طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید فویل آلومینیومی

تعداد صفحات: 55 فرمت فایل: word کد فایل: 3894
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع غذایی و بسته بندی
قیمت قدیم:۱۲,۲۵۰ تومان
قیمت: ۸,۲۵۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید فویل آلومینیومی

    خلاصه مطالعات امکان سنجی طرح

     

    نام محصول : فویل آلومینیومی  
           
    حداقل ظرفیت پیشنهادی طرح : ٨ هزار تن در سال  
           
    موارد کاربرد : بسته بندی محصولات غذایی و دارویی  
           
    عمده ماده اولیه مصرفی : کویل آلومینیومی  
           
    از موازنه عرضه و تقاضا چنین بر می آید که میزان زیادی از تقاضای داخل از طریق واردات تامین می گردد و  
    به منظور محدود نمودن میزان واردات و توسعه صادرات در سنوات آتی احداث واحدهای جدید تولیدی در این  
    زمینه به صرفه و بطورکلی این طرح از هر دو لحاظ اقتصادی و بازار توجیه پذیر می باشد.  
           
    اشتغال زایی ( نفر) : ٣٣  
           
    زمین مورد نیاز (متر مربع) : ٥٠٠٠  
             
        اداری ٢٠٠  
             
        تولیدی ١٦٢٠  
        (سوله و بچه سوله)  
    مساحت ساختمانها (متر مربع) :    
         
    انبار ٥٤٠  
         
             
        سایر ٧٥  
             
        جمع ٢٤٥٥  
           
    میزان مصرف سالانه مواد اولیه اصلی (تن) : ٨٤٠٠  
             
        آب(/H٣( M ٤٥  
    میزان مصرف سالانه انرﮊی :   برق((MW ٥,٣  
             
        گاز(/H٣(M ٢٠٠  
             
        ارزی(میلیون یورو) ٦,٣٠  
    سرمایهگذاری ثابت طرح :        
      ریالی(میلیارد ریال) ٦٤  
             
        مجموع(میلیارد ریال) ٤٥٤  
             
    شهرکهای صنعتی پیشنهادی محل اجرای طرح: شکوهیه، محمود آباد،گنجینه و نواحی صنعتی  
    دستجرد و سیرو  

     

    مقدمه

     

    در مطالعات امکان سنجی از دیدگاه بازار، فنی و مالی و اقتصادی طرح مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته و نتایج حاصل از آن به عنوان مبنایی برای تصمیم گیری سرمایه گذاران جهت اجرا یا عدم اجرای طرح مورد استفاده قرار می گیرد.

    گزارش حاضر مطالعات امکان سنجی مقدماتی برخی از کالاهایی است که از سوی شرکت شهرکهای صنعتی استان قم جهت بررسیهای بیشتر از دی ماه ١٣٨٧ به این مهندسین مشاور واگذار شده است لذا این مهندسین مشاور با توجه به ویژگیهای محصول که از سوی آن شرکت تعریف شده به تهیه امکانسنجی مقدماتی طرحهای مذکور پرداخته است.

     

    این مهندسین مشاور جهت استانداردسازی مبانی که بایستی در اجرای این طرح مدنظر قرار گیرد همچون میزان سرمایهگذاری لازم، برآورد هزینههای تاسیسات و ماشینآلات و چگونگی انجام سایر مطالعات اقدام به تهیه و تدوین دستورالعمل نمود که مطالعه این دستورالعمل میتواند سرمایه گذار محترم را در چگونگی محاسبات مالی و بررسیهای فنی این مطالعات راهنمایی نماید.

     

    در این مطالعات ابتدا محصول مورد مطالعه معرفی شده و سپس بررسی های لازم در خصوص بازار آن بعمل آمده و در ادامه مطالعات فنی در خصوص چگونگی تولید و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز نیز بررسی شده و در نهایت ظرفیت های اقتصادی و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح برآورد شده تا با استفاده از آن سرمایهگذاران بتوانند کلیه اطلاعات مورد نیاز را کسب و درجهت انجام سرمایه گذاری اقتصادی با دید باز و مسیرشفاف در حد مطالعات امکان سنجی مقدماتی اقدام نمایند. لازم به ذکر است که گزارش حاضر صرفا جهت برآورد نیاز بازار و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز جهت اجرای طرح مطابق با شرح خدمات ارائه شده از سوی شرکت شهرکهای صنعتی استان قم تدوین گردیده و جهت بررسی در آن شرکت اعتبار داشته و در غیر اینصورت از اعتبار ساقط است.

     

    در خصوص گزارش حاضر که مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید فویل آلومینیومی میباشد باید به این نکته اشاره نمود که دربررسی بازار فویل آلومینیومی جهت بسته بندی، این نکته حائز اهمیت می باشد که تا سال ١٣٨٥ میزان تولید داخل و مصرف این محصول محدود بوده و تقاضا کاملا از طریق واردات تامین می شد اما در همان سال با به بهره برداری رسیدن واحد آلومینیوم پارس بخشی از تقاضای این محصول از طریق داخل تامین شده اما با توجه به افزایش نیاز صنایع غذایی به این محصول تقاضای آن افزایش یافته و به همان نسبت واردات جهت جبران کسری بدلیل کمبود عرضه افزایش یافته است.

     

    از موازنه عرضه و تقاضا چنین بر می آید که بخش قابل توجهی از تقاضای داخل از طریق واردات تامین می گردد و به منظور محدود نمودن میزان واردات و در صورت لزوم توسعه صادرات در سنوات آتی احداث واحدهای جدید تولیدی در این زمینه به صرفه و بطورکلی این طرح از هر دو لحاظ اقتصادی و بازار توجیه پذیر می باشد

    معرفی محصول

    محصول مورد مطالعه این طرح فویل آلومینیومی جهت بسته بندی می باشد که از نورد آلومینیوم حاصل می شود.

     

    آلومینیوم نورد شده مهمترین و متداولترین محصول آلومینیوم کارپذیر محسوب می گردد که در ضخامت های مختلف

     

    تعاریف ذیل را دارد:

     

    ‐ کمتر از ١٥٢ میکرون

    زرورق

    ‐ بین ١٥٢ تا ٦٣٣٠ میکرون

    ورق آلومینیومی

    ‐ بیشتر از ٦٣٣٠ میکرون

    صفحه آلومینیومی

    در این طرح ضخامت محصول از نوع اول یعنی کمتر از ١٥٢ میکرون می باشد. مشخصات انواع فویل و موارد استفاده هریک بشرح جدول ١ ارائه شده است.

    (جداول در فایل اصلی موجود است)

  • فهرست و منابع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید فویل آلومینیومی

    فهرست:

    مقدمه................................................................................................................................................................................................................................

    ........... ٦

    ١‐ معرفی محصول....................................................................................................................................................................................................................

    ٧

    ١‐١‐نام و کد محصول (آیسیک٣)........................................................................................................................................................................................

    ٨

    ١‐٢‐ شماره تعرفه گمرکی.....................................................................................................................................................................................................

    ٨

    ١‐٣‐ شرایط واردات محصول................................................................................................................................................................................................

    ٩

    ١‐٤‐ بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول........................................................................................................................................................

    ٩

    ١‐٥‐ بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول......................................................................................................

    ٩

    ١‐٥‐١‐ مروری بر قیمتهای داخلی.....................................................................................................................................................................

    ١٠

    ١‐٥‐٢‐ مروری بر قیمت های جهانی...................................................................................................................................................................

    ١٠

    ١‐٦‐ معرفی موارد مصرف و کاربرد محصول....................................................................................................................................................................

    ١١

    ١‐٧‐ بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول.........................................................................................................

    ١٢

    ١‐٨‐ بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز....................................................................................................................................................

    ١٣

    ١‐٩‐ کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول.......................................................................................................................................

    ١٣

    ١‐١٠‐ معرفی شرایط صادرات محصول............................................................................................................................................................................

