پروژه کارآفرینی طراحی و ساخت خطوط تولید انواع دستگاه های نوار نقلیه

تعداد صفحات: 100 فرمت فایل: word کد فایل: 3088
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع فلزی و خودروسازی
قیمت قدیم:۱۹,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی طراحی و ساخت خطوط تولید انواع دستگاه های نوار نقلیه

    خلاصه پروژه :

    شرکت سهامی نوید راهبر مهاجر (سهامی خاص) برای انجام فعالیت های خود در راه اقدام بود اما قبل از انجم فعالیت نیاز به تأسیس و راه اندازی دستگاه های خود داشت و سرانجام در اوایل سال 81 بعد از خرید زمین در شهرک صنعتی (اراک) در 30 متری جاده تهران اقدام به خرید دستگاهها و ماشین آلات کرد و تا پایان سال 81 به اتمام رساند . پس از تصویب طرح و عقد قرارداد تا پایان اسفند 81 عملیات اصلی شرکت در فروردین 82 (طبق جدول 22) آغاز شد .

    کلیه موارد اساسنامه بررسی و بر طبق قانون تجارت تنظیم گردید .

    پس از انتخاب اعضای هیئت مدیره ، مشخص کردن سهام با نام و انتقال آن ، سرمایه در گردش ، امضای اعضا و تشکیل جلسات مجمع عمومی اندوخته قانونی ، سود خالص ، ترازنامه و دیگر موارد محصولات تولیدی این شرکت که انواع دستگاههای نوارنقاله بود مشخص گردید که طول تقریبی آنها 35 می باشد و بر حسب نوع استفاده می شوند و کابردهای متنوعی دارند برای مثال دستگاه فوق جهت خط مونتاژ موتور خودرو پژو می‌باشند .

    مواد اولیه برای تولید انواع این دستگاه پلیت بانمه های 10 و 12 میل‌گرد با سایز 20 ، 35 و ... اجزای کنترلی ، انواع پیچ و مهره ، تسمه لاستیکی ، الکتروموتور ، چرخ زنجیر ، شیلنگ و غیره می باشد . در ضمن محصولات شرکت نیازی به بسته بندی ندارد .

    پس از تمام شدن روش تهیه نوبت به محاسبه مراحل دیگر از جمله هزینه های تولید ، حقوق و دستمزد ، استهلاک ماشین آلات ، هزینه های متفرقه و در نهایت همه  اینها نرخ فروش محصول تهیه گردیده و جدول نسبتها (به شرح صفحه 83 و 84) محاسبه می‌شود.

    و در اتمام مراحل حساب ترازنامه و صورتحساب سود و زیان تهیه و به پرونده شرکت سهامی نوید راهبر مهاجر اضافه گردیده و پرونده را تکمیل می کند .

     

    نتیجه گیری :

    انسان موجودی خلاق است و برای پوشاندن حس خلاقیتش هیچ دلیلی وجود ندارد .

    اگرچه برای تشکیل یک شرکت مشکلات زیادی بر سر راه است اما با کمک تمامی مسئولین و فعالیت کامل آنها می توان جامعه را به سوی پر نور و روشنایی تشویق کرد و مراحل تشکیل شرکت اگر با دقت و طبق مقررات و قوانین انجام شود هیچ مشکلی بوجود نمی آید .

    تأسیس شرکت باعث می شود بسیاری از مشکلات حل شود مثل بی کاری افراد (از بی‌سواد تا باسواد و تحصیل کرده) صنعت کشور به گردش می افتد ، افراد شاغل در آن شرکت مجبور به برقراری ارتباط و رابطه (رسمی ، غیررسمی) می شوند ، سرمایه راکد نمی ماند و در آخر زمین بی بهره با ساخته شدن شرکت به منبع درآمد تبدیل می شود . 

    مقدمه :

    یکی از پیامدهای مهم تحولات سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی 20 سال گذشته در ایران عدم کنترل رشد جمعیت بوده است .

    به گونه ای که نرخ رشد جمعیت در کشور طی سال های ( 1367-1358 ) ، بدون شک از بالاترین درصد نرخ دهه ‌اخیر برخوردار بوده است . این موضوع باعث شده که مسائل جمعیت و عرضه نیروی کار و بیکاری ، به عنوانم مشکلات جدی جامعه ما در زمان کنونی و دهه های آینده مطرح گردد . بر اساس آمار های ارائه شده در مرکز ایران گروه های سنی ( 19-15 و 24-20 ) در سال 1385 بالغ بر 4/17 میلیون نفر می شود و کشور با یک منبع عظیم انسانی روبرو خواهد شد که همه می تواند مشکلاتی را از نظر اجتماعی بوجود آورد و هم می تواند پایه ای برای جهش های اقتصادی اجتماعی تلقی شود .

    به عقیده برخی کارشناسان ، جامعه هزینه های زیادی را برای آموزش جوانمالن انجام داده است بنابراین با ایجاد فرصت های شغلی و آموزش های تکمیلی باید از این منابع انسانی عظیم در جهت  تحرک و رشد اقتصادی استفاده کنیم و از هدر رفتن این نیروها جلوگیری شود . زیرا بر اساس آمار های موجود نرخ بیکاری به علت تاخیر فاز رشد نرخ اشتغال در مقایسه با نرخ رشد عرضه نیروی کار متبا افزایش یافته و از 8/9 در صد در سال 1379 به 39/10 در پایان سال 1382 خواهد رسید . لذا با توجه به عرضه فزاینده نیروی کار در دهه 1380 بیکاری کشور از مرز 5 میلیون نفر خواهد گذشت ، که رقمی نگران کننده است که  نشان دهنده این واقعیت است که بخش به جذب نیروی کار و ایجاد اشتغال نه پرداخته و برعکس بخش قابل توجهی از کشاورزان و کارگران روستایی مهاجرت کرده اند و به بخش های خدماتی و صنعتی رو آورده اند .

    رشد اشتغال در بخش خدمات بیش از سایر بخش ها بوده است . سهم خدمات از اشتغال کل اقتصاد ایران از 26 درصد در سال 1345 به 46 درصد در سال 1379 رسیده است . عده ای معتقدند که گسترش بخش خدمات به کار های غیر ضروری و غیر تولیدی ، واسطه گری ، دلالی و اختلال در سیستم تولید و توزیع منجر شده است . سهم بخش صنعت از کل اشتغال از 5/26 درصد در سال 1345 به 32 درصد در سال 1379 رسیده است و همچنین روند صعودی دارد . برآورد ها نشان می دهد مکه به منظور کاهش نرخ بیکاری از 16 درصد فعلی به 6/12 درصد در پایان برنامه سوم باید سالانه 2/765 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شود که از این میزان بخش صنعت و معدن با 6/105 هزار نفر بیشترین سهم را خواهد داشت . کارشناسان ،‌صنعت ماشین سازی و قطعه سازی می تواند در صورت آماده سازی زمینه ها و شرایط کافی ، اشتغال زایی قابل توجهی داشته باشد . چنانچه این شرایط مهیا نشود در این صورت تنها قادر است اشتغال کنونی را حفظ کند و در صورت تهدید شراط و امکانات مورد نیاز صنعت فوق ، اشتغال زایی در این صنعت نیز تهدید خواهد شد . بنابر این استراژی ها و تصمیم گیری های اقتصادی و صنعتی باید به گونه ای باشد تا صنعت ضمن حفظ اشتغال کنونی بتواند زمینه ‌اشتغال بخش قابل توجهی از جوانان بی کار و با استعداد را نیز فراهم کند . آنچه می تو.ان گفت به طور کلی صنعت در ایران تحولات بزرگ و قابل تحسینی طی سال های اخیر را در زمینه افزایش تولید و اشتغال زایی به همراه داشته است . به گفته مسئولین صنعتی و مدیران شرکت های اگر امکانات لازم برای افزایش کمی و کیفی تولید فراهم شود ، نگرش ها نسبت به صنعت وتولید تغییر کند  حمایت اصولی و منطظقی از تولید مورد توجه قرارگیرد و … این صنعت می‌تواند به عنوان موتور محرکه اقتصاد شود ، بسیاری از صنایع داخلی را تجهیز کند و اشتغال گسترده ای را فراهم سازد . این صنعت می‌تواند موتور محرکه و رونق بخش سایر صنایع باشد .

     

     

    خلاصه گزارش :

    نام مجری طرح : شرکت نوید راهبر مهاجر ( سهامی خاص )

    سرمایه ثبتی فعلی : 10میلیون ریال

    نوع مجوز : جواز تاسیس از سازمان صنایع و معادن استان مرکزی

    ظرفیت مجوز : 100 دستگاهد در سال

    ننوع محصول تولیدی : انواع دستگاه های نوار نقاله

    ظرفیت اسمی : 20دستگاه در سال

    ظرفیت عملی : 18 دستگاه در سال

    نوع تکمیل : تکمیل و انتقال

     

    اعضاء هیئت مدیره :

    مدیر عانل : آقای سید جواد هاجرانی

    رئیس هیئت مدیره : آقای عباس مجیدی نسب

    نایب رئیس هیئت مدیره : خانم فاطمه حسینی

     

     

    شاخص های عملیاتی :

    تعداد روز کاری : 250روز در سال

    تعداد نوبت کاری : 1 نوبت

    زمان نوبت کاری : 8 ساعت

     

    مواد اولیه و محل تامین :

    دخلی : ×××

    خارجی : ×

     

    تعداد کارکنان :

    تولیدی : 37 نفر

    غیر تولیدی : 8 نفر

     

    تاسیسات عمومی :

    برق : انشعاب برق 59 کیلو وات سه فاز

    آب : انشعاب آب 4/3 اینچ شهرک صنعتی

    سوخت : گازوئیل جهت گرمایش

     

    زمین و ساختمان :

    مساحت زمین : 3325 متر مربع

    مساحت سالن تولید : 864 متر مربع

    ساختمان اداری ، رفاهی و کارگری : 288 متر مربع

    ساختمان نگهبانی : 70 متر مربع

     

    سرمایه گذاری :

    سرمایه گذاری ثابت : 3238 میلیون ریال

    سرمایه در گردش : 601 میلیون ریال

    کل سرمایه گذاری :‌3839 میلیون ریال

     

    تامین منابع :

    سرمایه / آورده متقاضی : 10میلیون ریال

    تسهیلات یلند مدت : 2000 میلیون ریال

    تسهیلات کوتاه مدت : - میلیون ریال

    جاری شرکاء : 4/1829 میلیون ریال

    حساب های پرداختنی : - میلیون

    منابع داخلی : - میلیون ریال

     

    هزینه های تولیدی در حداکثر ظرفیت عملی :

    هزینه های ثابت : 9/1086

    هزینه های متغر : 5/2393

    کل هزینه های سالانه : 4/3480

     

    شاخص های مالی و اقتصادی طرح :

    نرخ بازده داخلی : 25 درصد

    تولید در نقطه سر به سر : 45 درصد

    سرمایه گذاری ثابت سرانه : 72 میلیون ریال

    سود ویژه به فروش : 22 درصد

    بازده سرمایه گذاری : 37 درصد

    آدرس محل اجرای طرح :

    استان مرکزی ، شهرستان اراک ، کیلومتر 30 جاده تهران ،‌شهرک صنعتی خیر آباد ، قطعه 683

     

    معرفی شرکت :

    شرکت نوید راهبر مهاجر ( سهامی خاص ) به شماره ثبت  به ثبت رسیده است . سرمایه اولیه شرکت مبلغ 10 میلیون  است سهامداران شرکت و میزان سهم الشرکه و سمت آنان با آخرین آگاهی تغییرات به شماره 72170 مدرفه و اظهار نامه ثبت شرکت به شرح زیر است :

    نام سهامداران :‌

    آقای   45 تعداد سهام    میزان سهام به ریال 4500 ریال    درصد سهام  45%

    ““       45                                                      4500                             45%

              5                                                        500                                5%

              5                                                        500                                5%

     

    مراحل اولیه تاسیس شرکت :‌

    شرکت نوید راهبر مهاجر در مورضه موفق به اخذ مجوز شده است . بعد زمینی به مساحت 3325 متر مربع از ارازی شهرک صنعتی را خریدری کرد .

    شرکت از تاریخ واگذاری زمین اقدام به عملیات محوطه سازی ساختمان در محل نموده و کلیه عملیات تسطیح و خاکریزی و خاکبرداری زمینبه اتمام رسانیده است و در بخش ساختمان نیز شرکت کلیه مجوزهای لازم جهت احداث ساختمان را اخذ نموده است وسپس کار ساختمان را شروع به اتمام رساند .

    در بخش تاسیسات شرکت مبلغ 6000000  پرداخت اولیه جهت انعشاب برق 59 کیلو وات انجام داده و انشعاب آب به قطر 4/3 اینچ نیز به شرکت اختصاص داده شده و لوله کشی های لازم انجام شد .

    لازم به زکر است که کلیه هزینه های سرمایه گذاری ثابت طرح درصدد 3238  می باشد .

    مورد نیاز است که 197  5/1 مازاد به آمده غیر نقدی خود به آمد رسانده است  نموده است که درصد 2000  معادل 92% کل هزینه های سرمایه گذاری ثابت طرح نیاز مالی را از بانک تامین کرده است .

    لازم به زکر است که در ابتدا سال 81 با تجهیزات ماشین آلات مختصر فعالیت آزمایشی خود آغاز نموده اند که با خریداری کردن قسمتی اعظم از ماشین آلات نهایت اصلی خود را تقریبا از اواخر 81 شروع کرده است . 

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی طراحی و ساخت خطوط تولید انواع دستگاه های نوار نقلیه

    فهرست:

    مقدمه ........................................................................................................................ 1

    پرسشنامه جواز تاسیس........................................................................................ 5

    خلاصه گزارش ...................................................................................................... 14

    معرفی شرکت ........................................................................................................ 19

    2-1 مراحل اولیه تاسیس شرکت ....................................................................... 20

    3-1 برنامه زمان بندی اجرای طرح ................................................................... 22

    4-1 اساسنامه شرکت .......................................................................................... 23

    5-1 هزینه های قبل از بهره برداری .................................................................. 61

    6-1 سرمایه در گردش ........................................................................................ 61

    7-1 محوطه سازی و زمین ................................................................................. 63

    8-1 ساختمان ........................................................................................................ 63

    9-1 تاسیسات ....................................................................................................... 64

    10-1 هزینه سرمایه گذاری طرح ....................................................................... 66

    معرفی محصول .................................................................................................... 67

    2-2 ظرفیت تولید .................................................................................................. 68

    3-2 برنامه تولید ................................................................................................... 69

    عنوان                                                                                                صفحه

    4-2 مواد اولیه ....................................................................................................... 70

    5-2 روش تولید .................................................................................................... 70

    6-2 دیاگرام تولید ................................................................................................. 72

    7-2 ماشین آلات و تجهیزات ............................................................................... 73

    خلاصه بررسی مالی  ........................................................................................... 75

    هزینه های تولید..................................................................................................... 76

    حقوق و دستمزد .................................................................................................... 79

    استهلاک .................................................................................................................. 81

    فروش ..................................................................................................................... 82

    جدول نسبتها .......................................................................................................... 83

    گردش وجوه نقد ................................................................................................... 87

    ترازنامه .................................................................................................................. 88

     

    سود و زیان .................................................................................................. ........ 91

    .

    منبع:

    1-منصور ، جهانگیر : قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، چاپ دوم ، نشر دوشان .

    2-تهرانی ، دکتر حسن ستوده : حقوق تجارت ، جلد چهارم ، جلد چهارم ، 1374.

    3-قاضی شریعت پناهی ، دکتر ابوالفضل : بایسته های حقوق اساسی ، چاپ ششم ، بهار 80 ، نشر دادگستر .

    4-منصور ، جهانگیر : قانون تجارت ، نشر دوشان .

    .

طرح توجیهی پروژه کارآفرینی طراحی و ساخت خطوط تولید انواع دستگاه های نوار نقلیه , طرح کارآفرینی پروژه کارآفرینی طراحی و ساخت خطوط تولید انواع دستگاه های نوار نقلیه , طرح توجیهی پروژه کارآفرینی طراحی و ساخت خطوط تولید انواع دستگاه های نوار نقلیه , پروژه کارآفرینی پروژه کارآفرینی طراحی و ساخت خطوط تولید انواع دستگاه های نوار نقلیه , نمونه طرح کسب و کار پروژه کارآفرینی طراحی و ساخت خطوط تولید انواع دستگاه های نوار نقلیه , Business plan با موضوع پروژه کارآفرینی طراحی و ساخت خطوط تولید انواع دستگاه های نوار نقلیه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت