پروژه کارآفرینی کاغذ تیشو

تعداد صفحات: 89 فرمت فایل: word کد فایل: 4001
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع چوب و سلولزی
قیمت قدیم:۲۱,۸۰۰ تومان
قیمت: ۱۷,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی کاغذ تیشو

    معرفی محصول

     

    1-1 مشخصات کلی محصول

     

    تیشو: دستمال کاغذی که از خمیر الیاف سلولزی به رنگ سفید یا رنگ های دیگر باشد .

     

    ویژگی های دستمال کاغذی

     

    دستمال کاغذی باید از خمیر الیاف سلولزی به رنگ سفید یا الوان باشد. دستمال کاغذی باید کرپ شده (منظور از کرپ، چین خوردگی های سطح کاغذ است که هنگام تولید آن به منظور افزایش سطح تماس و در نتیجه بالا بردن میزان سرعت جذب آب ایجاد می شود، به طوری که هنگام پاک کردن دست خیس بعد از نیم ساعت حالت اولیه خود را به دست آورد و اگر دستمال بلافاصله در تماس با آب خیس پودر شود، حتماً مواد شیمیایی زیادی در آن به کار برده شده است)، همچنین فاقد پرز (الیاف خرد شده)،

     

    الیاف کلوخه شده، سوراخ، لکه و سایر اجسام خارجی باشد.

    زمانی که برگ دستمال کاغذی در مقابل نور قرار می گیرد، پراکندگی الیاف به طور یکنواخت دیده می شود. رنگ به کار رفته در ساخت دستمال های کاغذی باید از رنگ های مجاز و ثابت باشد و با رنگ بسته محتوی دستمال کاغذی هم رنگ و متناسب باشد. همچنین دستمال کاغذی باید فاقد لکه و بوی نامطبوع باشد.

     

    به هر جهت، ذکر ویژگی های نوار بهداشتی مطلوب در این مقوله خالی ازفایده نیست.

    وجود هر یک از اجزا تشکیل دهنده (فلاف پالپ، تیشو، نوار نازک پلی اتیلن، نان وون، چسب و نوار سیلیکون)

    قدرت وضریب جذب متناسب با توجه به ابعاد نوار بهداشتی و میزان قیدشده روی بسته

     

    عدم وجود جمع شدگی، نایکنواختی، قطع شدگی و بیرون زدگی در سطح لایه نوار

    عدم وجود هرگونه آلودگی

    استحکام کافی در برابر پارگی و از هم پاشیدگی در عین لطافت، نرمی و عدم حساسیت

     

    چسبندگی کامل خط چسب پشت نوار

     

    نقش فرایندهای تکمیلی در کیفیت محصولات تیشو

     

    منظور از فرایند تکمیل فرایندی است که ویژگی های کاغذ را پس ازخروج ازماشین کاغذ بهبود می دهد.

     

    درماشین کاغذ این عملیات در حد فاصل بین تیغه کرپ((ereping doctorوقرقره کاغذ((reelانجام می شود ولی اهم این فرایندها موجب کاهش کارایی ماشین کاغذ می گردد. در برخی موارد نیز فرایندهای تکمیلی ممکن است در مرحله باز پیچیدگی((rewinderانجام شوند اما بیشتر این فرایندها در خط بسته بندی بعد از باز شدن رول وقبل از پیچیدن ویا تا خوردن استقرار یافته است.به دلیل کوچک تر بودن و سرعت کمتر خطوط بسته بندی نسبت به ماشین های کاغذ فرایندهای موجود درخطوط بسته یندی با صرف هزینه خیلی کم ارزش افزوده زیادی خواهند داشت.غالباُ به راحتی با نصب یک ایستگاه عملیاتی دیگر درماشین بسته بندی می توان یک فرایند جدید را به خط بسته بندی اضافه کرد.

    فرایندهای تکمیلی نزدیک ترین فرایندها به مصرف کننده نهایی بوده وآخرین مراحل از یک سری فرایندهای متوالی هستند که ویژگی های محصول را پدید می آورند بنابراین تمرکز بیشتر دراین مرحله بر روی ویژگیهای مورد نظرمشتری می باشد.

     

    برخی از فرایندهای تکمیلی متداول:

     

    فرایند اتوزنی((calendaringبا پرس کاغذ بین دو غلتک صیقلی نرمی کاغذ رابهبود می بخشد.اتوزنی یکی از ساده ترین عملیات تکمیلی است وتنها فرایندی است که درماشین کاغذ نیز می تواند صورت پذیرد بدون اینکه بر بازده ماشین تاثیری داشته باشد ولی عمدتاُ جزو عملیات باز پیچش وخطوط تبدیل وبسته بندی است.

     

    فرایند آج زنی((embossingبا عبور کاغذ از بین دوغلتک که یکی یاهردوآنها دارای طرح برجسته هستندِبا لک و جذب آن افزایش می یابند.

     

    فرایند لامینت سازی وچسباندن لایه ها((laminating&bonding plyترکیب دویاچندلایه ازکاغذ به یک ورق منفرد به طریقه مکانیکی یابا استفاده از چسب است.چسباندن لایه ها دربرخی ازموارد درمرحله باز پیچیدن انجام می شودولی دراکثر مواقع در مرحله بسته بندی صورت می گیرد.

     

    فرایند لوسیون زنی((lotionizingبا افزودن مواد نرم کننده به سطح کاغذ نرمی بهبود می یابد.مواد معمول روغن ها واکس هاوسلیکون ها هستند که با روش های مختلفی به کار می روند.این روش ها ممکن است روش های تماسی مانند چاپ واندودسازی ویا

     

    روش های اسپری نظیر هیدرولیکِآئروسلِمکانیکی یاالکترواستاتیک باشند.به دلیل خطرآلودگی پایانه تربا این مواد به ندرت ازلوسیون درماشین کاغذاستفاده می شودواغلب دربخش باز پیچیدن یاخطوط تبدیل وبسته بندی افزودن لوسیون انجام می گیرد.

     

    فرایندچاپ printing با افزودن رنگ وطرح های تزئینی ظاهرکاغذرابهبود می دهد.متداولترین روشهای چاپ محصولات کاغذی بهداشتیِفلکسوگرافی وگراورهستند.چاپگرهای گراوردرعملیات بازپیچی به کار می روندوچاپگرهای فلکسوگرافی جزوخطوط تبدیل وبسته بندی برای تولید محصولات باکیفیت بالاو طرحهای چندرنگ به خصوص حوله کاغذی به کارمی روند.

     

    ویژگی های ذاتی کاغذ

     

    ویژگی هایی ازمحصول که نسبت به ویژگی های دیگربیشترتحت تاُثیرفرایندهای تکمیلی قرار می گیرندعبارتنداز:جذب آبِبالکِمقاومتِنرمیِتعدادلایه وظاهرمطلوب.این عبارات درصنعت تیشوازاهمیت خاصی برخوردارند.

     

    بسته بندی هایی که این ویژگی هاومکانیسم های پیشین آنها رامی شناسند توانایی بیشتری برای تنظیم وتغییرفرایندهای تکمیل جهت دستیابی به حداکثرکارایی رادارند.شرح این ویژگی هادرذیلِتجزیه وتحلیلی ازنقطه نظرات مشتریان ومصرف کنندگان محصولات کاغذهای بهداشتی است.چگونگی مصرف محصول مهم ترازچگونگی محصول می باشد.دربرخی ازمواردممکن است این نظرات برای متخصصین این صنعت عجیب به نظررسد.جذب آب absorbency توانایی دریافت ونگهداری حجمی از مایع است.ابتداماده بایدقادربه دریافت مایع ازسطح دیگرباشد وسپس قادربه نگهداری آن دربرابرنیروهای دیگرمانندنیروی گرانی باشد.

     

    بخش عمده مایع درفضای خالی بین الیاف ومقدارجزئی ازآن درون الیاف نگه داشته می شود.الیاف کاغذسطحی رافراهم می کنندکه مایعات به خصوص آب راجذب می کند.به علاوه الیاف ساختمان محکمی رافراهم می سازدکه قادراست این فضاهارادربرابرنیروهای موئینگی بازنگه دارد.به دلیل ماهیت این نیروها مقادرکم آب درفضاهای کوچک حبس می شوندوفضاها ی بزرگ مقادیرزیادآب را به سستی نگه می دارند.اگرطراحی توزیع این فضاهای بازمناسب باشدِکارایی محصول بیشترخواهد بود

     

    .منافذریزبه سرعت جذب وخشک کردن کمک می کننددرحالی که منافذبزرگ ترظرفیت کل راتاُمین می کنند .

     

    حجم مایعی که محصول قادربه نگهداری آن است به شدت نیروهایی که موجب دریافت مایع می شوندِبستگی دارد.معمولاُ این نیروهامربوط به شتاب وگرانش می باشند.اگریک ورق حوله کاغذی به آرامی وبه شکل افقی قرارگیردِنسبت به ورق حوله کاغذی که به شدت تکان داده می شودودرحالت ایستاده می باشدآب بیشتررادرخودنگه می دارد.روش های آزمون به خصوص درموردچگونگی استخراج آب بسیارمتفاوت هستند.

     

    حجیمی یابالک bulk توانایی اشغال فضا دربرابر مقدارجزئی فشاراست.بالک این امکان رافراهم می سازدکه بسته یاجعبه بزرگ تری برای محصول طراحی شود که ارزش رابرای مشتری (فقط مصرف کننده خانگی نه مصرف کننده غیرخانگی)بالامی برد.

     

    بالک تقریباُ با ضخامت معادل است ومعمولاُبااندازه گیری ضخامت یک دسته ورق تحت باراستانداردتعیین می شود.ازآنجاکه بالک به شدت به فشاراعمال شده حساس است

     

    ِتوانایی مقاومت دربرابراین فشار نکته کلیدی می باشد.

    انتخاب فشاربرای اندازه گیری بالک بسیارمشکل است چراکه محصول درمعرض شرایط مختلفی قرار می گیرد.اگراین فشاربافشاردرونی رول محصول پیچیده شده برابرباشد ِبالک می تواندقطررول راپیش بینی نماید.بهترین همبستگی بین بالک وجذب آب زمانی فراهم می شودکه فشاردرآزمون بالک مشابه بامیانگین فشارحاصل ازنیروهای موئینه

     

    باشد.

     

     

    2-1 شماره تعرفه گمرکی

     

    فصل 48

    کاغذ و مقوا؛ اشیاء ساختهشده از خمیر کاغذ، از کاغذ یا از مقوا

     

    یادداشتها.

    به مفهوم این فصل، جز درمواردی که مقررات مغایری باشد، واژه کاغذ همچنین شامل کاغذ و مقوا (صرفنظر از ضخامت یا وزن هر متر مربع) نیز میشود.

     

    مشمول این فصل نمیشود:

    الف اشیاء فصل 30؛

    ب ورقههای داغزنی مشمول شماره 32  12؛

     

    ج کاغذ های معطر و کاغذ های آغشته،قشرزده یا اندوده با مواد آ رایشی (فصل (33؛

    د کاغذ و اوات سلولز آغشته، قشرزده، اندوده یا پوشانده با صابون یا با مواد پاککننده (Detergents) (شماره (34 01، یا با کرم، واکس، پولیش و جلا یا با فرآوردههای همانند (شماره (34 05؛

     

    ه کاغذ و مقوای حساسشده مشمول شمارههای 37  01 لغایت 37  04؛

     

    و کاغذهای آغشته به معرفهای تشخیص بیماری یا آزمایشگاهی (38  22)؛

    ز مواد پلاستیکی مطبق شده دارای کاغذ یا مقوا، محصولات متشکل از یک لایه کاغذ یا مقوای اندوده یا پوشانده با یک لایه از ماده پلاستیکی، وقتی که ضخامت لایه اخیر از نصف ضخامت کل تجاوز کند، و اشیاء ساخته شده از این مواد، بغیر از پوشش های دیواری مشمول شماره 48 14 (فصل (39؛

     

    ح اشیاء مشمول شماره 42  02 (مثلاً، لوازم سفر)؛

    اشیاء فصل 46 (مصنوعات حصیربافی یا سبدبافی)؛ نخهای کاغذی و اشیاء نسجی از نخهای کاغذی (قسمت یازدهم)؛

    اشیاء فصل 64 یا فصل 65؛

    کاغذ و مقوای سنباده (شماره (68  05 یا میکا با تکیهگاه کاغذی یامقوایی (شماره

    (68  14 (ولی کاغذ و مقوای پوشیده شده از پودر میکا، مشمول این فصل می گردد)؛

    م ورقه و نوار نازک فلزی با تکیه گاه کاغذی یا مقوایی (قسمت پانزدهم)؛

    ن اشیاء مشمول شماره 92 09؛ یا س اشیاء فصل 95 (مثلاً، اسباب بازی، بازیچه، لوازم ورزشی) یا اشیاء فصل 96 (مثلاً، دگمه).

     

     

    3 با رعایت مندرجات یادداشت 7، شمارههای 48 01 لغایت 48 05 شامل کاغذ و مقواهایی استکه از طریق عملیات نوردکردن (Calendering)، نوردکردن فوقالعاده (Super-calendering)، براقکردن (Glazing) یا عملیات تکمیلی همانند، و اترمارک بدلیکردن (Fales water-marking) یا درخشنده کردن سطح ( Surface (sizing، و همچنین شامل کاغذ، مقوا، اوات سلولز و ورقههای الیاف سلولزی (نطع)

     

    میباشد، که خمیر آن در توده (نه در سطح)به هر طریقی رنگشده یا مرمری شده باشد.

    بجز مواردی که در شماره48 03 به نحو دیگری مقرر گردیده، کاغذ، مقوا، اوات سلولز، یا ورقههای الیاف سلولزی (نطع) که به نحو دیگری تحت عملیاتی قرار گرفته باشند، مشمول این شماره نمیگردند.

     

    4 در این فصل اصطلاح »کاغذ روزنامه(Newsprint) « عبارت است از کاغذ قشر نزده و اندوده نشده از نوعی که برای چاپ روزنامه به کار میروند، که حداقل 65 درصد وزن کل الیاف آن را الیاف چوب حاصل از یک فرآیند مکانیکی یا شیمیایی مکانیکی تشکیل داده، آهار نزده یا خیلی جزئی آهارزده باشد و درجه ناهمواری آنکه با دستگاه پارکر پرینت سورف (Parker Print Sorf) (یک مگاپاسکال (Mpa 1 اندازهگیری

     

    میشود روی هر یک از دو سطح بیش از 2/5 میکرومتر (میکرون)، وزن آن کمتر از 40

     

    گرم در هر مترمربع و بیشتر از 65 گرم در هر متر مربع نباشد.

    5 به مفهوم شماره 48 02 اصطلاح »کاغذ و مقوا از نوع مورد استفاده برای نوشتن، چاپ یا سایر مقاصد گرافیکی« و »کارت پانچ یا کاغذ نوار پانچ سوراخ نشده« شامل کاغذ و مقواهائی میشود که عمدتاً از خمیر سفید شده یا از خمیر به دست آمده با فرآیند مکانیکی یا شیمیایی مکانیکی ساخته شده و دارای یکی از ضوابط زیر باشند:

     

    برای کاغذ و مقوایی که وزن یک متر مربع آن بیش از 150 گرم نباشد:

    الف دارای 10 درصد یا بیشتر الیاف حاصل از یک فرآیند مکانیکی یا شیمیایی مکانیکی باشد، و

    1 وزن یک متر مربع آن بیش از 80 گرم نباشد ، یا

     

    2 خمیر آن کلاً در توده رنگ شده باشد، یا ب دارای بیش از 8 درصد خاکستر باشد، و

     

    1 وزن یک متر مربع آن بیش از 80 گرم نباشد، یا

    2 خمیر آن کلاً در توده رنگ شده باشد، یا ج دارای بیش از 3 درصد خاکستر بوده و اندیس درخشانی آن (عامل انعکاس) 60

     

    درصد یا بیشتر باشد.

    د دارای بیش از 3 درصد تا حداکثر 8 درصد خاکستر باشد، و اندیس درخشانی آن

    (عامل انعکاس) کمتر از 60 درصد و اندیس مقاومت آن تا حد پارگی بیش از 2/5 کیلو پاسکال متر مربع برگرم (2.5K Pa. m2/g) نباشد؛ یا

     

    ه دارای 3 درصد یا کمتر خاکستر باشد، و اندیس درخشانی آن (عامل انعکاس) 60

    درصد یا بیشتر و اندیس مقاومت آن تا حد پارگی بیش از 2/5 کیلو پاسکال متر مربع بر گرم (2.5K Pa. m2/g) نباشد. برای کاغذ یا مقوایی که وزن هر متر مربع آن بیش از

     

    150 گرم (2.5K Pa. m2/g) باشد:

    الف خمیر آن کلاً درتوده رنگ شده باشد؛ یا ب اندیس درخشانی آن (عامل انعکاس) 60 درصد یا بیشتر باشد، و

     

    1 ضخامت آن بیش از 225 میکرومتر (میکرون) نباشد، یا

    2 ضخامت آن بیش از 225 میکرومتر (میکرون) بوده، اما از 508 میکرومتر (میکرون)

    بیشتر نباشد و مقدار خاکستر آن بیش از 3 درصد باشد؛ یا ج اندیس درخشانی آن (عامل انعکاس) کمتر از 60 درصد، ضخامت آن 254 میکرومتر

     

    (میکرون) و کمتر بوده و مقدار خاکستر آن بیش از 8 درصد باشد.

     

    با این حال شماره 48 02 شامل کاغذ و مقوای صافی (از جمله کاغذ برای کیسه چای (TEA-BAG PAPER) یا کاغذ و مقوای نمدی نمیشود.

     

    6 در این فصل منظور از »کاغذ و مقوای کرافت« کاغذ و مقوایی است که کمتر از 80

    درصد وزن کل الیاف آن را الیاف به دست آمده از فرآیند شیمیایی با سولفات یا با سود تشکیل دهد.

     

    جز در مواردی که در متن شمارهها مقررات مغایری باشد، کاغذ، مقوا، اوات سلولز و ورقههای الیاف سلولزی (نطع) که ممکن است در آن واحد مشمول دویا چند شماره از شمارههای 48 01 لغایت 48 11 شوند، باید در آخرین شماره از لحاظ ترتیب عددی در نمانکلاتور طبقهبندی شوند.

     

    شمارههای 48 01 و 48 03 لغایت 48 09 فقط شامل کاغذ، مقوا، اوات سلولز و ورقههای الیاف سلولزی (نطع) میشود که به یکی از اشکال زیر عرضه شده باشد:

     

    یکم به شکل نوار یا رول که عرض آن بیش از 36 سانتیمتر باشد؛ یا دوم به شکل ورقهای مربع یا مستطیل که در حالت تا نشده، حداقل یک ضلع آن از

     

    36 سانتیمتر و ضلع دیگر آن از 15 سانتیمتر بیشتر باشد.

    9 به مفهوم شماره 48 14، اصطلاح »کاغذ دیواری و پوشش های دیواری همانند« فقط شامل موارد زیر است:

     

    الف کاغذ به شکل رول، مناسب برای تزئین دیوار یا سقف به پهنای حداقل 45

    سانتیمتر و حداکثر 160 سانتیمتر:

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی کاغذ تیشو

    فهرست:

     

     

    -1 معرفی محصول

     

    1-1 مشخصات کلی محصول

     

    2-1 شماره تعرفه گمرکی

     

    3-1 شرایط و واردات و صادرات

    4-1 استانداردهای ملی و جهانی

    5-1 قیمت تولید داخلی و جهانی محصول

     

    6-1 موارد مصرف و کاربرد

     

    7-1 کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول

    8-1 اهمیت استراتژیک کالا در دنیای امروز

    9-1 کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول

     

    -2 وضعیت عرضه و تقاضا

     

    1-2 و2-2 بررسی ظرفیت بهره برداری و وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه و در دست اجرا و روند تولید از آغاز برنامه سوم تا کنون

     

    3-2 بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم تا نیمه اول سال 85 4-2 بررسی روند مصرف از آغاز برنامه

     

    5-2 بررسی روند صادرات محصول از آغاز برنامه سوم و امکان توسعه آن

    6-2 بررسی نیاز به محصول یا اولویت صادرات تا پایان برنامه چهارم

     

    1و– 2 بررسی اجمالی تکنولوژی و روشهای تولید و تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی های مرسوم در فرایند تولید محصول :

    -3 بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی شامل برآورد حجم سرمایه

     

    گذاری ثابت

    1-3 محوطه سازی

     

    2-3 ساختمان

    تاسیسات

     

    5-3 وسایط نقلیه

    6-3 تجهیزات و وسایل اداری و خدماتی

    7-3 هزینه های متفرقه و پیش بینی نشده

    8-3 هزینه های قبل از بهره برداری

    9-3 سرمایه در گردش

     

    10-3 برآورد حقوق و دستمزد

    11-3 برآورد آب ، برق ، سوخت و ارتباطات

    12-3 هزینه های تعمیر و نگهداری و استهلاک

    13-3 هزینه های متفرقه و پیش نشده تولید

    14-3 هزینه های توزیع و فروش

    15-3 جدول هزینه های ثابت و متغییر تولید

     

    16-3 نتیجه گیری

    -4 میزان مواد اولیه عمده مورد نیاز سالانه و محل تامین آن

    -5 پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح

    -6 وضعیت تامین نیروی انسانی و تعداد اشتغال

    -7 بررسی و تعیین میزان آب ، برق، سوخت، امکانات مخابراتی ارتباطی و چگونگی امکان تامین آنها در منطقه مناسب برای اجرای طرح

     

    -8 وضعیت حمایتهای اقتصادی و بازرگانی شامل تعرفه گمرکی و حمایتهای مالی

    -9 تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید

    -10 در صورت پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی وضعیت این پروژه چگونه خواهد بود.

     

    منبع:

    ندارد

طرح توجیهی پروژه کارآفرینی کاغذ تیشو, طرح کارآفرینی پروژه کارآفرینی کاغذ تیشو, طرح توجیهی پروژه کارآفرینی کاغذ تیشو, پروژه کارآفرینی پروژه کارآفرینی کاغذ تیشو, نمونه طرح کسب و کار پروژه کارآفرینی کاغذ تیشو, Business plan با موضوع پروژه کارآفرینی کاغذ تیشو
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت