طرح توجیهی تولید شارژر گاز خانگی

تعداد صفحات: 35 فرمت فایل: word کد فایل: 4135
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع شیمیایی و پتروشیمی
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیهی تولید شارژر گاز خانگی

    خلاصه طرح 

     

    عنوان طرح     تولید شارژر گاز خانگی
    محل اجرای طرح   شهرستان مشهد
         
         
    کل سرمایه گذاری مورد نیاز طرح   83039091
         
    سرمایه گذاری ثابت طرح   913910
         
    سهم مجری از سرمایه ثابت   116098
         
    سهم بانک از سرمایه جاری   6376936
         
    سهم مجری از سرمایه جاری   3970709
         
    کل سرمایه گذاری بانک   1173300
         
    کل سرمایه گذاری مجری   80699891
         
    دوران مشارکت مدنی   86 ماه
         
    دوران فروش اقساطی   7
         
    نرخ بهره تسهیالت سرمایه ای   81
         
    تارخ نگارش   80/09/8930

     

    مقدمه :

     

     

    گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک در صنعت حمل ونقل به کار گرفته می شود .

     

    ایران با دارا بودن بیش از 61 درصد از ذخایر گازی دنیا ، یکی از کشورهایی است که در استفاده از این سوخت مناسب از مزیت نسبی برخوردار است .

     

    به لطف وجود شبکه سراسری گاز، این سوخت ارزشمند در دسترس عموم منازل هموطنان قرار گرفته است. محدودیت اعمال شده در مصرف بنزین شامل سهمیه بندی و افزایش قیمت آ ن باعث استقبال عموم مردم از خودروهای دو گانه سوز شده است جایگاههای سوختگیری همگانی از نوع جایگاههای سوختگیری سریع میباشند وتعداد خودروهایی که به صورت همزمان می توانند در این جایگاه ها سوخت گیری نمایند ، زیاد است. اما در این میان به دلیل عدم وجود فناوری مقرون به صرفه و مناسب در زمینه سوخت گیری گاز CNG در منازل ، رانندگان خودروهای گاز سوز باید برای سوخت گیری به جایگاههای عرضه گاز فشرده طبیعی CNG در سطح شهرها مراجعه کنند .

     

    کمبود جایگاههای عمومی در کشور و تعداد روز افزون خودرو های گاز سوز باعث ایجاد مشکالت فراوان برای صاحبان خودرو های گاز سوز شده است. با توجه به اینکه همواره فرصتها در پی تهدیدها می باشند سوال اصلی این است .که آیا می توان تهدیدات بنزین و مسکن را تبدیل به فرصت نمود؟ آیا می توان ضمن جلو گیری از اتالف وقت مردم به وسیله طرحی ابتکاری و جدید موجبات رضایت متقاضیان سوختگیری گاز طبیعی فشرده را فراهم نمود و با رونق CNGباعث صرفه جوئی در وقت و انرژی وایجاد هوایی پاک شد؟

    به این ترتیب واضح است که چنین طرحی باید از بعد اقتصادی ، دارای آینده درخشانی باشد

    فصل اول :

    مرفی محصول

     

    گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک در صنعت حمل ونقل به کار گرفته می شود .

     

    ایران با دارا بودن بیش از 61 درصد از ذخایر گازی دنیا ، یکی از کشورهایی است که در استفاده از این سوخت مناسب از مزیت نسبی برخوردار است .

     

    به لطف وجود شبکه سراسری گاز، این سوخت ارزشمند در دسترس عموم منازل هموطنان قرار گرفته است. محدودیت اعمال شده در مصرف بنزین شامل سهمیه بندی و افزایش قیمت آ ن باعث استقبال عموم مردم از خودروهای دو گانه سوز شده است .

     

     

    گاز طبیعی فشرده CNG یکی از مناسب ترین و دردسترس ترین جانشین های بنزین به شمار می آید، به ویژه در ایران که با بهره برداری از همه منابع شناسایی شده تا حدود 671 سال گاز طبیعی با بهای مناسب وجود خواهد داشت ، CNGسوختی ایده آل است . این گاز ، سوختی قابل استفاده در خودروها است و نسبت به بنزین معایبی نیز دارد. این سوخت اکتان باالیی دارد ، تمیز می سوزد و میزان تولید گازهای آالینده خروجی آن کم است .

     

    نوع تجهیزات جایگاههای سوختگیری بستگی به زمان الزم برای سوختگیری خودروها دارد. انواع جایگاههای متداول سوختگیری CNG را میتوان به دو دسته کلی سوختگیری سریع و سوختگیری آرام تقسیم بندی نمود. معموال هنگامی از جایگاههای سوختگیری سریع استفاده می شود که زمان سوختگیری خودروها کم باشد .

     

    جایگاههای سوختگیری همگانی از نوع جایگاههای سوختگیری سریع میباشند وتعداد خودروهایی که به صورت همزمان می توانند در این جایگاه ها سوخت گیری نمایند ، زیاد است. اما در این میان به دلیل عدم وجود فناوری مقرون به صرفه و مناسب در زمینه سوخت گیری گاز CNG در منازل ، رانندگان خودروهای گاز سوز باید برای سوخت گیری به جایگاههای عرضه گاز فشرده طبیعی CNG در سطح شهرها مراجعه کنند .

     

     

    معموال مقدار زیادی از سوخت دریافت شده در رفت و آمد به جایگاه مصرف می شود . همچنین با توجه به کم بودن تعداد جایگاه ها در سطح شهرها وقت زیادی از رانندگان برای سوخت گیری صرف خواهد شد .

     

    از جایگاههای سوخت گیری آرام برای سوخت گیری در زمان نسبتا طوالنی و کافی استفاده می گردد. در این نوع جایگاه ها ضرورتا نیازی به استفاده از مخازن ذخیره سازی فشار باال نبوده و خودروها مستقیما ازکمپرسورها سوختگیری می کنند .مدت زمان سوختگیری به تعداد خودروهای که باید سوختگیری کنند و مقدار CNG باقیمانده در مخازن خودروها، فشارمورد نیاز برای پر کردن سیلندرهای خودرو و ظرفیت کمپرسور بستگی دارد . این جایگاه ها نیاز به شبکه و مدار گاز رسانی پیچیده ای ندارند . اندازه کمپرسورها باید به نحوی محاسبه و تعین گردد که مقدار تحویل گاز به خودروها در مدت زمان تعین شده جوابگو باشد .

     

     

    از این نوع سوخت گیری می توان برای سوخت گیری در پارکینگ منازل به هنگام شب یا در ساعات فراغت استفاده نمود. به این نوع کمپرسورها ، کمپرسورهای خانگی گفته میشود. این دستگاه ها که از برق 221 ولت شهری برای تغذیه استفاده می کنند به گونه ای طراحی شده اند که با انجام تغییرات مناسب در فشار ورودی آن ، قابلیت پر کردن مخزن خودرو در زمان

    کوتاه تر را نیز داراست .

     

    . فن آوری ارائه شده تحت عنوان جایگاههای سوختگیری خانگی و متوسط گاز فشرده که در مراکز متعددی نصب شده است به راحتی امکان سوختگیری خودرو را کامال مشابه جایگاههای عمومی ولی در اندازه های بسیار کوچکتر در منازل و مراکز اداری مهیا می سازد .

     

    سیستم های سوختگیری خانگی و متوسط CNG در سالهای اخیردر کشور های پیشرفته ای که برنامه استفاده از گاز طبیعی بعنوان سوخت جایگزین دارند ، توسعه چشمگیری یافته اند و برای توسعه آنها نیز مشوق هایی در نظر گرفته شده است.عالوه بر مزایایی که برای گسترش استفاده از CNG ذکر میشود،این سیستم ها مزایای منحصر به فردی دارند

    عدم نیاز به تحصیل زمین ، عدم نیاز به انشعابات خاص برای برق و گاز ، عدم نیاز به نیروی انسانی بهره بردار ، صرفه جویی در وقت وهزینه ناشی از حذف رفت و آمد به جایگاه جهت سوختگیری ) هر خودرو در صورتیکه از سیستم سوختگیری خانگی یا متوسط استفاده نماید،به دلیل عدم پیمایش مسافت رفت و آمد به جایگاه، به ازاء هر بار سوختگیری1/5 لیتر بنزین صرفه جویی می نماید وبه دلیل عدم پیمایش مسافت رفت و آمد به جایگاه CNG ، به ازاء هر بار سوختگیری1/5 متر مکعب

    CNGصرفه جویی می نماید . (

  • فهرست و منابع طرح توجیهی تولید شارژر گاز خانگی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

طرح توجیهی طرح توجیهی تولید شارژر گاز خانگی, طرح کارآفرینی طرح توجیهی تولید شارژر گاز خانگی, طرح توجیهی طرح توجیهی تولید شارژر گاز خانگی, پروژه کارآفرینی طرح توجیهی تولید شارژر گاز خانگی, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیهی تولید شارژر گاز خانگی, Business plan با موضوع طرح توجیهی تولید شارژر گاز خانگی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت