پروژه کارآفرینی تولید سرکه و الکل و شیره از انگور و ضایعات کشمش و دیگر مرکبات

تعداد صفحات: 64 فرمت فایل: word کد فایل: 4402
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع غذایی و بسته بندی
قیمت قدیم:۱۳,۶۰۰ تومان
قیمت: ۹,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی تولید سرکه و الکل و شیره از انگور و ضایعات کشمش و دیگر مرکبات

    چکیده:

     

    هدف از انجام این بررسی ، مطالعه و امکان سنجی احداث واحد تولید سرکه و الکل و شیره از انگور و ضایعات کشمش و دیگر مرکبات  است .(در این طرح آب انگور نیز به عنوان محصول جانبی تولید می شود.) در این بررسی بازار فروش، واردات و صادرات ، واحد های فعال و در دست احداث , منابع تامین مواد اولیه و کلیه ماشین آلات و سایر امکانات مورد نیاز برای احداث واحد به تفصیل شرح داده شده است.

    طبق بررسی انجام شده احداث چنین واحدی نیاز به سرمایه ثابتی حدود 7/3 میلیارد تومان دارد و هزینه های در گردش سالانه مورد نیاز برای تولید و تامین منابع در حدود  3/1 میلیارد تومان برآورد شده است. سرمایه گذاری اولیه طرح ظرف مدت 4 سال برگشت می یابد .

    احداث واحد در مناطق مختلف کشور که مراکز کشت انگور و مرکبات وجود دارد امکان پذیر  است که از این جهت استان های همدان، آذربایجان شرقی و غربی, خوزستان و سمنان از جهت حجم تولید دارای مزیت نسبی هستند.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    معرفی محصول :

     

    مشخصات کلی محصول :

    آب انگور   ( کد آیسیک =151131756 )

    شیره انگور ( کد آیسیک =151131761 )

    سرکه (کد آیسیک = 154924515 )

    الکل اتیلیک (کد آیسیک =15511110 )

     

    شماره تعرفه گمرکی :

    آب انگور : 220430

    سرکه : 22090000

    الکل اتیلیک : 220710

    شیره انگور شماره تعرفه گمرکی مجزا ندارد.

     

    1-3-  شرایط واردات:

    1- آب انگور به میزان 400 تن در سال که غالب آن به صورت کنستانتره می باشد واردات دارد و عرضه آن در بازار فروش به صورت 55 الی 65 درصد رقیق شده است.

    2- شیره انگور واردات بسیار کمی به ایران دارد و اکثرا به صورت داخلی یا قاچاق در بازار ایران تامین می گردد.

    3- میزان واردات سرکه در حدود 360 تن در سال بوده و اکثرا نیاز داخل از طریق تولیدات داخلی تامین می شود.

    4-در خصوص الکل اتیلیک، در حدود 3800 تن واردات و بیش از 10000 تن تولید در کشور داریم که البته در صورت راه اندازی واحد های چغندر قند و نیشکر خوزستان این میزان تولید افزایش نیز خواهد یافت.

     

    بعلاوه متن کلیه بخش نامه های مربوط به قوانین صادرات و واردات این محصول نیز در پیوست گزارش آورده شده است.

     

    1-4- استانداردهای ملی  وجهانی :

    در خصوص استاندارد های مربوط به محصول علاوه بر استاندارد های ملی ، استاندارد جهانی api نیز که از جمله معتبر ترین استانداردهای بین المللی است، در جدول زیر آورده شد است.

    صنعتی -ملی خوراکی –ملی apiخوراکی صنعتی api  
    _ 246-520 _ c-303 شیره
    _ 252-201 _ c-397 سرکه
    _ 357-960 _ c192-5 آب انگور
    124-42 _ d-496 c-544 الکل

     

    لازم به ذکر است در مورد الکل خوراکی، استاندارد جهانی API   تاکید کرده است که باید عاری از ناخالصی های کربنی و متانولی باشد.در ضمن استاندارد جهانی در مورد سرکه نیز بسیار سخت گیر بوده و به خصوص بر روی ثابت اسیدی ( PH ) بسیار تاکید کرده است.نکته قابل توجه این است که اغلب سرکه های تولیدی داخل از این استاندارد پیروی نمی کنند.

    قیمت تولید داخلی و جهانی محصول

    جهت ارایه قیمت خرید و فروش باید پارامتر های زیر را در نظر گرفت:

    1- میزان عرضه و تقاضا : که در سال های اخیر میزان تولید و تقاضای این محصولات جز الکل تغییر چندانی نداشته است و طبق آمار الکل رشدی در حدود ده درصد را نشان می دهد

    2- میزان واحد های تولید کننده در حال احداث که در برنامه سازمان صنایع جز واحد های تولید الکل نیشکر خوزستان واحد تولید کننده دیگری در مورد این محصولات به چشم نمی خورد.

    موارد مصرف و کاربرد :

     

    شیره:

    این ماده هم به صورت خانگی و هم به صورت صنعتی در کارخانجات نبات سازی ، شربت سازی ، قنادی ها و.... کاربرد فراوان دارد. شیره انگور را می توان با شیر، سر شیر، خامه، ارده و فرنی و ... مخلوط کرده بعنوان جایگزین شکر استفاده کرد. 

     

     نحوه و موارد استفاده از شیره انگور:

     1-    به عنوان روکش دقیقاً همانند مربا مارمالاد جهت صبحانه

    2-    به عنوان روکش برای دسرها و بستنی

    3-    به عنوان شیرین کردن همراه با شیره تازه انواع گوناگونی از خامه ها و روغن کنجد

    4-    جهت تولید سرکه و الکل با کیفیت بالا

    5-    جهت تولید نوشیدنیهای سالم و بهداشتی

    6-    به عنوان رنگ دهنده جهت غذا و دارو

    7-    به عنوان ماده ای در صنعت نانوائی شکلات و شیرینی پزی

     

    آب انگور:

    نوشیدنی است که از چلاندن و فشار دادن میوه انگور به دست می آید. آب انگور، نوشیدنی خوشمزه ای است که در سراسر دنیا آن را مصرف می کنند. بزرگترین صادر کننده آب انگور در جهان، کشور برزیل و بعد از آن ایالت فلوریدای آمریکا می باشد.  معمولاً برای صادر کردن آب انگور، این نوشیدنی را به صورت پودر درآورده و پس از رسیدن به کشور مقصد، پودر انگور را با آب مخلوط می کنند و سپس این آب انگور را عرضه می نمایند.

    آب انگور تازه، طعم ترش دلچسبی دارد. حاوی مقادیر زیادی ویتامین ث واسید آسکوربیک  می باشد و بنابراین، یکی از منابع خوب این نوع ویتامین محسوب می شود. برخی تولید کنندگان آب انگور به فراورده های خود، اسید سیتریک یا اسید آسکوربیک اضافه می کنند؛ در عین حال که دیگر مواد مغذی از جمله کلسیم و ویتامین د هم به منظور افزایش خواص آب انگور به آن می افزایند.

     

    آب انگور کنسانتره منجمد، نوعی فراورده است که تولید کنندگان بزرگ این نوع نوشیدنی در مبادلات کلان، معمولاً از این شکل آب انگور استفاده می کنند.  زمانی که به آب انگور کنسانتره که از حالت انجماد در آمده، آب اضافه کنند، دوباره به شکل آب انگور طبیعی بر می گردد .تقریباً بیشتر آب انگور های مصرفی در آمریکا از این نوع هستند. از آنجا که حجم آب انگور منجمد کنسانتره با حجم آب انگور معمولی تفاوت فاحشی دارد، بنابراین حمل و نقل این نوع آب انگور بسیار راحت تر صورت می گیرد و در نتیجه هزینه ها کاهش یافته و این آب انگور با قیمت باصرفه تری به مصرف کنندگان عرضه می گردد و معمولا در دسترس می باشد.
    اگر چه تصور می شود که آب انگور منجمد کنسانتره، تازگی آب انگور طبیعی را ندارد، باید بدانیم که آب انگور طبیعی نسبت به این نوع آب انگور بدمزه تر است؛ چون مدت زمانی که صرف آب گرفتن، بسته بندی و حمل این آب انگور ها برای مصرف نهایی می شود، طعم و مزه آب انگور را دچار همان تغییراتی می کند که ممکن است طی عمل منجمد کردن و کنسانتره ایجاد شود. بنابراین بیان این که آب انگور منجمد کنسانتره طعم و مزه آب انگور طبیعی را ندارد، چندان درست نمی باشد.

    در ایران این محصول به عنوان خالص یا مخلوط جهت مصرف و به صورت آب میوه عرضه می گردد. آب میوه، مایعی است که معمولاً در گیاهان یافت می شود. مثلاً آب انگور، عصاره میوه درخت انگور می باشد. آب میوه یکی از نوشیدنی های رایج مردم دنیاست. 

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی تولید سرکه و الکل و شیره از انگور و ضایعات کشمش و دیگر مرکبات

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

طرح توجیهی پروژه کارآفرینی تولید سرکه و الکل و شیره از انگور و ضایعات کشمش و دیگر مرکبات , طرح کارآفرینی پروژه کارآفرینی تولید سرکه و الکل و شیره از انگور و ضایعات کشمش و دیگر مرکبات , طرح توجیهی پروژه کارآفرینی تولید سرکه و الکل و شیره از انگور و ضایعات کشمش و دیگر مرکبات , پروژه کارآفرینی پروژه کارآفرینی تولید سرکه و الکل و شیره از انگور و ضایعات کشمش و دیگر مرکبات , نمونه طرح کسب و کار پروژه کارآفرینی تولید سرکه و الکل و شیره از انگور و ضایعات کشمش و دیگر مرکبات , Business plan با موضوع پروژه کارآفرینی تولید سرکه و الکل و شیره از انگور و ضایعات کشمش و دیگر مرکبات
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت