طرح کسب و کار طرح تولید ژله رویال

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 4532
سال: قبل از 1390 مقطع: تولیدی دسته بندی: صنایع غذایی و بسته بندی
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح کسب و کار طرح تولید ژله رویال

    مقدمه

    امروزه پرورش زنبور عسل در اکثر نقاط دنیا به عنواان رشته ای مرتبط با کشاورزی از جایگاه ویژه ای برخوردار است زیرا اشتغال در این رشته از جنبه های مختلفی برای کشاورزان و پرورش دهندگان زنبور عسل سودآور واقتصادی است. برخلاف تصور عموم که سودآوری زنبور عسل را فقط در تولیدات مستقیم آن جستجو می کنند باید اذعان داشت که تولیداتی نظیر عسل، موم، گرده و بره موم در مقایسه با سودآوری زنبور عسل از رهگذر گرده افشانی قابل قیاس نبوده و تولیدات مذبور حداکثر 20%  ارزش اقتصادی زنبور عسل را شامل می شوند و 80% سودآوری زنبور عسل مربوط به گرده افشانی گیاهان گلدار است. برای بدست‌آوردن محصول مرغوب و درخور توجه از محصولاتی نظیر درختان میوه آفتابگردان ، سویا، کلزا وخانواده کدوئیان نظیر خیار، خربزه و کدو نیز بذر گیری از گیاهان علوفه ای دگرکشن نظیر یونجه، اسژرس و انواع شبدر ها وجود زنبور عسل کاملا ضروری است.

    استان خراسان با داشتن دشت های وسیع و مراتع سرسبز به عنوان یکی از قطبهای کشاورزی در کشور محسوب می شود اما علیرغم وجود پتانسیل قابل توجه در زمینه های مختلف این استان به علت عدم سرمایه گذاری و سایر مسائل اقتصادی اجتماعی از پیشرفت قابل توجه ای برخوردار نبوده و در بسیاری موارد عرصه های طبیعی به صورت بکر و دست نخورده باقی مانده است. پرورش زنبور عسل از نظر تولید عسل، ژله رویان- موم-بره موم- گرده وزهر یکی از زمینههای مناسب برای فعالیت و اشتغال زایی در استان می باشد. وجودمراتع سرسبز، باغات سردرختی فراوان و زراعت هایی نظیر پنبه و گیاهان علوفه ای، بستر فعالیت مناسبی را برای راه اندازی واحد های متعدد پرورش زنبور عسل و تولید محصولات جانبی در این استان فراهم نموده است. ولی واقعیت های موجود نشاندهنده این امر نیست. از طرفی موفقیت  در امر پرورش و نگهدای زنبور عسل بستگی به دانش واطلاعات لازم در مورد رفتار و فعالیت های آن داشته و درک صحیح رفتارها واعمال پیچیده زنبور عسل مستلزم داشتن اطلاعات کافی در مورد خصوصیات ساختمان بدن، زیست شناسی و لوازم مناسب جهت مدیریت صحیح آن است. علاوه بر این آگاهی صحیح از تاثیر خصوصیات طبیعی روی زنبور عسل و عکس العمل وی نسبت به آن عوامل کمک بسیار موثری در پرورش و نگهداری زنبور عسل می باشد. داشتن اطلاعات گیاهشناسی، خصوصا آگاهی از انواع گیاهان شهدزا و گرده زا، مناطق انتشار و دوره گلدهی آنها نیز در موقعیت زنبور دار تاثیر بسزایی دارد.

     

    هدف طرح:

    تولید ژله رویان به لحاظ داشتن ارزش غذایی دارویی درمانی

    بهره گیری از استعدادهای بالقوه عرصه های طبیعی

    تحقیق و مطالعه در جهت انتخاب بهترین نحوه استحصال ژله رویان با توجه به روشهای موجود

    ایجاد انگیزه و ترغیب فارغ التحصیلان رشته کشاورزی برای روی آوردن به پرورش زنبور عسل و تولیدات جانبی به منظور اشتغال زایی.

    تلفیق ژله رویان به همراه عسل ه منظور بالابردن راندمان اتقصادی طرح

     

    ژله رویان یا ژله سلطنتی:

    ژله سامانه یا ژله سلطنتی توسط غددمادون حلقی زنبورهای کارگر پرستار وقتی در سنینین 2 تا 12 روزگی هستند ترشح شیره به عنوان غذای اصلی ملکه در تمام دوران زندگی آن، و به نوزادان کارگر ها و نرها در مراحل اولیه رشد آنها داده می شود. تولید و ترشح ژله شاهانه توسط زنبورهای پرستار بستگی به تغذیه آنها از گرده گل دارد.

     

    خصوصیات و ترکیب شیمیایی ژله شاهانه:

    ژله شاهانه ماده ای است خامه مانند، برنگ سفید شیری، با بوی کمی تند، و مزه تلخ حاوی مقدار زیادی ازت بوده و حالت امیدی دارد. ترکیب شیمیایی ژله شاهانه بسیار پیچیده بوده و بر اثر مرور زمان ترکیب آن تا حدودی تغییر می کند. متوسط ترکیب ژله ای که از سلولهای ملکه 3 –4 روزه استخراج و تجزیه شده به شرح زیر بوده است.

    آب 05/66‍ ، پروتئین 34/12، چربی 46/5، مواد کاهش یابنده 49/12، خاکستر 82/0 مواد نامشخص 84/2.

  • فهرست و منابع طرح کسب و کار طرح تولید ژله رویال

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

طرح توجیهی طرح کسب و کار طرح تولید ژله رویال, طرح کارآفرینی طرح کسب و کار طرح تولید ژله رویال, طرح توجیهی طرح کسب و کار طرح تولید ژله رویال, پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار طرح تولید ژله رویال, نمونه طرح کسب و کار طرح کسب و کار طرح تولید ژله رویال, Business plan با موضوع طرح کسب و کار طرح تولید ژله رویال
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت