پروژه کارآفرینی معرفی و بررسی وضعیت فعلی شرکت نقش ایران

تعداد صفحات: 47 فرمت فایل: word کد فایل: 3787
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع نساجی-پوشاک-چرم
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی معرفی و بررسی وضعیت فعلی شرکت نقش ایران

    -1) سابقه شرکت

    شرکت نقش ایران یا مولف موکت سابق در سال 1350 با هدف تولید انواع فرش ماشین، موکت نمدی و موکت تافتینگ بصورت شرکت با مسئولیت محدود تأسیس  و در سال 1352 به بهره بردرای رسیده است و در تاریخ 20/11/1356 به شرکت سهامی خاص تغییر و در تاریخ 11/12/1356 تبدیل به شرکت سهامی عام شد و در سال 1370 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

    مطابق آمارهای موجود این شرکت تا قبل از 1370 از تولید کنندگان عمده موکت و فرش ماشینی در ایران بوده و درخواست 64 الی 67 بعنوان بزرگترین تولید کننده صنعت متعلق به این واحد بوده است. از سال 1370 به بعد به علت شروع به تولید واحدهای جدید که از تکنولوژیهای مدرن روز استفاده می کردند، همه ساله از بازار فروش این شرکت کاسته گردید به نحوی که عملاً در آستانه وقف قرار گرفت. از جمله علتهای عدم بازسازی این واحد قدیمی می توان به توان مالی اندک آن از یک طرف و سیاستهای وقت بخش صنعت اشاره نمود. چه از یک طرف این واحد در تمامی سنوات قبل از آزادسازی مکلف به عرضه فراوان کالا به نرخ مصوب گردیده بود و سهمیه ارزی متعلقه صرفاً میبایستی حرف خرید مواد اولیه می گردید. ضمن اینکه رعایت دقیق ضوابط قیمت گذاری و توزیع، عملاً مانع از ایجاد نقدینگی در این شرکت گردیده و در همین حال شرایط جهت واحدهای جدید الاحداث و بعضاً قدیمی کاملاً متفاوت بود.

    در این بخش راجع به وضعیت حقوقی شرکت توضیح داده شود. (انتهای طرح)

    در این بخش راجع به مشخصات کارخانه توضیح داده شود. (صفحه 2 طرح)

    2-2) بررسی واحدها و تولیدات فعلی شرکت

    این گروه شامل 5 واحد تولید میباشد که هر کدام به تنهائی قادر به تولید یک محصول مستقل می باشند. واحدهای مذکور به شرح ذیل میباشند:

    1- واحد ریسندگی الیاف PP ( پلی پروپیلن، در این واحد گرانول pp (pp Granules) به عنوان مواد اولیه مصرف می شود. معمولاً گرانول PP از بازار داخل و از ضایع پتروشیمی تهیه می شود و سپس توسط دستگاههای اکسترودر رسیده می شود و تبدیل به الیاف پلی پروپلین با طول های مختلف می گردد. این الیاف (Staple Fibers) به تنهائی قابلیت فروش در بازار را دارد و نیز قابلیت ریسندگی و تبدیل به نخ جهت مصارف فرش نیز دارد.

    2- واحد ریسندگی نخ: دراین واحد الیاف پلی پروپیلن و یا اکریلیک و یا پنیه و پلی استر به عنوان مواد اولیه مصرف می شود. این واحد شامل دو بخش نازک و سیمی برای تولید نخهای ظریف و بخش کلفت ریسی برای تولید نخهای ضخیم می باشد. نخهای تولید قابلیت فروش بصورت مستقل را دارند و نیز می توانند به عنوان مواد اولیه تولید فرش بکار روند.سالن تلید مذکور بمساحت 6300 متر مربع و دارای 7500 متر مربع انبار می باشد. حداکثر تولید نخ این واحد در سال 1365 روزانه 6 تن بوده است. در حال حاضر حدود 125 نفر در این بخش فعالیت می کنند.

    از مشکلات این بخش می توانبه پائین بودن کیفیت نخ های تولیدی بعلاوه غیر اقتصادی بودن تولید بعلت فرسودگی و غیرقابل بازسازی بودن ماشین های رینگ اشاره کرد. لذا شرکت در نظر دارد پس از اجرای طرح فعلی بازیافت نسبت به بازسازی این بخش نیز اقدام نماید. پس از بازسازی این واحد می توان نخ های 5/10 دولا و 4 دولا مرکب از PP و اکریلیک و پلی استر را براحتی تولید نمود..

    3- واحد قالیبافی: این واحد در سال 1355 راه اندازی شده به تولید انواع فرش های ماشینی مشغول بوده است. فرش های با عرض حداکثر 3 متر در سایزهای مختلف و با تراکم 350 و 40 و 500 شانه از تولیدات این شرکت بوده است. حداکثر تولید این واحد در سال 71 بوده و مقدار آن 774 هزار مترمربع بوده است.

    از مشکلات این بخش می توان به فرسودگی و قدیمی بودن ماشین آلات بافندگی فرش و همچنین کمبود قطعات یدکی به علت کمبود نقدینگی اشاره کرد. لذا طرح نوسازی این واحد نیز در دستور کار شرکت قرار دارد.

    پرسنل موجود در این واحد 163 مستقر می باشند. سالن تولید این واحد بمساحت 9440 مترمربع می باشد و دارای 7500 متر مربع انبار می باشد. (در حال حاضر بخش مذکور غیر فعال می باشد)

    4- واحد تولید موکت کبریتی:‌ این واحد از سال 1354 در زمره تولید کنندگان عمده این محصول قرار گرفت و در سال 1360 حدود 2 میلیون متر مربع تولید و بفروش رساند. در ابتدا ماشین آلات موجود این واحد بصورت دست دوم خریداری شده اند و سال ساخت آنها به 1970 باز می گردد. عرض خط موجود 2 متر است. سالن تولید مذکور 3200 متر مربع بوده و دارای 7500 متر مربع انبار است. واحد فوق در حال حاضر 52 نفر پرسنل دارد. این واحد علاوه بر موکت نمدی با طرح کبریتی ( راه راه ) قادر است موکت های نمدی با طرحهای دیگر نیز تولید نماید اما با توجه به فرسودگی خط تولید امکان رقابت و تولید مرغوب وجود نداشته لذا برنامه بازسازی این واحد نیز در جریان کار شرکت قرار گرفته است.

    5- واحد تولید موکت تافتینگ: این سالن دارای 4 دستگاه موکت بافی می باشد که دو دستگاه آن بصورت اسکرول و یک دستگاه بصورت کات پایل و دستگاه دیگر بصورت لوپ قادر به بافت می باشد. کشور سازنده آن انگلستان و کارخانه سازنده آنها SINGER می باشد. ظرفیت تولید هر دستگاه در هر ساعت یک رول معادل 250 متر مربع می باشد. مساحت سالن مذکور 36/3559 مترمربع و پرسنل فعلی آن 4 نفر می باشند.

    می توان وضعیت تولیدی شرکت ها را در جدول ذیل خلاصه کرد.

     

    ردیف نام محصول واحد ظرفیت دستی میزان تولید طی سالهای مختلف توضیحات
    1375 1376 1377 1378 1379
    1 فرش ماشینی 
    kg
    800 6/234 3/263 5/195 Feb-85 Aug-37  
    2 موکت تافتینگ kg 8000 Mar-60 Sep-38 19-Apr Apr-47 16-May
    3 موکت کبریتی   1200 494 254 275 6/168 8/258
    4 ریسندگی    1650 7/456 6/275 2/177 Jun-93 Mar-63
    5 الیاف سازی   600 2/413 5/256 5/191 - 61/241

     

    - واحد تأسیسات و خدمات فنی: این بخش شامل قسمتهای مختلفی جهت سرویس دهی به تولید و پرسنل می باشد.

    تولید بخار جهت تهیه بخار مصرفی ماشین آلات و بخار تهویه ها و گرمایش سالنها

    تولید هوای فشرده جهت تولید هوای فشرده ماشین آلات

    گاز طبیعی:  ایستگاه تقلیل فشار گاز و توزیع آن جهت مصرف در بخش های مختلف کارخانه

    آبرسانی: شامل چاه و سیستمهای انتقال آب به بخش های کارخانه

    کارگاه ماشین کاری : جهت ساخت قطعات مورد نیاز ماشین آلات

    برق رسانی: شامل پست برق و تجهیزات مربوط به توزیع برق

    2-3) بررسی ماشین آلات فعلی شرکت.

    در این بخش به ذکر ماشین آلات تولیدی هر بخش می پردازیم: 

     

    «جدول مشخصات ماشین آلات تولیدی واحد الیاف سازی»

     

    ردیف نام ماشین  شرکت سازنده  کشور  سال ساخت تعداد
      ریسندگی الیاف بریده COVEMA ایتالیا 1976 یکسری

     

    «جدول مشخصات ماشین آلات تولیدی واحد نازک ریسی- ریسندگی»

    جدول صفحه 2 طرح

    «جدول مشخصات ماشین آلات تولیدی و احد کلفت زنی – ریسندگی»

     

     

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی معرفی و بررسی وضعیت فعلی شرکت نقش ایران

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

طرح توجیهی پروژه کارآفرینی معرفی و بررسی وضعیت فعلی شرکت نقش ایران , طرح کارآفرینی پروژه کارآفرینی معرفی و بررسی وضعیت فعلی شرکت نقش ایران , طرح توجیهی پروژه کارآفرینی معرفی و بررسی وضعیت فعلی شرکت نقش ایران , پروژه کارآفرینی پروژه کارآفرینی معرفی و بررسی وضعیت فعلی شرکت نقش ایران , نمونه طرح کسب و کار پروژه کارآفرینی معرفی و بررسی وضعیت فعلی شرکت نقش ایران , Business plan با موضوع پروژه کارآفرینی معرفی و بررسی وضعیت فعلی شرکت نقش ایران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت