دانلود پروژه کارآفرینی کارخانه تولید گچ

تعداد صفحات: 30 فرمت فایل: word کد فایل: 2923
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع ساختمانی و مصالح ساختمانی
قیمت قدیم:۱۴,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه دانلود پروژه کارآفرینی کارخانه تولید گچ

    عنوان طرح کسب و کار: کارخانه تولید گچ

    2- مشخصات محل اجرای طرح

    استان: خراسان

    شهرستان: مشهد

    ابعاد و مساحت محل اجرای طرح: کارخانه زمین به وسعت 25 هزار مترمربع مستمرخواهد شد بخشی از ماشین آلات خدا تولید در محوله روباز و بخشی آسیاب و سرند نهایی ریه پوشش قرار خواهد گرفت.

    نزدیکتری شهر و فاصله آن تا محل کسب و کار:

    فاصله ما بین تربیت و مشهد به فاصله 50 کیلومتر

    فاصله محل استقرار کسب و کار تا جاده اصلی، نوع راه و جاده مربوطه

    از طریق جاده مرعی به فاصله به جاده اصلی(آسیایی) متصل می شود. 200

    امکانات تامین مواد و لوازم در محل هزینه و سرمایه

    امکنات تامین نیروی کار ماهر در منطه : با توجه به خبر سطحی بودن کارخانه نیاز به چند گروه متخصص کارگر ماهر، و کارگر ساده می باشد که در بخش مدیریتی به توضیح کامل آنها پرداخته ایم.

    3- چشم اند از

    چه دورنمایی یا آرمانی را برای آینده کسب و کارتان متصور هستید؟

    با توجه به افزایش جمعیت و نیاز جامعه برای مسکن و با این دورنما را از احدث این کارخانه داریم که توسعه پیشرفت چشم گیری را در کار خود شاهد باشیم.

    4- بیان ماموریت کسب و کار

    شما، به این سوال که چرا مشتری این کالا را خریداری می کند جواب دهید:

    دسترسی آسان مشتری با توجه به نمایندگی های نسبتا زیاد در شهر و شهرستانها کیفیت و مناسب کالا نسبت به کالاهای دیگر و کالا های مشابه.

     

    خلاصه مدیریتی

    به زبان ساده بگویید در چه کسب وکاری هستید؟ (خدمات، صنعت، کشاورزی، تولیدی و بازرگانی و ...)؟ تولیدی

    دقیقا مشخص کنید چه ارزشی را برای مشتری فراهم می کنید؟(به عنوان فرصت شغلی چه نیازی از مشتری را پاسخ می دهید؟) اصولا مشتری بر 3 اصل کیفیت، قیمت ودسترسی آسان به کالا پایبند می باشد و ما سعی و تلاش داریم که این 3 اصل مجمع را به مشتری نمود ارائه دهیم.

    ویژگی خاص محصول یا خدمت شما چیست که در محصول دیگر وجود ندارد؟ (مزیت محصول خود را بیان کنید؟)

    با توجه به تازه تاسیس بودن کارخانه و با توجه به انیکه از علم و دانش جدید در صنعت گچ بهره می گیریم خاصیت گچ را ارتقا داده و باعث می شود که مشتری رضایت بالایی از این محصول داشته باشد.

    مشتریان شما چه کسانی و در کجا هستند؟(جمعیت شناسی مشتریان را توصیف کنید؟)

    اصولا مشتریان ما کارگاه های ساختمانی انبوه سازان و تمامی کسانی هستند که در حال اجرا و تاسیس یک بنای ساختمانی هستند.

    رقبای شما چه کسانی هستند و شما چه مزینی نسبت به آنها دارید؟

    کارخانجات تولید گچ که تعداد آنها به 58 کارخانه در سطح کشور می باشد. از تجهیزات مناسب با روز دنیا استفاده شده و گچی مرغوب و بدون ناخالصی بوده است.

    آینده بازار خود را چگونه ارزیابی می کنید؟ سهم شما در بازار چقدر خواهد بود؟ آینده بازار کار ما ارتباط مستقیمی با افزایش جمعیت و درخواست بناهای ساختمانی برای مردم می باشد و سعی و تلاش ما در این است که بتوانیم جایگاه ویژه ای نسبت به دیگر رقبا داشته باشیم.

    موانع و مسائل حقوقی و قانونی(اعم از اخذ مجوز و ...) مرتبط با کسب و کار خود را بیان کنید:

    موانع: نبود و ندادن وام های بانکی با بهره کم و استراحت وام

    میزان آگاهی خود را با وضعیت گذشته/ حال و آینده صنعت/ خدم مورد نظرتان را در ایران و جهان بیان کنید؟

    یکی از این موارد که می توان در این زمینه گفت از گچ بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت و با توجه به اینکه با علم روز دنیا موارد جدیدی در صنعتی ساختمان سازی یاد شده است مقداری از استفاده گچ کمتر شده ولی با توجه به اینکه در کشور ما از این نوع موارد تازه وارد ایران شده و قیمت بالایی نسبت به گچ دارد هنوز گچ سفید جایگاه خود را همچون حفظ کرده است.

    تیم مدیریتی خود را مشخص کنید؟(شرح وظایف و مهارت را ذکر کنید.)

    شیفت اول

    مدیر فنی 1 نفر

    تکنیسین 1 نفر(سرپرست شخصیت)

    کارگر ماهر 5 نفر (سرپرس بخش های سنگ شکن و کوره)

    4 کارگر ساده 7 نفر(سنگ شکن فکی، سنگ شکن چکشی، سیلوها) و آسیاب و کارگرهای متفرقه

    - شیفت دوم

    تکنسین فنی 1 نفر (سرپرست شخصیت)

    کارگر ماهر 3 نفر (سرپرست کوره ها و سوخت و سرپرست تعمیرات و آسیاب)

    کارگر ساده 4 نفر (سیلوها و کوزه و کارهای متفرقه)

    شیفت سوم تکنسین 1 نفر

    کارگر ماهر 2 نفر (کوره ها و تعمیرات)

    کارگر ساده 3 نفر (کوره ها، سیلوها و کارهای متفرقه)

    برنامه شما برای توسعه محصول تداوم تخقیق و توسعه چیست؟

    با توجه به توسعه بازارهای جهانی و فرار بودن این محصول در آینده ای نزدیک نیاز مبرمی به تامین و تجهیز تولید مواد للولوزی را قابل لمس و ملموس می دانیم.

    توصیف کسب کار

    شکل و کسب و کارتان را توصیف کنید؟ (شخص حقیقی یا حقوقی، سهامداران ونحوه مشارکت) این پروژه از شحص حقیقی آغاز شده و مهمترین آینده آن افزایش جمعیت و تولید منازل و ساختمان می باشد. همچنینی این پروژه مشارکتی است و با استفاده از سهام و فروش سهام به سهام داران واگذار می شود.

    نوع کسب و کارتان را بیان کنید؟ (تولیدی یا خدماتی) تولیدات یا خدمات شما چیست؟

    تولید گچ سفید و گچ فوق العاده(آج) می باشد.

    زمانی و مکان شروع طرح کسب و کار چیست؟

    زمان 2/3/87

    مکان: بین شهرستان مشهد متر بست در 55 کیلومتری مشهد

    فرصت های رشد و پیشرفت شما در کسب و کارتان چیست؟

    با توجه به اینکه حتما توضیح داده شده پیشرفت کار ما در گرو افزایش ساختمان سازی می باشد.

    مشاوران کسب و کار شما چه کسانی هستند؟ (حقوق/ مالی/ فنی و ...

    مهندس مهران زحمتکش از لحاظ فنی و بررسی های موجود ندار و همچنین وضعیت بازار را کنترل می کند.

    تحلیل بازار و ارزیابی ریسک

    الف: تحلیل محیطی: این بخش خلاصه از از صنعت و اقتصاد عمومی که کسب و کار شما می خواهد در آن فعالیت کند ازدراهم می کند. بررسی می کنیم تغییرات اجتماعی افزایش قدرت، افزایش توقعات، توجه بیشتر مردم به مسائل آموزشی و فرهنگی و از این قبیل تغییرات در کسب و کار شما چگونه تاثیر گذار می باشد.

    1. موانع ورود به این صنعتی چیست؟ گرفتن مجوز ندادن وام های بلند مدت و مکان

    2.  تغییرات و پیشرفت تکنولوژی چگونه در کسب و کار شما تاثیر گذار می باشد؟

    استفاده از موارد جدید سلولوزی که فروش گچ و صنعت گچ  را به مخاطره می اندازد.

    3. بسترهای قانونی یا سیاسی مرتبط با کسب و کار شما چیست؟

    مجوز باید بگیریم از طریق ارشاد، اتحادیه و ...

    4. تغییرات جمعیتی چگونه بر کسب و کار شما اثر گذار است؟وقتی جمعیت بیشتر باشد فروش گچ بیشتر است زیرا ناز به ساختمان سازی پیدا میکند و همچنین تقاضا زیاد میشود.

    5-تغییرات اقتصادی(قدرت خرید،مالیات،نرخ سود،جذاب و ...)در کسب و کار شما چگونه است؟ تغییرات اقتصادی که در کشور همراه با واکنش سیاسی و اقتصادی می باشد اثر مهمی در تمام سطوووح مخصوصا در بازار می گذارد مردم بجای خرید مغازه پولی پس انداز میکنند و با توجه به اینکه گچ یکی از مصالح نسبتا ارزان قیمت در تولید ساختمان میباشد لذا عوامل مختلف زیاد تاثیر گذار نمیباشد به روی این صنعت.

    6- تحلیل خود را از محیط کسب و کارتان ینویسید؟ (دسترسی به مواد اولیه،الودگی محیط زیست و...)با توجه به وجود معادن گچ در نزدیکی محل احداث کارخانه و با توجه به بررسی های بعمل آمده و نزدیک بودن به جاده اصلی یا اسیایی محل احداث کارخانه محل مناسبی شناخته شده است.

    7- موانع ورود به کسب و کار(صنعت)مورد نظر شما چیست؟ شک در بازگشت سرمایه و نگرانی از مسائل سیاسی و نظرات،کمبود مواد سوختی برای کارخانه.

    ب:هدفگیری بازار:

    1- مشتریان شما چه کسانی هستند؟ بطور خلاصه و کامل کسانیکه تصمیم به احداث یک زیربنا دارند.

    2- اندازه بازار هدف کسب و کار شما در زمان حال/آینده چگونه است؟ هدف ما پیشرفت کارخانه و به روز رساندن محصولات جدید و صادرات آن به کشورهای مجاور و همسایه است.

    3- بیان کنید کسب و کار شما در یک بازار رو به انحطاط ثابت و یا در حال رشد است؟ بازار کسب و کار ما دارای فراز و نشیب بسیاری بوده است.

    4- کسب و کار شما چه سهمی از بازار هدف را شامل می شود؟(در6 ماه یا 4 سال آینده چگونه است)؟ ان کارخانه با استفاده از مدیران فنی و مجرب و با دادن ایده های جدیدی در این صنعت انتظار دارد که در چند سال آینده جایگاه بسیار مناسبی در بین رقبای خود و فرا تر از آن در کشورهای همسایه کسب نماید.

    4- کسب و کار شما چه سهمي از بازار هدف را شامل مي شود؟(در6 ماه يا 4 سال آينده چگونه است)؟ ان کارخانه با استفاده از مديران فني و مجرب و با دادن ايده هاي جديدي در اين صنعت انتظار دارد که در چند سال آينده جايگاه بسيار مناسبي در بين رقباي خود و فرا تر از آن در کشورهاي همسايه کسب نمايد.

    ج- محصول/خدمات:

    1- ويژگي منحصر به فرد محصول يا خدمات خود را بيان کنيد؟(بيان کنيد مشتري بابت چه چيزي حاضر است به شما پول بدهد)؟ با توجه به افزايش علم ما اين محصول را به روشهاي جديد توليد خواهيم کرد که استفاده آسان و استفاده از حداکثر ماده را داشته باشداصولا مشتري به جنسي پول ميدهد که رضايت مندي،کيفيت و قيمت آن مناسب باشد و ما تمام تلاش خود را در اين نهاده ايم که بتوانيم نيازهاي اوليه مشتري را براي خريد اين محصول فراهم سازيم.

    2- بيان کنيد محصول يا خدمات شما نسبت به محصولات نمونه در بازار چگونه است؟ و شما چه کاري را متفاوت با بازار موجود انجام مي دهيد؟

    فرق: با موارد مشابه کيفيت و نوع ساخت خوب اصولا چون اين محصول تقريبا براي توليد به يک شکل مي باشد تفاوت زيادي در چگونگي توليد آن نيست و تنها چند فرق ساده با ديگر محصولات دارد که تصفيه مناسب و بهتر در صد خلوص گچ و توزيع گسترده اين محصول مي باشد.

    3- مشخصات فني محصول به همراه نقشه/ کاتولوگ و اطلاعاتي تکميلي و ... را ذکر کنيد؟

    مشخصات فني شامل دو مرحله فيزيکي وشيميايي مي باشد که به آن مي پردازيم.

    مشخصات فيزيکي

    مشخصات شيميايي:

    در صورتيکه گچ ريزدانه باشد يعني مانده روي الک %5 ميلي متر و حداکثر 2% و الک 0/13 ميلي متر 25 درصد باشد تعداد اکسيد منيزيم مجاز مي تواند حداکثر 1/1 باشد.

    4. ميزان مهارت فني متقاضي و تيم مديريت را بيان کنيد؟

    با توجه به تخصصي بودن مديريت و مهارتهاي فني سعي شده از افراديکه تجربه کافي با سابقه کار بالا انتخاب شده بودند.

    اطلاعات در مورد دانش فني توليد و چگونگي تامين آن را بيان کنيد؟

    باتوجه به اشکالات پخت به روش سنتي و کيفيت پائين گچ حاصل شده و نياز بازار گچ مرغوب در حجم زياد طرح ماشيني کردن گچ اهميت بسزايي پيدا کرده است سنگ گچ خالص سولفات کلسيم با دو مولکول آب تبلور مي باشد و بر حسب ناخالص آن به رنگهاي خاکستري ، زرد، يا سرخ روشن مي باشد مقصود از پختن گچ جدا کردن تمام ياقسمتي ازآب شيميايي آن مي باشد ودر درجه حرارت 160-120 درجه سانتي گراد گچ همي هيدرات يا گچ صنعتي حاصل مي شود که گچ زودگير مي باشد و در درجه حرارت 200-180 سانتي گراد گچ ايندريد حاصل ميشود که ميلي ترکيبي آن با آب زياد مي باشد و درجه حرارت بالاتر از 300 درجه سانتي گيراد گچ سوخته حاصل مي شود که در آب نامحلول است بهترين نوع مخلوط جهت مصارف ساختماني مخلوط گچ ايندريد و گچ همي هيدرات مي باشد (درجه حرارت هيا فرق الذکر به حسب نوع سنگ گچ و دره خلوص و غير فرق خواهد کرد.

    5. تحليل رقابتي

    1. رقباي مستقيم شما چه کساني هستند و توصيف محصول/ خدمات از نماي مشتريان رقيب چگونه است؟

    مادرسطح کشور 58 واحد توليد گچ صفال داريم که بايد بااين 58 واحد در رقابت باشيم معمولا مشتري به سمت محصولي مي رود که از آن به طور کامل رضايت داشته باشد(اين رضايت در همه سطوح ومراحل مي باشد) وما محصول خودرابه گونه اي توليدمي کنيم که رضايت مشتري در مرحله نخست کار ما باشد.

    2. شيوه قيمت گذاري و بازاريابي، تبليغات و نحوه فروش رقبا را بيان کيند؟

    واحدهاي توليدي قيمت خود رابر حسب اقتصاد مشتري و کشور نرخ گذاري مي کنند آنها از طريق محلات، روزنامه، از طريق واحدهاي سمعي بصري و بيلبوردهاي تبليغاتي در سطح شهرها تبليغ مي کنند. برخي از اين شرکتها با دادن جوايز و خدمات ديگر کار فروش خودراانجام مي دهند.

    3. ليست رقباي غيرمستقيم و خصوصيات آنها را بيان کنيد؟

    4. نقاط ضعف و قوت شما درمقابل رقبا چيست؟(شما چه کار متفاوت با بازار موجود انجام مي دهيد؟

    يکيازنقاط ضعف ما در اين صنعت تازه بودن و جديد بودن محصول ماست که هنوز در بازار بطور کامل شناخته شده نيست. ولي ما سعي داريم باکيفيتي که توليد مي کنيم سريعا جايگاه خود را در بازار به جايگاه مناسبي ارتقاء دهيم. مااز روش هاي جديد تبليغاتي واستفاده از شگردهاي جديدکارهاي بسيار متفاوتي انجام خوايم داد. مثال: تخفيف ويژه، جوايز، متنوع و ...

    5. چرا مشتريان شما ممکناست محصول شما را جايگزين محصول رقبا نمايند؟

    با توجه به توضيحاتي که در قبل داديم مشتري هميشه محصولي راخريداري مي کند که متناسب با اقتصاد او باشد در کنار اين مورد از کيفيت خوبي نيز بهره مند باشد.ما نيز با توجه به شناسايي نيازها وتوقعاتي که مشتري از يک محصول خوب داردسعي کرديم که خود محصول خود را به نيازها وخواسته هاي مشتري نزديک گردانيم.

    محل کسب وکار و استراتژي هاي بازاريابي

    محل کسب و کار شما چگونه است؟ واحد توليدي ما در سطح يک کارخانه توليد ميشود.

    چرا شما اين محل را انتخاب کرديدي؟ اين محل از دو لحاظ قابل تامل ميباشد:1: نزديک بودن به معادن گچ . و 2: نزديک بودن به جاده آسيايي

    روش توزيع محصول يا خدمات خود را توضيح دهيد؟

    خوب توزيع محصول ما اصولا درنمايندگي ها ومل هاي فروش مصالح ساختماني درسطح کشور مي باشد.

    مزاياي توزيع و بازاريابي شما در اين محل چيست؟

    با توزيع زياد هر سطح شهر وشهرستانها باعث اين مي شود مشترياني که مي خواهند اين کالا را خريداري کنند در دسترس باشد وسريع به اين محصول دسترسي دارند و اين خود از يکي از مهم ترين ويژگيهاي بازاريابي است.

    آيا هيچ روش توزيع ديگري وجود دارد که شما در حال حاضر يا درآينده از آن استفاده کنيد؟

    در حال حاضر توزيع ما توسط کاميونها وتريلي هاست وليدر آينده اي نزديک مي توان با قطار و هواپيماهاي باربري نيز يان کار را انجام داد.

    روش تبليغ محصول ياخدمات شما چگونه است و چرا اين روش را انتخاب نموده ايد؟

    از طريق مجلات و روزنامه ها و واحدهاي سمعي وبصري و بيلبوردهاي تبليغلتي. اين نوع تبليغات به طور مستقيم بامشتري در ارتباط است وتقريبا 90% مردم نيز از اين روشها کالاي مورد نظر خودرا انتخاب ميکنند.

    شيوه فروش محصول شما چگونه است؟ (اقساط ونقد) از هر دو روش اقساط استفاده مي کنيم.

    جدول تفکيکي مشتريان راتکميل نماييد:

    نتايج تحليل هاي برداشت شده از جدول فوق را بيان نماييد:

    جدول فوق اين نتيجه را به ما مي دهد که انبوه سازاني که در کار ساخت وساز مسکن هستند باتوجه به اينکه به کالاي مارد سطح بالا نيازمند هستند اين کالا رابه صورت يکجا معمولا خريداري مي کنند اين خريد از يک لحاظ از تفکر اقتصادي آنها سه چشمه مي گيرد که احتمال افزايش قيمت اين محصول وجود دارد پس از اين لحاظ يک کار اقتصادي انجام داده است.

    گروه دوم کساني هستند که به طور متوسط وفقط براي ساخت يک يا دو مسکن اقدام به خريد اين کالا مي کنند اين گروه در درجه اول به قيمت مناسب محصول توجه دارد ودسترسي آسان او اين محصول ميباشد.

    گروه سوم نمايندگي ها ومصالح ساختماني ها هستند آنها چون به دنبال فروش زياد هستند خريد نيز زيادانجام داده و در کنار اين خريد به قيمت و کيفيت محصول نيز چشم دوخته.

    مشخصات سه رقيب مستقيم خودرا در جدول زير درج نماييد:

    گچ تهران گچ ساران گچ آذربايجان

    تحليل جدول فوق را در اين قسمت درج نماييد:

    از جدول بالا شاخص هاي بدست آمده نشانه رقابت در بين توليد کنندگان در سطح بالا مي باشد و براي اين رقابت توليد کنندگان از منابع مالي و متنوع ومختلف استفاده مي کنند تا بتوانند جايگاه خودرا در مابين ديگر رقبا وتوليدکنندگان در جايگاه مناسبي قرار داده.

    روش قيمت گذاري محصول شما بر چه مبنايي است؟

    روش قيمت گذاري اين محصول بستگي به نياز بازار واقتصاد دارد.

    سياستهاي خدمات پس از فروش شماچگونه است؟مااين محصول را با خدمات کامل به مشتري ارائه ميدهيم بطوريکه اگر از محصول راضي نبود محصول را برگشت و اگر زياني متوجه مشتري شد آن زيان را مرتفع گردانيم.

    روش دريافت بازخور از مشتريان خودرا بيان کنيد؟ چون اکثر مشتريان ما نمايندگي ها و مراکز فروش مصالح ساختماني مي باشد از دو طريق نقد واقساط اين باز خور صورت مي گيرد.

    طرح توسعه

    * برنامه هاي شما براي توسعه محصول و تحقيق وتوسعه چيست؟

    باتوجه به نياز روزافزون به اين محصول ما در تلاش راه اندازي فازهاي بعيد اين کارگاه هستيم.

    تيم مديريت و نيروي انساني

    * تيم مديريت و نيروي انساني را شرح دهيد.

    کار نگهباني اداري غير از نگهباني شامل:

    راننده بر حسب نياز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

    چارت سازماني

    مديريت.

    مدير توليد

    تکنسين فني

    کارگر ماهر

    کارگر ساده

    کارمنداداري مالي

    مدير مالي وحسابداري

    راننده

    نگهبان

    برنامه هاي اجرايي

    شرح فرآيندو روش توليد شما چگونه است؟ انبار سنگ گچسنگ شکن فکي سرند سنگ شکن چکشي سيلوهاي ذخيرهکوره هاي برن کوره لوبرن سيلوي ذخيره آسياب چکشي سرند سيلوه بارگيري فله

    ملاحظات زيست محيطي کسب وکار شما چيست؟ در اين پروژه به علت اينکه در ابتداي ساخت بايد مجوزهاي لازمه از اداره محيط زيست را کسب نمايد لذا فاضلاب آن از طريق صنعتي وانشعابات فاضلاب دفع مي شود و براي دودکش ها از فيلترهاي مخصوص استفاده مي شود.

    برآورد حقوق و دستمزد

    حقوق بيمه کارکنان معادل 23% حقوق و مزايا معادل 000/714/140 ريال کل حقوق ومزاياي پرسنل در سال 000/514/752 ريال برآورد مي شود.

    برآورد سرمايه در گردش:

    توضيحا"

    براي دوماه محاسبه مي گردد.

    هزينه هاي توليدسالانه

    جدول تفکيک شده هزينه هاي ثابت و متغير(با استفاده از جدول هزينه هاي جاري ساليانه)

    تذکر: هزينه هاي متغير با ساليانه طبق جدول زمانبندي براي يکسال محاسبه شده است.

    برآورد سرمايه ثابت:هزينه هاي قبل از بهره برداري+ هزينه هاي سرمايه گذاري- سرمايه ثابت

    هزينه هاي سرمايه اي: يا ثابت

    هزينه هاي قبل از بهره برداري:

    هزينه هاي قبل از بهره برداري 000/500/89

    سرمايه گذاري:

    نحوه سرمايه گذاري )مبالغ ريال)

    60% سرمايه ثابت معادل000/000/673 بصورت وام پيش بيني مي شود.

    60% سرمايه در گردش معادل 000/570/114بصورت وام پيش بيني مي شود.

    صورت سود و زيان: (به ريال)

    بخش مالي

    درآمد:

    حقوق و مزايا 400/251/75

    بيمه کارخانه 340/243/2

    استهلاک 000/535/111

    کارمزد وام 800/517/68

    هزينه فروش 000/000/2

    سود سالانه 000/900/777

    پيش بيني نشده 377/872/1

    جمع کل: 917/319/089/1 ريال

    5/0600/0=1800000000/1089319917= نسبت ارزش افزوده/ فروش

    محاسبه قيمت هر واحد محصول:

    توضيح:در مورد قيمت تمام شده

    قيمت تمام شده = هزينه توليد/ ظرفيت توليد

    6414= 15000/ 1012117810

    محاسبه نقطه سر به سر:

    = = درصد نقطه سربه سر

    39388=(745117500/150000)- 120000/276955280

    توليد سربه سر = هزينه هاي ثابت طرح/ هزينه هاي متغير توليدواحد – محصول قيمت فروش واحد محصول

    نقطه سربه سر= ظرفيت توليد / توليد سر به سر

    3/26%=150000/39388

    محاسبه فوق نشان مي دهد نقطه سر به سر طرح در 2603 درصد ظرفيت طرح يعني درتوليد به ميزان 39388 تن اتفاق مي افتد، لذا طرح اقتصادي مي باشد.

    هزينه هاي سربار:

    شامل ساختمان و محوطه سازي، خرابي قطعات، تجهيزات تاسيساتي عمومي و تولي، ماشين آلات، وسائط نقليه، اثاثيه اداري مي شود.

    نرخ بازدهي سرمايه:

    = =

    دوره برگشت سرمايه:

    توضيحا":

    باتوجه به قيمت فروش فعلي دربازار 12000 ريال و قيمت تمام شده 6814 ريال سودسالانه به شرح زير محاسبه مي شود.

    (قيمت تمام شده – قيمت فروش) ظرفيت توليد = سود سالانه

    (6814- 12000) 150000=777900000 ريال سودسالانه

    نرخ برگشت سالانه = سرماه ثابت طرح/ سود ساليانه

    4, 69% = 1121670000/ 777900000

    زمان برگشت سرمايه = سودساليانه/ سرمايه ثابت طرح

    1,5= 777900000/ 67000/112

    نتايج گچدانه بنديدانه بنديدانه بنديزمان گرفتن ابتدايي "دقيقه"زمان گرفتن ابتدايي "دقيقه"زمان گرفتن نهايي "دقيقه"زمان گرفتن نهايي "دقيقه"مقاومت فشاري/kg Cm2مقاومت فشاري/kg Cm2مقاومت خمشي kg/cm2مقاومت خمشي kg/cm2
    نتايج گچنتايج گچاندازه چشمه الکمانده روي الک درصد وزنيمانده روي الک درصد وزني4 تا 84 تا 810 تا 1510 تا 15حداقل 60حداقل 60حداقل
    گچ زيرکاريگچ زيرکاري2138 41/1 50/0صفرحداکثر 5 8 تا 18صفرحداکثر 5 8 تا 184 تا 84 تا 810 تا 1510 تا 15حداقل 60حداقل 60حداقل
    گچ پرداختگچ پرداخت38/2 41/1 50/0 25/0صفر صفر صفر حداکثر 02/0صفر صفر صفر حداکثر 02/04 تا 84 تا 810 تا 1510 تا 15حداقل 55حداقل 55حداقل 20
    ترکيبترکيبترکيبحدقابل قبول بر حسب درصد وزني
    1 2 3 4 5اينديديد سولفوريک اکسيد کلسيم اکسيد سديم اکسيد منيزيم آب ترکيبيSo3 Cao Na2o Mgo N2oحداقل 3% حداقل 24% حداکثر 30% حداکثر 30% حداکثر 6%
    رديفرقبامحل اجراظرفيتواحد
    1گچ تهرانتهران330000تن
    2ايران کرجتهران330000تن
    3گچ جبلتهران225000تن
    4زمرد اسلامي قمقم10000تن
    5گچ سپند قمقم750000تن
    6گچ سلفچگانمرکزي150000تن
    7سپيد گچ ساوهمرکزي150000تن
    8گچ آوجمرکزي000/150تن
    9گچ دليجانمزکزي000/100تن
    10گچ مرکزيمرکزي000/150تن
    11گچ قدسمرکزي000/100تن
    12گچ سارانتهران000/330تن
    13گچ مازندران سمنانتهران000/300تن
    14جواهر سمنانتهران000/195تن
    15سمنان پارستهران000/90تن
    16سمنان گچتهران000/75تن
    17بهاران شاهرودتهران000/90تن
    18سفيدکوه سمنانتهران000/7580تن
    19زمرد دامغانتهران000/75تن
    20کيلو سمنانسمنان000/75تن
    21سمناس ساريسمنان000/75تن
    22سيمين سمنانسمنان000/75تن
    23سمنان کويرسمنان000/75تن
    24سمنان سحرسمنان000/75تن
    25سمنان شمال(مرمرين)سمنان000/75تن
    26اسپي کرج(صدف)سمنان000/705تن
    27گچ صدف دامغانسمنان000/150تن
    28گچ گروسآذربايجان شرقي000/150تن
    29گچ قانلانکوهآذربايجان شرقي000/150تن
    30گچ آذربايجانآذربايجان شرقي000/390تن
    31گچ خراسانخراسان000/150تن
    32گچ توسخراسان000/75تن
    33گچ مشهدخراسان000/165تن
    34گچ اروميهآذربايجان غربي000/325تن
    35شرکت تعاوني 19 خويآذربايجان غربي000/150تن
    36گچ يزديزد000/240تن
    37صنايع گچ خوزستانخوزستان000/365تن
    38گچ آتيه خوزستانخوزستان000/150تن
    39گچ ايزهخوزستان000/30تن
    40گچ سپيدمانخوزستان000/60تن
    41گچ لرستانلرستان000/150تن
    42گچ اصفهاناصفهان000/120تن
    43گچ استانداري اصفهاناصفهان000/100تن
    44گچ جهرمفارس000/75تن
    45گچ فراسفارس000/390تن
    46قائميه کازرونفارس000/75تن
    47بواش شيرازفارس000/75تن
    48گچ بوشهربوشهر000/110تن
    49گچ صحنه بوشهربوشهر000/75تن
    50گچ ايده ال زنجانزنجان000/75تن
    51گچ نقارونمازندران000/75تن
    52گچ رنگين شمارمازندران000/1450تن
    53گچ باروشانايلام000/36تن
    54گچ هرمزهرمزگان000/60تن
    55گچ خميرهرمزگان000/75تن
    56گچ فارستانچهارمحال بختياري000/100تن
    57گچ کوهبنانکرمان000/39تن
    58گچ کرمانکرمان000/90تن
    جمع کل000/010/8000/010/8000/010/8تن
    گروه يک مشتريانگروه دوم مشتريانگروه سوم مشتريان
    شاخص يکخريدانبوهخريد متوسطنمايندگي ها و مراکز مجاز فروش
    شاخص دوتفکر اقتصاديبر حسب نيازبه دنبال فروش زياد
    شاخص سهواقع بينتفاوت قيمتيسودزياد
    شاخص چهارريسک پذيرريسک پذيرريسک پذير
    رقيب اولرقيب دومرقيب سوم
    شاخص اولتوليد زيادماشين آلاتمنابع معدني فراوان
    شاخص دومگستردگي خدماتاستفاده از تکنسين هاي ماهرشناخت رقبا
    شاخص سوماستفاده از روابط عمومي بالاکيفيتفروش متنوع
    شاخص چهارمسرمايه بسيارتوزيع زيادمحصولنيروي کار ماهر
    شاخص پنجمتبليغاترقابتقيمت مناسب
    مديريت1 نفر
    کارمند اداري4 نفرتدارکات چي، منشي، فروش، آبدارچي
    مديريت مالي وحسابداري1 نفر
    نگهبان2نفر
    راننده4 نفر
    رديفنيروي انساني مورد نيازتخصص وميزان تحصيلاتتعدادمتوسط حقوق ماهانهحقوق سالانهجمع حقوق ريال
    1مديريتکارشناس ارشد مديريت و بازرگاني1 نفر000/500/2000/500/2000/000/35
    2مدير توليدکارشناس ارشد1 نفر000/500/2000/500/2000/000/28
    3تکنسين فنيليسانسه3 نفر000/500/1000/500/4000/300/6
    4کارگر ماهرفوق ديپلم10 نفر000/200/1000/000/12000/000/168
    5کارگر سادهديپلم14 نفر000/850/000/900/11000/600/166
    6کارمند اداري وماليکارشناس حسابداري4 نفر000/000/1000/800/4000/000/56
    7مدير مالي و حسابداريکارشناس حسابداري1 نفر000/800/1000/800/1000/200/25
    8رانندهديپلم4 نفر000/850/000/400/3000/600/47
    9نگهبانسيکل2 نفر000/800000/600/1000/240/2
    جمع کلجمع کلجمع کل40 نفر000/700/43000/700/43000/800/611
    رديفعنوانشرحمبلغ
    1حقوق ودستمزدمحاسبه براي 6 ماه006/250/32
    2ساير هزينه ها6 ماه هزينه هاي آب و برق و تلفن وسوخت و تعميرات400/645/127/27
    3جمع000/896/159/27
    رديفشرحمبلغ(ريال)
    1هزينه حقوق ودستمزد400/251/75
    2هزينه انرژي- تعميرات نگهداري000/931/122
    3هزينه پيش بيني نشده(بالاسري)5% اقدام فوق120/909/9
    4هزينه اداري و فروش(1% اقلام بالا)2/2080915
    5هزينه تسهيلات مالي(5% مقدار وام)76/10508621
    6هزينه تبليغات(2% از کل درآمد حاصل از فروش)دريک سال000/000/36
    7جمع96/256681056
    رديفشرح هزينه هاهزينه متغيرهزينه متغيرهزينه ثابتهزينه ثابتهزينه کل
    مقداردرصدمقداردرصد
    1حقوق ومزاياي کارکنان710/287/1115%حقوق و مزاياي کارکنان15%690/963/63
    2مواد اوليه000/000/540100%تامين آب و انرژي (کل سرمايه توليدي 10% انرژي مصرفي توليدي)600/990/12
    3تامين آب و انرژي توليد000/367/50400/940/10990% باقيماندهاستهلاک100%000/535/111
    4تعمير و نگهداري000/367/50100%بيمه کارخانه 2 درهزار سرمايه ثابت340/243/2
    5هزينه آزمايشگاه000/600کارمزد وتحصيلات دريافتي800/517/68
    6هزينه فروش000/000/2هزينه هاي پيش بيني نشده5% اقلام فوق520/162/12
    7هزينه پيش بيني نشده750/709/355% اقلام فوق
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    جمع هزينه هاجمع هزينه هاجمع هزينه هاجمع هزينه هاجمع هزينه هاجمع هزينه ها810/117/022/1ريال
    رديفشرحمتراژ(تعداد واحد)قيمت واحدمبلغ(ريال)
    1هزينه ماشين الات2500 ريال000/700/568
    2زمين2500 متر مربع000/500/62
    3ساختمان و محوطه سازي000/150/531
    4تاسيسات000/350/107
    5وسائط نقليه000/000/133
    6لوازم اداري000/500/2
    7هزينه هاي قبل از بهره برداري000/500/89
    8آزمايشگاه000/000/3
    9هزينه هاي پيش بيني نشده000/970/101
    جمع کلجمع کلجمع کلجمع کل000/670/121/1
    سرمايه ثابتسرمايه در گردش(ريال)کل سرمايه گذاري(ريال)
    000/670/112000/948/190000/620/312/1
    شرحسهم متقاضيتسهيلات بانکيجمع
    درصد
    سهم متقاضي و بانک
    سود ويژه (ريال)هزينه(ريال)درآمد(ريال)
    000/900/777=000/150 (6814-000/12)000/900/777=000/150 (6814-000/12)000/900/777=000/150 (6814-000/12)
  • فهرست و منابع دانلود پروژه کارآفرینی کارخانه تولید گچ

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

نمونه فایل آماده برای برآورد سرمایه لازم احداث کارخانه دانلود پروژه کارآفرینی کارخانه تولید گچ , ارائه طرح کارآفرینی با موضوع دانلود پروژه کارآفرینی کارخانه تولید گچ , پروژه کارآفرینی درباره دانلود پروژه کارآفرینی کارخانه تولید گچ , نمونه طرح کسب و کار دانلود پروژه کارآفرینی کارخانه تولید گچ , جدول هزینه راه اندازی مرتبط با دانلود پروژه کارآفرینی کارخانه تولید گچ , Business plan با موضوع دانلود پروژه کارآفرینی کارخانه تولید گچ
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت