پروژه کارآفرینی مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید نخ خیاطی و گلدوزی

تعداد صفحات: 42 فرمت فایل: word کد فایل: 4456
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع نساجی-پوشاک-چرم
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید نخ خیاطی و گلدوزی

    خلاصه طرح 

    (جداول در فایل اصلی موجود است)

    معرفی محصول

    نخ خیاطی و گلدوزی عبارت است از انواع نخ ها که در دوخت معمولی، خیاطی یا دوختهای تزئینی مانند گلدوزی و ... استفاده میشود و از الیاف طبیعی یا مصنوعی تهیه میشود. این نخها بسته به نوع مواد اولیه و نوع ساختمان فیزیکی آن تقسیمبندی میشوند. در خصوص مواد اولیه نخ خیاطی و گلدوزی نیز از سه نوع الیاف مصنوعی، الیاف طبیعی و الیاف بازیافتی استفاده میشود. انواع الیاف طبیعی که در تهیه نخ دوخت کاربرد دارند عبارت است از پنبه، پشم، ابریشم، رامی، کتان، کرک و کشمیر که در این میان پنبه و ابریشم کاربرد بیشتری در تولید نخ خیاطی و گلدوزی دارند. الیاف بازیافتی مورد مصرف نیز شامل ویسکوز ریون، استات و تریاستات است که معمولاﹰ از ویسکوز ریون یا ابریشم مصنوعی در گلدوزی استفاده میگردد. در میان الیاف مصنوعی الیاف پلیاستر و نایلون جهت تولید نخ دوخت بهکار برده میشود. اما در تقسیمبندی ساختمانی میتوان دو دسته نخهای دوخت فیلامنتی و ریسیده شده اشاره کرد. از طرف دیگر نخهای خیاطی و گلدوزی بسته به نوع کاربرد میتوانند در نمرات و تعداد لاهای متفاوت تهیه و تولید شوند و میزان تاب اعمالی به نخهای تکلا و چندلا نیز در ساختمان ظاهری نخ و برخی خواص فیزیکی آن تأثیر میگذارد.

     

    از بین روشهای مختلف ریسندگی نیمهفاستونی برای تولید نخهای دوخت پلیاستر و از روشهای ریسندگی پنبهای کارد شده جهت تولید نخ دوخت پنبهای و از روش ریسندگی پنبهای شانه شده برای تولید نخهای دوخت ظریف پنبهای و گلدوزی و استفاده میگردد. لازم به ذکر است تولید نخهای ریسیده شده با الیاف منقطع میتواند در دو ماشین متفاوت ریسندگی یعنی ماشین ریسندگی رینگ و چرخانهای انجام پذیرد.

     

    در تولید نخ خیاطی و گلدوزی پس از مرحله ریسندگی با انجام عملیات خاصی، تغییراتی را در ساختمان نخهای تولیدی ایجاد مینمایند. در برخی از موارد نخهای مصرفی جهت تولید محصول، احتیاجی به عملیات مقدماتی خاصی ندارند. این عملیات بسته به نوع محصول تولیدی میتواند شامل موارد زیر باشد:

     

    ١ دولا تابی یا چندلا تابی ٢ سفیدگری و پخت (معمولاﹰ بر روی نخ های پنبه ای و یا نخهایی که در مراحل ریسندگی روغنی و کثیف

     

    شدهاند انجام میگیرد.)

    مرسریزاسیون (این عمل برای نخهای پنبهای مورد استفاده در تولید نخهای گلدوزی انجام میگیرد.) ٤ صمغگیری از نخ خام (مخصوص الیاف ابریشم طبیعی.)

     

    ٥ شلپیچی یا کلافپیچی جهت رنگرزی (در مواقعی که کیفیت بالاتر در رنگرزی مورد نظر است از کلافپیچی استفاده میشود)

     

    ٦ تکسچرایزینگ (تکسچره کردن یا استرج کردن نخ برای نخهای مصنوعی در برخی از موارد انجام میپذیرد.)

     

    در واحدهای تولید نخ خیاطی، نخ خام با نمرات مختلف از جمله نخ پنبهای یک لای Ne٢٠، نخ پنبهای شانه شده یک لای Ne٢٠، نخ فیلامنتی ویسکوز ریون ٦٠ دنیر، نخ پلیاستر فیلامنتی ٦٠ دنیر و نخ مخلوط پنبه پلیاستر یک لای Ne٢٠ به عنوان ماده اصلی و اولیه خریدارای و تحت عملیات مختلف فوق قرار میگیرد.

     

    در نهایت محصول تولید شده با توجه به نوع کاربرد آن روی دوک، قرقره، سیگارت و یا بسته مناسب دیگر پیچیده میشود. برای خرده فروشی معمولاﹰ بایستی روی بستههای مناسب در وزنهای ١٠٠ تا ٤٠٠ گرمی به صورت دوک و یا قرقره پیچیده و روانه بازار گردد.

     

     

    ١١ نام و کد آیسیک محصول

     

    متداولترین طبقهبندی و دستهبندی در فعالیتهای اقتصادی همان تقسیمبندی آیسیک است. تقسیمبندی آیسیک طبق تعریف عبارت است از: طبقهبندی و دستهبندی استاندارد بینالمللی فعالیتهای اقتصادی. این دستهبندی با توجه به نوع صنعت و محصول تولید شده به هریک کدهایی دو، چهار و هشت رقمی اختصاص داده میشود.

    ٢١ شماره تعرفه گمرکی

    (جداول در فایل اصلی موجود است)

    در داد و ستدهای بینالمللی جهت کدبندی کالاها در امر صادرات و واردات و مبادلات تجاری و همچنین تعیین حقوق گمرکی و غیره از دو نوع طبقهبندی استفاده میشود که عبارت است از طبقهبندی و نامگذاری براساس بروکسل و طبقهبندی مرکز استاندارد و تجارت بینالمللی و برهمین اساس در مبادلات بازرگانی خارجی ایران طبقهبندی بروکسل جهت طبقهبندی کالاها استفاده میگردد. که در خصوص نخ خیاطی و گلدوزی در جدول ٢ ارائه شده است.

     

    (جداول در فایل اصلی موجود است)

     

    ٣١ شرایط واردات

     

    در کتاب "مقرارت صادرات و واردات سال ١٣٨٧" شرایط خاصی برای واردات تعرفه فوق صادر نشده است.

     

    ٤١ بررسی و ارائه استاندارد (ملی یا بینالمللی)

     

    جهت جلب اعتماد مصرفکنندگان محصول تولیدی و نیز رعایت کلیه نکات مربوط به کنترل کیفیت محصول توجه به استانداردهای موجود امری ضروری است. بهطورکلی در مورد هر محصول، استانداردهای مختلف ملی و بینالمللی وجود دارد. استانداردهای ملی توسط مؤسسه استانداردها و تحقیقات صنعتی ایران تهیه میگردد و کلیه تولیدکنندگان محصول ملزم به رعایت این استانداردها میباشند. با توجه به اینکه مؤسسه استاندارد از اعضا سازمان بینالمللی استاندارد (ISO) میباشد و از آخرین پیشرفتهای علمی و فنی و صنعتی جهان استفاده مینماید، همچنین شرایط کلی و نیازمندیهای خاص کشور را مورد توجه قرار میدهد، استانداردهای ذکر شده در این مورد مطابق با استانداردهای جهانی بوده و کاملاﹰ قبول و لازمالاجرا است

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید نخ خیاطی و گلدوزی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ١ اداره کل اطلاعات و آمار وزارت صنایع و معادن. ٢ مرکز اطلاعات و آمار وزارت بازرگانی.

     

    ٣ کتاب "مقررات صادرات و واردات سال ١٣٨٧"، انتشارات شرکت چاﭖ و نشر بازرگانی. ٤ پایگاه اطلاعرسانی مرکز آمار ایران.

     

    ٥ نمایندگی شرکتهای تولیدکنندگان ماشینآلات چندلاتابی، بوبین پیچی، کلاف پیچی، رنگرزی و مرسریزه نظیر شرکت ایران اشتریک و شرکت ایران تکنو سیستم.

     

    ٦ نمایندگی شرکتهای تولیدکننده رنگزا و مواد تعاونی نساجی نظیر؛ شرکت روین شیمی و شرکت الوانثابت.

     

    ٧ سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران.

     

طرح توجیهی پروژه کارآفرینی مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید نخ خیاطی و گلدوزی, طرح کارآفرینی پروژه کارآفرینی مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید نخ خیاطی و گلدوزی, طرح توجیهی پروژه کارآفرینی مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید نخ خیاطی و گلدوزی, پروژه کارآفرینی پروژه کارآفرینی مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید نخ خیاطی و گلدوزی, نمونه طرح کسب و کار پروژه کارآفرینی مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید نخ خیاطی و گلدوزی, Business plan با موضوع پروژه کارآفرینی مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید نخ خیاطی و گلدوزی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت