طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید فلاسک چای به روش مونتاﮊ

تعداد صفحات: 46 فرمت فایل: word کد فایل: 4346
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع برق و الکترونیک
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید فلاسک چای به روش مونتاﮊ

    خلاصه مطالعات امکان سنجی طرح

     

    نام محصول : فلاسک چای به روش مونتاﮊ  
           
    ظرفیت پیشنهادی طرح : ١٠٠ هزار عدد معادل ١٠٠ تن  
           
    موارد کاربرد : جلوگیری از انتقال حرارت مایعات  
           
    عمده مواد اولیه مصرفی :
    ورق لاکی و قلع اندود  
           
    اشتغال زایی (نفر) : ١٨  
           
    زمین مورد نیاز (متر مربع) : ٢٠٠٠  
           
           
    واردات این محصول در سال ١٣٨٦ معادل ٧٩٦ هزار عدد بوده و طبق پیش بینی انجام شده این میزان به ٦٦٨ هزار عدد در سال ١٣٩١ خواهد رسید لذا با فرض اجرای این طرح میزان واردات در این سال ٥٦٨ هزار عدد خواهد بود و اجرای این طرح توجیه پذیر میباشد.      
      اداری ٢٠٠  
           
    مساحت ساختمانها تولیدی و انبار ٥٤٠  
    (متر مربع) : سایر ٧٥  
           
      مجموع ٨١٥  
           
    میزان مصرف سالانه مواد اولیه اصلی : ٢١ تن  
           
      آب (lit/h) ٢٢٥  
           
    میزان مصرف انرﮊی : برق (kw) ٨٠  
           
      گاز /h)٣(m ٥.٨  
           
      ارزی ‐‐‐‐‐  
           
    سرمایهگذاری ثابت طرح : ریالی (میلیون ریال) ٦٧٠٠  
           
      جمع کل (میلیون ریال) ٦٧٠٠  
           
    استان های پیشنهادی محل اجرای طرح اردبیل، خراسان رضوی، کرمان، خوزستان و گلستان  
    (بر اساس اولویت بندی شهرک های صنعتی هر استان) :  
       
           

     

    مقدمه

     

    در مطالعات امکان سنجی از دیدگاه بازار، فنی و مالی و اقتصادی طرح مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته و نتایج حاصل از آن به عنوان مبنایی برای تصمیم گیری سرمایه گذاران جهت اجرا یا عدم اجرای طرح مورد استفاده قرار می گیرد.

    گزارش حاضر مطالعات امکان سنجی مقدماتی برخی از کالاهایی است که از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران جهت بروزرسانی و بررسیهای بیشتر از تیرماه ١٣٨٧ به این مهندسین مشاور واگذار شده است لذا این مهندسین مشاور با توجه به اطلاعات اولیه و ویژگیهای کالا که از سوی آن سازمان به عنوان محدوده کار تعریف شده به تهیه امکانسنجی مقدماتی طرحهای مذکور پرداخته است. این مهندسین مشاور جهت استانداردسازی مبانی که بایستی در اجرای این طرح مدنظر قرار گیرد همچون میزان سرمایهگذاری لازم، برآورد هزینههای تاسیسات و ماشینآلات و چگونگی انجام سایر مطالعات اقدام به تهیه و تدوین دستورالعمل نمود که مطالعه این دستورالعمل میتواند سرمایه گذار محترم را در چگونگی محاسبات مالی و بررسی های فنی این مطالعات راهنمایی نماید.

     

    در این مطالعات ابتدا محصول مورد مطالعه معرفی شده و سپس بررسی های لازم در خصوص بازار آن بعمل آمده و در ادامه مطالعات فنی در خصوص چگونگی تولید و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز نیز بررسی شده و در نهایت ظرفیت های اقتصادی و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح برآورد شده تا با استفاده از آن سرمایهگذران بتوانند کلیه اطلاعات مورد نیاز را کسب و درجهت انجام سرمایه گذاری اقتصادی با دیدگاه باز و مسیرشفاف در حد مطالعات امکان سنجی مقدماتی اقدام نمایند.

     

    خاطر نشان می نماید از آنجائیکه یکی از الزامات پیشرفت و توسعه صنعت لوازم خانگی، افزایش صادرات و کاهش واردات، سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه این صنعت می باشد و توجه به تنوع طلبی و سلایق گوناگون جامعه، بایستی به استفاده از فنآوریهای روز دنیا اقدام نمود تا در جهت رقابت با صاحبان بزرگ این صنعت امکان حیات و جذب بازار در کشور و حتی پس از کسب استانداردهای بین المللی بازارهای جهانی را نیز فراهم نمود. در خصوص گزارش حاضر که مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید فلاسک چای میباشد باید به این نکته توجه لازم را مبذول داشت که تولید تنها این مدل از محصول به تنهایی مقرون به صرفه نخواهد بود و معمولا واحدهای تولیدی با توجه به امکانات خود در حال تنوع بخشیدن به محصولات تولیدی می باشند تا از این طریق بتوانند هزینه ها را کاهش داده و سهم بازار خود را افزایش دهند.

     

    با توجه به حضور شرکتهای بزرگی همچون بیم و... در بازار ایران و تمایل مصرف کنندگان به استفاده از مارکهای معتبر و شناخته شده و اینکه در حال حاضر بازار این محصول اشباع میباشد لذا ورود به این عرصه و رقابت در این بازار بسیار مشکل است. با توجه به این توضیحات به سرمایه گذاران محترم توصیه میشود در صورت علاقمندی جهت راه اندازی واحد تولیدی این محصول ابتدا مطالعاتی در کشورهای صاحب تکنولوﮊی تولید این محصول انجام داده و سپس با الگوبرداری از آنها و یا عقد قرارداد با شرکتهای شناخته شده تولیدی این محصول نسبت به مونتاﮊ داخلی آن اقدام نمایند و در آینده پس از دستیابی به دانش فنی و کسب مهارت لازم نسبت به تولید قطعات آن در داخل کشور اقدام نماید.

    معرفی محصول

    با توجه به مشخصات فنی ارائه شده محصول از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران طرح حاضر

    مربوط به تولید فلاسک چای به روش مونتاﮊ با مشخصات فنی ذکر شده در جدول ١ ادامه می باشد. باید به این نکته

    توجه لازم را مبذول داشت که تولید تنها این مدل از محصول به تنهایی مقرون به صرفه نخواهد بود و معمولا واحدهای تولیدی با توجه به امکانات خود در حال تنوع بخشیدن به محصولات تولیدی می باشند تا از این طریق بتوانند هزینه ها را کاهش داده و سهم بازار خود را افزایش دهند

  • فهرست و منابع طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید فلاسک چای به روش مونتاﮊ

    فهرست:

    ١‐معرفی محصول ................................................................................................

     

    ................................................................

    ١‐١‐ نام و کد محصولات (آیسیک ٣) ................................................................

     

    ................................................................

    ١‐٢‐ شماره تعرفه گمرکی ................................................................

    ................................

    ................................................................

    ١‐٣‐ شرایط واردات محصول ................................................................

    ................................

    ............................................................................................

    ١‐٤‐ بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول ................................

     

    ....................................................................................................................

    ١‐٥‐ بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول .................................................................................................

    ١‐٥‐١‐ مروری بر قیمت های داخلی ................................

    ................................

    ......................................................................................................

    ١‐٥‐٢ ‐ مروری بر قیمت های جهانی ................................

    ................................

    ..................................................................................................

    ١‐٦‐ معرفی موارد مصرف و کاربرد محصول................................

    ................................

    ................................................................................................

    ١‐٧‐ بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول ....................................................................................................

    ١‐٨‐ بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز ................................

     

    ..............................................................................................................

    ١‐٩‐ کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول ................................

    ...................................................................................................

    ١‐١٠‐معرفی شرایط صادرات محصول ................................

    ................................

    .........................................................................................................

    ٢‐ وضعیت عرضه و تقاضا ................................................................

    ................................

    ....................................................................................................

    ٢‐١‐ بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید طی سالهای گذشته................................

    .......................................................................................

    ٢‐١‐١‐ بررسی ظرفیتهای بهره برداری ................................

    ................................

    ................................................................................................

    ٢‐١‐٢‐ بررسی روند ظرفیت نصب شده واحدهای فعال در کشور .................................................................................................................

    ٢‐١‐٣‐ بررسی روند تولید واقعی محصول طرح در کشور ................................

    ...............................................................................................

    ٢‐١‐٤‐ بررسی سطح تکنولوﮊی تولید در واحدهای فعال ................................

    ................................................................................................

    ٢‐١‐٥‐ نگاهی به راندمان تولید (درصد استفاده از ظرفیت اسمی) در واحدهای تولیدی فعال ...............................................................

    ٢‐١-٦‐ نام کشورها و شرکت های سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید محصول .........................................................................

    ٢‐٢‐ بررسی وضعیت طرح های جدید و در حال توسعه ................................

     

    ...........................................................................................................

    ٢‐٢‐١‐ پیش بینی عرضه در بازار آینده کشور ................................

     

    ...................................................................................................................

    ٢‐٣‐ بررسی روند واردات محصول طی ٥ سال گذشته ................................

     

    .............................................................................................................

    ٢‐٤‐ جمع بندی عرضه ................................................................

    ................................

    ..................................................................................................

    ٢‐٥‐ بررسی روند مصرف در ٥ سال گذشته ................................

    ................................

    ..............................................................................................

    ٢‐٦‐ بررسی روند صادرات طی ٥ سال گذشته ................................

    ................................

    ...........................................................................................

    ٢‐٦‐١‐ برآورد قابلیت صادرات طی سالهای آتی ................................

     

    ................................................................................................................

    ٢‐٧‐ بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات طی سالهای آتی ................................

    ............................................................................................

    ٢‐٧‐١‐ برآورد میزان تقاضای داخل در آینده ................................

     

    ....................................................................................................................

    ٢‐٧‐٢‐ جمع بندی و نتیجه گیری مطالعات بازار ................................

     

    .............................................................................................................

    ٣‐ بررسی اجمالی تکنولوﮊی و روش تولید محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها ................................................................................

    ٣‐١‐ نگاهی به روش تولید ................................................................

    ................................

    .............................................................................................

    ٣‐٢‐ مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان ................................

    .....................................................................................

    ٤‐ تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوﮊی های مرسوم در تولید محصول ................................

    .....................................................................................

    ٤‐ تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوﮊی های مرسوم در تولید محصول ................................

    .....................................................................................

    ٥‐ بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی به همراه برآورد حجم سرمایه گذاری ثابت مورد نیاز ....................................................................

    ١١‐٥‐ اشتغال ................................................................................................................................

    ................................................................  .................. ٤٤

    ١١‐٦‐ تولید جهت مصرف داخلی/ تولید جهت صادرات ................................................................

    ........................................................................... ٤٥

    ١١‐٧‐ پیشنهاد محل اجرای طرح ................................................................................................................................

    ................................ ................ ٤٥

    منابع و ماخذ ................................................................................................................................................................................................

    ........................... ٤٦

     

    منبع:

    کتاب صادرات و واردات ایران، سال ١٣٨٢‐ ١٣٨٦

     

    ٢)  سایت اینترنتی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران (www.isiri.org)

     

    ٣) لوح فشرده واحدهای فعال و در مرحله اجرای وزارت صنایع و معادن منتهی به تاریخ ١/٣/١٣٨٧ ٤) کتاب دایرکتوری مقدم سال ١٣٨٦ ٥) سایت سازمان صنایع کوچک

     

    ٦)  سایت سازمان شهرکهای صنعتی استانها

     

    ٧)  سایت

     

    www.nextag.com

    www.ebay.com.au

    www.globalsources.com

طرح توجیهی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید فلاسک چای به روش مونتاﮊ, طرح کارآفرینی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید فلاسک چای به روش مونتاﮊ, طرح توجیهی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید فلاسک چای به روش مونتاﮊ, پروژه کارآفرینی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید فلاسک چای به روش مونتاﮊ, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید فلاسک چای به روش مونتاﮊ, Business plan با موضوع طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید فلاسک چای به روش مونتاﮊ
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت