طرح کسب و کار تأسیس سنگ فروشی

تعداد صفحات: 23 فرمت فایل: word کد فایل: 3103
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع ساختمانی و مصالح ساختمانی
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح کسب و کار تأسیس سنگ فروشی

    خلاصه اجرایی (مدیریتی):

    اگر منظور از مدیریت اجرایی جلب مشتری باشد می توان با ارائه اجناس با قیمت کمتر، بیشتر مشتری جلب نمود و اگر منظور طریقه ی مدیریت در داخل کارگاه باشد می توان با مشورت با شاگردان و دیگران که مرتبط با شغل می باشند در مدیریت داخلی موفق تر بوده و اجناسی که از لحاظ رنگ و کیفیت بالاتر باشند با معرفی آن به مشتریان آنها را در خرید راهنمایی نمود چون برخی از مشتریان فقط به ارزانی و برخی به رنگ آن توجه دارند و از کیفیت اجناس هیچ گونه اطلاع ندارند. همه ی شرایط موجود ذکر شده را می توان جمع بندی نمود و با یک تصمیم خوب در مدیریت کارگاه موفق بود.

     

    بخش اولیه (نمای ذهنی):

    بیان آرمان های کسب و کار:

    هدف ایجاد اشتغال و کسب درآمد و شغلی است که نسبت به مشاغل آزاد دیگر در بین جامعه از مشاغل پردرآمد و ایجاد فردی بزرگ و با توان از لحاظ مالی در اذهان مردم جامعه می باشد.

    بیان ماموریت کسب و کار:

    در این کسب و کار مأموریت بیشتر نمودن اجناس و تنوع اجناس با توجه به سلایق و علایق مردم جامعه می باشد.

    مزیت های رقابتی مدیریتی

    چون شغلی است که در آن صنایع درآمدی جانبی زیادی برای دیگران به وجود می آورد و هرچه در بین افراد جامعه و مهندسین و معماران و انبوه سازان از لحاظ اخلاقی و کیفیت جنسی و قیمت پایین تر بهتر برخورد نماید نسبت به مدیران دیگر سنگ فروشی جلب توجه بیشتر نموده و در مدیریت کارگاه موفق تر می شوی

    (نمودار و جداول در فایل اصلی است)

    توصیف کسب و کار

    معرفی کسب و کار

    شغلی است که در بین افراد اجتماع نسبت از مشاغل آبرومند به شمار می آید.

    معرفی محصول یا خدمت

    تنوع محصولات زیاد می باشد و نوع سنگی که در شهرهای کشور پراکنده است نسبت به سرمایه ها و مکان می توان آورد بیشتر این سنگ هایی که در نیشابور مورد استفاده قرار می گیرد نی ریز، کلاته قدم، گناباد، گرانیت که انواع مختلف دارد- سمیرم- علی گودرز- ارباب- بجستان- تربت- *** و...

    تحلیل صنعت

    شغلی است که نسبت به بازارهای تقاضا در سطح شهر می توان کسب و درآمد خوبی نمود و ایجاد اشتغال بوجود آورد.

    نقاط ضعف اساسی

    1- نداشتن بازاری مناسب برای خرید اجناس

    2- تفاوت قیمت ها در طول سال و نداشتن درجه بندی مشخص

    3- نداشتن پشتیبانی و حمایت دولت

    4- چون شغلی است که نسبت به کالا جایگزین دارد معمولاً در پاره ای مواقع از رکود بازار هزینه هایی محتمل می شوید.

    نقاط قوت اساسی

    1- با توجه به سرمایه گذاری و تنوع جنس می توان درآمدهای مختلفی بدست آورد.

    2- ایجاد اشتغال برای دیگران

    تهدیدات قابل ملاحظه

    1- اگر قیمت اجناس بیش از حد بالا رود باعث بی رقبتی افراد برای استفاده از سنگ برای ساختمان خودش می شود و چون کاشی و سرامیک و پوشش های مصنوعی دیگری در جامعه موجود می باشد ممکن است که ورشکست شوی.

    فرصت های قابل ملاحظه

    1- چون شغلی است که نسبتاً فصلی محسوب می شود می توان در فصل های مختلف سال نهایت استفاده را نمود.

     

    برنامه بازار و بازاریابی

    توصیف بازار (شامل بخش بندی بازار، بازار هدف، جایگاه محصول و...)

    در فصل های مختلف می توان از بازار نهایت استفاده را نمود مثال در فصل تابستان اوج تقاضا و در فصل زمستان کمترین فروش را و بیشترین عرضه از جانب کارخانه های سنگ بری را می توان داشت که نسبت به فصول می توان با کم و زیاد کردن قیمت نهایت استفاده را نمود.

     

    تحلیل رقبا (تعداد رقبا، رقبای بالقوه، توان رقبا، موانع ورود و خروج و...)

    رقبا در سطح شهرستان حدوداً 30 نفر دارای انبار و حدوداً 15 نفر بدون انبار که غالباً سنگ کار می باشند وجود دارد که آنهایی که دارای انبار می باشند از رقبای بالقوه و توان رقابتی بالایی برخوردار می باشند و موانع ورود و خروج در بعضی از زمانها در شهرهای تولید سنگ وسیله حمل و نقل کمبود بوده و همین باعث از دست دادن مشتری به علت نرسیدن جنس می شود.

    استراتژی بازاریابی

    1- استراتژی محصول

    چون محصولی است که تنوع زیاد دارد محصولی در شهرستان که بیشترین استفاده را و سلایق و علایق را برآورده می کند می توان تهیه نمود تا فروش زیادی داشت.

    2- استراتژی قیمت

    هرچه سرمایه بیشتری داشته باشی و خریدهای کلی و بجا داشته باشی می توان محصولی با قیمت کمتر و کیفیت بالاتر تهیه نمود و در اختیار مشتری قرار داد.

    3- استراتژی مکان

    اگر از لحاظ شهرداری مشکلی بوجود نیاید می توان مکان هایی که از لحاظ توسعه شهر به آن قسمت ها می باشد تهیه نموده و اجناس خود را عرضه نماییم.

    4- استراتژی توزیع

    توزیع با قیمت مناسب و بارگیری و تخلیه مناسب می تواند نظر مشتریان دیگر را بیشتر جلب نماید.

     

    5- استراتژی جذب مشتری

    کیفیت بالای اجناس و قیمت پایین آنها می تواند مشتری بیشتری جذب نماید.

    برآورد میزان تقاضای بازار (برای یک و دو سال آینده)

     

    نام محصولات میزان بازار بالقوه میزان بازار بالفعل میزان بازار بالفعل میزان بازار بالفعل تعدیل بر مبنای
    مقدار سال قبل جاری یکسال آینده تحقیق و مشاهده
    1- سنگ نی ریز الی بیشتر- 2000 3000 متر مربع 4000 متر مربع 5000 متر مربع 4500 متر مربع
    2- سنگ گرانیت الی بیشتر- 1000 2000 متر مربع 3000 متر مربع 4000 متر مربع 3500 متر مربع

     

  • فهرست و منابع طرح کسب و کار تأسیس سنگ فروشی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

طرح توجیهی طرح کسب و کار تأسیس سنگ فروشی, طرح کارآفرینی طرح کسب و کار تأسیس سنگ فروشی, طرح توجیهی طرح کسب و کار تأسیس سنگ فروشی, پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار تأسیس سنگ فروشی, نمونه طرح کسب و کار طرح کسب و کار تأسیس سنگ فروشی, Business plan با موضوع طرح کسب و کار تأسیس سنگ فروشی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت