طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید لوازم اداری

تعداد صفحات: 47 فرمت فایل: word کد فایل: 4497
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع چاپ-گرافیک
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید لوازم اداری

    خلاصه طرح 

     

    نام محصول : لوازم اداری      
             
    حداقل ظرفیت پیشنهادی طرح : ٣٠٠ هزار عدد معادل ٦٠ تن      
             
    موارد کاربرد : مورد استفاده در محیط های اداری      
             
    عمده مواد اولیه مصرفی : مفتول برنجی شش گوشه      
             
    اشتغال زایی ( نفر) : ٢٥      
             
    زمین مورد نیاز (متر مربع) : ٢٠٠٠      
             
             
    واردات این محصول در سال ١٣٨٦ معادل ٤٤٦٧ هزارعدد بوده و طبق پیش بینی انجام شده این میزان به ٨٤٤٦ هزارعدد در سال ١٣٩١ افزایش می یابد لذا با فرض اجرای این طرح میزان واردات در این سال ٨١٤٦ هزارعدد کاهش خواهد یافت. این طرح به جهت کاهش واردات در آینده که در حدود ٩٠ درصد از تقاضا در آینده را شامل می شود توجیه پذیر می باشد.        
      اداری ٢٠٠  
           
    مساحت ساختمانها تولیدی ٦٤٨  
           
    انبار ١٠٠  
    (متر مربع) :  
           
      سایر ٧٥  
           
      جمع ١٠٢٣  
           
    میزان مصرف سالانه مواد اولیه اصلی (کیلوگرم) : ٥٧٠  
           
      آب (lit/h) ٢٧٥  
    میزان مصرف انرﮊی :        
    برق ( kw ٢٠٠  
      )  
      گاز /h)٣(m ٢١  
           
    سرمایهگذاری ثابت ارزی  
           
    ریالی (میلیون ریال) ٩٤٠٠  
    طرح :  
           
      جمع کل (میلیون ریال) ٩٤٠٠  
           
    استان های پیشنهادی محل اجرای طرح خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان  
    (بر اساس اولویت بندی شهرک های صنعتی هر استان) : غربی، مرکزی و کرمان  
             

     

    مقدمه

    در مطالعات امکان سنجی از دیدگاه بازار، فنی و مالی و اقتصادی طرح مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته و نتایج حاصل از آن به عنوان مبنایی برای تصمیم گیری سرمایه گذاران جهت اجرا یا عدم اجرای طرح مورد استفاده قرار می گیرد.

     

    گزارش حاضر مطالعات امکان سنجی مقدماتی برخی از کالاهایی است که از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران جهت بروزرسانی و بررسیهای بیشتر از تیرماه ١٣٨٧ به این مهندسین مشاور واگذار شده است لذا این مهندسین مشاور با توجه به اطلاعات اولیه و ویژگیهای کالا که از سوی آن سازمان به عنوان محدوده کار تعریف شده به تهیه امکانسنجی مقدماتی طرحهای مذکور پرداخته است. این مهندسین مشاور جهت استانداردسازی مبانی که بایستی در اجرای این طرح مدنظر قرار گیرد همچون میزان سرمایهگذاری لازم، برآورد هزینههای تاسیسات و ماشینآلات و چگونگی انجام سایر مطالعات اقدام به تهیه و تدوین دستورالعمل نمود که مطالعه این دستورالعمل میتواند سرمایه گذار محترم را در چگونگی محاسبات مالی و بررسی های فنی این مطالعات راهنمایی نماید.

     

    در این مطالعات ابتدا محصول مورد مطالعه معرفی شده و سپس بررسی های لازم در خصوص بازار آن بعمل آمده و در ادامه مطالعات فنی در خصوص چگونگی تولید و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز نیز بررسی شده و در نهایت ظرفیت های اقتصادی و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح برآورد شده تا با استفاده از آن سرمایهگذران بتوانند کلیه اطلاعات مورد نیاز را کسب و درجهت انجام سرمایه گذاری اقتصادی با دیدگاه باز و مسیرشفاف در حد مطالعات امکان سنجی مقدماتی اقدام نمایند.

     

    خاطر نشان می نماید از آنجائیکه یکی از الزامات پیشرفت و توسعه صنعت لوازم اداری، افزایش صادرات و کاهش واردات، سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه این صنعت می باشد و به لحاظ اهمیت لحاظ نمودن تنوع طلبی و سلایق گوناگون جامعه، بایستی به استفاده از فنآوریهای روز دنیا اقدام نمود تا در جهت رقابت با صاحبان بزرگ این صنعت امکان حیات و جذب بازار در کشور و حتی پس از کسب استانداردهای بین المللی بازارهای جهانی را نیز فراهم نمود. در خصوص گزارش حاضر که مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید لوازم اداری میباشد باید به این نکته توجه لازم را مبذول داشت که تولید تنها این محصول به تنهایی مقرون به صرفه نخواهد بود و معمولا واحدهای تولیدی با توجه به امکانات خود در حال تنوع بخشیدن به محصولات تولیدی می باشند تا از این طریق بتوانند هزینه ها را کاهش داده و سهم بازار خود را افزایش دهند.

    معرفی محصول

     

    ١‐١‐ نام و کد محصولات ( آیسیک٣ )

     

    با توجه به مشخصات فنی ارائه شده محصول از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران طرح حاضر مربوط به لوازم اداری شامل ماشین دوخت، کاتر، سوزن کش، جا تقویمی و استامپ می باشند که مشخصات فنی محصولات این طرح در جدول ١ ادامه ارائه شده است.

     

    نام محصول مشخصات فنی
    ماشین دوخت اندازه سوزن ٢٤ میلیمتر و طول پایه ٦ میلیمتر
    کاتر تیغه بزرگ
    سوزن کش
    جا تقویمی فلزی
    استامپ اندازه بزرگ

     

    شرایط واردات محصول

    با مراجعه به کتاب مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی نتیجه گیری شده است که محدودیت خاصی جهت واردات محصول مورد مطالعه وجود ندارد. لذا با پرداخت حقوق گمرکی که در جدول ٣ آمده است امکان واردات وجود خواهد داشت.

     

    ١‐٤‐ بررسی استانداردهای موجود در مورد محصولات

     

    با مراجعه به فهرست استانداردهای تدوین شده موسسه استاندارد ملی ایران شماره استاندارد ملی ٦٦٨٧ (استاندارد اجباری) برای این محصولات استخراج شده است. رعایت استاندارد فوق برای کلیه تولید کنندگان الزامی است.

     

    ١‐٥‐ بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصولات

     

    جهت تعیین قیمت هر کالا بایستی بازارهای تعیین کننده قیمت آنرا مورد بررسی قرار داد. در کشور ما بازارهای تعیین کننده قیمت شامل ارگانهای ذیل میباشد.

     

    نهادهای رسمی مانند وزارت بازرگانی (سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان)، سازمان بورس اوراق بهادار، سازمان بورس فلزات و...

    بازارهای غیر رسمی مانند اصناف و بازاریان

     

    لازم به ذکر است که قیمت اغلب کالاهای اساسی که در سبد کالای مصرفی خانواده قرار دارد و یا جزو کالاهای استراتژیکی و حساس محسوب می شوند توسط ارگانهای رسمی تعیین می شود و سایر کالاها مانند کالای مورد بررسی در این طرح توسط بازار های غیر رسمی و فروشندگان و واسطه ها تعیین میگردد.

  • فهرست و منابع طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید لوازم اداری

    فهرست:

    مقدمه ................................................................................................................................................................

     

    ١‐ معرفی محصول ................................................................................................................................................................

     

    ١‐١‐ نام و کد محصولات ( آیسیک٣ ) ................................................................................................

     

    ١‐٢‐ شماره تعرفه گمرکی ................................................................................................................................

     

    ١‐٣‐ شرایط واردات محصول ................................................................................................................................

     

    ١‐٤‐ بررسی استانداردهای موجود در مورد محصولات ................................................................

     

    ١‐٥‐ بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصولات ................................

     

    ١‐٥‐١‐ مروری بر قیمتهای داخلی ................................................................................................

     

    ١‐٥‐٢ ‐ مروری بر قیمت های جهانی ................................................................................................

     

    ١‐٦‐ معرفی موارد مصرف و کاربرد محصول ................................................................................................

     

    ١‐٧‐ بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول ................................

     

    ١‐٨‐ بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز ................................................................

     

    ١‐٩‐ کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول ................................................................

     

    ١‐١٠‐ معرفی شرایط صادرات ................................................................................................................................

     

    ٢‐ وضعیت عرضه و تقاضا ................................................................................................................................

     

    ٢‐١‐ بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید طی ٥ سال گذشته ................................................................

     

    ٢‐١‐١ - بررسی ظرفیتهای بهره برداری ................................................................................................

     

    ٢‐١‐٢‐ بررسی روند ظرفیت نصب شده واحدهای فعال در کشور ................................................................

     

    ٢‐١‐٣‐ بررسی روند تولید واقعی واحدهای فعال در کشور ................................................................

     

    ٢‐١‐٤‐ بررسی سطح تکنولوﮊی تولید در واحدهای فعال ................................................................

     

    ٢‐١‐٥‐ نگاهی به راندمان تولید ( درصد استفاده از ظرفیت اسمی) در واحدهای تولیدی فعال ..........................................................

    ٢‐١-٦‐ نام کشورها و شرکت های سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید محصول ......................................................................

    ٢‐٢‐بررسی وضعیت طرح های جدید و طرح های توسعه ................................................................

     

    ٢‐٢‐١‐ پیش بینی عرضه در بازار آینده کشور ................................................................................................

     

    ٢‐٣‐ بررسی روند واردات محصول طی ٥ سال گذشته ................................................................

     

    ٢‐٤‐ جمع بندی عرضه ................................................................................................................................

     

    ٢‐٥‐ بررسی روند مصرف طی ٥ سال گذشته ................................................................................................

     

    ٢‐٦‐ بررسی روند صادرات طی ٥ سال گذشته ................................................................................................

     

    ٢‐٦‐١‐ برآورد قابلیت صادرات در آینده ................................................................................................

     

    ٢‐٧‐ بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات در آینده ................................................................

     

    ٢‐٧‐١‐ برآورد میزان تقاضای داخل در آینده ................................................................................................

     

    ٢‐٧‐٢‐ جمع بندی و نتیجه گیری مطالعات بازار ................................................................

     

    ٣‐ بررسی اجمالی تکنولوﮊی و روش تولید محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها

     

    ٣‐١‐ نگاهی به روش تولید ................................................................................................................................

     

    ٣‐٢‐ مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان ................................................................

     

    ٤‐ تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوﮊی های مرسوم در تولید محصول ................................................................

    ٥‐ بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی به همراه برآورد میزان سرمایه گذاری ثابت مورد نیاز .................................................................

    ٥‐١‐ زمین ................................................................................................................................................................

     

    ٥‐٢‐ محوطه سازی ................................................................................................................................

     

    ٥‐٣‐ عملیات ساختمانی ................................................................................................................................

     

    ٥‐٤‐ ماشین آلات تولیدی ................................................................................................................................

     

    ٥‐٥‐ تجهیزات اصلی (آزمایشگاه، کارگاه) ................................................................................................

     

    ٥‐٦‐تاسیسات عمومی ................................................................................................................................

     

    ٥‐٧‐ وسایل اداری و خدماتی ................................................................................................................................

     

    ٥‐٨‐ ماشین آلات حمل و نقل ................................................................................................................................

     

    ٥‐٩‐ هزینه های قبل از بهره برداری ................................................................................................

     

    ٥‐١٠‐ هزینه های پیش بینی نشده ................................................................................................

     

    ٥‐١١‐ برآورد حداقل ظرفیت اسمی اقتصادی طرح ................................................................................................

     

    ٥‐١١‐١‐ لحاظ کردن نقطه سربه سر تولید ................................................................................................

     

    ٥‐١١‐٢‐ لحاظ کردن حداقل سود مورد انتظار ................................................................................................

     

    ٦‐ برآورد مواد اولیه عمده مورد نیاز سالیانه و محل تامین آن ................................................................

     

    ٦‐١‐ معرفی قطعات و مواد اولیه اصلی و میزان مصرف آن ها ................................................................

     

    ٦‐٢‐ معرفی منابع تأمین مواد اولیه ................................................................................................

     

    ٦‐٣‐ بررسی تحولات اساسی در روند تأمین اقلام عمده مورد نیاز در گذشته و آینده ................................

     

    ٧‐ پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح ................................................................................................

     

    ٧‐١‐ بازارهای فروش محصول ................................................................................................................................

     

    ٧‐٢‐ بازار تأمین مواد اولیه ................................................................................................................................

     

    ٧‐٣‐ بررسی استانها از نظر دارا بودن واحدهای فعال و در مرحله اجرا ................................................................

     

    ٧‐٤‐ احتیاجات و نیازمندی های دیگر طرح ................................................................................................

     

    ٨‐ وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال ................................................................................................

     

    ٩‐ بررسی تأسیسات و امکانات زیربنایی مورد نیاز طرح ................................................................

     

    ٩‐١‐ برآورد برق مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................................................................................

     

    ٩‐٢‐ برآورد آب مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................................................................................

     

    ٩‐٣‐ برآورد سوخت مصرفی مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................................................

     

    ٩‐٤‐ برآورد هوای فشرده مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................................................

     

    ٩‐٥‐ برآورد تاسیسات گرمایشی و سرمایشی ................................................................................................

     

    ٩‐٦‐ سایر تجهیزات مورد نیاز ................................................................................................................................

     

    ٩‐٧‐ برآورد امکانات زیربنایی مورد نیاز ................................................................................................

     

    ١٠‐ وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی ................................................................................................

     

    ١٠‐١‐ حمایت های تعرفه گمرکی و مقایسه آن با تعرفه های جهانی ................................................................

     

    ١٠‐٢‐ حمایت های مالی ................................................................................................................................

     

    ١١‐ تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید ................................

    ١١‐١‐ بررسی بازار ................................................................................................

    ١١‐٢‐ عرضه و تقاضا ................................................................................................

    ١١‐٣‐ هزینه های سرمایه گذاری ................................................................................................

    ١١‐٤‐ ظرفیت اقتصادی ................................................................................................................................

    ١١‐٥‐ اشتغال ................................................................................................................................................................

    ١١‐٦‐ تولید جهت مصرف داخلی/ تولید جهت صادرات ................................................................................................

    ١١‐٧‐ پیشنهاد محل اجرای طرح................................................................................................................................................................

    ١٢‐ منابع و ماخذ ...............................................................................................................................................................................................................

    منبع:

     

    ١٢‐ منابع و ماخذ

     

     

     

    کتاب صادرات و واردات ایران، سال ١٣٨٢‐ ١٣٨٦

     

    سایت اینترنتی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران (www.isiri.org)

     

    لوح فشرده واحدهای فعال و در مرحله اجرای وزارت صنایع و معادن منتهی به تاریخ ١/٣/١٣٨٧ کتاب دایرکتوری مقدم سال ١٣٨٦ سایت سازمان صنایع کوچک سایت سازمان شهرکهای صنعتی استانها سایت شرکت بازرگانی پتروشیمی

     

     

     

    سایتهای

     

    www.istgah.com

     

    www.nextag.com

    www.iranbin.com

     

    www.tici.ir

    www.damonfar.com

طرح توجیهی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید لوازم اداری, طرح کارآفرینی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید لوازم اداری, طرح توجیهی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید لوازم اداری, پروژه کارآفرینی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید لوازم اداری, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید لوازم اداری, Business plan با موضوع طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید لوازم اداری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت