه به حذف هزینههای تعمیر کولرهای گازی در بلند مدت کفه ترازو به نفع کولر گازی سنگین میشود. به طور متوسط، هزینه خریداری و نصبکولرهای گازی، بین 40 تا 60 درصد هزینه لازم برای تهیه و نصب سیستمهای سرمایش عمده با همان کارکرد است. درباره مصرف برق هم روز به روز پیشرفتهای بیشتری حادث میشود.

     

    در جدیدترین مدلهای کولرهای گازی از کمپرسورهایی استفاده شده است که میتواند با فرکانسهای متغیر کار کند. مشابه این پدیده را میتوان در بالابرها که شتاب حرکت متغیر است و حرکت بالابر به تناوب سریع و کند میشود، مشاهده نمود. با این فنوری تا 35درصد مصرف برق صرفهجویی میشود و از آن جالبتر بار اضافی تحمیل شده به مدار برق در لحظه روشن کردن کولر بسیار کاهش مییابد.

  • فهرست و منابع طرح توجیهی امکان سنجی مقدماتی کولرهای گازی

    فهرست:

    مقدمه............................................................................................. 1

     

    .2½ معرفی محصول........................................................................ 3

     

    .1-2 انواع کولرگازی................................................................ . 3

     

    .2-2 ویژگیهای کولر گازی......................................................... 4

    .3-2 معایب کولر گازی.............................................................. 4

     

    .4-2 نام و کد آیسیک 3 کولر گازی.............................................. 5

    .5-2 شماره تعرفه گمرکی.......................................................... 5

    .6-2 شرایط واردات................................................................ .. 5

     

    .7-2 استانداردهای ملی یا بینالمللی.............................................. 6

    .8-2 قیمت داخلی و خارجی........................................................ 7

    .9-2 موارد مصرف................................................................. .. 9

     

    .10-2 کالاهای جایگزین............................................................ 10

    .11-2 اهمیت استراتژیکی کالا.................................................... 10

    .12-2 کشورهای عمده تولید کننده و مصرفکننده........................... 11

    .3½ مطالعات بازار....................................................................... 13

    .1-3 بررسی ظرفیت بهرهبرداری و روند تولید............................. 13

     

    .2-3بررسی روند واردات و صادرات........................................... 14

    .3-3 بررسی روند مصرف در کشور........................................... 15

    .4-3 بررسی روند آتی نیاز به محصول....................................... 18

    .4½ مطالعات فنی و تکنولوژیکی..................................................... 21

     

    .1-4 بررسی تکنولوژی و روش تولید......................................... 21

     

    .2-4 تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی تولید 22  .............

     

    .3-4 تجهیزات تولید............................................................ 22

    .4-4 مواد اولیه مورد نیاز.................................................. 23

    .5-4 پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح................... 25

    .6-4 نیروی انسانی موردنیاز 26...... ................................

    .7-4 بررسی وضعیت زیرساختهای لازم جهت اجرای طرح 26

    -4 برآورد زیربنای ساختمانهای صنعتی و غیرصنعتی............... 27

     

    .10-4 برآورد زمانسنجی...................................................... 27

    .11-4 برنامه زمین مورد نیاز................................................ 28

     

    .12-4 برنامه زمانبندی طرح................................................... 28

    .5½ مطالعات مالی و اقتصادی..................................................... 29

    .1-5 حداقل ظرفیت اقتصادی کارخانه....................................... 29

     

    .2-5 برآورد سرمایهگذاری ثابت........................................... 29

    .3-5 برآورد سرمایه در گردش.............................................. 32

     

    .4-5 برآورد هزینه سالیانه تولید............................................ 32

    .5-5 برآورد استهلاک سالیانه سرمایهگذاری............................. 34

    .6-5 برآورد فروش سالیانه محصولات.................................... 35

     

    .7-5 برآورد ارزش اسقاطی در پایان دوره بهرهبرداری.............. 35

    .8-5 برآورد قیمت تمام شده به تفکیک هزینهها.......................... 35

    .9-5 هزینههای ثابت و متغیر تولید......................................... 36

     

    .10-5 شاخصهای مالی......................................................... 37

    .11-5 حمایتهای اقتصادی و بازرگانی..................................... 37

    .6½ پیشنهاد نهایی

    منبع:

    ندارد.

طرح توجیهی طرح توجیهی امکان سنجی مقدماتی کولرهای گازی, طرح کارآفرینی طرح توجیهی امکان سنجی مقدماتی کولرهای گازی, طرح توجیهی طرح توجیهی امکان سنجی مقدماتی کولرهای گازی, پروژه کارآفرینی طرح توجیهی امکان سنجی مقدماتی کولرهای گازی, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیهی امکان سنجی مقدماتی کولرهای گازی, Business plan با موضوع طرح توجیهی امکان سنجی مقدماتی کولرهای گازی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت