عنوان طرح کسب و کار: کارخانه تولید گچ
2- مشخصات محل اجرای طرح
استان: خراسان
شهرستان: مشهد
ابعاد و مساحت محل اجرای طرح: کارخانه زمین به وسعت 25 هزار مترمربع مستمرخواهد شد بخشی از ماشین آلات خدا تولید در محوله روباز و بخشی آسیاب و سرند نهایی ریه پوشش قرار خواهد گرفت.
نزدیکتری شهر و فاصله آن تا محل کسب و کار:
فاصله ما بین تربیت و مشهد به فاصله 50 کیلومتر
فاصله محل استقرار کسب و کار تا جاده اصلی، نوع راه و جاده مربوطه
از طریق جاده مرعی به فاصله به جاده اصلی(آسیایی) متصل می شود. 200
امکانات تامین مواد و لوازم در محل هزینه و سرمایه
امکنات تامین نیروی کار ماهر در منطه : با توجه به خبر سطحی بودن کارخانه نیاز به چند گروه متخصص کارگر ماهر، و کارگر ساده می باشد که در بخش مدیریتی به توضیح کامل آنها پرداخته ایم.
3- چشم اند از
چه دورنمایی یا آرمانی را برای آینده کسب و کارتان متصور هستید؟
با توجه به افزایش جمعیت و نیاز جامعه برای مسکن و با این دورنما را از احدث این کارخانه داریم که توسعه پیشرفت چشم گیری را در کار خود شاهد باشیم.
4- بیان ماموریت کسب و کار
شما، به این سوال که چرا مشتری این کالا را خریداری می کند جواب دهید:
دسترسی آسان مشتری با توجه به نمایندگی های نسبتا زیاد در شهر و شهرستانها کیفیت و مناسب کالا نسبت به کالاهای دیگر و کالا های مشابه.
خلاصه مدیریتی
به زبان ساده بگویید در چه کسب وکاری هستید؟ (خدمات، صنعت، کشاورزی، تولیدی و بازرگانی و ...)؟ تولیدی
دقیقا مشخص کنید چه ارزشی را برای مشتری فراهم می کنید؟(به عنوان فرصت شغلی چه نیازی از مشتری را پاسخ می دهید؟) اصولا مشتری بر 3 اصل کیفیت، قیمت ودسترسی آسان به کالا پایبند می باشد و ما سعی و تلاش داریم که این 3 اصل مجمع را به مشتری نمود ارائه دهیم.
ویژگی خاص محصول یا خدمت شما چیست که در محصول دیگر وجود ندارد؟ (مزیت محصول خود را بیان کنید؟)
با توجه به تازه تاسیس بودن کارخانه و با توجه به انیکه از علم و دانش جدید در صنعت گچ بهره می گیریم خاصیت گچ را ارتقا داده و باعث می شود که مشتری رضایت بالایی از این محصول داشته باشد.
مشتریان شما چه کسانی و در کجا هستند؟(جمعیت شناسی مشتریان را توصیف کنید؟)
اصولا مشتریان ما کارگاه های ساختمانی انبوه سازان و تمامی کسانی هستند که در حال اجرا و تاسیس یک بنای ساختمانی هستند.
رقبای شما چه کسانی هستند و شما چه مزینی نسبت به آنها دارید؟
کارخانجات تولید گچ که تعداد آنها به 58 کارخانه در سطح کشور می باشد. از تجهیزات مناسب با روز دنیا استفاده شده و گچی مرغوب و بدون ناخالصی بوده است.
آینده بازار خود را چگونه ارزیابی می کنید؟ سهم شما در بازار چقدر خواهد بود؟ آینده بازار کار ما ارتباط مستقیمی با افزایش جمعیت و درخواست بناهای ساختمانی برای مردم می باشد و سعی و تلاش ما در این است که بتوانیم جایگاه ویژه ای نسبت به دیگر رقبا داشته باشیم.
موانع و مسائل حقوقی و قانونی(اعم از اخذ مجوز و ...) مرتبط با کسب و کار خود را بیان کنید:
موانع: نبود و ندادن وام های بانکی با بهره کم و استراحت وام
میزان آگاهی خود را با وضعیت گذشته/ حال و آینده صنعت/ خدم مورد نظرتان را در ایران و جهان بیان کنید؟
یکی از این موارد که می توان در این زمینه گفت از گچ بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت و با توجه به اینکه با علم روز دنیا موارد جدیدی در صنعتی ساختمان سازی یاد شده است مقداری از استفاده گچ کمتر شده ولی با توجه به اینکه در کشور ما از این نوع موارد تازه وارد ایران شده و قیمت بالایی نسبت به گچ دارد هنوز گچ سفید جایگاه خود را همچون حفظ کرده است.
تیم مدیریتی خود را مشخص کنید؟(شرح وظایف و مهارت را ذکر کنید.)
شیفت اول
مدیر فنی 1 نفر
تکنیسین 1 نفر(سرپرست شخصیت)
کارگر ماهر 5 نفر (سرپرس بخش های سنگ شکن و کوره)
4 کارگر ساده 7 نفر(سنگ شکن فکی، سنگ شکن چکشی، سیلوها) و آسیاب و کارگرهای متفرقه
- شیفت دوم
تکنسین فنی 1 نفر (سرپرست شخصیت)
کارگر ماهر 3 نفر (سرپرست کوره ها و سوخت و سرپرست تعمیرات و آسیاب)
کارگر ساده 4 نفر (سیلوها و کوزه و کارهای متفرقه)
شیفت سوم تکنسین 1 نفر
کارگر ماهر 2 نفر (کوره ها و تعمیرات)
کارگر ساده 3 نفر (کوره ها، سیلوها و کارهای متفرقه)
برنامه شما برای توسعه محصول تداوم تخقیق و توسعه چیست؟
با توجه به توسعه بازارهای جهانی و فرار بودن این محصول در آینده ای نزدیک نیاز مبرمی به تامین و تجهیز تولید مواد للولوزی را قابل لمس و ملموس می دانیم.
توصیف کسب کار
شکل و کسب و کارتان را توصیف کنید؟ (شخص حقیقی یا حقوقی، سهامداران ونحوه مشارکت) این پروژه از شحص حقیقی آغاز شده و مهمترین آینده آن افزایش جمعیت و تولید منازل و ساختمان می باشد. همچنینی این پروژه مشارکتی است و با استفاده از سهام و فروش سهام به سهام داران واگذار می شود.
نوع کسب و کارتان را بیان کنید؟ (تولیدی یا خدماتی) تولیدات یا خدمات شما چیست؟
تولید گچ سفید و گچ فوق العاده(آج) می باشد.
زمانی و مکان شروع طرح کسب و کار چیست؟
زمان 2/3/87
مکان: بین شهرستان مشهد متر بست در 55 کیلومتری مشهد
فرصت های رشد و پیشرفت شما در کسب و کارتان چیست؟
با توجه به اینکه حتما توضیح داده شده پیشرفت کار ما در گرو افزایش ساختمان سازی می باشد.
مشاوران کسب و کار شما چه کسانی هستند؟ (حقوق/ مالی/ فنی و ...
مهندس مهران زحمتکش از لحاظ فنی و بررسی های موجود ندار و همچنین وضعیت بازار را کنترل می کند.
تحلیل بازار و ارزیابی ریسک
الف: تحلیل محیطی: این بخش خلاصه از از صنعت و اقتصاد عمومی که کسب و کار شما می خواهد در آن فعالیت کند ازدراهم می کند. بررسی می کنیم تغییرات اجتماعی افزایش قدرت، افزایش توقعات، توجه بیشتر مردم به مسائل آموزشی و فرهنگی و از این قبیل تغییرات در کسب و کار شما چگونه تاثیر گذار می باشد.
1. موانع ورود به این صنعتی چیست؟ گرفتن مجوز ندادن وام های بلند مدت و مکان
2. تغییرات و پیشرفت تکنولوژی چگونه در کسب و کار شما تاثیر گذار می باشد؟
استفاده از موارد جدید سلولوزی که فروش گچ و صنعت گچ را به مخاطره می اندازد.
3. بسترهای قانونی یا سیاسی مرتبط با کسب و کار شما چیست؟
مجوز باید بگیریم از طریق ارشاد، اتحادیه و ...
4. تغییرات جمعیتی چگونه بر کسب و کار شما اثر گذار است؟وقتی جمعیت بیشتر باشد فروش گچ بیشتر است زیرا ناز به ساختمان سازی پیدا میکند و همچنین تقاضا زیاد میشود.
5-تغییرات اقتصادی(قدرت خرید،مالیات،نرخ سود،جذاب و ...)در کسب و کار شما چگونه است؟ تغییرات اقتصادی که در کشور همراه با واکنش سیاسی و اقتصادی می باشد اثر مهمی در تمام سطوووح مخصوصا در بازار می گذارد مردم بجای خرید مغازه پولی پس انداز میکنند و با توجه به اینکه گچ یکی از مصالح نسبتا ارزان قیمت در تولید ساختمان میباشد لذا عوامل مختلف زیاد تاثیر گذار نمیباشد به روی این صنعت.
6- تحلیل خود را از محیط کسب و کارتان ینویسید؟ (دسترسی به مواد اولیه،الودگی محیط زیست و...)با توجه به وجود معادن گچ در نزدیکی محل احداث کارخانه و با توجه به بررسی های بعمل آمده و نزدیک بودن به جاده اصلی یا اسیایی محل احداث کارخانه محل مناسبی شناخته شده است.
7- موانع ورود به کسب و کار(صنعت)مورد نظر شما چیست؟ شک در بازگشت سرمایه و نگرانی از مسائل سیاسی و نظرات،کمبود مواد سوختی برای کارخانه.
ب:هدفگیری بازار:
1- مشتریان شما چه کسانی هستند؟ بطور خلاصه و کامل کسانیکه تصمیم به احداث یک زیربنا دارند.
2- اندازه بازار هدف کسب و کار شما در زمان حال/آینده چگونه است؟ هدف ما پیشرفت کارخانه و به روز رساندن محصولات جدید و صادرات آن به کشورهای مجاور و همسایه است.
3- بیان کنید کسب و کار شما در یک بازار رو به انحطاط ثابت و یا در حال رشد است؟ بازار کسب و کار ما دارای فراز و نشیب بسیاری بوده است.
4- کسب و کار شما چه سهمی از بازار هدف را شامل می شود؟(در6 ماه یا 4 سال آینده چگونه است)؟ ان کارخانه با استفاده از مدیران فنی و مجرب و با دادن ایده های جدیدی در این صنعت انتظار دارد که در چند سال آینده جایگاه بسیار مناسبی در بین رقبای خود و فرا تر از آن در کشورهای همسایه کسب نماید.
4- کسب و کار شما چه سهمي از بازار هدف را شامل مي شود؟(در6 ماه يا 4 سال آينده چگونه است)؟ ان کارخانه با استفاده از مديران فني و مجرب و با دادن ايده هاي جديدي در اين صنعت انتظار دارد که در چند سال آينده جايگاه بسيار مناسبي در بين رقباي خود و فرا تر از آن در کشورهاي همسايه کسب نمايد.
ج- محصول/خدمات:
1- ويژگي منحصر به فرد محصول يا خدمات خود را بيان کنيد؟(بيان کنيد مشتري بابت چه چيزي حاضر است به شما پول بدهد)؟ با توجه به افزايش علم ما اين محصول را به روشهاي جديد توليد خواهيم کرد که استفاده آسان و استفاده از حداکثر ماده را داشته باشداصولا مشتري به جنسي پول ميدهد که رضايت مندي،کيفيت و قيمت آن مناسب باشد و ما تمام تلاش خود را در اين نهاده ايم که بتوانيم نيازهاي اوليه مشتري را براي خريد اين محصول فراهم سازيم.
2- بيان کنيد محصول يا خدمات شما نسبت به محصولات نمونه در بازار چگونه است؟ و شما چه کاري را متفاوت با بازار موجود انجام مي دهيد؟
فرق: با موارد مشابه کيفيت و نوع ساخت خوب اصولا چون اين محصول تقريبا براي توليد به يک شکل مي باشد تفاوت زيادي در چگونگي توليد آن نيست و تنها چند فرق ساده با ديگر محصولات دارد که تصفيه مناسب و بهتر در صد خلوص گچ و توزيع گسترده اين محصول مي باشد.
3- مشخصات فني محصول به همراه نقشه/ کاتولوگ و اطلاعاتي تکميلي و ... را ذکر کنيد؟
مشخصات فني شامل دو مرحله فيزيکي وشيميايي مي باشد که به آن مي پردازيم.
مشخصات فيزيکي
مشخصات شيميايي:
در صورتيکه گچ ريزدانه باشد يعني مانده روي الک %5 ميلي متر و حداکثر 2% و الک 0/13 ميلي متر 25 درصد باشد تعداد اکسيد منيزيم مجاز مي تواند حداکثر 1/1 باشد.
4. ميزان مهارت فني متقاضي و تيم مديريت را بيان کنيد؟
با توجه به تخصصي بودن مديريت و مهارتهاي فني سعي شده از افراديکه تجربه کافي با سابقه کار بالا انتخاب شده بودند.
اطلاعات در مورد دانش فني توليد و چگونگي تامين آن را بيان کنيد؟
باتوجه به اشکالات پخت به روش سنتي و کيفيت پائين گچ حاصل شده و نياز بازار گچ مرغوب در حجم زياد طرح ماشيني کردن گچ اهميت بسزايي پيدا کرده است سنگ گچ خالص سولفات کلسيم با دو مولکول آب تبلور مي باشد و بر حسب ناخالص آن به رنگهاي خاکستري ، زرد، يا سرخ روشن مي باشد مقصود از پختن گچ جدا کردن تمام ياقسمتي ازآب شيميايي آن مي باشد ودر درجه حرارت 160-120 درجه سانتي گراد گچ همي هيدرات يا گچ صنعتي حاصل مي شود که گچ زودگير مي باشد و در درجه حرارت 200-180 سانتي گراد گچ ايندريد حاصل ميشود که ميلي ترکيبي آن با آب زياد مي باشد و درجه حرارت بالاتر از 300 درجه سانتي گيراد گچ سوخته حاصل مي شود که در آب نامحلول است بهترين نوع مخلوط جهت مصارف ساختماني مخلوط گچ ايندريد و گچ همي هيدرات مي باشد (درجه حرارت هيا فرق الذکر به حسب نوع سنگ گچ و دره خلوص و غير فرق خواهد کرد.
5. تحليل رقابتي
1. رقباي مستقيم شما چه کساني هستند و توصيف محصول/ خدمات از نماي مشتريان رقيب چگونه است؟
مادرسطح کشور 58 واحد توليد گچ صفال داريم که بايد بااين 58 واحد در رقابت باشيم معمولا مشتري به سمت محصولي مي رود که از آن به طور کامل رضايت داشته باشد(اين رضايت در همه سطوح ومراحل مي باشد) وما محصول خودرابه گونه اي توليدمي کنيم که رضايت مشتري در مرحله نخست کار ما باشد.
2. شيوه قيمت گذاري و بازاريابي، تبليغات و نحوه فروش رقبا را بيان کيند؟
واحدهاي توليدي قيمت خود رابر حسب اقتصاد مشتري و کشور نرخ گذاري مي کنند آنها از طريق محلات، روزنامه، از طريق واحدهاي سمعي بصري و بيلبوردهاي تبليغاتي در سطح شهرها تبليغ مي کنند. برخي از اين شرکتها با دادن جوايز و خدمات ديگر کار فروش خودراانجام مي دهند.
3. ليست رقباي غيرمستقيم و خصوصيات آنها را بيان کنيد؟
4. نقاط ضعف و قوت شما درمقابل رقبا چيست؟(شما چه کار متفاوت با بازار موجود انجام مي دهيد؟
يکيازنقاط ضعف ما در اين صنعت تازه بودن و جديد بودن محصول ماست که هنوز در بازار بطور کامل شناخته شده نيست. ولي ما سعي داريم باکيفيتي که توليد مي کنيم سريعا جايگاه خود را در بازار به جايگاه مناسبي ارتقاء دهيم. مااز روش هاي جديد تبليغاتي واستفاده از شگردهاي جديدکارهاي بسيار متفاوتي انجام خوايم داد. مثال: تخفيف ويژه، جوايز، متنوع و ...
5. چرا مشتريان شما ممکناست محصول شما را جايگزين محصول رقبا نمايند؟
با توجه به توضيحاتي که در قبل داديم مشتري هميشه محصولي راخريداري مي کند که متناسب با اقتصاد او باشد در کنار اين مورد از کيفيت خوبي نيز بهره مند باشد.ما نيز با توجه به شناسايي نيازها وتوقعاتي که مشتري از يک محصول خوب داردسعي کرديم که خود محصول خود را به نيازها وخواسته هاي مشتري نزديک گردانيم.
محل کسب وکار و استراتژي هاي بازاريابي
محل کسب و کار شما چگونه است؟ واحد توليدي ما در سطح يک کارخانه توليد ميشود.
چرا شما اين محل را انتخاب کرديدي؟ اين محل از دو لحاظ قابل تامل ميباشد:1: نزديک بودن به معادن گچ . و 2: نزديک بودن به جاده آسيايي
روش توزيع محصول يا خدمات خود را توضيح دهيد؟
خوب توزيع محصول ما اصولا درنمايندگي ها ومل هاي فروش مصالح ساختماني درسطح کشور مي باشد.
مزاياي توزيع و بازاريابي شما در اين محل چيست؟
با توزيع زياد هر سطح شهر وشهرستانها باعث اين مي شود مشترياني که مي خواهند اين کالا را خريداري کنند در دسترس باشد وسريع به اين محصول دسترسي دارند و اين خود از يکي از مهم ترين ويژگيهاي بازاريابي است.
آيا هيچ روش توزيع ديگري وجود دارد که شما در حال حاضر يا درآينده از آن استفاده کنيد؟
در حال حاضر توزيع ما توسط کاميونها وتريلي هاست وليدر آينده اي نزديک مي توان با قطار و هواپيماهاي باربري نيز يان کار را انجام داد.
روش تبليغ محصول ياخدمات شما چگونه است و چرا اين روش را انتخاب نموده ايد؟
از طريق مجلات و روزنامه ها و واحدهاي سمعي وبصري و بيلبوردهاي تبليغلتي. اين نوع تبليغات به طور مستقيم بامشتري در ارتباط است وتقريبا 90% مردم نيز از اين روشها کالاي مورد نظر خودرا انتخاب ميکنند.
شيوه فروش محصول شما چگونه است؟ (اقساط ونقد) از هر دو روش اقساط استفاده مي کنيم.
جدول تفکيکي مشتريان راتکميل نماييد:
نتايج تحليل هاي برداشت شده از جدول فوق را بيان نماييد:
جدول فوق اين نتيجه را به ما مي دهد که انبوه سازاني که در کار ساخت وساز مسکن هستند باتوجه به اينکه به کالاي مارد سطح بالا نيازمند هستند اين کالا رابه صورت يکجا معمولا خريداري مي کنند اين خريد از يک لحاظ از تفکر اقتصادي آنها سه چشمه مي گيرد که احتمال افزايش قيمت اين محصول وجود دارد پس از اين لحاظ يک کار اقتصادي انجام داده است.
گروه دوم کساني هستند که به طور متوسط وفقط براي ساخت يک يا دو مسکن اقدام به خريد اين کالا مي کنند اين گروه در درجه اول به قيمت مناسب محصول توجه دارد ودسترسي آسان او اين محصول ميباشد.
گروه سوم نمايندگي ها ومصالح ساختماني ها هستند آنها چون به دنبال فروش زياد هستند خريد نيز زيادانجام داده و در کنار اين خريد به قيمت و کيفيت محصول نيز چشم دوخته.
مشخصات سه رقيب مستقيم خودرا در جدول زير درج نماييد:
گچ تهران گچ ساران گچ آذربايجان
تحليل جدول فوق را در اين قسمت درج نماييد:
از جدول بالا شاخص هاي بدست آمده نشانه رقابت در بين توليد کنندگان در سطح بالا مي باشد و براي اين رقابت توليد کنندگان از منابع مالي و متنوع ومختلف استفاده مي کنند تا بتوانند جايگاه خودرا در مابين ديگر رقبا وتوليدکنندگان در جايگاه مناسبي قرار داده.
روش قيمت گذاري محصول شما بر چه مبنايي است؟
روش قيمت گذاري اين محصول بستگي به نياز بازار واقتصاد دارد.
سياستهاي خدمات پس از فروش شماچگونه است؟مااين محصول را با خدمات کامل به مشتري ارائه ميدهيم بطوريکه اگر از محصول راضي نبود محصول را برگشت و اگر زياني متوجه مشتري شد آن زيان را مرتفع گردانيم.
روش دريافت بازخور از مشتريان خودرا بيان کنيد؟ چون اکثر مشتريان ما نمايندگي ها و مراکز فروش مصالح ساختماني مي باشد از دو طريق نقد واقساط اين باز خور صورت مي گيرد.
طرح توسعه
* برنامه هاي شما براي توسعه محصول و تحقيق وتوسعه چيست؟
باتوجه به نياز روزافزون به اين محصول ما در تلاش راه اندازي فازهاي بعيد اين کارگاه هستيم.
تيم مديريت و نيروي انساني
* تيم مديريت و نيروي انساني را شرح دهيد.
کار نگهباني اداري غير از نگهباني شامل:
راننده بر حسب نياز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
چارت سازماني
مديريت.
مدير توليد
تکنسين فني
کارگر ماهر
کارگر ساده
کارمنداداري مالي
مدير مالي وحسابداري
راننده
نگهبان
برنامه هاي اجرايي
شرح فرآيندو روش توليد شما چگونه است؟ انبار سنگ گچسنگ شکن فکي سرند سنگ شکن چکشي سيلوهاي ذخيرهکوره هاي برن کوره لوبرن سيلوي ذخيره آسياب چکشي سرند سيلوه بارگيري فله
ملاحظات زيست محيطي کسب وکار شما چيست؟ در اين پروژه به علت اينکه در ابتداي ساخت بايد مجوزهاي لازمه از اداره محيط زيست را کسب نمايد لذا فاضلاب آن از طريق صنعتي وانشعابات فاضلاب دفع مي شود و براي دودکش ها از فيلترهاي مخصوص استفاده مي شود.
برآورد حقوق و دستمزد
حقوق بيمه کارکنان معادل 23% حقوق و مزايا معادل 000/714/140 ريال کل حقوق ومزاياي پرسنل در سال 000/514/752 ريال برآورد مي شود.
برآورد سرمايه در گردش:
توضيحا"
براي دوماه محاسبه مي گردد.
هزينه هاي توليدسالانه
جدول تفکيک شده هزينه هاي ثابت و متغير(با استفاده از جدول هزينه هاي جاري ساليانه)
تذکر: هزينه هاي متغير با ساليانه طبق جدول زمانبندي براي يکسال محاسبه شده است.
برآورد سرمايه ثابت:هزينه هاي قبل از بهره برداري+ هزينه هاي سرمايه گذاري- سرمايه ثابت
هزينه هاي سرمايه اي: يا ثابت
هزينه هاي قبل از بهره برداري:
هزينه هاي قبل از بهره برداري 000/500/89
سرمايه گذاري:
نحوه سرمايه گذاري )مبالغ ريال)
60% سرمايه ثابت معادل000/000/673 بصورت وام پيش بيني مي شود.
60% سرمايه در گردش معادل 000/570/114بصورت وام پيش بيني مي شود.
صورت سود و زيان: (به ريال)
بخش مالي
درآمد:
حقوق و مزايا 400/251/75
بيمه کارخانه 340/243/2
استهلاک 000/535/111
کارمزد وام 800/517/68
هزينه فروش 000/000/2
سود سالانه 000/900/777
پيش بيني نشده 377/872/1
جمع کل: 917/319/089/1 ريال
5/0600/0=1800000000/1089319917= نسبت ارزش افزوده/ فروش
محاسبه قيمت هر واحد محصول:
توضيح:در مورد قيمت تمام شده
قيمت تمام شده = هزينه توليد/ ظرفيت توليد
6414= 15000/ 1012117810
محاسبه نقطه سر به سر:
= = درصد نقطه سربه سر
39388=(745117500/150000)- 120000/276955280
توليد سربه سر = هزينه هاي ثابت طرح/ هزينه هاي متغير توليدواحد – محصول قيمت فروش واحد محصول
نقطه سربه سر= ظرفيت توليد / توليد سر به سر
3/26%=150000/39388
محاسبه فوق نشان مي دهد نقطه سر به سر طرح در 2603 درصد ظرفيت طرح يعني درتوليد به ميزان 39388 تن اتفاق مي افتد، لذا طرح اقتصادي مي باشد.
هزينه هاي سربار:
شامل ساختمان و محوطه سازي، خرابي قطعات، تجهيزات تاسيساتي عمومي و تولي، ماشين آلات، وسائط نقليه، اثاثيه اداري مي شود.
نرخ بازدهي سرمايه:
= =
دوره برگشت سرمايه:
توضيحا":
باتوجه به قيمت فروش فعلي دربازار 12000 ريال و قيمت تمام شده 6814 ريال سودسالانه به شرح زير محاسبه مي شود.
(قيمت تمام شده – قيمت فروش) ظرفيت توليد = سود سالانه
(6814- 12000) 150000=777900000 ريال سودسالانه
نرخ برگشت سالانه = سرماه ثابت طرح/ سود ساليانه
4, 69% = 1121670000/ 777900000
زمان برگشت سرمايه = سودساليانه/ سرمايه ثابت طرح
1,5= 777900000/ 67000/112
نتايج گچ | دانه بندي | دانه بندي | دانه بندي | زمان گرفتن ابتدايي "دقيقه" | زمان گرفتن ابتدايي "دقيقه" | زمان گرفتن نهايي "دقيقه" | زمان گرفتن نهايي "دقيقه" | مقاومت فشاري/kg
Cm2 | مقاومت فشاري/kg
Cm2 | مقاومت خمشي kg/cm2 | مقاومت خمشي kg/cm2 |
نتايج گچ | نتايج گچ | اندازه چشمه الک | مانده روي الک درصد وزني | مانده روي الک درصد وزني | 4 تا 8 | 4 تا 8 | 10 تا 15 | 10 تا 15 | حداقل 60 | حداقل 60 | حداقل |
گچ زيرکاري | گچ زيرکاري | 2138
41/1
50/0 | صفرحداکثر 5
8 تا 18 | صفرحداکثر 5
8 تا 18 | 4 تا 8 | 4 تا 8 | 10 تا 15 | 10 تا 15 | حداقل 60 | حداقل 60 | حداقل |
گچ پرداخت | گچ پرداخت | 38/2
41/1
50/0
25/0 | صفر
صفر
صفر
حداکثر 02/0 | صفر
صفر
صفر
حداکثر 02/0 | 4 تا 8 | 4 تا 8 | 10 تا 15 | 10 تا 15 | حداقل 55 | حداقل 55 | حداقل 20 |
ترکيب | ترکيب | ترکيب | حدقابل قبول بر حسب درصد وزني |
1
2
3
4
5 | اينديديد سولفوريک
اکسيد کلسيم
اکسيد سديم
اکسيد منيزيم
آب ترکيبي | So3
Cao
Na2o
Mgo
N2o | حداقل 3%
حداقل 24%
حداکثر 30%
حداکثر 30%
حداکثر 6% |
رديف | رقبا | محل اجرا | ظرفيت | واحد |
1 | گچ تهران | تهران | 330000 | تن |
2 | ايران کرج | تهران | 330000 | تن |
3 | گچ جبل | تهران | 225000 | تن |
4 | زمرد اسلامي قم | قم | 10000 | تن |
5 | گچ سپند قم | قم | 750000 | تن |
6 | گچ سلفچگان | مرکزي | 150000 | تن |
7 | سپيد گچ ساوه | مرکزي | 150000 | تن |
8 | گچ آوج | مرکزي | 000/150 | تن |
9 | گچ دليجان | مزکزي | 000/100 | تن |
10 | گچ مرکزي | مرکزي | 000/150 | تن |
11 | گچ قدس | مرکزي | 000/100 | تن |
12 | گچ ساران | تهران | 000/330 | تن |
13 | گچ مازندران سمنان | تهران | 000/300 | تن |
14 | جواهر سمنان | تهران | 000/195 | تن |
15 | سمنان پارس | تهران | 000/90 | تن |
16 | سمنان گچ | تهران | 000/75 | تن |
17 | بهاران شاهرود | تهران | 000/90 | تن |
18 | سفيدکوه سمنان | تهران | 000/7580 | تن |
19 | زمرد دامغان | تهران | 000/75 | تن |
20 | کيلو سمنان | سمنان | 000/75 | تن |
21 | سمناس ساري | سمنان | 000/75 | تن |
22 | سيمين سمنان | سمنان | 000/75 | تن |
23 | سمنان کوير | سمنان | 000/75 | تن |
24 | سمنان سحر | سمنان | 000/75 | تن |
25 | سمنان شمال(مرمرين) | سمنان | 000/75 | تن |
26 | اسپي کرج(صدف) | سمنان | 000/705 | تن |
27 | گچ صدف دامغان | سمنان | 000/150 | تن |
28 | گچ گروس | آذربايجان شرقي | 000/150 | تن |
29 | گچ قانلانکوه | آذربايجان شرقي | 000/150 | تن |
30 | گچ آذربايجان | آذربايجان شرقي | 000/390 | تن |
31 | گچ خراسان | خراسان | 000/150 | تن |
32 | گچ توس | خراسان | 000/75 | تن |
33 | گچ مشهد | خراسان | 000/165 | تن |
34 | گچ اروميه | آذربايجان غربي | 000/325 | تن |
35 | شرکت تعاوني 19 خوي | آذربايجان غربي | 000/150 | تن |
36 | گچ يزد | يزد | 000/240 | تن |
37 | صنايع گچ خوزستان | خوزستان | 000/365 | تن |
38 | گچ آتيه خوزستان | خوزستان | 000/150 | تن |
39 | گچ ايزه | خوزستان | 000/30 | تن |
40 | گچ سپيدمان | خوزستان | 000/60 | تن |
41 | گچ لرستان | لرستان | 000/150 | تن |
42 | گچ اصفهان | اصفهان | 000/120 | تن |
43 | گچ استانداري اصفهان | اصفهان | 000/100 | تن |
44 | گچ جهرم | فارس | 000/75 | تن |
45 | گچ فراس | فارس | 000/390 | تن |
46 | قائميه کازرون | فارس | 000/75 | تن |
47 | بواش شيراز | فارس | 000/75 | تن |
48 | گچ بوشهر | بوشهر | 000/110 | تن |
49 | گچ صحنه بوشهر | بوشهر | 000/75 | تن |
50 | گچ ايده ال زنجان | زنجان | 000/75 | تن |
51 | گچ نقارون | مازندران | 000/75 | تن |
52 | گچ رنگين شمار | مازندران | 000/1450 | تن |
53 | گچ باروشان | ايلام | 000/36 | تن |
54 | گچ هرمز | هرمزگان | 000/60 | تن |
55 | گچ خمير | هرمزگان | 000/75 | تن |
56 | گچ فارستان | چهارمحال بختياري | 000/100 | تن |
57 | گچ کوهبنان | کرمان | 000/39 | تن |
58 | گچ کرمان | کرمان | 000/90 | تن |
جمع کل | 000/010/8 | 000/010/8 | 000/010/8 | تن |
| گروه يک مشتريان | گروه دوم مشتريان | گروه سوم مشتريان |
شاخص يک | خريدانبوه | خريد متوسط | نمايندگي ها و مراکز مجاز فروش |
شاخص دو | تفکر اقتصادي | بر حسب نياز | به دنبال فروش زياد |
شاخص سه | واقع بين | تفاوت قيمتي | سودزياد |
شاخص چهار | ريسک پذير | ريسک پذير | ريسک پذير |
| رقيب اول | رقيب دوم | رقيب سوم |
شاخص اول | توليد زياد | ماشين آلات | منابع معدني فراوان |
شاخص دوم | گستردگي خدمات | استفاده از تکنسين هاي ماهر | شناخت رقبا |
شاخص سوم | استفاده از روابط عمومي بالا | کيفيت | فروش متنوع |
شاخص چهارم | سرمايه بسيار | توزيع زيادمحصول | نيروي کار ماهر |
شاخص پنجم | تبليغات | رقابت | قيمت مناسب |
مديريت | 1 نفر | |
کارمند اداري | 4 نفر | تدارکات چي، منشي، فروش، آبدارچي |
مديريت مالي وحسابداري | 1 نفر | |
نگهبان | 2نفر | |
راننده | 4 نفر | |
رديف | نيروي انساني مورد نياز | تخصص وميزان تحصيلات | تعداد | متوسط
حقوق ماهانه | حقوق سالانه | جمع حقوق ريال |
1 | مديريت | کارشناس ارشد مديريت و بازرگاني | 1 نفر | 000/500/2 | 000/500/2 | 000/000/35 |
2 | مدير توليد | کارشناس ارشد | 1 نفر | 000/500/2 | 000/500/2 | 000/000/28 |
3 | تکنسين فني | ليسانسه | 3 نفر | 000/500/1 | 000/500/4 | 000/300/6 |
4 | کارگر ماهر | فوق ديپلم | 10 نفر | 000/200/1 | 000/000/12 | 000/000/168 |
5 | کارگر ساده | ديپلم | 14 نفر | 000/850/ | 000/900/11 | 000/600/166 |
6 | کارمند اداري ومالي | کارشناس حسابداري | 4 نفر | 000/000/1 | 000/800/4 | 000/000/56 |
7 | مدير مالي و حسابداري | کارشناس حسابداري | 1 نفر | 000/800/1 | 000/800/1 | 000/200/25 |
8 | راننده | ديپلم | 4 نفر | 000/850/ | 000/400/3 | 000/600/47 |
9 | نگهبان | سيکل | 2 نفر | 000/800 | 000/600/1 | 000/240/2 |
جمع کل | جمع کل | جمع کل | 40 نفر | 000/700/43 | 000/700/43 | 000/800/611 |
رديف | عنوان | شرح | مبلغ |
1 | حقوق ودستمزد | محاسبه براي 6 ماه | 006/250/32 |
2 | ساير هزينه ها | 6 ماه هزينه هاي آب و برق و تلفن وسوخت و تعميرات | 400/645/127/27 |
3 | | جمع | 000/896/159/27 |
رديف | شرح | مبلغ(ريال) |
1 | هزينه حقوق ودستمزد | 400/251/75 |
2 | هزينه انرژي- تعميرات نگهداري | 000/931/122 |
3 | هزينه پيش بيني نشده(بالاسري)5% اقدام فوق | 120/909/9 |
4 | هزينه اداري و فروش(1% اقلام بالا) | 2/2080915 |
5 | هزينه تسهيلات مالي(5% مقدار وام) | 76/10508621 |
6 | هزينه تبليغات(2% از کل درآمد حاصل از فروش)دريک سال | 000/000/36 |
7 | جمع | 96/256681056 |
رديف | شرح هزينه ها | هزينه متغير | هزينه متغير | هزينه ثابت | هزينه ثابت | هزينه کل |
| | مقدار | درصد | مقدار | درصد | |
1 | حقوق ومزاياي کارکنان | 710/287/11 | 15% | حقوق و مزاياي کارکنان | 15% | 690/963/63 |
2 | مواد اوليه | 000/000/540 | 100% | تامين آب و انرژي (کل سرمايه توليدي 10% انرژي مصرفي توليدي) | | 600/990/12 |
3 | تامين آب و انرژي توليد000/367/50 | 400/940/109 | 90% باقيمانده | استهلاک | 100% | 000/535/111 |
4 | تعمير و نگهداري | 000/367/50 | 100% | بيمه کارخانه 2 درهزار سرمايه ثابت | | 340/243/2 |
5 | هزينه آزمايشگاه | 000/600 | | کارمزد وتحصيلات دريافتي | | 800/517/68 |
6 | هزينه فروش | 000/000/2 | | هزينه هاي پيش بيني نشده | 5% اقلام فوق | 520/162/12 |
7 | هزينه پيش بيني نشده | 750/709/35 | 5% اقلام فوق | | | |
8 | | | | | | |
9 | | | | | | |
10 | | | | | | |
11 | | | | | | |
12 | | | | | | |
13 | | | | | | |
جمع هزينه ها | جمع هزينه ها | جمع هزينه ها | جمع هزينه ها | جمع هزينه ها | جمع هزينه ها | 810/117/022/1ريال |
رديف | شرح | متراژ(تعداد واحد) | قيمت واحد | مبلغ(ريال) |
1 | هزينه ماشين الات | | 2500 ريال | 000/700/568 |
2 | زمين | 2500 متر مربع | | 000/500/62 |
3 | ساختمان و محوطه سازي | | | 000/150/531 |
4 | تاسيسات | | | 000/350/107 |
5 | وسائط نقليه | | | 000/000/133 |
6 | لوازم اداري | | | 000/500/2 |
7 | هزينه هاي قبل از بهره برداري | | | 000/500/89 |
8 | آزمايشگاه | | | 000/000/3 |
9 | هزينه هاي پيش بيني نشده | | | 000/970/101 |
جمع کل | جمع کل | جمع کل | جمع کل | 000/670/121/1 |
سرمايه ثابت | سرمايه در گردش(ريال) | کل سرمايه گذاري(ريال) |
000/670/112 | 000/948/190 | 000/620/312/1 |
شرح | سهم متقاضي | تسهيلات بانکي | جمع |
درصد | | | |
سهم متقاضي و بانک | | | |
سود ويژه (ريال) | هزينه(ريال) | درآمد(ريال) |
000/900/777=000/150 (6814-000/12) | 000/900/777=000/150 (6814-000/12) | 000/900/777=000/150 (6814-000/12) |