    ١٤

    ٢‐ وضعیت عرضه و تقاضا....................................................................................................................................................................................................

    ١٥

    ٢‐١‐ بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید ازآغاز برنامه اول تا کنون...................................................................................................................

    ١٥

    ٢‐١‐١‐ بررسی ظرفیتهای بهره برداری................................................................................................................................................................

    ١٥

    ٢‐١‐٢‐ بررسی روند ظرفیت نصب شده واحدهای فعال در کشور.................................................................................................................

    ١٦

    ٢‐١‐٣‐ بررسی روند تولید واقعی واحدهای فعال در کشور.............................................................................................................................

    ١٧

    ٢‐١‐٤‐ نگاهی به راندمان تولید ( درصد استفاده از ظرفیت اسمی) در واحدهای تولیدی فعال.............................................................

    ١٧

    ٢‐٢‐ بررسی وضعیت طرح های جدید و در حال توسعه...............................................................................................................................................

    ١٨

    ٢‐٢‐١‐ پیش بینی عرضه در بازار آینده کشور...................................................................................................................................................

    ١٨

    ٢‐٣‐ بررسی روند واردات محصول طرح از آغاز برنامه اول تا کنون.............................................................................................................................

    ١٩

    ٢‐٤‐ جمع بندی عرضه.......................................................................................................................................................................................................

    ٢١

    ٢‐٥‐ بررسی روند مصرف از آغاز برنامه اول تا کنون.......................................................................................................................................................

    ٢٢

    ٢‐٦‐ بررسی روند صادرات محصول طرح از آغاز برنامه اول تاکنون.............................................................................................................................

    ٢٣

    ٢‐٧‐ بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه پنجم توسعه..............................................................................................................

    ٢٥

    ٢‐٧‐١‐ برآورد میزان تقاضای داخل در آینده....................................................................................................................................................

    ٢٥

    ٢‐٧‐٢‐ جمع بندی و نتیجه گیری مطالعات بازار..............................................................................................................................................

    ٢٦

    ٣‐ بررسی اجمالی تکنولوﮊی و روش تولید محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها................................................................................

    ٢٧

    ٣‐١‐بررسی سطح تکنولوﮊی تولید در واحدهای فعال...................................................................................................................................................

    ٢٧

    ٣‐٢‐ مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان..........................................................................................................................

    ٢٨

    ٣‐٣‐ نام کشورها و شرکت های سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید محصول.............................................................................................

    ٢٨

    ٤‐ تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوﮊی های مرسوم در تولید محصول......................................................................................................................

    ٣٠

    ٥‐ بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی به همراه برآورد میزان سرمایه گذاری ثابت مورد نیاز....................................................................

    ٣١

    ٥‐١‐ زمین.............................................................................................................................................................................................................................

    ٣٢

     

    ٥‐٢‐ محوطه سازی ................................................................

    ٥‐٣‐ عملیات ساختمانی................................................................

    ٥‐٤‐ ماشین آلات و تجهیزات تولیدی ................................................................

    ٥‐٥‐تاسیسات عمومی................................................................................................

    ٥‐٦‐ وسایل اداری و خدماتی................................................................................................

    ٥‐٧‐ ماشین آلات حمل و نقل................................................................................................

    ٥‐٨‐ هزینه های قبل از بهره برداری................................................................................................

    ٥‐٩‐ هزینه های پیش بینی نشده................................................................................................................................

    ٥‐١٠‐ برآورد حداقل ظرفیت اسمی اقتصادی طرح (شناسایی و اندازه گیری هزینه و فایده اجرای طرح) ................................

    .......................... ٣٦

    ٥‐١٠‐١‐ لحاظ کردن نقطه سربه سر تولید................................................................................................................................

    ٥‐١٠‐٢‐ لحاظ کردن حداقل سود مورد انتظار................................................................................................................................

    ٦‐ برآورد مواد اولیه عمده مورد نیاز سالیانه و محل تامین آن................................................................................................

    ................................... ٣٩

    ٦‐١‐ معرفی ماده اولیه اصلی و میزان مصرف آن................................................................................................................................

    ٦‐٢‐ معرفی منابع تأمین ماده اولیه................................................................................................................................................................

    ٦‐٣‐ بررسی تحولات اساسی در روند تأمین اقلام عمده مورد نیاز در گذشته و آینده................................................................

    ............................. ٤٠

    ٧‐ پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح................................................................................................................................

    ٧‐١‐ بازارهای فروش محصول................................................................................................................................................................

    ٧‐٢‐ بازار تأمین مواد اولیه................................................................................................................................................................

    ٧‐٣‐ احتیاجات و نیازمندی های دیگر طرح................................................................................................................................

    ٨ ‐ بررسی تاثیرات زیست محیطی................................................................................................................................................................

    ٩‐ وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال................................................................................................................................

    ١٠‐ بررسی تأسیسات و امکانات زیربنایی مورد نیاز طرح................................................................................................

    ١٠‐١‐ برآورد برق مورد نیاز و چگونگی تأمین آن................................................................................................................................

    ١٠‐٢‐ برآورد آب مورد نیاز و چگونگی تأمین آن................................................................................................................................

    ١٠‐٣‐ برآورد سوخت مصرفی مورد نیاز و چگونگی تأمین آن................................................................................................

    ...................................... ٤٨

    ١٠‐٤‐ برآورد هوای فشرده مورد نیاز و چگونگی تأمین آن................................................................................................

    ........................................... ٤٨

    ١٠‐٥‐ برآورد تاسیسات گرمایشی و سرمایشی................................................................................................................................

    ١٠‐٦‐ سایر تجهیزات مورد نیاز................................................................................................................................................................

    ١٠‐٧‐ برآورد امکانات زیربنایی مورد نیاز................................................................................................................................

    ١١‐ وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی................................................................................................................................

    ١١‐١‐ حمایت های تعرفه گمرکی و مقایسه آن با تعرفه های جهانی................................................................ ................................

    ....................... ٥٠

    ١١‐٢‐ حمایت های مالی................................................................................................................................................................

    ١٢‐ تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید................................   ................................

    ................... ٥١

    ١٢‐١‐ بررسی بازار................................................................................................................................................................

    ١٢‐٢‐ عرضه و تقاضا................................................................................................................................................................

    ١٢‐٣‐ هزینه های سرمایه گذاری................................................................................................................................................................

    ١٢‐٤‐ ظرفیت اقتصادی................................................................................................................................................................

    ١٢‐٥‐ اشتغال................................................................................................................................................................................................

     

    ١٢‐٦‐ تولید جهت مصرف داخلی/ تولید جهت صادرات................................................................

    ١٢‐٧‐ پیشنهاد محل اجرای طرح................................................................................................................................

    ١٣‐ منابع و ماخذ................................................................................................................................................................

    ضمائم................................................................................................................................................................................................

     

    منبع:

    ]١[ لوح فشرده واحدهای فعال و در مرحله اجرای وزارت صنایع و معادن منتهی به تاریخ ٠١/٠٨/١٣٨٧

     

    ]٢[ کتاب صادرات و واردات ایران، سال ١٣٨٦‐١٣٧١

     

    ]٣[ سایت اینترنتی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران (www.isiri.org)

    ]٤[ سایت های اینترنتی (www.almuminiom.com)، (www.iranchasb.com)

    ]٥[ سایت اینترنتی (www.ALI BABA.com)

     

    ]٦[ سایت مرکز آمار ایران.

     

    ]٧[ استعلام از شرکت آخن باخ آلمان

     

    ]٩[ سایت شرکت شهرکهای صنعتی استان قم

طرح توجیهی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید فویل آلومینیومی, طرح کارآفرینی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید فویل آلومینیومی, طرح توجیهی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید فویل آلومینیومی, پروژه کارآفرینی طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید فویل آلومینیومی, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید فویل آلومینیومی, Business plan با موضوع طرح توجیه فنی، مالی، اقتصادی تولید فویل آلومینیومی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت