طرح توجیهی ماءالشعیر

تعداد صفحات: 56 فرمت فایل: word کد فایل: 2984
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع غذایی و بسته بندی
قیمت قدیم:۱۵,۲۰۰ تومان
قیمت: ۱۱,۲۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیهی ماءالشعیر

    بررسی و برآوردهای فنی

    مقدمه

    طراحی و احداث صنایع نیازمند شناخت مبانی تئوری و برخورداری از دیدگاه‌های تجربی و علمی متناسب با شرایط اقتصادی و  فرهنگی حاکم و دانش فنی موجود جامعه به منظور نیل به اهداف تولید می‌باشد.

    بررسی امکان احداث و نحوه تأمین مواد اولیه، تعیین میزان سرمایه‌گذاری، تطابق تکنولوژی صنعت مورد نظر با میزان تخصص‌ها و مهارت‌های بالقوه و بالفعل موجود در کشور و ... مطالعات هماهنگ و چند‌جانبه‌ اقتصادی  فنی و جغرافیایی را ایجاب می‌نماید.

    مطالعات فنی ایجاد صنایع، مجموعه‌ای از تحقیقات در خصوص ماهیت مواد و محصولات، شناخت فرایندهای مختلف تولید و تکنولوژی‌های موجود ، بررسی سیستم‌ها، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز می‌باشد.

    این بررسی‌ها در راستای نیل به هدف توسعه، تولید و افزایش کیفیت محصولات تولیدی صورت می‌گیرد که با بهبود بافت فنی واحدهای جدیدالتأسیس در داخل کشور، پاسخگویی به نیاز بازار و رقابت با سایر تولیدکنندگان جهانی را امکان‌پذیر می‌سازد.

    در بررسی‌های فنی، ابتدا روشهای مختلف تولید محصول مورد مطالعه قراغر می‌گیرد و پس از بررسی‌های لازم مناسب‌ترین تکنولوژی که با فرهنگ ماری و توانائی‌های بالقوه صنعت تناسب داشته باشد انتخاب می‌گردد.

    با انتخاب مناسب‌ترین روش تولید هر محصول می‌توان دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز را بر اساس فرایند منتخب، انتخاب نمود.

     

     

    ارزیابی روشهای مختلف تولید و گزینش روش بهینه

    تولید ماءالشعیر از مواد اولیه تا حالت نهایی مستلزم عبور از مراحل عملیاتی است که متناسب با شرایط تکنولوژیکی دارای یک روش تولیدی می‌باشد و تنها اختلاف در روشهای تولید بستگی به نوع ماشین‌الات و تجهیزات  دارد که این امر نیز تنها موجب تفاوت‌هایی در میزان درصد مکانیزه بودن خطوط خواهد بود.

    بنابراین تنها روش تولید با توجه به شرایط خط تولید و تکنولوژی  تولید استفاده از ماشین‌آلات و خط پیوسته مکانیزه می‌باشد.

    کلیاتی در راستای شناسائی محصول و ارتباط منطقی آن با زنجیره تولید

    مقدمه

    ماءالشعیر یا کوشاب فرآورده‌ای است گازدار و غیرالکلی که از مالت آب جوی آب و مواد  افزودنی مجاز بدون مرحله تخمیر الکلی تهیه می‌شود. عصاره مالت نیز از انجام فرایند بر روی جو به دست می‌آید. رنگ ماءالشعیر زلال و شفاف می‌باشد. وزن ماءالشعیر حدود 330 گرم می‌باشد.(حدود 70٪ مایع ماءالشعیر را آب تشکیل می‌دهد.)

    ماءالشعیر به علت دارا بودن مواد غذائی در مقابل نور و گرما آسیب‌پذیر می‌باشد. اگرچه به خاطر جلوگیری از فعل و انفعالات شیمیایی مایع ماءالشعیر در شیشه‌های رنگی ارائه می‌گردد می‌بایست ماءالشعیر را در جای خنک و دور از نور خورشید نگهداری نمود کخه در این صورت مدت انقضای مصرف ماءالشعیر حدود 3 ماه بعد از تولید خواهد بود.

     

    تعریف محصول

    ماءالشعیر یا کوشاب فرآورده‌ای است گازدار و غیرالکلی که از مالت جو  آب و مواد افزودنی مجاز بدون مرحله تخمیر الکلی تهیه می‌شود.

    ماءالشعیر در بطری 330 میلی‌لیتر غیر قابل برگشت یا قوطی‌های یک‌بار مصرف عرضه می‌گردد که در این طرح نوع اول مورد نظر می‌باشد.

     

    ویژگی‌ها و مشخصات فنی محصول

    از نظر شکل ظاهری در بطری شیشه‌ای 330 میلی‌لیتری بوده که از شیشه‌های معمولی رنگی با درب فلزی لستفاده شده ارائه می‌گردد. همچنین محصول دارای برچشب بوده و در داخل بسته‌های 12 تائیس به صورت بسته‌بندی شرینگ (SHINING) توزیع می‌گردد. از نظر شیمیایی ماءالشعیر باید ویژگی‌های زیر را دارا باشد.

     

    ویژگی‌های شیمیایی ماءالشعیر (کوشاب)

     

    ردیف نوع ویژگی  
    1 رنگ بر حسب واحد EBC 4-Aug
    2 کدورت بر حسب واحد EBC حداکثر 2
    3 میزان PH نمونه ######
    4 میزان اسیدیته 2/0 – 12/0
    5 میزان الکل اتیلیک بر حسب درصد وزنی حداکثر 1/0
         

     

     

    تعیین فلزات در ماءالشعیر

     

    ردیف

    تعیین فلزات موجود در ماءالشعیر

    بر حسب میلی‌گرم در لیتر

    1

    ارسنیک

    حداکثر 2/0

    2

    سرب

    حداکثر 2/0

    3

    مس

    حداکثر 4/0

    4

    آهن

    حداکثر 25/0

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    جدول ویژگی‌های بهداشتی ماءالشعیر

     

    ردیف نوع آزمایش حد مورد قبول
    1 تعداد کل میکروبها در هر سانتیمتر مکعب ماءالشعیر حداکثر 20
    2 کپک و مخمر و سایر میکروبهای پاتوژن منفی
         

     

    طبقه‌بندی محصول

    ماءالشعیر در ترکیبات مختلف و در بسته‌بندی‌های مختلف ارائه می‌گرد. ماءالشعیر مورد نظر در این طرح دارای ترکیبات استاندارد و بدون الکل و کربنات‌دار تهیه می‌شود و در بطری‌های شیشه‌ای می‌باشد.

     

    فرمول محصول

    ماءالشعیر ترکیسبی از موادی مانند عصاره مالت، شکر، اسیدهای خوراکثی و گازکربنیک می‌باشد. از نظر غذائی ماده اصلی ماءالشعیر یعنی عصاره مالت حاوی ویتامینهای گروه ب و اسیدهای آمینه می‌باشد.

     

    بسته‌بندی اجزاء

    ماءالشعیر در بسته‌بندی‌های مختلف ارائه می‌گردد که از آن جمله می‌توان در بطری‌های شیشه‌ای غیر قابل بازگشت در اشکال مختلف، قوطی‌های یکبار مصرف فلزی و بطری‌های شیشه‌ای قابل بازگشت توزیع نمود. در این طرح ماءالشعیر در بطری‌های شیشه‌ای قابل بازگشت با درب فلزی ارائه و هر 12 بطری در یک بسته‌بندی شرینگ به بازار ارائه می‌گردد.

    قطعات متشکله محصول عبارتند از:

    درب فلزی( تشتک)                                             1عدد

    رزین پی ای تی                                                 1 عدد

    بطری شیشه‌ای 330 میلی‌لیتری رنگی                    1 عدد

    مایع خوراکی ماءالشعیر                                                330 میلی‌لیتر

    برچسب چاپ شده  برای روی بطری                    1 عدد

     

    حد استاندارد ملی و جهانی

    جهت عرضه هر کالای مصرفی در بازار، داشتن کیفیت بالا از اهم وظایف تولید کننده می‌باشد. در این راستا رعایت استانداردهای ملی جهت مصرف داخلی و استاندارادهای بین‌المللی  و جهانی جهت صادرات امری الزامی است. از طرف دیگر در بازارهای مختلف رقبائی داشته و لازم ایت جهت بالا بردن میزان فروش در میدان رقابت، حداکثر کیفیت به موازات کاهش قیمت تمام شده مد نظر باشد. جهت رسیدن به این امر باید استانداردهای ملی و جهانی را به عنوان حداقل کیفیت مطلوب در مد نظر داشت.

     

    مقایسه کالاهای جانشین با محصول اصلی

    در صورتی که ماء‌الشعیر را به عنوان نوشابه‌ های  خوراکی در نظر بگیریم می‌توان از محصولات دیگری مانند نوشابه‌های گازدار دیگر نام برد که در این صورت در شرایط مساوی مصرف می‌توان در نظر  گرفت. ولی در صورتی که بخواهیم ماء‌الشعیر را با محصولات دیگر ماء‌الشعیر ( در بسته‌بندیهای مختلف با مارک‌های مختلف) در نظر بگیریم می‌توان گفت که انواع مختلف ماء‌الشعیر دارای شرایط مصرف و رقابتی مساوی بوده و تنها در بازاریابی و نوع بسته‌بندی  می‌توانند قابل رقابت با یکدیگر باشند.

     

    دیدگاه‌های کلی در مورد قیمت

    قیمت فروش ماء‌الشعیر با مشابه این طرح در بطری‌های شیشه‌ای 330 میلی‌لیتری در حال حاضر در داخل کشور بین 2500 – 1400 ریال نوسان دارد که نوسان آن بستگی به نوع بسته‌بندی از نظر صادراتی دارد.

    محصول این طرح که با هدف صادرات و در بسته‌بندی‌های صادراتی تهیه می‌شود قابل رقابت با محصولات مشابه داخلی و خارجی خواهد بود.

    همچنین محصول ماءالشعیر در طی پنج سال گذشته دارای نوسان قیمتی زیر بوده که قیمت آن نیز در 5 سال آینده به صورت زیر پیش‌بینی می‌شود.

     

    1376

    1377

    1378

    1379

    1380

    1200 - 550

    1400 - 850

    1700 - 1000

    1800 - 1100

    1800 - 1200

     

     

     

     

     

     پیش‌بینی قیمت در 5 سال آینده

     

    1381

    1382

    1383

    1384

    1385

    1800 - 1300

    2000 - 1400

    2200 - 1450

    2500 - 1500

    2600- 1600

  • فهرست و منابع طرح توجیهی ماءالشعیر

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

طرح توجیهی طرح توجیهی ماءالشعیر, طرح کارآفرینی طرح توجیهی ماءالشعیر, طرح توجیهی طرح توجیهی ماءالشعیر, پروژه کارآفرینی طرح توجیهی ماءالشعیر, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیهی ماءالشعیر, Business plan با موضوع طرح توجیهی ماءالشعیر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت