دانلود پروژه کارآفرینی کارخانه تولید کولر گازی

تعداد صفحات: 32 فرمت فایل: word کد فایل: 3542
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع برق و الکترونیک
قیمت قدیم:۱۴,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه دانلود پروژه کارآفرینی کارخانه تولید کولر گازی

    خلاصه طرح :

    در این طرح به بررسی تولید کولر گازی پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .

     

    فصل اول

    کلیات

    مقدمه :

    گزارش حاضر با عنوان مطالعه پیش امکا ن سنجی تولید کولر گاز ی به بررسی و ارزیابی مقدماتی طراحی و مونتاژ کولر گازی در کشور اختصاص دارد . با توجه به روند رو به رشد تقاضا برای مصرف این کالا در کشور، به نظر می رسد سرمایه گذاری جهت تولید آن که طرح حاضر به بررسی و امکان سنجی گام نخست، یعنی طراحی و مونتاژ پرداخته است، اقدامی توام با سودآوری مطلوب و گامی اساسی در قطع وابستگی به واردات باشد.

    برای مونتاژ کولر گازی که با ایده مشارکت سرمایه داخلی و خارجی پی ریزی شده است، سهم سرمایه گذار داخلی نزدیک به 8000 میلیون ریال برای احداث کارخانه، فراهم کردن تجهیزات و ابزار مورد نیاز در مرحله پیش از بهره برداری (تولید) درنظر گرفته شده است .

     

    مسئولیت های سر مایه گذار داخلی عبارت خواهند بود از:

    حمل مواد و قطعات از مبادی ورودی به محل کارخانه

    مونتاژ و بسته بندی کولر گازی

    فروش داخلی / حمل به یکی از مناطق آزاد (برای تحویل به شریک خارجی جهت صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس)

     

    همکاری با سرمایه گذار خارجی و مسئولیت های سرمایه گذار خارجی نیز بدین شرح خواهند بود:

    ارایه رهنمودهای فنی- آموزش نیروی انسانی

    تهیه و تدارک مواد و قطعات با قیمت مناسب

    حمل مواد و قطعات به یکی از مبادی ورودی ایران (ترجیحاً بوشهر)

    بازاریابی و فروش خارجی- حمل به مبادی ورودی بازارهای مقصد

    البته این پروژه برای سرمایه گذار داخلی با در نظر گرفتن هزینه های احداث کارخانه و حتی در شرایط دریافت حق العمل کاری بابت مسئولیت هایی که برای وی در بالا برشمرده شده (به میزان هر دستگاه 18 دلار ) نیز بسیار مطلوب است و برگشت سرمایه ظرف مدت 2 سال تضمین شد ه خواهد بود.

    با توجه به برنامه ریزی برای فعالیت های جدید در بخش های نفت، گاز و پتروشیمی در جنوب کشور و به تبع آن شکل گیری کانون های جدید جمعیتی و حرکت جمعیت از دیگر نقاط برای دستیابی به فرص تهای شغلی در این بخش ها و فعالیت های جنبی آن ها، پیش بینی می شود نیاز به اقلامی همچون کولرگازی در سال های آتی رشد چشم گیری داشته باشد . با این شرایط طرح پیشنهادی ظرف 2 سال پس از رسیدن به ظرفیت اسمی در موقعیتی قرار خواهد گرفت که توسعه و افزایش ظرفیت تا سقف 50000 دستگاه در سال را جزء برنامه های عملیاتی خود قرار دهد.

     

    نام کامل طرح و محل اجرای آن :

    تولید  گولر گازی

     

    دلایل انتخاب طرح :

    با توجه به وضعیت آب و هوایی کشور که در بخش گسترده ای از نواحی آ ن در تعدادی از ماههای سال، حتی تصور زندگی بدون کولر گازی نیز مقدور نمی باشد، می باید این کالا را در این نواحی یک کالای استراتژیک و ضروری دانست . ویژگی کالاهای ضروری و استراتژیک این است که میزان کاهش در تقاضا، از میزان افزایش قیمت، کمتر می باشد و اصطلاحا کشش ثابت به قیمت دارند . از سوی دیگر با توجه به اینکه نواحی جغرافیایی که به عنوان بخش اصلی این بازار در کشور محسوب می شود به استانهای محروم و توسعه نیافته تعلق دارد، که ساکنان آنها با وجود نیاز مبرم به این کالا، در خرید، تعویض و یا بهینه سازی کولر گازی با مشکل مواجه می باشند، می توان با تلاش و جدیت در تولید و ارائه ارزانتر این کالا، بخش بزرگی از تقاضا را در کشور در اختیار گرفت.

     

    وضعیت و میزان اشتغالزایی :

    تعداد اشتغالزایی این طرح 24 نفر میباشد .

     

     

    تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

    معرفی محصول

    مطابق استاندارد ANSI و AHAM کولر گازی (اتاقی) 3، مجموعه ای از قطعات مونتاژ شده به صورت یک واحد است که درون پنجره، دیوار و یا کنسول نصب می شود . این وسیله که در اصل به منظور ایجاد جریان هوای مطبوع در یک فضای بسته، اتاق یا منطقه طراحی شده است، ش امل یک منبع اصلی برای سردکردن و رطوبت زدایی و ابزاری برای گردش و پاکیزه کردن هوا است و ممکن است به ابزاری برای بادزدن و گرم کردن نیز مجهز باشد.

     

    انواع کولر گازی

    انواع اصلی کولرهای گازی اتاقی شامل پنجره ای (یک واحدی ) دیواری (دو تکه ) و قابل حمل است. نوع دیواری دو واحد درونی و بیرونی دارد که به ترتیب در داخل و خارج اتاق قرار می گیرند. مزیت اصلی کولرهای قابل حمل این است که می توان آن ها را به راحتی در اتاق های مختلف استفاده کرد. اما همه انواع کولرهای گازی را می توان بدین شرح دسته بندی نمود:

    کولرگازی پنجره ای

    سیستم کولر گازی اسپیلت دیواری

    سیستم کولرگازی سقفی و دیواری

    سیستم کولر گازی کانالی

    سیستم کولر گازی کاستی

    سیستم کولر گازی کاستی کوچک

    سیستم کولر گازی سقفی زمینی

    سیستم کولر گازی سقفی بزرگ بلند

    سیستم کولر گازی مالتی

    سیستم کولر گازی ایستاده

    سیستم کولر گازی پکیج مرکزی

     

    ویژگیهای کولرهای گازی

    از ویژگیهای کولرهای گازی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    صرفه جویی در مصرف آب

    جدابودن کندانسور از اواپراتور و در نتیجه حذف صدا و گرما از محیط

    راندمان بالاتر

    وجود فیلتر های ضد باکتری و غبار

    تولید اکسیژن

    سرمایش و گرمایش بسیار مطلوب

    عدم رسوب گرفتگی لوله ها

    نگهداری آسان

    قابلیت تنوع استفاده از یک کندانتور با شبکه های گوناگون : کاستی- دیواری زمینی –کانالی و...

    استفاده در کلیه محیطهای آب و هوایی

     

     

    معایب کولر گازی

    کولر گازی در کنار مزایای زیادی که دارد از مش کلاتی هم رنج م ی برد که نخستین آن مصرف انرژی است. امری که در میان خانوارها در نگاه اول مانع مهمی جلوه می کند. هزینه های میلیونی خرید و نصب به همراه افزایش قبض برق ماهانه می تواند هر خانواده ای را نسبت به خرید کولر گازی دلسرد کند . هر چند با توجه به حذف هزینه های تعمیر کولرهای گازی در بلند مدت کف ه ترازو به نفع کولر گازی سنگین م ی شود. به طور متوسط، هزینه خریداری و نصب کولرهای گازی، بین 40 تا 60 درصد هزینه لازم برای تهیه و نصب سیستمهای سرمایش عمده با همان کارکرد است . درباره مصرف برق هم روز به روز پیشرفتهای بیشتر ی حادث می شود. در جدیدترین مدلهای کولرهای گازی از کمپرسورهایی استفاده شده است که می تواند با فرکانسهای متغیر کار کند . مشابه این پدیده را می توان در بالابرها که شتاب حرکت متغیر است وری تا 35 درصد و حرکت بالابر به تناوب سریع و کند می شود، مشاهده نمود . با این فن مصرف برق صرفه جویی می شود و از آن جالبتر بار اضافی تحمیل شده به مدار برق در لحظه روشن کردن کولر بسیار کاهش می یابد.

     

    نام و کد آیسیک محصول

    کد آیسیک برای انواع کولر گازی عدد 29191360 می باشد.

     

    شماره تعرفه گمرکی

    شماره تعرفه گمرکی انواع کولر گازی، 84151010 می باشد.

     

     

    شرایط واردات

    در سال 1385 حقوق گمرکی واردات کولر گازی 45 % تعیین شده است.

     

    قیمت داخلی و خارجی

    در بازار داخلی و با انجام بررسیهای مقدماتی بازار ، مدل های اسپیلت کولر گازی با مارک ال جی، در حال حاضر جز ء پرفروش ترین کولرهای گازی هستند، که مدلهای مختلف آن دامنه قیمتی از 300 هزار تا 2 میلیون تومان را در بر می گیرند.

    همچنین گران ترین کولرهای گازی موجود در بازار، محصولات شرکت اُجِنرال ژاپن هستند .

    از میان مارک های ایرانی نیز بوتان و آمیکو، از فروش نسبتا خوبی برخوردارند. قیمت کولرهای گازی ایرانی حدود 20 تا 30 درصد و گاه 40 درصد، از کولرهای گازی خارجی کمتر است.

    به طور کلی ارزان تر بودن کولرهای گازی ایرانی نسبت به تولیدات خارجی، موجب شده است که بسیاری از خریداران کولرگازی که جز ء قشر متوسط جامعه هستند، تولیدات داخلی را به محصولات خارجی ترجیح دهند و در مقابل افرادی که توان مالی بالاتری دارند، استفاده از کولرهای خارجی را به تولیدات داخلی ترجیح می دهند.

    جدیدترین مدل های کولرگازی موجود در بازار، محصولات شرکت دوو است که بین 630 هزار تا 1میلیون و پانصد هزار تومان قیمت دارند.

    جديدترين مدل هاي كولرگازي موجود در بازار، محصولات شركت دوو است كه بين 630 هزار تا 1ميليون و پانصد هزار تومان قيمت دارند.

    با توجه به طيف گسترده كولرهاي گازي موجود (از لحاظ امكانات و ظرفيت سرمايشي ) آخرين قيمت تعدادي از انواع پرفروش كولر گازي در بازار ايران در جدول زير آورده شده است.

    تغيير قيمت هاي ساليانه ناچيز و بيشتر براساس ميزان تورم است . باتوجه به جدول بالا مي توان متوسط قيمت يك كولر گازي را حدود 600 هزار تومان در نظر گرفت كه قيمت خرده فروشي در بازار است . بنابراين مي توان قي مت عمده فروشي اين كولر را با احتساب 15 درصد كاهش قيمت،حدود 500 هزار تومان درنظر گرفت.

    همچنين قيمت محصول در خارج از كشور با استفاده از اطلاعات موجود مطابق جدول زير مي باشد:

    موارد مصرف

    كولرهاي گازي اتاقي براي مناطقي كه فقط چند ماه از سال بسيار گرم يا شرجي هستند، مناسب اند و بيش تر براي خنك كردن فضاهاي كوچك مانند يك اتاق استفاده مي شوند . در نتيجه استفاده از يك كولر براي خانه ها و فضاهاي اداري كوچك و تعدادي از آن ها براي فضاهاي بزرگ تر توصيه مي شود.

    ظرفيت مورد نياز براي خنك كردن اتاق، به مساحت آن بستگي دارد و به صورت زير تعيين

    مي شود:

    در صورتيكه اتاق در معرض تابش شديد نور خورشيد باشد، كمي به ظرفيت مورد نياز افزوده

    مي شود.

    كالاهاي جايگزين

    در مناطق مرطوب، نم ي توان كالاي جايگزيني براي كولر يافت (مگر اينكه ساختمان مجهز به سيستم مركزي تهويه مطبوع باشد .) در مناطق نيمه مرطوب و خشك، مي توان به جاي اين كولر از كولر آبي استفاده كرد.

    كشورهاي عمده توليدكننده و مصرف كننده

    يكي از ويژگهايي توليدكنندگان در جهان امروزي اين است، كه اغلب آنها به شركتهاي چند مليتي بسيار ب زرگي تبديل شده اند كه لوازم و تجهيزات بسياري را در شاخه هاي مختلف از لوزام خانگي تا اتومبيل و گوشي تلفن همراه و ... را تحت پوشش يك برند در كشورهاي مختلف دنيا توليد و به بازار عرضه مي كنند . از اينروست كه بطور مثال نمي توان و نبايد كشور كره را بدليل حضور اول يه شركتهاي اصلي توليد كننده كولر گازي، بزرگترين توليدكننده اين كالا در جهان دانست، بلكه بايد شركتهاي ال جي، سامسونگ و دوو را به عنوان بزرگترين توليد كنندگان كولر گازي در جهان معرفي نمود . چرا كه اين شركتها مالك برندهايي هستند كه كولر گازي در كشورهاي مختلف د نيا تحت نام آنها توليد و به بازار عرضه مي شود. از اينرو شايسته تر خواهد بود تا به جاي كشورهاي اصلي توليد كننده به شناسايي شركتها و برندهاي توليدي بپردازيم. در جدول زير عناوين تجاري تعدادي از شركت هاي توليدكننده كولر گازي در دنيا به ترتيب نام آورده شده اند:

    همچنين با توجه به اينكه آمار دقيقي از ميزان فروش جهاني كولر گازي ب ه تفكيك كشورهاي مختلف در دست نمي باشد و از سوي ديگر آنچه براي توليدكنندگان ايراني اهميت داشته و در اولويت قرار مي گيرد، حجم بازار پيراموني در كشورهاي منطقه است، مي توان ميزان واردات كولرگازي به كشورهاي همسايه و بويژه حوزه خليج فارس را به عنوان شاخص نسبي از ميزان مصرف كولرگازي در اين كشورها را مورد بررسي قرار داد.

    مطالعات بازار :

    بررسي ظرفيت بهره برداري و روند توليد

    مطابق اطلاعات موجود در پايگاه اطلاع رساني وزارت صنايع و معادن كشور، تا ابتداي سال 1386 ، تعداد 13 واحد صنعتي فعال و در حال بهره برداي به مونتاژ كولر گازي در كشور مشغول بوده اند . جداولي كه در ادامه ارائه شده است، مشخصات واحدهاي مورد نظر، ظرفيت بهره برداري و موقعيت جغرافيايي آنان را نشان مي دهد.

    با توجه به اطلاعات كسب شده تعدادي از شركت هاي فوق (مثل شركت كولر گازي ايران ) از دور فعاليت خارج شده اند و يا برنامه توليد ثابتي ندارند . آمار و ميزان واردات كولر گازي نيز مؤيد اين مطلب است.

    بررسي روند واردات و صادرات

    بيشترين صادرات ايران اغلب به كشورهاي عراق و افغانستان و بيشترين واردات از كشورهاي جمهوري كره و چين بوده است . كشور عراق چشم انداز روشني در توسعه بازار صادرات پيش رو مي گذارد.

    در صورتي كه به طور متوسط وزن هر كولر گازي 75 كيلوگرم فرض شود، تعداد كولر گازي وارد شده در سال 1382 برابر با 235000 دستگاه خواهد بود . با توجه به اينكه جمعيت شهري استان هاي انتخابي حدود 18 درصد جمعيت شهري كل كشور را تشكيل مي دهد و با فرض توزيع يكنواخت كولرهاي گازي در كشور، تعداد كولرهاي وارداتي اختصاص داده شده به اين استا نها حدود 42000 دستگاه خواهد بود . محاسبه توليد 20000 دستگاه بر اساس نياز استان هاي هدف، با در نظر گرفتن يك دستگاه كولر براي هر خانواده و بدون توجه به واحدهاي تجاري و اداري بوده است.

    بررسي روند مصرف در كشور

    متاسفانه به دليل فقدان وجو د اطلاعات معتبر و روا در كشور، دستيابي به ميزان مصرف كولر گازي در كشور مقدور نمي باشد . با توجه به اهميتي كه آگاهي از ميزان مصرف كالا در يك طرح اقتصادي دارد، در اينجا ناگزير به استفاده از روش هاي تخميني و آمار خواهيم بود.

    در اين مطالعه، استان هاي حاشيه دريا ي خزر (گيلان، مازندران و گلستان ) و استان هاي حاشيه خليج فارس و درياي عمان (خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سيستان و بلوچستان ) و استان تهران به دليل رطوبت بالا و گرماي زياد به عنوان بازارهاي هدف انتخاب شده اند . فاكتورهاي مؤثر در تعيين بازار هدف، فاصله بازار از اس تان فارس (محل احداث طرح ) و ميزان تقاضاي مردم براي كولر گازي است . در جداول 3 و 4 عوامل مؤثر، برمبناي مراكز استان ها و با توجه به اطلاعات ايستگاه هاي هواشناسي از نوع سينوپتيك در چهار سال گذشته، بررسي شده اند .

    در اين تجزيه و تحليل دو پارامتر آب و هوايي در نظر گرفته شده است كه عبارتند از:

    ميانگين تعداد روزهاي گرم )دماي 27 درجه سانتيگراد و بالاتر)

    ميانگين رطوبت نسبي مناطق.

    توجه به پتانسيل هاي بازار هدف ( 10 استان ) نياز بازار 3,000,000 واحد كولر برآورد مي شود. با فرض اينكه نيمي از اين بازار طي 7 سال گذشته كولر تهيه كرده باشند، نياز بازار در حال حاضر به 1,500,000 واحد كولر تقليل مي يابد . شركت هاي داخلي در صورت توليد با تمام ظرفيت اسمي تنها پاسخگوي 17 % از نياز بازار هستند و باقيمانده اين نياز از واردات / تأمين مي شود . اين واحد نيز در صورت احداث با ظرفيت 20,000 واحد در سال تنها مي تواند %1 از اين نياز را پاسخگو باشد . البته همان طور كه در بخش هاي بعدي به آن مي پردازيم بازار كولر گازي سالانه حداقل 32500 واحد كولر رشد دارد . توليدات اين واحد اقتصادي نه تنها در رقابت با ظرفيت داخلي نيست بلكه مكمل عرضه داخلي و كاهش دهنده واردات خواهد بود . به علاوه كشورهايي مانند عراق و كشورهاي خليج فارس را مي توان جزء بازار هدف اين واحد محسوب كرد.

    بررسي روند آتي نياز به محصول

    با استفاده از روش رگرسيون، تعداد خانواده هاي افزوده شده در سال، از سال 1383 به بعد، به طور متوسط در استان هاي هدف برآورد و در جدول زير ارايه شده است:

    همخواني جدول فوق با جدول متوسط تعداد خانوار افزوده شده در سال، نشان دهنده اين مطلب است كه استفاده از هر كدام از داده ها تقريباً نتايج مشابهي به دست مي دهد . در نتيجه براي بررسي بازار هدف از متوسط تعداد خانوارهاي اضافه شده در سال استفاده مي شود . در بدبينانه ترين حالت هر خانوار تنها به يك كولر نياز دارد و كولرهاي مورد نياز در

    واحدهاي تجاري و كارگاهي محاسبه نمي شود. مسئله مهم ديگر در تعيين ميزان تقاضاي كولر گازي، درآمد سالانه خانوارهاي شهري است .

    در سال 1381 متوسط هزينه خالص غيرخوراكي سالانه يك خانوار شهري 26090764 ريال بوده است كه از اين ميزان 2024439 ريال به لوازم، اثاثه، ملزومات و خدمات خان وار اختصاص داده شده است . اين ميزان 7 يا 8 درصد كل هزينه غير خوراكي خانوار شهري را 37 درصد خانوارهاي شهري ايران - در بر مي گيرد . در سال 1382 هزينه سالانه حدود 33 كمتر از 24 ميليون ريال (مقدار متوسط هزينه سالانه يك خانوار شهري ) بوده است . فرض شده است كه اين خانوارها توانايي خريد كولر گازي را ندارند.

    پارامتر ديگري كه در تعيين تقاضا مد نظر قرار گرفته ميزان تقاضا در هر استان بر اساس وضعيت آب و هوايي آن استان است .

    در جدول زير كل ميزان تقاضا در استان هاي ذكر شده به صورت سالانه محاسبه شده است.

    بررسي تكنولوژي و روش توليد

    در شكل زير بلاك دياگرام يك كولر گازي دوتكه 1 آورده شده است:

    با توجه به بررسي هاي صورت گرفته تعداد ايستگاه هاي كاري لازم براي خط مونتاژ همراه با تست و بسته بندي شامل 13 ايستگاه اصلي مي شود.

    تعيين نقاط قوت و ضعف تكنولوژي توليد

    سيستم تنظيم دما و دقت آن تأثير زيادي در ميزان مصرف انرژي و راحتي ساكنين دارد . يك سيستم با دقت بالا، مي تواند با كمترين ميزان مصرف انرژي محيطي را فراهم آورد كه نه سرد و نه گرم باشد . اين مساله سبب مي شود كه سهولت استفاده از كولر براي مصرف كننده و رضايت از آن بيشتر باشد . برخي از كولرها به ساعت هاي داخلي مجهزند كه به سيستم اين امكان را مي دهد در ساعت مشخصي (قبل از شروع ساعت كاري يا قبل از رسيدن به منزل ) شروع به كار كند و يا از كار بايستد.

    مجوز های قانونی :

    تعریف: جواز تاسیس مجوزی است که جهت احداث ساختمان و تاسیسات بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه تولید بخش سازمان صنایع صادر میگردد.

    مراحل صدور جواز تاسیس :

    1- پذيرش درخواست متقاضی صدور جواز تأسيس فعاليتهای صنعتی و تكميل پرونده توسط مديريت سازمان سازمان صنایع شهرستان .

    2- بررسی پرونده از نظر مدارك و تطبيق با مصاديق والويتهای سرمايه گذاری در واحد صدور مجوز مديريت سازمان صنایع .

    3-  تكميل پرسشنامه جواز تاسيس ( فرم شماره يك ) توسط متقاضی .

    4- ارسال پرونده منضم به فرم شماره يك به اداره مربوطه بمنظور بررسی ، اصلاح و تائيد فرم پرسشنامه جواز تاسيس با استفاده از اطلاعات طرحهای موجود ، طرحهای تيپ و تجربيات كارشناسی  و ارجاع  پرونده  به  مديريت .

    5- ارجاع پرونده توسط مديريت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تأسيس .

    شرايط عمومي متقاضيان ( اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي ) دريافت جواز تاسيس

    1-   اشخاص حقيقی

    -   تابعيت دولت جمهوری اسلامی ايران

    -   حداقل سن 18 سال تمام

    -   دارا بودن كارت پايان خدمت يا معافيت دائم

    2-   اشخاص حقوقی

    -   اساسنامه ( مرتبط با نوع فعاليت )

    -   ارائه آگهی تاسيس و آگهی آخرين تغييرات در روزنامه رسمی كشور

    مدارك مورد نياز:

    1- ارائه درخواست كتبی به مديريت سازمان سازمان صنایع شهرستان.

    2-  اصل شناسنامه وتصوير تمام صفحات آن

    3-  تصوير پايان خدمت يا معافيت خدمت سربازی

    4-  تصوير مدرك تحصيلی و سوابق كاری مرتبط با درخواست

    5-  يك قطعه عكس از هريك از شركاء

    6-  تكميل فرم درخواست موافقت با ارائه طرح صنايع تبديلی و تكميلی

    7-  پوشه فنردار

    8- درصورت داشتن شركت ، ارائه اساسنامه ، آگهی تاسيس و روزنامه ، مرتبط با فعاليت مورد درخواست

    اصلاحیه جواز تاسیس :

    1- ارسال درخواست متقاضی توسط سازمان سازمان صنایع شهرستان (متقاضی) به مدیریت و ارجاع به واحد صدور مجوز.

    2-  دبیرخانه در مورد تغییرات مدیریت ضمن بررسی اصلاحیه صادر و به اطلاع اداره تخصصی میرساند.

    3-  دبیرخانه در موردی که نیاز به کارشناسی تخصصی دارد درخواست را به اداره تخصصی جهت بررسی و اعلام نظر ارجاع می دهد.

    4-  اداره تخصصی پس از بررسی وتائید به دبیرخانه صدور مجوز ارجاع میدهد.

    5-  دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید مدیر اقدام به صدور اصلاحیه جواز تاسیس نموده و رونوشت آنرا به بخشهای ذیربط ارسال می نماید.

    تعریف:

    پروانه بهره برداری مجوزی است که پس از اتمام عملیات  ساختمان و تاسیسات جهت فعالیت بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش سازمان صنایع صادر می گردد.

    صدور پروانه بهره برداری :

    1- تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری توسط متقاضی و تائید و ارسال آن توسط سازمان صنایع شهرستان به مدیریت.

    2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.

    3- تائید رئیس اداره تخصصی و ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز.

    4- اخذ استعلام از ادارات ذیربط.

    5-  تهیه پیش نویس پروانه بهره برداری و تائید مدیریت.

    6-  صدور پروانه بهره برداری و ارسال رونوشت به بخشهای ذیربط.

    مراحل صدور توسعه طرح :

    1- تکمیل فرم درخواست توسعه طرح توسط شهرستان (متقاضی) و ارسال به مدیریت.

    2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بررسی و اظهار نظر و بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی ) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.

    3- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید ادارات تخصصی در کمسیون بررسی طرحها مطرح می نماید و در صورت عدم تایید کمسیون به شهرستان و متقاضی اعلام مینماید و در صورت تایید از ادارات ذیربط استعلام می نماید.

    4- ارجاع به اداره تخصصی جهت بررسی طرح توسعه.

    5- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت صدور موافقت با توسعه طرح پس از تایید مدیر.

    6- ارسال رونوشت به بخشهای و ادارات تخصصی و سازمانهای ذیربط.

    فصل دوم

    روش انجام کار

    جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

    ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش تولید محصولات فرفورژه نیز که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، متد های نوین تبلیغاتی یکی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

    فهرست تجهیزات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :

    مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :

    پيشنهاد منطقه مناسب براي اجراي طرح

    موقعيت مكاني منطقه ويژه برق و الكترونيك شيراز كه از يكسو در همجواري با نواحي گرمسيري و بازار بالقوه كولر گازي قرار دارد و از سوي ديگر از امتيازات مناطق ويژه اقتصادي در زمينه ورود كالا و قطعات براي توليد محصولات جديد بهره مي گيرد، به نظر مي آيد كه اين طرح قابل بررسي و پيگيري است.

    برنامه زمان بندي طرح

    فصل سوم

    امور مالی طرح

    سرمایه گذاری ثابت طرح :

    خرید دفتر کار :

    در نظرات آپارتمانی به مساحت 60 متر مربع به عنوان دفتر شرکت خریداری شود که در این دفتر قسنت های بازاریابی طراحی تور و سایت دانستنی نیست و امور مالی و بایگانی و آرشیو مستقر شود که هزینه خرید هر متر مربع به مبلغ 15000000 ریال پیش بینی می شود. بنابراین قسمت خرید آن به شرح ذیل خواهخد بود.

    جهت تغییرات داخل و بیرون نما از قرار هر متر مربع 300000 ریال پیش بینی می شود که هزینه نمایند بنابراین هزینه آن عبارت خواهد بود .

    هزینه زمین :

    با توجه به مكان احداث طرح (منطقه آزاد ويژه برق و الكترونيك شيراز ) و برآورد قيمت زمين در حدود 4000 مترمربع، هزينه زمين 1 ميليارد تومان محاسبه شد.

    هزینه محوطه سازی و ساختمان سازی :

    هزینه تاسیسات و تجهیزات عمومی :

    هزينه تأمين تأسيسات زيربنايي شامل هزينه انشعاب برق، آب، گازطبيعي (تأمين انرژي گرمايي) و تلفن حدود 300 ميليون ريال برآورد مي شود.

    هزینه ماشین آلات و تجهیزات :

    هزینه هاي قبل از بهره برداري و پیش بینی نشده :

    هزينه هاي پيش بي ني نشده و قبل از بهره برداري شامل خريد لوازم جانبي، آموزش پرسنل و... است كه 5 درصد كل هزينه هاي مستقيم سرمايه گذاري ثابت درنظر گرفته مي شود.

    هزینه سرمایه گذاری ثابت :

    برآورد سرمايه در گردش

    سرمايه در گردش سرمايه اي است كه به منظور تأمين هزينه هايي چون خريد مواد اوليه، حقوق پرسنل، هزينه هاي بالاسري و غيره براي مدت دو ماه در نظر گرفته مي شود . سرمايه در گردش اين طرح در حدود 8933 ميليون ريال برآورد شده است.

    هزینه حقوق و دستمزد :

    فصل چهارم

    جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات

    نتایج حاصله از اجرای طرح :

    يك سرمايه گذاري، زماني سودده تلقي مي شود كه سرمايه گذاران اصل و فرع بيشتري دريافت كنند ، يا به عبارت ساده تر در انتظار دريافت يك نرخ بازگشت سرمايه مناسب باشند. سرمايه گذاري در يك واحد توليدي يا صنعتي غالباً با ريسك همراه است، به همين جهت معمولا سرمايه گذار انتظار دريافت نرخ بازگشت سرمايه اي بيش از نرخ بانك را دارد . مقدار حداقل نرخ جذب كننده براي اشخاص يا شركت هاي مختلف با توجه به خصوصيات سرمايه گذاران فرق دارد، به همين جهت ممكن است يك پروژه براي شركتي اقتصادي ت لقي گردد و براي شركت ديگري غير اقتصادي .

    بديهي است چنانچه نرخ بازگشت سرمايه يك پروژه بيشتر يا مساوي حداقل نرخ جذب كننده شود، آن پروژه اقتصادي است.

    ناگفته پيداست كه اين پروژه براي سرمايه گذاري داخلي در قالب احداث كارخانه و دريافت حق العمل كاري بسيار مطلوب بوده و برگشت سرمايه در ظرف مدت كوتاهي (كمتر از 2سال ) كاملا تضمين شده است.

    نامنام خانوادگیمدرک تحصیلیتلفن
  • فهرست و منابع دانلود پروژه کارآفرینی کارخانه تولید کولر گازی

    فهرست:

    خلاصه طرح :............................................................................................................................................................. 4

    فصل اول..................................................................................................................................................................... 5

    کلیات........................................................................................................................................................................... 5

    مقدمه :......................................................................................................................................................................... 5

    همکاری با سرمایه گذار خارجی و مسئولیت های سرمایه گذار خارجی نیز بدین شرح خواهند بود:.................... 6

    نام کامل طرح و محل اجرای آن :............................................................................................................................... 7

    محل اجرا :.................................................................................................................................................................. 7

    مشخصات متقاضیان :.................................................................................................................................................. 7

    دلایل انتخاب طرح :................................................................................................................................................... 8

    وضعیت و میزان اشتغالزایی :...................................................................................................................................... 8

    تاریخچه و سابقه مختصر طرح :................................................................................................................................. 8

    معرفی محصول............................................................................................................................................................ 8

    انواع کولر گازی.......................................................................................................................................................... 9

    ویژگیهای کولرهای گازی......................................................................................................................................... 10

    معایب کولر گازی..................................................................................................................................................... 10

    نام و کد آیسیک محصول......................................................................................................................................... 11

    شماره تعرفه گمرکی................................................................................................................................................. 11

    شرایط واردات.......................................................................................................................................................... 11

    قیمت داخلی و خارجی........................................................................................................................................... 11

    همچنین قیمت محصول در خارج از کشور با استفاده از اطلاعات موجود مطابق جدول زیر می باشد:............... 14

    موارد مصرف............................................................................................................................................................ 15

    ظرفیت مورد نیاز برای خنک کردن اتاق، به مساحت آن بستگی دارد و به صورت زیر تعیین............................. 15

    می شود:................................................................................................................................................................... 15

    کالاهای جایگزین..................................................................................................................................................... 15

    کشورهای عمده تولیدکننده و مصرف کننده............................................................................................................ 16

    مطالعات بازار :......................................................................................................................................................... 17

    بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید.............................................................................................................. 17

    بررسی روند واردات و صادرات.............................................................................................................................. 19

    بررسی روند مصرف در کشور................................................................................................................................. 20

    در این تجزیه و تحلیل دو پارامتر آب و هوایی در نظر گرفته شده است که عبارتند از:........................................ 20

    بررسی روند آتی نیاز به محصول............................................................................................................................. 23

    با استفاده از روش رگرسیون، تعداد خانواده های افزوده شده در سال، از سال 1383 به بعد، به طور متوسط در استان های هدف برآورد و در جدول زیر ارایه شده است:..................................................................................................................................... 23

    بررسی تکنولوژی و روش تولید............................................................................................................................... 26

    در شکل زیر بلاک دیاگرام یک کولر گازی دوتکه 1 آورده شده است:................................................................. 26

    تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی تولید.............................................................................................................. 26

    مجوز های قانونی :................................................................................................................................................... 27

    مراحل صدور جواز تاسیس :................................................................................................................................... 27

    شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس.......................................... 28

    1-   اشخاص حقیقی............................................................................................................................................... 28

    2-   اشخاص حقوقی.............................................................................................................................................. 28

    مدارک مورد نیاز:...................................................................................................................................................... 28

    اصلاحیه جواز تاسیس :........................................................................................................................................... 29

    تعریف:...................................................................................................................................................................... 29

    صدور پروانه بهره برداری :..................................................................................................................................... 29

    مراحل صدور توسعه طرح :..................................................................................................................................... 30

    فصل دوم.................................................................................................................................................................. 31

    روش انجام کار......................................................................................................................................................... 31

    جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :........................................................................................... 31

    فهرست تجهیزات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :.................................................................................................. 32

    مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :.................................................................. 32

    پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح................................................................................................................. 33

    برنامه زمان بندی طرح............................................................................................................................................. 33

    فصل سوم................................................................................................................................................................. 35

    امور مالی طرح.......................................................................................................................................................... 35

    سرمایه گذاری ثابت طرح :...................................................................................................................................... 35

    خرید دفتر کار :........................................................................................................................................................ 35

    هزینه زمین :............................................................................................................................................................. 36

    هزینه محوطه سازی و  ساختمان سازی :................................................................................................................ 36

    هزینه تاسیسات و تجهیزات عمومی :....................................................................................................................... 37

    هزینه ماشین آلات و تجهیزات :............................................................................................................................... 37

    هزینه های قبل از بهره برداری و پیش بینی نشده :................................................................................................ 38

    هزینه سرمایه گذاری ثابت :..................................................................................................................................... 38

    برآورد سرمایه در گردش......................................................................................................................................... 39

    هزینه حقوق و دستمزد :.......................................................................................................................................... 39

    فصل چهارم.............................................................................................................................................................. 41

    جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات.................................................................................................................. 41

    نتایج حاصله از اجرای طرح :.................................................................................................................................. 41

     

     

    منبع:

    ندارد.

نمونه فایل آماده برای برآورد سرمایه لازم احداث کارخانه دانلود پروژه کارآفرینی کارخانه تولید کولر گازی, ارائه طرح کارآفرینی با موضوع دانلود پروژه کارآفرینی کارخانه تولید کولر گازی, پروژه کارآفرینی درباره دانلود پروژه کارآفرینی کارخانه تولید کولر گازی, نمونه طرح کسب و کار دانلود پروژه کارآفرینی کارخانه تولید کولر گازی, جدول هزینه راه اندازی مرتبط با دانلود پروژه کارآفرینی کارخانه تولید کولر گازی, Business plan با موضوع دانلود پروژه کارآفرینی کارخانه تولید کولر گازی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت