طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بلند گوی کاغذی

تعداد صفحات: 38 فرمت فایل: word کد فایل: 4336
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: صنایع برق و الکترونیک
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بلند گوی کاغذی

    خلاصه مطالعات امکان سنجی طرح

     

    نام محصول : بلندگوی کاغذی    
           
    ظرفیت پیشنهادی طرح : ١٥٥ هزارعدد در سال    
           
    موارد کاربرد : اسپیکر ها، بلندگوهای سقفی و رادیوهای کوچک    
           
    عمده مواد اولیه مصرفی : ورق و مفتول فولادی    
           
    اشتغال زایی (نفر) : ٢٠    
           
    زمین مورد نیاز (متر مربع) : ٢٠٠٠    
           
           
    به دلیل جایگزینی این کالا با بلندگوهای دارای دیافراگم از جنس آلیاﮊ Neodymium مصرف آن در گذشته دارای روند نزولی بوده و طبق پیش بینی های انجام شده در سال ١٣٩١ به ٥ هزار عدد کاهش می یابد لذا اجرای این طرح توجیه پذیر نخواهد بود.      
      اداری ٢٠٠  
           
    مساحت ساختمانها تولیدی ٨٦٤  
    (متر مربع) : سایر ٧٥  
           
      مجموع ١١٣٩  
           
    میزان مصرف سالانه مواد اولیه اصلی : ٦٥  
           
      آب (lit/h) ٢٥٠  
           
    میزان مصرف انرﮊی : برق (kw) ١٢٠  
           
      گاز /h)٣(m ١٥  
           
    سرمایهگذاری ثابت ارزی ‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐  
           
      ریالی (میلیون ریال) ٧٧٠٠  
    طرح :      
           
      جمع کل (میلیون ریال) ٧٧٠٠  
           
    استان های پیشنهادی محل اجرای طرح به دلیل عدم توجیه پذیری محصول این طرح استانی  
    (بر اساس اولیویت بندی شهرک های صنعتی هر استان) : پیشنهاد نمی گردد.  

     

    مقدمه

     

    در مطالعات امکان سنجی از دیدگاه بازار، فنی و مالی و اقتصادی طرح مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته و نتایج حاصل از آن به عنوان مبنایی برای تصمیم گیری سرمایه گذاران جهت اجرا یا عدم اجرای طرح مورد استفاده قرار می گیرد.

    گزارش حاضر مطالعات امکان سنجی مقدماتی برخی از کالاهایی است که از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران جهت بروزرسانی و بررسیهای بیشتر از تیرماه ١٣٨٧ به این مهندسین مشاور واگذار شده است لذا این مهندسین مشاور با توجه به اطلاعات اولیه و ویژگیهای کالا که از سوی آن سازمان به عنوان محدوده کار تعریف شده به تهیه امکانسنجی مقدماتی طرحهای مذکور پرداخته است. این مهندسین مشاور جهت استانداردسازی مبانی که بایستی در اجرای این طرح مدنظر قرار گیرد همچون میزان سرمایهگذاری لازم، برآورد هزینههای تاسیسات و ماشینآلات و چگونگی انجام سایر مطالعات اقدام به تهیه و تدوین دستورالعمل نمود که مطالعه این دستورالعمل میتواند سرمایه گذار محترم را در چگونگی محاسبات مالی و بررسی های فنی این مطالعات راهنمایی نماید.

     

    در این مطالعات ابتدا محصول مورد مطالعه معرفی شده و سپس بررسی های لازم در خصوص بازار آن بعمل آمده و در ادامه مطالعات فنی در خصوص چگونگی تولید و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز نیز بررسی شده و در نهایت ظرفیت های اقتصادی و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح برآورد شده تا با استفاده از آن سرمایهگذران بتوانند کلیه اطلاعات مورد نیاز را کسب و درجهت انجام سرمایه گذاری اقتصادی با دیدگاه باز و مسیرشفاف در حد مطالعات امکان سنجی مقدماتی اقدام نمایند.

     

    این نکته حائز اهمیت است که عدم توانایی واحدهای تولیدی داخل در استفاده از فن آوری های بروز در زمینه کالاهای الکتریکی و ارائه محصولات متنوع با کارایی های چندگانه و بهینه فعالیت در زمینه تولید کالای مورد نظر در عرصه رقابت با شرکت های خارجی تولید کننده صاحب نام در زمینه محصولات الکترونیکی با مشکلاتی همراه می باشد که جهت رفع آنها بایستی به جذب بازار این شرکتها اقدام نموده بدین معنی که از طریق مذاکره با شرکتهای خارجی تولیدکننده این محصول و اخذ تائید فنی جهت مونتاﮊ داخلی محصولات با عنوان آنها به تکنولوﮊی روز ساخت این قطعات دست یافته و زمینه را جهت تولیدات قابل رقابت با کالای خارجی ایجاد نمود.

     

    با توجه به این توضیحات به سرمایه گذاران محترم توصیه می شود در صورت علاقمندی جهت راه اندازی واحد تولیدی این محصول ابتدا مطالعاتی در کشورهای صاحب تکنولوﮊی تولید این محصول انجام داده و سپس با الگوبرداری از آنها و یا عقد قرارداد با شرکتهای شناخته شده تولیدی این محصول نسبت به مونتاﮊ داخلی آن اقدام نمایند و در آینده پس از دستیابی به دانش فنی و کسب مهارت لازم نسبت به تولید قطعات آن در داخل کشور اقدام نماید.

     

    معرفی محصول

    با توجه به مشخصات فنی ارائه شده محصول از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران طرح حاضر مربوط به تولید بلندگوی کاغذی به روش مونتاﮊ با مشخصات فنی ذکر شده در زیر ادامه می باشد

     

    بلندگوی کاغذی

    ٢ تا ٢٠ وات

     

    ‐ نام و کد محصولات (آیسیک ٣)

     

    مطابق طبقه بندی وزارت صنایع و معادن بلندگوی کاغذی دارای کد آیسیک به شرح

    می باشد.

     

    بلندگوی کاغذی

    ٣٢٣٠١٣٢١

     

    انواع بلندگو

    ٣٢٣٠١٣٢٠

    شماره تعرفه گمرکی

     

    مطابق طبقه بندی موجود در مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی از شماره تعرفه ذکر شده در جدول ٣ ادامه جهت بلندگوی کاغذی استفاده شده است.

     

    محصول شماره تعرفه حقوق ورودی
    تک بلندگو , تعبیه شده در محفظه آن ٠٠/٢١/٨٥١٨ ٤٥
         
    چند بلندگو, تعبیه شده دریک محفظه ٠٠/٢٢/٨٥١٨ ٤٥
         

     

    شرایط واردات محصول

     

    با مراجعه به کتاب مقررات صادرات و واردات وزارت بازرگانی نتیجه گیری شده است که محدودیت خاصی جهت واردات محصول مورد مطالعه وجود ندارد. لذا با پرداخت حقوق گمرکی که در جدول ٣ آمده است امکان واردات وجود خواهد داشت.

     

    ١‐٤‐ بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول

     

     

    با مراجعه به فهرست استانداردهای تدوین شده موسسه استاندارد ملی ایران این محصول دارای هیچ استانداردی جهت صادرات و واردات، تولید و توزیع در داخل کشور نمی باشد.

     

    ١‐٥‐ بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول

     

     

    جهت تعیین قیمت هر کالا بایستی بازارهای تعیین کننده قیمت آنرا مورد بررسی قرار داد. بازارهای تعیین کننده قیمت در کشور شامل ارگانهای ذیل میباشد:

    نهادهای رسمی مانند وزارت بازرگانی (سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان)، سازمان بورس اوراق بهادار، سازمان بورس فلزات و...

     

    بازارهای غیر رسمی مانند اصناف و بازاریان

     

    لازم به ذکر است که قیمت اغلب کالاهای اساسی که در سبد کالای مصرفی خانواده قرار دارد و یا جزو کالاهای استراتژیکی و حساس محسوب میشوند توسط ارگانهای رسمی تعیین می شود و سایر کالاها مانند کالای مورد بررسی در این طرح توسط بازار های غیر رسمی و فروشندگان و واسطه ها تعیین میگردد

  • فهرست و منابع طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بلند گوی کاغذی

    فهرست:

    مقدمه ................................................................................................

    ................................

    ................................................................

    ........................................... ٦

    ١‐ معرفی محصول ................................................................................................

     

    ................................................................................................

    .................... ٧

    ١‐١‐ نام و کد محصولات (آیسیک ٣) ................................

    ................................

    .............................................................................................................

    ٧

    ١‐٢‐ شماره تعرفه گمرکی ................................................................

    ................................

    ................................................................................................

    ٨

    ١‐٣‐ شرایط واردات محصول ................................................................

    ................................

    ............................................................................................

    ٨

    ١‐٤‐ بررسی استانداردهای موجود در مورد محصول ................................

     

    ....................................................................................................................

    ٨

    ١‐٥‐ بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول .................................................................................................

    ٨

    ١‐٥‐١‐ مروری بر قیمت های داخلی ................................

    ................................

    ......................................................................................................

    ٩

    ١‐٥‐٢ ‐ مروری بر قیمت های جهانی ................................

    ................................

    .....................................................................................................

    ٩

    ١‐٦‐ معرفی موارد مصرف و کاربرد محصول................................

    ................................

    ...................................................................................................

    ٩

    ١‐٧‐ بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول ....................................................................................................

    ١١

    ١‐٨‐ بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز ................................

     

    ..............................................................................................................

    ١١

    ١‐٩‐ کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول ................................

    ...................................................................................................

    ١١

    ١‐١٠‐معرفی شرایط صادرات محصول ................................

    ................................

    .........................................................................................................

    ١٢

    ٢‐ وضعیت عرضه و تقاضا ................................................................

    ................................

    ....................................................................................................

    ١٣

    ٢‐١‐ بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید طی سالهای گذشته................................

    .......................................................................................

    ١٣

    ٢‐١‐١‐ بررسی ظرفیتهای بهره برداری ................................

    ................................

    ................................................................................................

    ١٣

    ٢‐١‐٢‐ بررسی روند ظرفیت نصب شده واحدهای فعال در کشور .................................................................................................................

    ١٣

    ٢‐١‐٣‐ بررسی روند تولید واقعی محصول طرح در کشور ................................

    ...............................................................................................

    ١٣

    ٢‐١‐٤‐ بررسی سطح تکنولوﮊی تولید در واحدهای فعال ................................

    ................................................................................................

    ١٤

    ٢‐١‐٥‐ نگاهی به راندمان تولید (درصد استفاده از ظرفیت اسمی) در واحدهای تولیدی فعال ...............................................................

    ١٥

    ٢‐١-٦‐ نام کشورها و شرکت های سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید محصول .........................................................................

    ١٥

    ٢‐٢‐ بررسی وضعیت طرح های جدید و در حال توسعه ................................

     

    ...........................................................................................................

    ١٦

    ٢‐٢‐١‐ پیش بینی عرضه در بازار آینده کشور ................................

     

    ...................................................................................................................

    ١٦

    ٢‐٣‐ بررسی روند واردات محصول طی ٥ سال گذشته ................................

     

    .............................................................................................................

    ١٧

    ٢‐٤‐ جمع بندی عرضه ................................................................

    ................................

    ..................................................................................................

    ١٧

    ٢‐٥‐ بررسی روند مصرف در ٥ سال گذشته ................................

    ................................

    ..............................................................................................

    ١٨

    ٢‐٦‐ بررسی روند صادرات طی ٥ سال گذشته ................................

    ................................

    ...........................................................................................

    ١٩

    ٢‐٦‐١‐ برآورد قابلیت صادرات طی سالهای آتی ................................

     

    ................................................................................................................

    ١٩

    ٢‐٧‐ بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات طی سالهای آتی ................................

    ............................................................................................

    ١٩

    ٢‐٧‐١‐ برآورد میزان تقاضای داخل در آینده ................................

     

    ....................................................................................................................

    ١٩

    ٢‐٧‐٢‐ جمع بندی و نتیجه گیری مطالعات بازار ................................

     

    .............................................................................................................

    ٢٠

    ٣‐ بررسی اجمالی تکنولوﮊی و روش تولید محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها ................................................................................

    ٢١

    ٣‐١‐ نگاهی به روش تولید ................................................................

    ................................

    .............................................................................................

    ٢١

    ٣‐٢‐ مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان .....................................................................................................................

    ٢١

    ٤‐ تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوﮊی های مرسوم در تولید محصول

    .....................................................................................................................

    ٢٢

    ٥‐ بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی به همراه برآورد حجم سرمایه گذاری ثابت مورد نیاز ................................

    ٥‐١‐ زمین ................................................................................................

     

    ٥‐٢‐ محوطه سازی ................................................................

    ................................

    ٥‐٣‐ عملیات ساختمانی ................................................................

    ................................

    ٥‐٤‐ ماشین آلات و تجهیزات تولیدی ................................

    ................................................................

    ٥‐٥‐ تاسیسات عمومی ................................................................

    ................................................................

    ٥‐٦‐ وسایل اداری و خدماتی ................................................................

    ................................................................

    ٥‐٧‐ ماشین آلات حمل و نقل ................................................................

    ................................................................

    ٥‐٨‐ هزینه های قبل از بهره برداری ................................................................

    ................................................................

    ٥‐٩‐ هزینه های پیش بینی نشده ................................................................

    ................................................................................................

    ٥‐١٠‐ برآورد حداقل ظرفیت اقتصادی طرح ................................

    ..............................................................................................................................

    ٥‐١٠‐١‐ لحاظ کردن نقطه سربسر تولید ................................

    ...........................................................................................................................

    ٥‐١٠‐٢‐لحاظ کردن حداقل سود مورد انتظار ................................

    ...................................................................................................................

    ٦‐ برآورد مواد اولیه عمده مورد نیاز سالیانه و محل تامین آن ...................................................................................................................................

    ٦‐١‐ معرفی قطعات و مواد اولیه اصلی و میزان مصرف آن ها ..................................................................................................................................

    ٦‐٢‐ معرفی منابع تأمین مواد اولیه ................................................................

    ..............................................................................................................

    ٦‐٣‐ بررسی تحولات اساسی در روند تأمین اقلام عمده مورد نیاز در      .........................................................................................گذشتهوآینده

    ٧‐ پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح ................................

    ..................................................................................................................................

    ٨‐ وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال ................................

    ............................................................................................................................

    ٩‐ بررسی تأسیسات و امکانات زیربنایی مورد نیاز طرح ................................

    ................................................................................................................

    ٩‐١‐ برآورد برق مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................

    .........................................................................................................................

    ٩‐٢‐ برآورد آب مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ................................

    ..........................................................................................................................

    ٩‐٣‐ برآورد سوخت مصرفی مورد نیاز و چگونگی تأمین آن ....................................................................................................................................

    ٩‐٤‐ برآورد هوای فشرده مورد نیاز و چگونگی تأمین آن .........................................................................................................................................

    ٩‐٥‐ برآورد تاسیسات گرمایشی و سرمایشی................................

    ..............................................................................................................................

    ٩‐٦‐ سایر تجهیزات مورد نیاز................................................................

    ........................................................................................................................

    ٩‐٧‐ برآورد امکانات زیربنایی مورد نیاز ................................

    .......................................................................................................................................

    ١٠‐ وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی ................................

    ..............................................................................................................................

    ١٠‐١‐ حمایت های تعرفه گمرکی و مقایسه آن با تعرفه های جهانی ....................................................................................................................

    ١٠‐٢‐ حمایت های مالی ................................................................

    ................................................................................................................................

    ١١‐ تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث      ...................................................................................واحدهایجدید

    ١١‐١‐ بررسی بازار ................................................................

    ..........................................................................................................................................

    ١١‐٢‐ عرضه و تقاضا ................................................................

    .......................................................................................................................................

    ١١‐٣‐ هزینه های سرمایه گذاری ................................................................

    .................................................................................................................

    ١١‐٤‐ ظرفیت اقتصادی ................................................................

    .................................................................................................................................

    ١١‐٥‐ اشتغال ................................................................................................

    ..................................................................................................................

    ١١‐٦‐ تولید جهت مصرف داخلی/ تولید جهت صادرات ................................

    ...........................................................................................................

    منابع ................................................................................................................................

    .......................................................................................................... ٣٨

    منبع:

     

    ١)  کتاب صادرات و واردات ایران، سال ١٣٨٢‐ ١٣٨٦

     

    ٢)  سایت اینترنتی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران (www.isiri.org)

     

    ٣) لوح فشرده واحدهای فعال و در مرحله اجرای وزارت صنایع و معادن منتهی به تاریخ ١/٣/١٣٨٧ ٤) کتاب دایرکتوری مقدم سال ١٣٨٦ ٥) سایت سازمان صنایع کوچک

     

    ٦)  سایت سازمان شهرکهای صنعتی استانها

     

    ٧)  سایت

     

    www.nextag.com

    www.ebay.com.au

    www.globalsources.com

طرح توجیهی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بلند گوی کاغذی, طرح کارآفرینی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بلند گوی کاغذی, طرح توجیهی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بلند گوی کاغذی, پروژه کارآفرینی طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بلند گوی کاغذی, نمونه طرح کسب و کار طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بلند گوی کاغذی, Business plan با موضوع طرح توجیهی مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید بلند گوی کاغذی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت